Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Formeel is integreren niets anders dan de limiet van een som bepalen, maar deze limietdefinitie heb ik bewust buiten beschouwing gelaten om mijn uitleg niet al te ingewikkeld te maken.
|
![]() |
Ik heb alles nog eens na gelezen in mijn cursusnota's.
Ik heb gevonden dat een van de subtiele verschillen is dat je enkel kunt integreren op een op gesloten interval, terwijl je wel kan primitiveren op een open interval. Verder zijn de voorwaarden voor primitiveerbaarheid (waarvoor trouwens geen criterium bestaat) iets strenger dan deze voor integrabilitiet. [Dit bericht is aangepast door pol (21-03-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
De definitie voor de integraal zoals die hier in Nederland op het v.w.o. wordt onderwezen is in 1854 door de Duitse wiskundige Georg Friedrich Bernhard Riemann geïntroduceerd en wordt dan ook de Riemann-integraal genoemd. In 1902 volgde een uitbreiding van het integraalbegrip toen de Franse wiskundige Henri Léon Lebesgue in zijn proefschrift Intégrale, longeur, aire (Integraal, lengte, oppervlakte) de Lebesgue-integraal introduceerde, die een belangrijke rol speelt in de zogenaamde maattheorie.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Nederland discrimineert met integratie-examen' Gatara | 81 | 17-05-2008 23:15 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
betoog: Nederlandse lessen bevordert integratie Ici-Paris_# | 9 | 30-03-2007 11:07 | |
In welke mate staat de Koran integratie van moslims in de weg? PGWR | 36 | 28-03-2005 15:17 | |
De integratie van moslims in Nederland? Mujahideen | 226 | 07-02-2005 21:12 | |
'Mislukken integratie schuld PvdA' Atje85 | 148 | 13-01-2004 21:26 | |
Integratie tegen Wil en Dank (Debat) Falku | 0 | 01-04-2002 19:16 |