Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Als eerste gefeliciteerd met je aankoop! , enkele technieken die je wel onder de knie moet krijgen is hoe je de snaren aan gaat slaan , dit kan of met plectrum zijn of met je vingers , ik ben persoonlijk voor aansalg met de vingers ( geeft een warmer voller geluid is niet zo schel) als je voor je vingers kiest dan gebruik je de zg wisselslag , dus 2 vingers gebruiken , ( je duim rust op je element en je gebruikt ke wijs en middelvinger voor de aanslag , dan voor je vraag over slappen , je wil of op het fret board ( hals) slappen , of tussen je bovenste element en je hals slappen , als je tussen de elementen slapt , kan je na verloop van tijd je elementen verneuken. Maar ik raad je aan om naar www.gitaarforum.nl te komen daar zit een bas gitaar forum met alleen maar bassisten (waaronder ik
![]() Succes |
![]() |
|
![]() |
Ik bas ook net en heb geen les.
http://www.geocities.com/baslessen/jtbl.html http://www.cyberfretbass.com/ http://www.activebass.com/ http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1165 Daar heb je denk ik wel veel aan. Wat ik heb gedaan/doe is eerst een beetje met 2 rechter vingers en 4 linker vingers leren bassen. |
![]() |
|
ik zou je inderdaad ook aanraden om gewoon eerst een beetje aan te kloten. ik ben een vriend van mij aan het leren om gitaar te spelen (ben zelf bassist en gitarist) en het is ook belangrijk dat je de bass HOORT als je een nummer luistert. als je het bass loopje er niet uit kunt pikken of het ritme "mee kunt tikken" met je vingers... dan word het al een stuk moeilijker. dus zorg dat je ritmegevoel op peil is.
daarna zou ik vooral veel simpele nummers gaan spelen. zoals al gezegd werd: Nirvana, NOFX, Offspring (vooral Offspring), Heideroosjes. gewoon punk zeg maar, of je het nou leuk vind of niet, dat is meestal vrij simpel om mee te beginnen. zoek gewoon wat bass tab sites op en download eens wat. slap en pop zou ik nog niet mee beginnen. eerst de basis en dan pas het moeilijke gedeelte lijkt me verstandiger. ennuh... niet om je van het goede spoor af te leiden maar... ik kan geen noten lezen. ik vind noten lezen helemaal niet nodig. ik speel nu al bijna 5 jaar bassgitaar en ik kan geen enkele noot lezen. ik weet ook echt niet welke noot bij welke fret hoort. en ik zit in een band die veel optreed en zelf nummers schrijft. dus als je geen noten kunt lezen... don't worry. zo erg is dat niet. het is inderdaad wel makkelijker als je het wel kan, maar ik ben gewoon lui. verder... keep up the good work! er moeten gewoon meer bassisten komen want 'we' zijn te zeldzaam ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Stel je wil dit spelen: Code:
G-|--------- D-|-6-7-8-9- A-|--------- E-|--------- Ik hoop dat dit een beetje begrijpen is ![]()
|
Als je het in het begin niet zo snel kan, gewoon langzaam beginnen, die snelheid komt na een tijdje vanzelf wel.
Je kan ook op verschillende snaren gaan oefenen. (ik verzin nu ter plekke wat) Code:
G-|----------- D-|---6------ A-|-4---7---- E-|--------5-- Ook een goeie oefening hiervoor is denk ik het couplet-riffje van Come As You Are van Nirvana; Code:
G|----------------------------------------| D|-----------5----5----------7-----------| A|--5-5-6-7----7----7--7-6-5---5-5-----| E|-----------------------------------------|
|
Hey, ik had al vaak teruggekomen naar mijn topic maar nooit iets gepost...
Aan de posts tot nu toe heb ik echt veel gehad...Er staan zelfs vragen in die ik van plan was zelf te stellen... En oefeningen zijn anders wel motiverend...Ik vind zelf dat ik het een beetje in mijn vingers moet hebben voor ik aan echte nummers begin...EN blindelings... Ik oefen elke avond 2 uur ofzo en geniet er echt van To the country roads van John Denver liep lekker gisteren ![]() Maar nog een vraag...Er heeft reeds iemand dit gepost maar ik zou graag een iets precieser antwoord willen... Hoe zet je officieel je vingers op de fret...Ik speel nu ook enkel met index (geloof ik ![]() Op de gegeven tab is dit vrij logisch hoe je dit best doet, maar bv bij nummers waar de "fretlijn" bv per 2 in de lengte verspringt maar 1 naar beneden bijvoorbeeld...moet je dan je vingers zo heel stuntelig gaan spreiden naar beneden toe? geloof van niet Maar hoe hoor je het dan wel te doen? Of moet je dit zelf wat aan voelen?
||
Citaat:
|
![]() |
|
|