![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 09:04. |
![]() |
||
Citaat:
De teek gedijt het beste in een warme, vochtige omgeving, Een beet van een teek loopt u meestal op tussen mei en oktober, dan zijn de teken actief AIs de teek op u gevallen is dan zoekt zij een warme plek en draait in de huid vast om bloed op te zuigen. Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 09:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ten 1e mensne hebben bijna nooit last van teken (te weinig haar) ten 2e teken zitten bijna altijd (of altijd) op de huid (ze laten nl als ze vol zitten weerl los, eitjes leggen of gewoonteren op je bloed) ten 3e is je balzak nou niet echt een plaats waar een teek als eerste zou komen, teken komen bij mensne meetal onde de oksels / nek bij het hoof ofzo te zitten (of heb je met je vriendin in je nakiein het lange gras gelegen ofzo)
||
Citaat:
2. Ik heb nog nooit gehoord dat teken óp de huid zitten. Als ze op je huid zitten, kun je ze er toch zo weer vanaf halen en hoef je dat niet met een speciaal apparaatje te doen, of zelfs door de dokter laten doen? En ze laten ook niet zomaar los, volgens mij, je moet ze er echt uithalen. 3. Mijn broertje had daar wel een teek. Die beestjes gaan overal tussendoor. Als je een korte broek aan hebt, kan daar zo een teek terecht komen en ze kunnen ook op je kleding terecht komen en zo dan weer op die plek. Ik zeg niet dat het waarschijnlijk is dat de TS een teek heeft, waarschijnlijk is het gewoon een ader, waar je dan zo van schrikt dat je dénkt dat het een beest is. Maar ik vond jouw berichtje een beetje vaag. |
![]() |
||||
Mag ik hier even heel offtopic op reageren?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De kans is alleen klein dat dat bij je kruis is aangezien er meestal wel een broek overheen zit.. Ik heb trouwens in mijn 20 jarige leventje al zo'n 50 teken gehad, waarvan op de meest vreemde plaatsen.. Ik denk dat het of het krimpen van je zak na de warme douch was, of idd iets van een adertje. Mocht je het nou echt niet vertrouwen, waarom loop je dan niet even bij je huisarts binnen?
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Dan zit jij waarschijnlijk ganse dagen in je tuin of in de bossen? Maar dan nog, ik loop regelmatig in hoge grassen en wilde gebieden maar heb nog nooit een teek gehad. Wel mijn hond ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en als ik het niet op zo'n nare plaats had zitten had ik het wel meteen aan me ouders verteld hoor ![]() ik vond het wel prettig om eerst eens wat meningen van andere mensen te horen ik zie het nog wel even aan.. anders stap ik wel naar de huisarts toch bedankt |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat merk je dus wel he want als ie bloed zuigt wordt het lichaam dikker en er verschijnen rode irritatiecirkels. Maar dat wisten we intussen al, het staat vast dat het géén teek is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Onlangs haalde ik een teek weg op de hals van m'n hond, vet dik was die seg ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zoals Zweepje zegt, reageren de spieren in je balzak op temperatuur, bij het douchen verandert de temperatuur drastisch en snel, dus reageren die spieren daarop. Zodoende beweegt de boel. Niks geen eng beest dus. Lijkt me ook wel dat dat pijn zou doen, nietwaar?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar het zijn waarschijnlijk spiertjes in je balzak die even vreemd doen enzo.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ga gewoon langs de dokter.
Topictools | Zoek in deze topic |
|