Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2005, 18:07
devilcat
devilcat is offline
trekken?

Dus dat je ze lekker in je mond liet zitten?
Ik zit er zwaar aan te denken om mijn kiesjes lekker te laten zitten waar ze zitten, heb er geen last van , ze komen redelijk goed door en heb geen pijn en naar mijn idee net genoeg ruimte.

Ik zie verschrikkelijk op tegen dat trekken dus denk ik , ik laat ze er lekker zitten

Wie heeft dit ook besloten?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:08
Verwijderd
Waarom zou je ze ivn laten trekken als je er geen last van hebt...?

Als ze voldoende ruimte hebben en je er geen last van hebt ed, dan is er toch geen reden om ze te laten trekken? Ik zou het dan iig niet laten doen (dan had mijn tandarts het ook niet geadviseerd).
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik snap m ook niet. Wie zegt dat jij ze moet laten trekken als je er geen last van hebt??
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:17
devilcat
devilcat is offline
nou mijn tandarts zei dat ze er toch wel uit moesten waarschijnlijk omdat ze mijn andere kies zouden kapot maken [door het duwen van de verstandskies ]
toen vroeg ze of ik last ervan had en pijn, ik zei nee.
TOen was haar reactie " hmm...ja...mmm ok...nou kijken we het over 6 maanden maar weer"

ze groeien niet super scheef ofzo , maar ook wer niet kaarsrecht maar ik heb gewoon echt geen zin in dat gezeik met trekken

MAar vaak zijn tandartsen zo van " Het is algemeen bekend dat die dingen getrokken moeten worden"
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:24
Verwijderd
Dan wacht je toch nog zes maanden en zie je dan wel weer?
Als je er last van krijgt kan het altijd nog.

En als je er last van krijgt, dan wil je ze wel laten trekken, geloof me...
(Dat geeft nl meer en langduriger gezeik dan ze laten trekken.)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:42
Verwijderd
Het is onzin dat verstandskiezen altijd getrokken moeten worden. Ze worden inderdaad vaak getrokken, maar dat komt omdat veel mensen er ook last van krijgen, of dat er te verwachten is dat ze heel binnenkort ernstige last gaan geven en vaak is bij die mensen de ruimte in de kaak dan al beperkt. Dan worden ze er vaak uitgehaald.

Maar als jij nog helemaal nergens last van hebt dan is er geen enkele reden ze te laten trekken. Zoals jouw tandarts ook al aanraadde, kijk het gewoon een aantal maanden aan en als je dan ergens last van krijgt maak je een afspraak (ik heb ze zelf ook nog steeds en nog nooit een greintje pijn gehad door die dingen).
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:46
Verwijderd
Die van mij heb ik nog en op zich is dat geen enkel probleem. De tandarts heeft tot nu toe nog niet gemeldt dat ze de rest bedreigen. Ik begin ondertussen alleen te vermoeden dat mijn gebit wel iets scheefgeduwd wordt, dus ik ga de volgende keer dat ik de tandarts zie wel even vragen of het allemaal goed gaat.
Dat wordt nog wat. Ik kan me niets engers bedenken dan kiezen laten trekken, geloof ik. Dat staat op hetzelfde niveau als nagels uittrekken
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:47
Verwijderd
Ik heb ze niet laten trekken; ze zitten nog altijd in mijn mond.
Ik heb nergens last van. De tandarts heeft er pas nog wel naar gekeken; en een foto gemaakt. Maar wat bleek mijn kaak is groot genoeg, dus hoeven ze niet getrokken te worden.
maar ik moest ze wel goed poetsen ...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 19:19
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-08-2005 @ 19:46 :
Die van mij heb ik nog en op zich is dat geen enkel probleem. De tandarts heeft tot nu toe nog niet gemeldt dat ze de rest bedreigen. Ik begin ondertussen alleen te vermoeden dat mijn gebit wel iets scheefgeduwd wordt, dus ik ga de volgende keer dat ik de tandarts zie wel even vragen of het allemaal goed gaat.
Dat wordt nog wat. Ik kan me niets engers bedenken dan kiezen laten trekken, geloof ik. Dat staat op hetzelfde niveau als nagels uittrekken
precies..
Arggg
IEELlll
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 19:24
Verwijderd
Als je nagels flink ingroeien of er een flinke bloeduitstorting onder zit schijn je ook blij te zijn als je er van verlost bent...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 20:11
Sime
Sime is offline
waarom zou je ze moeten laten trekken, onzin, ze zitten er toch niet voor niets!
Zolang je er geen last van hebt in IEDER geval niet doen.
Oud 05-08-2005, 21:25
miekevis
miekevis is offline
Ik heb ze ook niet laten trekken.

De 2 bovenaan staan niet echt in het rijtje, meer naast de anderen maar niemand ziet dat en ik heb er geen last van.

De 2 onderste hebben precies moeilijkheden om door te komen. Ik denk echter wel dat ze genoeg plaats hebben. Ik hou het gewoon in het oog.

Ik HOOP dat het goed komt want ik ben als de dood voor dat gedoe....
Oud 05-08-2005, 21:48
Verwijderd
De mijne zitten er nog, ik zat al op stoel toen de kaakchrirug met de spuit aan kwam zetten en de mededeling dat de onderste er uit meosten ipv de bovenste (wat de tandarts had gezegd). Ik heb ruzie geschopt, kreeg te horen dat 'ik wel anders zou piepen als het ging ontsteken'.

Maar er is NIEMAND die mij met een spuit gaat bewerken, of het pijn doet of niet. Daarom zitten ze er nog
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:57
TechXP
TechXP is offline
Als ze verder geen problemen veroorzaken lijkt het me ook niet nodig. Ik heb er iig geen last van. Weleens een beetje gehad toen ze doorkwamen, maar dat is denk gewoon.
Oud 05-08-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 05-08-2005 @ 22:48 :
De mijne zitten er nog, ik zat al op stoel toen de kaakchrirug met de spuit aan kwam zetten en de mededeling dat de onderste er uit meosten ipv de bovenste (wat de tandarts had gezegd). Ik heb ruzie geschopt, kreeg te horen dat 'ik wel anders zou piepen als het ging ontsteken'.

Maar er is NIEMAND die mij met een spuit gaat bewerken, of het pijn doet of niet. Daarom zitten ze er nog
Hoe had je dan verwacht dat hij ze er uit ging halen?

Maar goed, mbt de opmerking dat ik wel anders zou piepen als ze gingen ontsteken ed heb ik hetzelfde meegemaakt. Ik heb ze onder algehele narcose (met kapje) weg laten halen. Heb er erg voor moeten zeuren ed, maar het is uiteindelijk wel gebeurd zoals ik het wilde.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 22:04
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Hahah, loze praatjes.
Hoor dat dan.
Zodra je geen keuz heb, piep je wel anders.
En met de keus bedoel ik niet: het moet van de tandarts.
Maar pijn die je gaat voelen.
Dus kom AUB niet met: NIEMAND.

Ontopic:

TS: als je verstandskiezen groot genoeg zijn, heb je geluk.
Want anders krijg je het zelfde als met mij.
Het moest nood gedwongen eruit gesneden worden(komt wel vaker voor bij mensen; zoals als je bijv. beugel hebt; en die kies bellemert de boel)

Dus wees al blij dat ie eruit getrokken gaat/moet worden.
Oud 05-08-2005, 22:10
Verwijderd
Citaat:
wr_faya schreef op 05-08-2005 @ 23:04 :

TS: als je verstandskiezen groot genoeg zijn, heb je geluk.
Want anders krijg je het zelfde als met mij.
Het moest nood gedwongen eruit gesneden worden(komt wel vaker voor bij mensen; zoals als je bijv. beugel hebt; en die kies bellemert de boel)

Dus wees al blij dat ie eruit getrokken gaat/moet worden.
Mijn kiezen zijn er ook uitgesneden, lijkt me niet iets bijzonders oid...ik weet niet of snijden zoveel vreselijker is dan trekken...heb met trekken geen ervaring. (Ik vraag me af wat snijden/trekken te maken heeft met het groot of klein zijn van je kiezen...snijden heeft volgens mij meer te maken met of de kies wel of niet is doorgekomen? Of bedoel je dat met 'groot genoeg zijn'?)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 22:30
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-08-2005 @ 23:10 :
(Ik vraag me af wat snijden/trekken te maken heeft met het groot of klein zijn van je kiezen...snijden heeft volgens mij meer te maken met of de kies wel of niet is doorgekomen? Of bedoel je dat met 'groot genoeg zijn'?)
Jah precies .
Als de tandarts ziet door middel van een foto,
dat je verstandskiezen je andere kiezen kunnen gaan belemmeren; dan worden ze voortijdig eruit gehaald.

Dat doen ze dus door middel van snijden.

Ervaring met eruit laten trekken heb ik dus ook niet.
Maar logischerwijs denk ik dat snijden veel pijner doet.
Buiten het feit dat er in je tandvlees gesneden wordt,
moet het tand er ook nog een beetje uitgetrokken worden als hij in zicht is.
Oud 05-08-2005, 22:36
Verwijderd
Het snijden en trekken zelf voel je als het goed is niet, lijkt me: dat wordt verdoofd. Het gebeuren zelf is dus denk ik even pijnlijk (de verdoving dus, de rest voel je niet, als het goed is).

Na het snijden en trekken ontstaat bij allebei een gat, als ze er uit gesneden worden kan er nog iets van gehecht worden, wat bij trekken, denk ik, niet kan. En ik denk dat het als er gehecht is wat sneller heelt, al kan ik me daar in vergissen.

Zelf vond ik de pijn erg mee vallen...heb een paar dagen aardig wat paracetamol geslikt, maar meer niet.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 22:54
Wammus
Wammus is offline
Bij mij werd aangeraden om ze eruit te laten halen. Ik heb ze een jaar laten zitten en toen vond ik dat het tijd was om ze eruit te laten halen. Ik moest om half 9 daar zijn en was om 10 uur weer weg. Het stelde echt geen ene fuck voor. Alleen die verdoving was nasty maar dat komt doordat ik het niet zo op naalden heb.

Ik lag daar in die stoel en kreeg 2 spuiten per kies die eruit ging (2 kiezen dus 4 spuiten . 5 minuten daar gelegen en toen die vent weer binnenkwam heb ik m'n ogen dichtgedaan omdat ik dat allemaal niet hoef te zien. Op een goed moment zei ie dat er wat getrokken zou worden aan m'n hoofd en een split second later was de eerste eruit . De tweede moest eerst losgeboord worden ofzo en dat zou ff kraken... Dat was dus ook echt KRAK . Daarna weer wat geruk aan m'n hoofd en de tweede was er ook uit . Nu de derde nog en daarvoor moet ik 23 augustus nog een keer en dan ben ik van die sjit af .
Oud 06-08-2005, 00:09
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
wammus schreef op 05-08-2005 @ 23:54 :
Bij mij werd aangeraden om ze eruit te laten halen. Ik heb ze een jaar laten zitten en toen vond ik dat het tijd was om ze eruit te laten halen. Ik moest om half 9 daar zijn en was om 10 uur weer weg. Het stelde echt geen ene fuck voor. Alleen die verdoving was nasty maar dat komt doordat ik het niet zo op naalden heb.

Ik lag daar in die stoel en kreeg 2 spuiten per kies die eruit ging (2 kiezen dus 4 spuiten . 5 minuten daar gelegen en toen die vent weer binnenkwam heb ik m'n ogen dichtgedaan omdat ik dat allemaal niet hoef te zien. Op een goed moment zei ie dat er wat getrokken zou worden aan m'n hoofd en een split second later was de eerste eruit . De tweede moest eerst losgeboord worden ofzo en dat zou ff kraken... Dat was dus ook echt KRAK . Daarna weer wat geruk aan m'n hoofd en de tweede was er ook uit . Nu de derde nog en daarvoor moet ik 23 augustus nog een keer en dan ben ik van die sjit af .

Ik ben er al vanaf.
Stelt Idd niet echt veel voor
Oud 06-08-2005, 10:07
Anijs
Anijs is offline
Ik heb mijn verstandskiezen iig niet laten trekken, maar ik
weet ook niet of ik ze al heb
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 20:06
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Bij mij zitten ze er ook nog in, tandarts heeft er nooit wat van gezegd en ik vind het prima
Oud 07-08-2005, 22:56
Skilly
Skilly is offline
Ik heb er geen last van. Gewoon laten zitten. Ik haat pijn etc...
Oud 07-08-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2005 @ 20:24 :
Als je nagels flink ingroeien of er een flinke bloeduitstorting onder zit schijn je ook blij te zijn als je er van verlost bent...
Dat zou alleen niet het geval zijn bij die kiezen. Scheefduwen doet geen pijn...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 05-08-2005 @ 23:02 :

Maar goed, mbt de opmerking dat ik wel anders zou piepen als ze gingen ontsteken ed heb ik hetzelfde meegemaakt. Ik heb ze onder algehele narcose (met kapje) weg laten halen. Heb er erg voor moeten zeuren ed, maar het is uiteindelijk wel gebeurd zoals ik het wilde.
Ah, kijk, dat lijkt mij een betere optie... Ik kan me gewoon werkelijk niet voorstellen dat ik stil kan blijven zitten als iemand mijn kiezen eruit wrikt, zelfs al voel ik er niks van. Je voelt altijd nog dat getrek aan je kaak en je ziet het en hoort het *ril*
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 06:49
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 08-08-2005 @ 00:01 :
Dat zou alleen niet het geval zijn bij die kiezen. Scheefduwen doet geen pijn...
Ervaring mee...?

Dat en ook als er gewoon geen plaats meer is en die kiezen duwen andere kiezen echt 'eruit'... Ik heb er iig de ervaring mee dat dat wel pijn doet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 09:26
Verwijderd
Volgens mijn tandarts heb ik genoeg ruimte en zouden de kiezen goed recht doorkomen, dus mag ik ze gewoon houden. Volgens mij worden die dingen er vaak uit voorzorg uit gehaald; ik geloof dat bij een kwart van de mensen de kiezen nooit doorkomen, en bij een groot deel komen ze scheef door of is er niet genoeg plaats.
Maar goed; als ze kunnen blijven zitten, zie ik niet in waarom ze eruit zouden moeten...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Mwhaha, wacht maar tot jij met verstandskiezen zit die nog niet uitgekomen zijn maar wel gaan ontsteken. Wedden dat je naar de kaakchirurg rènt? -- Overigens, van die verdovingen aldaar heb ik he-le-maal niets gevoeld. Een paar dagen nadien ging 't eten behoorlijk kut (yoghurt de gekste) en het duurde zeker een goede maand voor ik een beetje normaal kon gapen weer, maar dat was allemaal niets vergeleken met de auwa die ik had van dat loeder.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 08-08-2005 @ 10:26 :
Volgens mijn tandarts heb ik genoeg ruimte en zouden de kiezen goed recht doorkomen, dus mag ik ze gewoon houden. Volgens mij worden die dingen er vaak uit voorzorg uit gehaald; ik geloof dat bij een kwart van de mensen de kiezen nooit doorkomen, en bij een groot deel komen ze scheef door of is er niet genoeg plaats.
Maar goed; als ze kunnen blijven zitten, zie ik niet in waarom ze eruit zouden moeten...
Wat overigens ook zo is, met name bij mensen die een conventionele tandenborstel gebruiken, is dat je verdomd lastig bij je verstandskiezen komen kunt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 08-08-2005 @ 13:18 :
Wat overigens ook zo is, met name bij mensen die een conventionele tandenborstel gebruiken, is dat je verdomd lastig bij je verstandskiezen komen kunt.
Uhu, merk ik ook. Ik kom echt slecht bij die achterste kiezen. Maar met een electrische kom ik er echt goed en makkelijk bij
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 14:21
Verwijderd
ik begin ze net een beetje te krijgen, en volgens mij heb ik er gewoon plaats voor, dus als dat nog steeds zo is als ze helemaal door zijn dan laat ik ze ook gewoon zitten. Wel zo efficient bij het kauwen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 08-08-2005 @ 15:21 :
ik begin ze net een beetje te krijgen, en volgens mij heb ik er gewoon plaats voor, dus als dat nog steeds zo is als ze helemaal door zijn dan laat ik ze ook gewoon zitten. Wel zo efficient bij het kauwen
Kauw jij zo ver naar achter? Ik gebruik zelf nu mijn achterste kiezen niet...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:51
Verwijderd
het was een grapje
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 08-08-2005 @ 16:51 :
het was een grapje
Gelukkig maar. (Volgens mij zou je over gaan geven als je zo ver achter in kauwt. )
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:03
Severus
Severus is offline
Ik heb bijna al mijn verstandskiezen al (alleen die aan de rechterkant van de onderkaak wil nog niet), en ik heb er nooit last van gehad. Ik laat ze dus ook niet trekken zolang ze me geen last bezorgen.

Mijn zusje had een kleinere kaak met weinig ruimte, en die kreeg dus pijn toen haar verstandskiezen door kwamen - de verstandskiezen duwden de andere tanden weg, en dat merkte je ook wel - haar voortanden begonnen ietsje scheef te staan. Zij had daar zoveel last van, dat ze alle vier de verstandskiezen (die bij haar overigens diep geworteld waren) heeft laten trekken. Dit gebeurde onder plaatselijke verdoving, dus niet onder narcose. Tijdens het trekken heeft ze geen pijn gevoeld, maar toen ze thuis was en de verdoving uit begon te werken, toen voelde ze het wel. Maar gelukkig had ze antibiotica meegekregen.

Na een weekje was alles over en kon ze weer op de oude voet verder gaan.

Maar nogmaals, ik laat mijn verstandskiezen niet trekken zolang daar geen reden toe is.
Oud 08-08-2005, 17:46
Balance
Balance is offline
Ik heb ook alle 4 verstandskiezen nog. Ze zitten prima, dus ik heb nooit maar een seconde nagedacht over laten trekken. M'n tandarts heeft er ook nog nooit wat over gezegd.
Oud 08-08-2005, 18:21
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
kiezen trekken? pijn?

laat zulke beslissingen aan je tandarts over, als het goed is weet hij of zij echt wat het beste is voor jouw gebit en wat de eventuele gevolgen zouden zijn van het niet-trekken. gewoon ernaar vragen en overleggen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-08-2005 @ 07:49 :
Ervaring mee...?

Dat en ook als er gewoon geen plaats meer is en die kiezen duwen andere kiezen echt 'eruit'... Ik heb er iig de ervaring mee dat dat wel pijn doet.
Jah, tenminste bij mijn gebit. Ik loop niet het risico dat het eruit geduwd wordt, alleen dat ze scheef gaan staan, iets over elkaar heen schuiven.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 11:46
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Mijn tandarts zei ook dat ik ze moest laten trekken, ook al heb ik er helemaal geen last van.

dus ik laat ze lekker zitten
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 17:42
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
*~Angel~* schreef op 10-08-2005 @ 12:46 :
Mijn tandarts zei ook dat ik ze moest laten trekken, ook al heb ik er helemaal geen last van.

dus ik laat ze lekker zitten
Ik denk wel dat jij het beter weet

Ik heb er ook nog 3, de tandarts zei zodra je er last van krijg kunnen ze eruit. Heb er geen last van, maar van mij mogen ze eruit.
Oud 10-08-2005, 18:26
Verwijderd
Ik heb ze alle 4 al, nergens last van. Dus ik laat ze ook niet trekken. Zie niet in waarom.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:55
devilcat
devilcat is offline
Niet gelijk alles aannemen van tandartsen

tandartsen = geldwolven
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:07
hemhemhem
hemhemhem is offline
mijn tandarts heeft ook de vervelende neiging verstandskiezen te willen trekken
ze heeft van pa, m'n broer en van mij al een goeie grote bek gehad dat ze eens moet ophouden daarmee
verder is m'n tandarts ok

niet laten trekken dus, maar er is pas geleden wel een stuk van m'n verstandskies afgebroken...
ben benieuwd wat ik daarmee ga doen
Oud 10-08-2005, 23:52
meisje
meisje is offline
Citaat:
devilcat schreef op 10-08-2005 @ 19:55 :
Niet gelijk alles aannemen van tandartsen

tandartsen = geldwolven
devilcat = doos
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 05-08-2005 @ 23:02 :

Ja, ik wilde dus ook algehele narcose, maar dat deed die man niet, omdat ik oud en wijs genoeg zou zijn om het zo aan te kunnen. Nooit gehoord van trauma's zeker?

Maar ik ben gewoon enorm bang van naalden, zowel bij de dokter als dus bij de chirurg. Zowel om bloed af te nemen als om iets er in te spuiten.

En binnenkort terug naar de tandarts, en dan daar eens even flink discusiëren over hoe nu verder
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 07:55
Verwijderd
Citaat:
wr_faya schreef op 05-08-2005 @ 23:04 :
Hahah, loze praatjes.
Hoor dat dan.
Zodra je geen keuz heb, piep je wel anders.
En met de keus bedoel ik niet: het moet van de tandarts.
Maar pijn die je gaat voelen.
Dus kom AUB niet met: NIEMAND.
Oh geloof mij maar, NIEMAND!

Ik heb er eerder veel pijn aan gehad, en heb ze allle 4 nog.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 08-08-2005 @ 13:17 :
Mwhaha, wacht maar tot jij met verstandskiezen zit die nog niet uitgekomen zijn maar wel gaan ontsteken. Wedden dat je naar de kaakchirurg rènt? -- Overigens, van die verdovingen aldaar heb ik he-le-maal niets gevoeld. Een paar dagen nadien ging 't eten behoorlijk kut (yoghurt de gekste) en het duurde zeker een goede maand voor ik een beetje normaal kon gapen weer, maar dat was allemaal niets vergeleken met de auwa die ik had van dat loeder.
Ze zijn allemaal al doorgekomen, dus snap niet waar jij je druk om maakt. En ik ben gewoon panisch van naalden, en vind dat doktoren en andere mensen daar best wel wat begrip voor op kunnen brengen, zeker als ik tot 3 of 4 keer toe expliciet vraag om een algehele narcose. En ja, weet ook dat je als je volwassen bent geen kapje meer krijgt (dat zei die chrirg dan..), maar dan kan ik iig mijn huid verdoven met emla zalf. Gaat beetje lastig in je mond
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 11-08-2005 @ 08:57 :
Ze zijn allemaal al doorgekomen, dus snap niet waar jij je druk om maakt. En ik ben gewoon panisch van naalden, en vind dat doktoren en andere mensen daar best wel wat begrip voor op kunnen brengen, zeker als ik tot 3 of 4 keer toe expliciet vraag om een algehele narcose. En ja, weet ook dat je als je volwassen bent geen kapje meer krijgt (dat zei die chrirg dan..), maar dan kan ik iig mijn huid verdoven met emla zalf. Gaat beetje lastig in je mond
Andere chirurg zoeken dan...bij mij hebben ze het uiteindelijk namelijk wel (met kapje) onder narcose gedaan. Hadden ze dat niet gedaan, dan had ik een andere kaakchirurg gezocht en desnoods was ik uitgeweken naar België (daar schijnt het allemaal wat makkelijker te zijn).

En als je volgens hem oud en wijs genoeg bent, dan kan je zelf ook wel beslissen wat je wilt, dan hoeft hij dat niet voor je te doen. Dat is nl waar 'oud en wijs zijn' mee te maken heeft in mijn ogen en niet met of je wat aan kunt of niet (al gaat het daar niet om, maar goed). Ik heb met mijn kaakchirurg ook hele discussies gehad, hij vond het kinderachtig, enz. Nah, prima, dat vind ik geen probleem, als ie maar doet wat ik wil. En zo iets heb ik hem ook gezegd. Afspraak gemaakt om het onder narcose te doen, wilden ze toen met zo'n prikje doen, weer discussie gehad met zusters en met de narcotiseur (of hoe zo iemand ook heet), maar uiteindelijk dus wel zo gedaan zoals ik het wilde. En dat beviel erg goed.

Laatst gewijzigd op 12-08-2005 om 09:45.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 10:54
Qamra
Qamra is offline
Mijn oom is een jaar of 40, heeft nooit zijn verstandskiezen gekregen, maar heeft ze wel. Nooit van zijn hele leven geen last aan gehad. Nu heeft hij een nieuwe tandarts en moeten ze er ineens uit

Ik zou mijn tandarts zijn motto aanhouden; gewoon lekker rustig afwachten wat ze gaan doen

Mijn tandarts is zo lui

Regels voor berichten