Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2007, 15:38
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
willen jullie zo aardig zijn om dit ff na te kijken, want ik nsap er helemaal niks van die betoog.,....

Nederlandse lessen bevordert integratie

Gisteravond las ik in de krant dat er 3 autochtonen moeders op eigen initiatief “ witte “ouders gingen aansporen om hun kind onderwijs te laten volgen op een zwarte school om zo de integratie op scholen te bevorderen. Ik ben zelf van mening dat het beter is als op een zwarte school extra Nederlandse lessen worden ingevoerd dat het vanzelf de integratie wordt bevordert.

Ten eerste ben ik van mening dat er extra Nederlandse lessen moeten komen, omdat het de kinderen onderling wat gemakkelijker maakt om met elkaar te communiceren. Ze praten beter Nederlands beter en kunnen met kinderen van verschillende culturen praten, Dit zorgt er voor dat de integratie op scholen gelijk weer bevordert.
Ten tweede de kinderen zullen niet merken dat er op school iets gedaan wordt aan integratie. Op elke school heb je namelijk wel Nederlandse lessen en hebben juist deze kinderen iets meer lessen, maar veel zullen ze er niet van merken, alleen dat hun Nederlands erop voor uit gaan. Ondertussen kunnen de leerlingen gewoon blijven omgaan met de mensen waar ze het prettigst bij voelen. Dit zijn vaak wel de mensen met wie ze dezelfde achtergrond hebben.
rde reden waarom ik van mening bent dat er extra Nederlandse lessen op school moet komen is, omdat het de eenheidsgevoel tussen de leerlingen worden bevordert en dit ook gelijk de integratie bevordert. Ze hebben het gevoel dat ze elkaar begrijpen. He logische gevolg hierop is dat de kinderen van verschillende culturen met elkaar om zullen gaan.

Tegenstanders zijn van mening dat het beter is om de zwarte en de witte scholen af te schaffen in plaats van extra Nederlandse lessen. Hier ben ik het eigenlijk totaal niet mee eens. In ons wet boek staat dat je als ouder zelf mag bepalen naar welke school je kind gaat. Ouders kiezen ook vaak scholen die het meest in de buurt van hun huis staan. Als de zwarte en de witte scholen af zouden worden geschaft dan zouden sommige kinderen om moeten fietsen terwijl er een school voor hun huis staat. Met de Nederlandse lessen kunnen de kinderen van allerlei verschillende culturen beter met elkaar communiceren en dan integreer je ook
Een ander argument van de tegenstanders is, dat die kinderen die van huis uit al Nederlands spreken die dan niet in de lessen zullen dood vervelen. Hier ben ik het wel voor een klein deel mee eens, maar doordat de kinderen die thuis een andere taal spreken vaak al een achterstand hebben, is het misschien beter om toch de lessen in te voeren, zodat de kinderen in de toekomst beter met elkaar kunnen communiceren. De kinderen die thuis wel gewoon Nederlands praten kunnen misschien les krijgen in een ander vak waar ze niet zo goed in zijn.

Om de integratie te bevorderen op scholen moeten er extra Nederlandse lessen worden ingevoerd. Ik ben namelijk van mening dat de kinderen dan een meer eenheidsgevoel krijgen, de kinderen niet merken dat intergratie van bovenaf wordt opgelegd en er minder communicatiestoornissen tussen de kinderen worden voorkomen. Daarom wil ik jullie adviseren, Dat je gewoon een school moet kiezen waar je kind het prettigst bij voelt en waar het nederlands hoog in aanzien staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2007, 07:56
Hoxa
\'Bevorderen\' is volgens mij geen transitief werkwoord, meisje.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 07:57
Hoxa
En let op je dt-vormen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 09:47
Verwijderd
Je snapt niets van je eigen betoog? Opvallend...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 10:16
Verwijderd
Ik vind het als betoog niet slecht, maar je taalgebruik is wel erg slecht dus dat zal ik even verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 10:38
Verwijderd
Nederlandse lessen bevordert integratie
'lessen bevordert' kan niet. Kies tussen: "Het geven van Nederlandse lessen bevordert integratie" en "Nederlandse lessen bevorderen integratie".

Gisteravond las ik in de krant dat er 3 autochtonen moeders op eigen initiatief 'witte', aanhalingstekens moeten direct naast het woord ouders gingen aansporen om hun kind onderwijs te laten volgen op een zwarte schoolkomma om zo de integratie op scholen te bevorderen.'Ik ben zelf van mening dat het beter is als op een zwarte school extra Nederlandse lessen worden ingevoerd dat het vanzelf de integratie wordt bevordert.' Er klopt niets van deze zin. Een mogelijkheid is 'Ik ben zelf van mening dat het beter is als op een zwarte school extra lessen Nederlands worden ingevoerd. Dit bevordert vanzelf de integratie.' of 'Als op een zwarte school extra Nederlandse lessen worden ingevoerd, bevordert dit naar mijn mening vanzelf de integratie'.

Ten eerste ben ik van mening dat er extra Nederlandse lessen moeten komen, omdat het Dit zei je net ook al. Maak er bijvoorbeeld van: 'De eerste reden waarom ik vind dat er extra Nederlandse lessen moeten komen, is dat dit het voor' de kinderen onderling wat gemakkelijker maakt om met elkaar te communiceren. Ze praten beter Nederlands beter en kunnen met kinderen van verschillende culturen praten. (punt, geen komma) Dit zorgt er voor dat de integratie op scholen gelijk weer bevordert. bevordert is hier niet het juiste woord, beter zou zijn: verbetert
Ten tweede de kinderen zullen niet merken dat er op school iets gedaan wordt aan integratie Het begin mist een dubbele punt, het moet zijn: 'Ten tweede: de kinderen zullen niet merken...'. Mooier vind ik 'Een tweede punt is dat de kinderen niet zullen merken.... Op elke school heb je namelijk wel Nederlandse lessen en hebben juist deze kinderen iets meer lessen, maar veel zullen ze er niet van merken, alleen dat hun Nederlands erop voor uit gaan. Ook deze zin loopt voor geen meter. Wel mogelijk is: 'Op elke school heb je namelijk wel Nederlandse lessen. Deze kinderen hebben iets meer lessen, maar veel zullen ze hier niet van merken, behalve dat hun Nederlands er op vooruit zal gaan. Ondertussen Intussen kunnen de leerlingen gewoon blijven omgaan met de mensen waar ze het prettigst bij voelen. Dit zijn vaak wel de mensen met wie ze dezelfde achtergrond hebben.
rde reden 'De derde reden' bedoel je denk ik waarom ik van mening bent dat er extra Nederlandse lessen op school moet komen, is dat (komma stond verkeerd en 'omdat' kan beter 'dat' zijn het de het is 'het eenheidsgevoel'. Dan krijg je 'het het', maar daar kun je 'dit het' of 'dat het' van maken, dat is duidelijker eenheidsgevoel tussen de leerlingen worden bevordert wordt bevorderd en dit ook gelijk de integratie bevordert. Ze hebben het gevoel dat ze elkaar begrijpen. Het logische gevolg hierop beter is: 'hiervan' is dat de kinderen van verschillende culturen met elkaar om zullen gaan.

Tegenstanders zijn van mening dat het beter is om de zwarte en de witte scholen af te schaffen in plaats van extra Nederlandse lessen. Hier ben ik het eigenlijk totaal niet mee eens. In ons wetboek staat dat je als ouder zelf mag bepalen naar welke school je kind gaat. Ouders kiezen ook vaak scholen die het meest in de buurt van hun huis staan. Als de zwarte en de witte scholen af zouden worden geschaftkomma. 'dan' is overbodig zouden sommige kinderen om moeten fietsen terwijl er een school voor hun huis staat. Met de Nederlandse lessen kunnen de kinderen van allerlei verschillende culturen beter met elkaar communiceren en dan integreer je ook[color]punt[/color]
Een ander argument van de tegenstanders is, dat die kinderen die van huis uit al Nederlands spreken die dan niet in de lessen zullen dood vervelen deze zin loopt ook niet goed, wel mogelijk is: 'Een ander argument van de tegenstanders is dat de kinderen die van huis uit al Nederlands spreken, zich in de lessen zullen doodvervelen. Hier ben ik het wel voor een klein deel mee eens, maar doordat de kinderen die thuis een andere taal spreken vaak al een achterstand hebben, is het misschien beter om toch de lessen in te voeren, zodat de kinderen in de toekomst beter met elkaar kunnen communiceren. De kinderen die thuis wel gewoon Nederlands praten kunnen misschien les krijgen in een ander vak waar ze niet zo goed in zijn.inhoudelijk puntje: zo vaak 'misschien' klinkt niet erg overtuigend, je kunt het woord gerust weglaten

'Mijn conclusie is dat...'/ 'Concluderend:'/'Samenvattend:' Om de integratie te bevorderen op scholen moeten er extra Nederlandse lessen worden ingevoerd. Ik ben namelijk van mening dat dit is een erg lange constructie en dat het om jouw mening gaat ius al wel duidelijk. Je kunt bijvoorbeeld achter de zin ervóór geen punt maar een komma zetten, met dan 'omdat' en dan verder gaan vanaf hier: de kinderen dan een meer eenheidsgevoel krijgen, de kinderen niet merken dat intergratie van bovenaf wordt opgelegd en er minder communicatiestoornissen tussen de kinderen worden voorkomen als er minder communicatiestoornissen worden voorkomen, zijn er meer communicatiestoornissen. Maak van 'minder' 'meer' of laat het woordje 'worden' weg.. Daarom wil ik jullie adviseren, Dat je gewoon een school moet kiezen waar je kind het prettigst bij voelt deze zin klopt ook niet. Beter is: 'Daarom wil ik u adviseren om gewoon een school te kiezen waat uw kind zich het prettigst voelten waar het Nederlands hoofdletter! hoog in aanzien staat.

Ik hoop dat je het niet te betweterig van me vindt maar zo veel taalfoutjes is gewoon jammer. Dat leest niet lekker en je cijfer wordt er ook lager door.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 12:46
Belgarath
Belgarath is offline
Gisteravond las ik in de krant dat er 3 autochtonen moeders...

moet het niet autochtone moeders zijn?
Oud 30-03-2007, 09:27
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-03-2007 @ 11:38 :
[
. [/B]
Ik weet dat er veel taalfouten inzitten enzo. Word geeft dit soort fouten vaak niet aan en als ik zelf door lees zie ik de fouten niet
Maar heel erg bedankt voor je hulp
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 10:59
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 30-03-2007 @ 10:27 :
Ik weet dat er veel taalfouten inzitten enzo. Word geeft dit soort fouten vaak niet aan en als ik zelf door lees zie ik de fouten niet
Maar heel erg bedankt voor je hulp
Wat soms wel eens helpt is de geschreven tekst uitprinten. Op de een of andere manier leest dat toch anders dan van een beeldscherm. Maar het is inderdaad lastig om fouten uit een tekst te halen die je zelf geschreven hebt
Oud 30-03-2007, 11:07
Klaas B.
Klaas B. is offline
Wat bedoel je met 'Nederlandse lessen'? Lessen die gegeven worden in het Nederlands, of lessen in de taal Nederlands?
Mij is altijd geleerd dat het in het laatste geval 'lessen Nederlands' moet zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten