Oud 22-07-2004, 18:03
Saajkopef
Saajkopef is offline
Wat vinden jullie goeie bassen en wat is betaalbaar voor een bassist die net een stapje hoger wil komen?
Oud 22-07-2004, 18:06
little nemo
little nemo is offline
hoeveel geld heb je? en voor een stapje hoger kan je beter gewoon veel oefenen dan een nieuwe bas kopen
Oud 22-07-2004, 18:50
Gary X
Gary X is offline
stapje hoger kom je niet door een nieuwe bas te kopen.
Oud 22-07-2004, 18:55
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 22-07-2004 @ 19:50 :
stapje hoger kom je niet door een nieuwe bas te kopen.
jawel hoor.....wat het geluid betreft ook echt wel. Ok, als je goed kan spelen, kun je dat op elke ploeg....maar een goeie basgitaar is wel handig bij een 'stapje hoger'. Alleen de bespeelbaarheid al...ik speel liever op mn Fender als op mijn gare Samick, klinkt ook beter, wat ik ook doe
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 19:05
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 22-07-2004 @ 19:55 :
jawel hoor.....wat het geluid betreft ook echt wel. Ok, als je goed kan spelen, kun je dat op elke ploeg....maar een goeie basgitaar is wel handig bij een 'stapje hoger'. Alleen de bespeelbaarheid al...ik speel liever op mn Fender als op mijn gare Samick, klinkt ook beter, wat ik ook doe
onzin. als je dat zegt dan zeg je dat je alleen goed kan worden als je een goeie bas hebt.
Oud 22-07-2004, 19:30
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 22-07-2004 @ 20:05 :
onzin. als je dat zegt dan zeg je dat je alleen goed kan worden als je een goeie bas hebt.
dan bekijk je het wel weer heeeeel erg zwart/wit

wat ik bedoel is, dat wanneer je een goeie gitaar hebt, het makkelijker wordt om technieken goed te gebruiken. Vaak omdat de bespeelbaarheid van goeie basgitaren vaak hoger ligt.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 19:45
Artus
Artus is offline
@ reel: zijn er ook nog andere dingen in je leven dan basgitaren eigenlijk?
Oud 22-07-2004, 19:49
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 22-07-2004 @ 20:30 :
dan bekijk je het wel weer heeeeel erg zwart/wit

wat ik bedoel is, dat wanneer je een goeie gitaar hebt, het makkelijker wordt om technieken goed te gebruiken. Vaak omdat de bespeelbaarheid van goeie basgitaren vaak hoger ligt.
nah..de toegevoegde waarde van een betere bas tov veel oefenen is niet erg groot.
Oud 22-07-2004, 19:51
Verwijderd
maar een duurdere bas staat wel stoerder natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 19:53
Uice
Uice is offline
Ik heb een Ibanez, heel goed ding. Die van mij was behoorlijk betaalbaar omdat ie licht beschadigd was aan de achterkant.
Oud 22-07-2004, 19:54
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 22-07-2004 @ 20:51 :
maar een duurdere bas staat wel stoerder natuurlijk
echt niet, niets zo lame als een prutsende bassist (of gitarist) op een te dure bas/gitaar
Oud 22-07-2004, 20:04
Artus
Artus is offline
haha ja dat is altijd leuk om te zien
ventjes met dik dure apparatuur en instrumenten die er geen flikker van bakken
best zielig eigenlijk
Oud 22-07-2004, 20:04
Rhinus
Rhinus is offline
Hoe soepeler een bas speelt hoe beter je erop kan bassen. Dat lijkt me logisch..

Verder is 't niet erg als je niet goed kan bassen en jetoch een dure bas hebt. Als je 't bassen leuk vind dan is't niet erg als je een dure/goede hebt.

Ik heb zelf een Wasburn T24. Kost nu iets van 325 Oiro gok ik. Hij speelt echt goed. Geluid is ook wel oke.

Ik had vorige week op Bass Collection gespeelt. Ik helemaal blij want hij was geniaal, dus ik denk, daar moet ik veel van gaan testen. En wat blijkt! Ze worden niet meer gemaakt. Yeah..
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 20:07
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 22-07-2004 @ 21:04 :
Hoe soepeler een bas speelt hoe beter je erop kan bassen. Dat lijkt me logisch..

Verder is 't niet erg als je niet goed kan bassen en jetoch een dure bas hebt. Als je 't bassen leuk vind dan is't niet erg als je een dure/goede hebt.

....dus als je goed op een prutsbas leert spelen kan je daarna geweldig op een dure bas spelen

en voor jezelf is t ook niet erg, zolang je t maar niet op een podium oid doet (met een dure bas prutsen)
Oud 22-07-2004, 20:17
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
little nemo schreef op 22-07-2004 @ 21:07 :
....dus als je goed op een prutsbas leert spelen kan je daarna geweldig op een dure bas spelen
Dat is onzin. Als je goed op een slechte bas met bijvoorbeeld een hoge actie gewent bent en je gaat dan op een goede bass spelen met een veel lagere actie kan 't best zijn dat je neit op die met ;age actie kan spelen omdat je een techniek hebt geleerd voor hoge actie die je niet nodig hebt bij lage actie.

Ik ga die zin niet nalezen, maar hij is vast niet lekker om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 20:18
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Artus schreef op 22-07-2004 @ 20:45 :
@ reel: zijn er ook nog andere dingen in je leven dan basgitaren eigenlijk?
haha....ja, zeker wel
skaten is erg leuk (inline, niet board) en lekker weer en fotograferen enzo bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 20:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 22-07-2004 @ 21:17 :
Dat is onzin. Als je goed op een slechte bas met bijvoorbeeld een hoge actie gewent bent en je gaat dan op een goede bass spelen met een veel lagere actie kan 't best zijn dat je neit op die met ;age actie kan spelen omdat je een techniek hebt geleerd voor hoge actie die je niet nodig hebt bij lage actie.

Idd kutzin. Heb het na twee keer lezen opgegeven.
Oud 22-07-2004, 20:19
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

dan leer je dat zo
Oud 22-07-2004, 20:28
Rhinus
Rhinus is offline
Je leert 'foute' technieken niet zo snel af. Jij slapt 'fout' he? Hoelang doe jij erover om 't 'goed' te leren?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 20:37
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 22-07-2004 @ 21:28 :
Je leert 'foute' technieken niet zo snel af. Jij slapt 'fout' he? Hoelang doe jij erover om 't 'goed' te leren?
geen idee, heb ook helemaal geen zin om t te doen maar ok voor jou zal ik es kijken of ik ook normaal kan slappen
*hangt bas idioot hoog*
...bah wat klinken ouwe snaren lelijk...
hee ik kan t

msschien ook wel omdat ik t eerst goed geleerd heb voordat ik t fout ging doen...toch denk ik dat je foute technieken wel redelijk makkelijk af kan leren...verder denk ik niet dat als je les hebt (wat ik nodig vind voor n beginner) dat je t op een slechte bas fout leert
Oud 22-07-2004, 20:47
Rhinus
Rhinus is offline
Je moet 't ook niet zien als fout. Maar meer als een inefficiente manier voor een bepaalde bass die voor een andere bas wel efficient kan zijn.

Over dat fout aanleren. Daar ga ik even over afdwalen. Ik schrijf vrij vreemd. Ik pak mijn potlood vreemd vast. ik kan gewoon goed schrijven dan. Maar, als ik nu dat die 'goed' vast pak dan werkt 't niet. En 't 'goede' aanleren werkt ook niet.

Maar oke. wat was mijn punt ook al weer?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 20:50
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 22-07-2004 @ 21:47 :
Je moet 't ook niet zien als fout. Maar meer als een inefficiente manier voor een bepaalde bass die voor een andere bas wel efficient kan zijn.

Over dat fout aanleren. Daar ga ik even over afdwalen. Ik schrijf vrij vreemd. Ik pak mijn potlood vreemd vast. ik kan gewoon goed schrijven dan. Maar, als ik nu dat die 'goed' vast pak dan werkt 't niet. En 't 'goede' aanleren werkt ook niet.

Maar oke. wat was mijn punt ook al weer?
geen idee maar er zit wel wat in
conclusie: je moet gewoon een fatsoenlijke bas hebben en niet zo idioot slappen als ik
Oud 22-07-2004, 20:55
hoffman
hoffman is offline
wow
bassiste onder elkaar moorde zich blijkbaar bijna uit
misschien toch terug naar het topic kere
Oud 22-07-2004, 21:04
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
hoffman schreef op 22-07-2004 @ 21:55 :
wow
bassiste onder elkaar moorde zich blijkbaar bijna uit
misschien toch terug naar het topic kere
is je toetsenbord kapot.....typ es normaal man, dakduif
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 21:36
MazeMouse
MazeMouse is offline
Iedere basgitaar die fatsoenlijk afgesteld is kun je gewoon prima op spelen.
Een fender met een actie waar je onder kunt limbodansen speelt net zo kut als een samick met eenzelfde afstelling.

Dus zorg gewoon dat je je basgitaar goed afstelt (of als je dat niet kunt LAAT doen) want iedere basgitaar kan tot op perfectie afgesteld worden. (en een basgitaar die goed afgesteld is speelt altijd prima. Al kan het dan nog steeds zijn dat door de kwaliteit van de bas zelf het geluid alsnog niet is om over naar huis te schrijven )
Oud 22-07-2004, 21:38
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:

Mwa, ik was best blij toen ik ineens naar lage actie ging. Speelde ineens een stuk lichter.
(ik denk eerder dat de stap van een lage actie naar hoge actie een ramp zou zijn. Maar dat is niet een die je vrijwillig maakt IMO )
Oud 22-07-2004, 21:45
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 22-07-2004 @ 22:36 :
Iedere basgitaar die fatsoenlijk afgesteld is kun je gewoon prima op spelen.
Een fender met een actie waar je onder kunt limbodansen speelt net zo kut als een samick met eenzelfde afstelling.

Dus zorg gewoon dat je je basgitaar goed afstelt (of als je dat niet kunt LAAT doen) want iedere basgitaar kan tot op perfectie afgesteld worden. (en een basgitaar die goed afgesteld is speelt altijd prima. Al kan het dan nog steeds zijn dat door de kwaliteit van de bas zelf het geluid alsnog niet is om over naar huis te schrijven )
ja...je kan me nog meer vertellen Ik heb die Samick een maand (1) lang geprobeerd goed af te stellen, maar dat ding werkt gewoon niet mee! die brug is verschikkelijk en is NIET af te stellen.
Oh ja...en een gitaarbouwer heeft het ook nog geprobeerd en die kon er ook niks mee
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 21:53
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 22-07-2004 @ 22:45 :
ja...je kan me nog meer vertellen Ik heb die Samick een maand (1) lang geprobeerd goed af te stellen, maar dat ding werkt gewoon niet mee! die brug is verschikkelijk en is NIET af te stellen.
Oh ja...en een gitaarbouwer heeft het ook nog geprobeerd en die kon er ook niks mee
Vreemd anders want mijn Samick was perfect afgesteld
(tot ik er zelf aan begon te kloten. Nu kan je je hele rig onder de actie plaatsen en nog ruimte over houden voor het drumstel )
Nadeel aan budgetbassen is wel dat je geluk moet hebben wat je treft. Ik heb denk ik het geluk gehad een goede uit de serie te hebben
Oud 22-07-2004, 22:11
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 22-07-2004 @ 22:53 :
Vreemd anders want mijn Samick was perfect afgesteld
(tot ik er zelf aan begon te kloten. Nu kan je je hele rig onder de actie plaatsen en nog ruimte over houden voor het drumstel )
Nadeel aan budgetbassen is wel dat je geluk moet hebben wat je treft. Ik heb denk ik het geluk gehad een goede uit de serie te hebben
dat is ook een probleem dus met goedkope gear.....je moet mazzel hebben dat je een goed (af)gemonteerd exemplaar koopt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 01:02
FuhgAwz
FuhgAwz is offline
ik ben er ook van overtuigd dat je beter gaat bassen zodra je een duurdere bas hebt gekocht. toen ik van bas wisselde, kwam ik in ieder geval opeens stukken sneller vooruit.
Oud 23-07-2004, 07:12
Verwijderd
Precies. Op mijn nieuwe bas was de actie (snaarhoogte) veel lager en de hals voelde ook een stuk fijner dus toen ik daar aan gewend was speelde ik echt een stuk makkelijker/vloeiender/sneller. Daarnaast ben je denk ik ook gemotiveerder om te oefenen als je een nieuwe basgitaar hebt.
Maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat je vanzelf beter gaat spelen als je een nieuwe basgitaar koopt. Het is een hulpmiddel, maar als je niet veel speelt/oefent zal je toch niet echt vooruit komen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 11:08
Q
Q is offline
Je moet eigenlijk gewoon proberen wat je lekker vind spelen en wat goed klinkt. En voor jezelf een budget voor schrijven, dus 300 euro bijvoorbeeld. Dan ga je met dat bedrag gewoon de muziekwinkels af en vind je vanzelf wel iets dat bij je past.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten