Heyhey,
sinds een paar jaar heb ik al last van Juveniele Myoclonus Epilepsie. Juveniel staat voor puberteit (de begintijd) Myoclonus voor spierschokken en epilepsie kennen jullie neem ik aan wel.
Al gedurende een paar jaar heb ik wel eens gehad dat ik opeens dingen uit mn handen liet vallen, zonder dat ik daar een verklaring voor had. Ik dacht altijd dat het door vermoeidheid kwam. Op een gegeven moment heb ik eht eens aan mn moeder verteld. Zij vond het verstandig maar naar de dokter te gaan, vooral na een keer dat ik 's ochtends net mn bord en glas in mn hand had en opeens heel even door mn knieën zakte, maar dit nog kon herstellen en dus gelukkig neit op de grond viel).
Door de dokter ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis om voor de zekerheid een EEG te laten maken. Dan krijg je plakkers op je hoofd en gaan ze je hersenactiviteit meten. Hieruit bleek dus dat ik JME (om et maar ff af te korten) had.
Je krijgt dan dus inderdaad spierschokken. Het kan, maar dat is neit te voorspellen of het gebeurd en wanneer dat dan zou gebeuren, zijn dat het overgaat in grote aanvallen, zoals die voor de meesten wel bekender zijn.
Voordat ik tehoren had gekregen dat ik deze vorm van epilepsie had, had ik hier nog nooit van gehoord. Ik vroeg me daarom af of er meer mensen zijn die dit kennen en/of er zelf ook last van hebben.
Liefs an