Oud 12-08-2004, 19:00
Verwijderd
Zo ja; hoelang, en staat het nu nog zo recht als toen hij er net uitgehaald was?

(Ik bedoel dus een vaste beugel.)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:06
MoO
MoO is offline
nu nog steeds ene, van 14 feb 2 jaar geleden, dus dan heb ik m nu ongeveeeeer... 2 en een half jaar. over 2 dagen precies. bah
Ik zou m eigenlijk 2 jaar moeten hebben, maar volgens de tandarts werken me tanden niet mee, yeah right. Geef mij maar de schuld!
Oud 12-08-2004, 19:09
Fleurop
Fleurop is offline
nee, mijn tanden staan altijd al mooi recht Gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:14
Verwijderd
Nee, mijn tanden zijn vanzelf rechtgegroeid
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:16
kastdeur
kastdeur is offline
Ja van mijn twaalfde tot mijn zeventiende of zo. Nu heb ik nog steeds een stangetje achter mijn ondertanden.

En het staat nog net zo recht.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:18
Verwijderd
Nee, en ik heb ontzettend scheve tanden
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:20
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
ik heb ongeveer 5 jaar een beugel gehad. Hij is er nu een jaar uit.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:24
Miracle
Miracle is offline
Ik heb er drie gehad. Een losse, toen een vaste slotjes beugel en daarna een blokbeugel voor 's nachts.
M'n boventanden staan nog wel net zo mooi, maar m'n ondertanden groeien toch weer naar scheef. Ik moest die laatste beugel veel langer inhouden dan ik eigenlijk deed.

Hoelang? Geen idee. Iig was ik er na de eerste klas vanaf.
Oud 12-08-2004, 19:51
Eva*
Eva* is offline
Ik heb zo'n 4 jaar een beugel gehad. Nu heb ik nog steeds een draadje achter m'n ondertanden om ze in de goede stand te houden, maar volgensmij kan dat ding er onderhand wel uit.
M'n tanden staan in ieder geval nog steeds recht.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:34
Verwijderd
Ik heb slotjes gehad, die gingen eruit toen ik 13 was ofzoiets. Toen stonden m'n tanden perfect recht. Daarna heb ik geen draadje achter m'n tanden gehad ( ) en zijn ze weer gaan verplaatsen. Maar op zich ging het allemaal nog wel.. totdat m'n verstandskiezen door begonnen te komen. De eerste ging ook nog wel, maar bij de tweede is alles héél erg gaan verplaatsen. Die tweede is nu nog steeds bezig om door te komen en ik wou 'm er eerst uit laten halen, maar de ortho wou 'm erin laten. Nu moet ik opnieuw slotjes.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:36
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb er nog steeds een

Slotjes, dus, een jaar nu. Het was de bedoeling dat ze eruit zouden zijn als ik naar de universiteit ging, maar niet dus.
Oud 12-08-2004, 20:37
Verwijderd
heb er nu eentje vanaf januari, zon vaste
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:47
lennega
lennega is offline
ik had 2 en een half jaar een beugel... 3 jaar geleje... t staat nog wel recht... denk ik hahaha
nee staat goed!
Oud 12-08-2004, 20:50
Liss
Liss is offline
Jep, 2 jaar geloof ik. het zou 1 a 1,5 jaar duren maar door een vechtpartij waardoor mn voortand dood is gegaan (nja, zenuwen enz..) duurde het dus iets langer.
Mn tanden staan nu nog wel even recht als toen ie er net uit was, tandarts heeft er nl een draadje achter geplakt zodat ze zo blijven staan en dat mag eruit als het er vanzelf uit gaat ofzo, dan blijven ze als het goed is zo staan.
Oud 12-08-2004, 20:58
Verwijderd
eerst zon giga-blok
buitenboordmotor
plaatje in combinatie met buitenboord
sterretjes in combinatie met plaatje en 's nachts buitenboord
sterretjes
plaatje en draadje aan ondertanden

nu: alleen 's nachts nog plaatje en voor altijd een draadje achter me ondertanden

Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:59
Verwijderd
en ja, het heeft wel geholpen gelukkig
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:01
Yvat
Yvat is offline
Ja ik heb er nu nog 1. Vandaag tijdens de controle zei de orthodontist dat ie er in november uit mag
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:43
Verwijderd
nooit never nooit

ik zuigde 11 jaar op me vingers tis allemaal recht gebleve
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:46
Verwijderd
vanaf mn tiende.. eerst jaar dubbeldekker, toen 15 maanden slotjes. nu nog nacht hoesjes om ze recht te houden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 12-08-2004 @ 20:09 :
nee, mijn tanden staan altijd al mooi recht Gelukkig.
Oud 12-08-2004, 21:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-08-2004 @ 20:14 :
Nee, mijn tanden zijn vanzelf rechtgegroeid
Oud 12-08-2004, 22:02
YPrue
YPrue is offline
Ja, ik heb vroeger een beugel gehad. Ik geloof dat ik hem kreeg toen ik 11 jaar (bijna 12) was en dat hij er toen ik pas 13 was weer uit mocht. Ik heb hem ongeveer 1,5 jaar gehad.
En mijn tanden staan nog net zo recht als toen de beugel er net uit was gehaald.
Oud 13-08-2004, 07:31
Sade
Sade is offline
Nee, nooit een beugel gehad. Thank God
Oud 13-08-2004, 08:33
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Nee, maar mijn tanden staan nu ook niet perfect recht maar wel gewoon recht zeg maar . Ik had vroeger een spleetje tussen mijn tanden , nu nog maar een beetje omdat de 12-jarige kiesen op mijn 15de te voorschijn zijn gekomen en alles is opgeschoven. Als ik een beugel had genomen dan had ik 5 jaar lang er mee moeten lopen en het resultaat zou slecht zijn doordat alles misschien wel naar binnen ging staan aldus de ortho. Naja ik ben zo wel tevreden hoor .
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 08:38
Verwijderd
Waarom alleen vaste beugel? Losse beugels zijn toch ook beugels...? En ze hebben ook nog eens min of meer hetzelfde doel (je tanden recht zetten).

Ik zou niet weten hoe lang ik een 'echte' beugel gehad heb...lang iig (van groep 7/8 t/m ? (een jaar of 5/6 oid)). Nu heb ik nog steeds zo'n draadje achter m'n ondertanden en eigenlijk ook nog een losse beugel voor boven (maar die heb ik na het laatste bezoek aan de orthodontist nooit meer in gedaan en die is nu dus kwijt). Zo'n draadje schijnt er voor altijd in te moeten blijven zitten, maar dat vind ik zelf onzin, dus misschien dat ik hem er binnenkort uit laat halen.

Voor zo ver ik weet staan mijn tanden nog even recht als toen al het 'echte werk' er uit ging. En bijna net zo recht als sinds ik dat losse ding niet meer draag. En m'n ondertanden, daar zit nog zo'n ding achter, dus ja.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 08:45
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Nee, zou eerst wel een beugel krijgen op mn 11e. Ik had namelijk altijd een spleetje tussen mn voortanden, maar die zijn later wel goed tegen elkaar aan gaan staan.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 08:51
starryeyed
starryeyed is offline
2 en half jaar slotjes beugel gehad. ook nog elastiekjes gehad. Maar nooit spijt van gehad me tanden staan mooi recht. Ik heb wel nog een plastic beugeltje gehad voor snachts daarna die draag ik nu niet meer. Ik ben nog wel een ijzeren spalk achter mijn tanden om ze op zijn plek te houden.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:13
gizmo
gizmo is offline
hmm.. van groep 6 of 7 en in de brugklas mocht mijn plaatjesbeugel boven er weer uit. Heb ook nog zo´n buitenbeugel gehad.
En ja het staat gelukkig nog goed ja (Grotendeels te danken aan het ijzeren draadje achter mijn boventanden)
Oud 13-08-2004, 10:49
Verwijderd
Ja, 4 jaar lang . En na 4 jaar staat alles nog steeds recht (met draadje achter m'n tanden).
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 10:51
Loesjuh1984
Loesjuh1984 is offline
ik heb 2 jaar lang een plaatjes beugel gehad vanwege een flinke overbeet, dus mn tanden stonden niet scheef.
Ik heb geen spalkje gekregen voor achter mn tanden na mn beugelperiode.
Oud 13-08-2004, 11:56
BrightEyes
BrightEyes is offline
Sinds mijn 8e (met korte tussenpoos) een beugel, moet m nu nog tot mijn operatie (deze winter ergens) en dan nog een jaar ongeveer. (ben nu bijna 17)
Oud 13-08-2004, 12:31
The 1 and only
The 1 and only is offline
Ik heb verschillende soorten beugels gehad, van mn 10e tot mn 15e ongeveer. 't Staat nog steeds recht
Oud 13-08-2004, 15:45
Dolores
Dolores is offline
Ik heb geen beugel gehad, want mijn tanden stonden goed recht. Inmiddels niet meer, omdat mijn verstandskiezen die aan het doorkomen zijn onder andere mijn voortanden over elkaar laat schuiven.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 16:03
Methuselah
Methuselah is offline
Mijn tanden hebben altijd al mooi rechtgestaan...
Oud 13-08-2004, 16:19
Konijn
Konijn is offline
Op mijn elfde eerst drie maanden buitenboord (op mn hoofd, niet in mn nek) en blokjes, toen nog twee jaar alleen blokjes.
Heb nu nog ijzerdraadjes achter mn tanden, en ze staan nog recht ja.
Oud 13-08-2004, 19:02
Verwijderd
Ja, zo;n beugel die je er zo in kunt zetten en er uit kunt halen. Die heb ik ongeveer 2 jaar gehad.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 19:04
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 19:10
Erbenda
Erbenda is offline
Ja, voor 1 jaar en 2 maanden (van m'n 12e tot m'n 13e). En m'n tanden staan nu nog rechter dan toen die vaste beugel eruit ging. Ik had die vaste beugel in combinatie met een buitenboord. Daarna heb ik nog een beugel gehad en nu heb ik een plaatje en een draadje achter m'n ondertanden.
Oud 13-08-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 13-08-2004 @ 09:38 :
Waarom alleen vaste beugel? Losse beugels zijn toch ook beugels...? En ze hebben ook nog eens min of meer hetzelfde doel (je tanden recht zetten).

Indeed, heb je gelijk in, maar omdat ik nu zelf ook een vaste beugel heb (hiervoor losse gehad) en ik vroeg me af of het net zo recht blijft staan als hij eruit gaat (wat bij mij over een maand of 2 is). Vandaar.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Yvat schreef op 12-08-2004 @ 22:01 :
Ja ik heb er nu nog 1. Vandaag tijdens de controle zei de orthodontist dat ie er in november uit mag
Beter, ik moet woensdag weer; hoop dan ook ongeveer te horen wanneer ik beugelloos word. (Hij heeft het al vanaf Mei beloofd, maarja, iedere keer is er wel weer wat. :/)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 21:51
Verwijderd
Ik heb ruim 10 jaar een beugel gehad. Doorlopend. Niet alleen een vaste beugel, die heb ik ook een jaar of 3 of 4 gehad. Ben al begonnen in groep drie met een losse beugel. Daarna kreeg ik vanaf groep 4 tot groep 8 zo'n gigantisch geval voor boven en onder waar je niet mee kan praten. Toen vanaf groep acht tot 3e klas middelbare school een vaste beugel. Toen nog zo'n plaatje voor 's nachts.
Mjuh, ik had een klotegebit, zal wel voor de grap eens een keer een foto opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 21:56
Verwijderd
ja, een vaste, een losse, en zo'n buitending. Toen nog een losse voor 's nachts om het recht te houden, en ik heb nog steeds een draadje achter mn ondertanden.
Het heeft niet veel geholpen, ze staan ongeveer net zo recht als voor mijn beugel(s), maar ach...toen stonden ze ook niet echt scheef ofzo, juist te recht oid.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 22:47
I love stars
I love stars is offline
Ja, eh een jaar en een paar maanden dacht ik. moest anderhalf jaar -2 jaar dus dat was meevallen. Ze staan nog wel recht ja.
Oud 14-08-2004, 09:30
marlies
marlies is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 12-08-2004 @ 21:34 :
Ik heb slotjes gehad, die gingen eruit toen ik 13 was ofzoiets. Toen stonden m'n tanden perfect recht. Daarna heb ik geen draadje achter m'n tanden gehad ( ) en zijn ze weer gaan verplaatsen. Maar op zich ging het allemaal nog wel.. totdat m'n verstandskiezen door begonnen te komen. De eerste ging ook nog wel, maar bij de tweede is alles héél erg gaan verplaatsen. Die tweede is nu nog steeds bezig om door te komen en ik wou 'm er eerst uit laten halen, maar de ortho wou 'm erin laten. Nu moet ik opnieuw slotjes.
bij mij is er boven ook geen draadje geplaatst en nu zijn ze ook aan het schuiven. Verdorie!

Ik vind het eigenlijk niet meer zo mooi, maar om nou weer aan de beugel te gaan? Ik weet het nog niet.
Oud 14-08-2004, 09:38
Verwijderd
Ja, ik ben vanaf groep 6 ofzo aan het beugelen geweest, eerst zo'n ding wat je in en uit kan doen, voor boven en onder aan elkaar vast, en daarna een plaatjes beugel (wat een krengen!). Die is er nu een jaartje of 3 uit denk ik, misschien 4, en ik heb nu boven en onder een spalkje, ben er nog steeds niet helemaal aan gewend..

maar mn tanden staan wel mooi recht! (had een overbeet van 18 mm!)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 11:24
Onbekend
Onbekend is offline
Zon slotjes ding.. 1,5 jaar gehad. Mijn tanden zijn wel weer ietsje verschoven maar nog wel mooi opzich!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 13:31
cyntha
cyntha is offline
Ik heb ongeveer 2 jaar een beugel gehad. Mijn tanden staan nog steeds evenrecht dan toen mijn beugel er net uit was gehaald. Nou ja, misschien zijn mijn tanden een klein beetje verschoven.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:00
Nebula
Nebula is offline
Ik heb drie verschillende beugels gehad, waarvan één een vaste (slotjesbeugel) was. Die heb ik een jaar gehad. Alles staat nu behoorlijk recht, behalve mijn 2 middelste ondertanden die weer een klein beetje achter die twee daar naast zijn geschoven. Dit is echter niet tot nauwelijks te zien.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 19:42
Elmoo
Elmoo is offline
Ik heb 3 jaar een beugel gehad, de eerste helft een losse en de andere helft een vaste.
Mijn tanden zijn iets terug gaan staan maar niet opvallend gelukkig
Oud 14-08-2004, 19:43
Roos
Roos is offline
Ik heb in groep 7 een losse beugel voor mijn boventanden gehad. En op de middelbare school ongeveer 16 maanden een slotjesbeugel. Nu heb ik spalkjes achter mijn tanden

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten