Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ff serieus, ik neem aan dat je eerst geprobeerd hebt de situatie te herstellen door de netwerkkaart eruit te halen. Het kan inderdaad de voeding zijn, ik weet echter niet op welke aansluiting je in vredesnaam de computervoeding in je netwerkkaart wilde stoppen ![]() Als hij het met een nieuwe voeding en zonder netwerkkaart het ook niet doet, zou ik idd een CMOS clear overwegen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Je hebt verschillende spanningen in een pc, er komt 230vac binnen, en dat wordt omgezet naar 5vdc, en 12vdc. Er is voor zover ik weet geen 230vac meer binnen een pc, afgezien van de voeding.
Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 19:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik bedoelde dus 230vac, zal dit ff wijzigen ![]()
|
Je kunt de cmos resetten door een jumper te verplaatsen op je moederbord. Als je niet weet waar je dit kunt vinden op je moederbord, moet je je moederbord boekje raadplegen. Misschien heb je wat aan het volgende;
http://www.cpubuilders.com/support/cbbb02/faq/002a.jpg
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder@Sylph, wat Nare man zegt kan, maar ik heb zo'n vermoeden dat een voeding meer problemen geeft dan een statische ontlading (ook al kan die tot 10000V oplopen). Ik weet namelijk niet precies hoe zo'n PC voeding in elkaar zit, maar ik weet wel dat er lompe condensatoren in zitten die de eventuele piekspanningen kunnen opvangen. Het zullen dus niet de relais zijn waar je op wacht (die zijn behoorlijk binair) maar de RC-tijd van de RC-netwerken. (condensator die via een weerstand ontlaadt) Ik had echter al verwacht dat je de PC van het lichtnet had gehaald en de netwerkkaart had verwijderd.) Hoe is het dan gegaan met je cmos reset?, dan kunnen we verder |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Zou ik als eerder doen, als ik in zo'n situatie zat en niet bijster veel ervaring met computerhardware had.
||
Citaat:
XX- naar -XX waarbij - een leeg pinnetje is en X een pinnetje is waarover dat kapje zit. Dus simpelweg het kapje gewoon naar links over rechts verplaatsen. Dit doen terwijl de stekker uit je voeding is! 10 seconden wachten en dan weer terugzetten! Dan is je CMOS gecleared, en je BIOS ge'reset'.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zoek een oude netwerkkaart een oud moederboard of een kapotte harddisk.... er zijn in deze wereld meer jumpertjes dan mensen suc6 met zoeken. mocht het niet lukken en je woond in de omgeving van r'dam? Dan heb ik er nog wel een handje vol voor je ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
maar daar zitten natuurlijk inderdaad micro- zo niet nano-componenten in. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus uit je voeding kun je geen 230V halen. tenzij je hem open breekt en wat aansluitinkjes op de primaire spoel soldeert ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus das iig nog een laatste back-up oplossing voor je ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
zolang je deskundig omgaat met die dingen gaat er nix fout.... als je tijdens het flashen van je bios de stekker eruit trekt oid... tsjaaaaaa ..... maar dat is dus wel de reden waarom compaq, packardbell etc. altijd zoon leuk opstart schermpje hebben met hun eigen logo..... en een hele gekke toetsen combinatie om dat weg te drukken...... zodat de mensen die er nix te zoeken hebben er niet kunnen komen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart topic #127! Verwijderd | 497 | 02-05-2008 23:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Dreamland, deel 1 Verwijderd | 28 | 23-05-2004 18:35 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL - V part II Bruut | 500 | 14-12-2003 15:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |