Oud 05-08-2004, 09:09
- Praga Khan -
- Praga Khan - is offline
Weet niet of dit hier thuis hoort maareuh :

Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat er ineens 5GB minder op mijn harde schijf was dan de dag ervoor. Dit was raar omdatwe die dag er niets hadden by opgezet.
Na beetje te zoeken zag ik dat er in mijn TEMP map voor 10.9 GB stond. Het merendeel waren TMPfiles van 996 MB ed. Deze heb ik dan van mijn pc geworpen zodat we terug een 10GB hadden. Hierna werd er 1 spelletje by opgezet.
Nu kijk ik deze morgen hoeveel we nog hebben en nu blijkt dat we terug maar 5.7GB hebben, en het spelletje van de dag ervoor hebben we er ondertss al weer afgedaan
Iemand die weet wat ik moet doen Want het is net alsof mijn harde schijf ruimte vermindert met de minuut

Als ik 'deze computer' - 'Lokaal station C' - doe en ik tel de grootte van mijn bestanden op kom ik aan +- 3.5GB en indien ik zie op 'lokaal station C' zou ik 8.29GB in gebruik hebben

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 09:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2004, 09:18
Verwijderd
Citaat:
- Praga Khan - schreef op 05-08-2004 @ 10:09 :
Weet niet of dit hier thuis hoort maareuh :

Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat er ineens 5GB minder op mijn harde schijf was dan de dag ervoor. Dit was raar omdatwe die dag er niets hadden by opgezet.
Na beetje te zoeken zag ik dat er in mijn TEMP map voor 10.9 GB stond. Het merendeel waren TMPfiles van 996 MB ed. Deze heb ik dan van mijn pc geworpen zodat we terug een 10GB hadden. Hierna werd er 1 spelletje by opgezet.
Nu kijk ik deze morgen hoeveel we nog hebben en nu blijkt dat we terug maar 5.7GB hebben, en het spelletje van de dag ervoor hebben we er ondertss al weer afgedaan
Iemand die weet wat ik moet doen Want het is net alsof mijn harde schijf ruimte vermindert met de minuut
Hmm ik heb zoiets ook ooit gehad. Had een programma op mijn pc, stond gewoon bij de softwarelijst zeg maar, maar je kon hem niet uninstallen en werd met de week 1 gig groter. Enige oplossing was toen formatteren.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 09:20
- Praga Khan -
Citaat:
36-Crazyfists schreef op 05-08-2004 @ 10:18 :
Hmm ik heb zoiets ook ooit gehad. Had een programma op mijn pc, stond gewoon bij de softwarelijst zeg maar, maar je kon hem niet uninstallen en werd met de week 1 gig groter. Enige oplossing was toen formatteren.
Damn

iig bedankt.
Oud 05-08-2004, 09:33
freyk
freyk is offline
Is het misschien een idee om je pc te laten scannen met een online virusscanner ?
Want formateren is écht de laatste oplossing
Oud 05-08-2004, 09:49
- Praga Khan -
Citaat:
freyk schreef op 05-08-2004 @ 10:33 :
Is het misschien een idee om je pc te laten scannen met een online virusscanner ?
Want formateren is écht de laatste oplossing
heb hier een Norton virusscanner opstaan. Op 30/07 werden er 6 ggeïnfecteerde bestanden gevonden ( AOLNC.exe - browse.exe. c_pan.exe - daemon.exe - msgaol.exe - s_menu.exe ) en staan sindsdien in quarantaine.

Ondertss nog maar 5.50 GB, dus weer is er afgegaan
Oud 05-08-2004, 10:29
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ik begrijp het niet helemaal goed... wordt de Lege schijfruimte minder of juist de gebruikte schijfruimte?

In het laatste geval lijkt dit inderdaad op een virus. Probeer deze online virusscan is:
http://housecall.trendmicro.com/hous...start_corp.asp

/edit:
Wacht even, je zegt norton. Die heeft ook een RecycleBin protector. Heb je al eens gekeken hoeveel daarin staat? Want je prullebak kan nog zo leeg zijn, als je die protector aan hebt staan, bewaard hij alles... Dit kan erop duiden dat al je weggegooide bestanden nogsteeds op je HD staan en je dus minder ruimte over hebt.
Oud 05-08-2004, 10:30
freyk
freyk is offline
Citaat:
- Praga Khan - schreef op 05-08-2004 @ 10:49 :
heb hier een Norton virusscanner opstaan. Op 30/07 werden er 6 ggeïnfecteerde bestanden gevonden ( AOLNC.exe - browse.exe. c_pan.exe - daemon.exe - msgaol.exe - s_menu.exe ) en staan sindsdien in quarantaine.
  • C_pan -> Trojan horse downloader.Agent.BJ
  • s_menu.exe -> spyware
  • msgaol.exe -> HotXXX.exe -> spyware
Hebben dus allemaal te maken met spyware/adware.

Ik raad je aan om een hijackthislog te plaatsen bij [centraal] spyware/adware.

Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 05-08-2004 @ 11:29 :
Ik begrijp het niet helemaal goed... wordt de Lege schijfruimte minder of juist de gebruikte schijfruimte?
Ik neem aan het eerste.

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 10:34.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 10:41
- Praga Khan -
De beschikbare ruimte wordt minder
Heb dernet eens schijfcontrole gedaan, heeft de fouten gerepareerd en sindsdien heb ik weer 10GB
Oud 05-08-2004, 10:54
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
freyk schreef op 05-08-2004 @ 11:30 :
Ik neem aan het eerste. [/B]
Ja neej ik zei het een btje verkeerd

Het kan zijn dat de schijf steeds voller wordt terwijl er nix bij wordt gezet (wat hier dus het geval is).
Maar het kan ook zijn dat de hele harde schijf kleiner wordt, zoals hier op het forum ook vaak voor komt. Dit heeft dan meestal met instellingen in het BIOS te maken.
Oud 05-08-2004, 15:13
Verwijderd
Norton Recycle Bin is zwaar irritant
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 15:39
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-08-2004 @ 16:13 :
Norton is zwaar irritant
Oud 05-08-2004, 16:17
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 05-08-2004 @ 16:39 :
Dat ook ja
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 21:25
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-08-2004 @ 16:13 :
Norton Recycle Bin is zwaar irritant
Mwah, ik vind norton niet zo irritant.
Het ligt gewoon aan hoe je hem insteld, want de standaard instellingen suckt zwaar.

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 21:54
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
- Praga Khan - schreef op 05-08-2004 @ 11:41 :
De beschikbare ruimte wordt minder
Heb dernet eens schijfcontrole gedaan, heeft de fouten gerepareerd en sindsdien heb ik weer 10GB
Waarschijnlijk gebruik je FAT/FAT32 als bestandsysteem, zaten daar wat fouten in en werd de vrije ruimte niet goed weergegeven?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten