Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hoeft als 18-jarige niet ineens volwassen te zijn...vind ik dan iig. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Naja das een discussie die we hier mss best niet gaan voeren. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik word ook binnenkort 18, (op 18 juli), dus dan word ik ook 'volwassen'. Voel me een beetje hetzelfde als jij, zo van: help maar ik ben helemaal nog niet volwassen! Ik vind mezelf dus echt nog niet volwassen. Maar ik vind dat ik nog tijd genoeg heb om het te worden.... Ik heb ook nog geen idee wat ik met mn leven ga doen, welke opleiding ofzo. 18 worden is leuk, maar tis inderdaad maar een getal! Volwassen worden zal wel gelijdelijk gaan zoals de mensen hierboven ook zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Het getal op zich stelt inderdaad niet veel voor, dan ben je gewoon al zo lang in leven, is het zoveel jaar geleden dat je geboren werd. Volwassen worden daarentegen vind ik wel van betekenis. Ik weet voor mezelf dat ik bijlange nog niet volwassen ben. Ik twijfel nog te veel over mezelf (niet dat volwassen dat nooit doen, maar 't is toch meer typisch voor een adolescent), ik kan heel kinderachtig uit de hoek komen en vooral dit: ik kan nog niet veel verantwoordelijkheden aan. Volwassen zijn is voor mij de nodige ervaring in wijsheid omzettenen zo de wereld om je heen op een relativerende manier bekijken. En ja, ik kom binnen drie-vier maanden al 19. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je kan met elke situatie iets doen. Je kan er een heel feest omheen maken en die situatie van "ach het is maar een datum" aangrijpen voor een feestje, of je kan het voorbij laten gaan. Zelfde met al die voorbeelden erboven, al zijn die iets extremer, maar dat geeft de duidelijkheid hopelijk beter weer ![]() MAar om even op volwassenheid te komen (niet als reactie op jou phensicske, maar in het algemeen). "Ik wil niet volwassen worden" BLABLABLA! Dat wil je wel, ga nou niet lopen ijlen. Je doet die dingen zo die voor jou het beste aanvoelen, en op elk punt doe je dat, en na een tijdje voldoe je dan aan volwassenheid, alleen maar door keuzes die je zelf hebt gemaakt (enigzins gepusht door situaties), maar ga nou niet lopen roepen dat je niet volwassen wil worden, dat is zo'n gemiep. Kom anders maar eens over een jaar of 20 terug, en zeg of dat je het erg gevonden hebt, je weg naar volwassenheid...Ik kan alvast voor je antwoorden: nee. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Ze wil enkel uitgaan, vergaderen in de jeugdraad...dingen die jonge mensen doen en waar geen directe verantwoordelijkheid mee gemoeid is. Ze heeft ook geen relatie...(bindingsangst). 't Komt er dus op neer dat ze eeuwig jong wil blijven en het haar angst in boezemt om in de volwassen wereld te stappen. Dus zeggen dat iedereen volwassen wil worden, daar geloof ik niet in. Lijkt mij nogal generaliserend. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Op psychologisch vlak volwassen worden brengt toch met zich mee dat je er naar gaat handelen? |
![]() |
||
Citaat:
Werken bijvoorbeeld... Heel leuk, maar dat is echt geen weg naar volwassenheid. |
![]() |
|
Het is onvolwassen om er op deze manier mee om te gaan.
Volwassen zijn voor mij betekent zelfverzekerd zijn, verantwoordelijkheid nemen en het vermogen hebben te kunnen relativeren. Vrije vertaling: nu nog bezig zijn met je uiterlijk en je onzeker voelen = niet volwassen. Nu nog wanhopig kapot zijn als je vriendje het na een maand uit maakt = niet volwassen. Nu nog naar Dr. Phil kijken en denken dat de wereld zo werkt = niet volwassen. Wie volgt met meer persoonlijke voorbeelden? :edit: leuk dat ik dit tegenkwam, het übervoorbeeld ![]() Als je je hier: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=894419 nog in kan vinden = niet volwassen
Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 18:37. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Dit meen je toch hopelijk niet, ik ben het er zó niet mee eens!!! ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan redelijk volwassen kletsen, dat weet ik ook wel. Maar tegelijkertijd kan ik ook heel blij rondhuppelen en doen of ik nog geen tien ben. Kortom: als het moet ben ik volwassen, maar als het niet hoeft gedraag ik me nog even lekker kinderachtig. En ik vind het prima zo. Maar ik vind het wel eng om twintig te worden enzo, want dat klinkt wel oud. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Door te twijfelen komen we tot de waarheid. |
![]() |
||
Citaat:
Om het topic verder te helpen: Waarom zouden we ons met 18 ineens volwassen moeten voelen? Zoals topicopener benoemde: stemplicht. Het feit dat je kan stemmen maakt je geen grote meid hoor, politiek besef daarentegen kan getuigen van vermogen tot relativeren, verantwoordelijkheid kunnen inzien en nemen en daarbij kennis hebben van de wereld. Als je 18 wordt hoor je dit automatisch te hebben? Als je volwassen bent bezit je deze inzichten.
||
Citaat:
Als je volwassen wordt handel je als een volwassene en nee, niet andersom. Zo zei ik het ook niet. Ik zei dat ze (mijn zus dus é) geen verantwoordelijkheden wou nemen en één van die verantwoordelijkheden is dus gaan solliciteren en uiteindelijk een vaste job zoeken. Dit zie ik dan als een uiting van volwassenheid. Het is niet omdat je werkt dat je volwassen bent, anders zijn er al een hele hoop jongeren volwassen. Daar had ik het dus niet over. (Wat dan ook weer niets zegt over de eventuele verantwoordelijkheden dat je kan hebben op je werk...) |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 10:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
het grote POST HIER AL JE VERZONNEN VERHALEN topic Verwijderd | 82 | 22-12-2004 22:25 | |
Muziek |
GreenDay * American Idiot BrokenSmile | 78 | 18-10-2004 22:53 | |
De Kantine |
Ik ben jarig Maradinus | 43 | 09-06-2003 12:55 | |
Lifestyle |
Plaats hier een foto van je tattoo en/of piercing kussie van Michelle | 197 | 06-03-2003 22:20 | |
Films, TV & Radio |
DBZ films en afleveringen Baron Sengir | 1 | 28-12-2001 23:58 |