Hmm ik had als kind echt van die enorm vooruitstaande voortanden hihi, tenminste, mijn grotemensentanden. Daar is een buitenboordbeugel tegenaangegooid en zo'n blokje, maar geen plaatjesbeugel want dat kon onze tandarts niet zelf. Daardoor staat het laaaang niet zo recht als bij de mensen die wel een plaatjesbeugel hebben gehad. Er zit een klein spleetje tussen mijn voortanden (boven) en ze staan niet helemaal in het gelid, sommige staan ietsje naar voren, andere ietsje naar achteren. Ondertanden sluiten goed aan, maar staan ook iets onregelmatig. Toch valt het niet echt meer op geloof ik.
Daarnaast had ik aan beide voortanden een stukje afgebroken. Op een gegeven moment vond ik dat toch wel lelijk en toen heeft de tandarts er een stukje afgeschuurd (kon omdat m'n voortanden iets langer waren dan die ernaast) en nu is het heel netjes. In het begin vond ik het heeeel gek voelen dat die hoekjes van m'n tanden af waren, maar nu vindt mijn tong het prima
Oh maar verder is mijn gebit top. Ik heb nóóit gaatjes. Geen enkele vulling in mijn gebit. Toen ik bij mijn nieuwe tandarts kwam, zei hij enthousiast tegen de assistente: "Zo hoort een gebit eruit te zien!" Het nadeel daarvan is dat mijn tanden wel een klein beetje geel zijn, niet door roken of koffie want dat vind ik allebei smerig, maar gewoon omdat er veel glazuur zit, en dat is geler. Maar liever dat dan gaatjes. Mijn oma is 82 en die heeft haar eigen tanden nog, en volgens mij ga ik haar achterna
Oh en ik heb jammer genoeg alle 4 mijn verstandskiezen. Boven zijn al lang door, maar onder waren heel lang maar half door. Mijn tandarts had een ultimatum gesteld dat ze op m'n 25e door moesten zijn anders haalde hij alles eruit. Maar volgens mij zijn nu alle kiezen erdoor!! Ik ben namelijk helemaal niet bang voor de tandarts (mogelijk omdat het ergste wat hij me ooit aandoet tandsteen verwijderen is

) maar kiezen trekken, dat lijkt me echt heeeel erg naar. Niet de pijn maar het gevoel en geluid, brrrr.
Oh ik poets altijd netjes 2x per dag met de elektrische tandenborstel op de timer, en flos regelmatig.