Oud 14-08-2004, 13:51
.boris
.boris is offline
Aug. 9, 2004 18:36 | Updated Aug. 11, 2004 12:32
Jewish students attacked at Auschwitz
By JENNY HAZAN

Tamar Schuri, a member of the group of Israeli and Jewish students who were attacked while visiting the death camps in Auschwitz earlier this week said that during and after the attack no one came to help the victims, not even the guides employed by the camp, Army Radio reported Wednesday.

"The main accusations were that the place does not only belong to Jews, and that we use it as a publicity tool for pro-Israeli propoganda,," Schori said. "There was a guide with us that worked there, and she just backed off. We didn't have anyone to turn to," she added.

While on a tour of the museum at the Auschwitz death camp in Poland on Sunday, a group of around 50 Jewish university students from Israel, the U.S. and Poland were verbally attacked by a three-member gang of French male tourists.

Evidently incited by the presence of an Israeli flag wrapped around the shoulders Schuri, the first assailant ran at the group while its members were being guided through a model gas chamber and crematoria and began swearing and hurling anti-Semitic and anti-Israeli insults.

"He told us to go back to Israel and said that we were stupid and should be ashamed to walk around with an Israeli flag," testifies Maya Ober, a 21-year-old Polish student at the Academy of Fine Arts in Poznan and member of the Polish Union of Jewish Students (PUSZ), which organized the 16-day summer learning program along with the World Union of Jewish Students (WUJS).

After the initial altercation, a second assailant grabbed Ober by the arm. "One of the guys held me by the arm and wouldn't let go," says Ober, who lost several members of her family at Auschwitz. "I was afraid. I couldn't move and I didn't know what he was going to do.

"I was shocked. Although I have met anti-Semitism many times, I never expected to meet it at Auschwitz, where so many of my relatives were killed," she says she spoke to the assailants in French and that in addition to being "brutish and vulgar," their sentiments "made absolutely no sense."

"Violence was narrowly averted," adds Laurence Weinbaum, Director of Research at the World Jewish
Congress and resident scholar for the group, who says the Polish police were not notified of the incident because the assailants did not commit an actual crime.

"But, if the two sides hadn't been separated, it would have come to blows."

Weinbaum, who has been to Poland more than 30 times on educational tours, says he never before saw anything like what happened, happen. "It was simply shocking," he says. "In some way, I felt that these men were satisfied to visit Auschwitz. This was another reminder that in Western Europe there is sympathy for dead Jews; it's just the live ones that they cannot tolerate."

"This event shocked me," adds 24-year-old tour participant Yigael Ben-Natan from Zichron Yaacov, a recent graduate from the University of Haifa. "But, it bought into focus a small part of what it's like to be a Jew in the Diaspora today and a little bit about what it was like to be a Jew in the Diaspora during the Holocaust.

"Auschwitz is a place where everyone who visits shows a certain degree of respect," he says. "These people's total disregard for the feelings of the people who come here, especially the Jews who come here to mourn, is horrible. But, I suppose some people don't come to mourn; some people come for completely different reason, which we cannot completely comprehend."

The students on the tour, which came as part of a year-long educational project funded by the Claims
Conference for Lost Jewish Property and the JDC, gathered together in Poland to learn about the history of its Jewish community, to participate in the revival of the country's contemporary Jewish community by strengthening its ties to Israel and the American Diaspora and to work to restore the Jewish cemetery near Krakow, Czchow, which unlike the neighboring Christian cemetery, hasn't been properly maintained since the Holocaust.
http://www.jpost.com/servlet/Satelli...256783&apage=2

ik bedoel hoe hard kun je overdrijven in een artikel?
ze waren met 50 man..
en ze werden verbaal aangevallen door 3 fransen..
niemand kwam ze helpen..
en wat moet die kerel met een israelische vlag in Auschwitz? bang dat niemand ziet dat ie Joods is...
Oud 14-08-2004, 13:53
Verwijderd
Citaat:
.boris schreef op 14-08-2004 @ 14:51 :
(...)

"The main accusations were that the place does not only belong to Jews, and that we use it as a publicity tool for pro-Israeli propoganda,," Schori said.

(...)
Oh nee, antisemitisme! Jodenhaat! Moord! Brand!
Oud 14-08-2004, 13:54
.boris
.boris is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-08-2004 @ 14:53 :
Oh nee, antisemitisme! Jodenhaat! Moord! Brand!
check dit dan:

'"This event shocked me," adds 24-year-old tour participant Yigael Ben-Natan from Zichron Yaacov, a recent graduate from the University of Haifa. "But, it bought into focus a small part of what it's like to be a Jew in the Diaspora today and a little bit about what it was like to be a Jew in the Diaspora during the Holocaust.'
Oud 14-08-2004, 13:56
Verwijderd
Ach, het is gewoon triest. Als ik het artikel goed lees kregen ze dus twee dingen naar hun hoofd gesmeten:

1 - 'Auschwitz is niet alleen eigendom van de joden'
2 - 'Jullie gebruiken deze plek voor pro-Israelpropaganda'.

Dat noemen ze 'aanvallen'. Dat was ook niet anders te verwachten. Immers, als je het niet eens bent met joden ben je antisemitisch.
Oud 14-08-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-08-2004 @ 14:56 :
Ach, het is gewoon triest. Als ik het artikel goed lees kregen ze dus twee dingen naar hun hoofd gesmeten:

Dat noemen ze 'aanvallen'. Dat was ook niet anders te verwachten. Immers, als je het niet eens bent met joden ben je antisemitisch.

ben het een keer met je eens !
Oud 14-08-2004, 14:00
.boris
.boris is offline
Citaat:

dan ben ik maar antisemitisch
maar dit komt dus uit de jeruzalem post en de mensen die dit lezen kunnen dit toch niet serieus nemen of wel? Want als je leest dat die gast shocked is en een vergelijking maakt tussen joden toen en joden nu is dat behoorlijk triest ja.
Oud 14-08-2004, 14:12
JantjePietje
JantjePietje is offline
"This was another reminder that in Western Europe there is sympathy for dead Jews; it's just the live ones that they cannot tolerate."

Wat the fuck?

Welke idioot gaat met een Israëlische vlag, die tegenwoordig symbool staat voor nazisme, zwaaien? Dit was een rechtvaardige actie.

Vorig jaar maakte ik ook al zoiets mee. Alle toeristen gedroegen zich normaal in Auschwitz en dat komt zo'n groepje joden die dingen schreeuwen als: Israel the best, fuck the rest. Tuurlijk, dan word je gek. We hadden ook zin om die joden te stompen.
Oud 14-08-2004, 14:14
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
.boris schreef op 14-08-2004 @ 14:54 :
check dit dan:

'"This event shocked me," adds 24-year-old tour participant Yigael Ben-Natan from Zichron Yaacov, a recent graduate from the University of Haifa. "But, it bought into focus a small part of what it's like to be a Jew in the Diaspora today and a little bit about what it was like to be a Jew in the Diaspora during the Holocaust.'
Het CIDI heeft zo te zien nu ook een vestiging in Polen.
Oud 14-08-2004, 14:16
.boris
.boris is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 14-08-2004 @ 15:12 :
"This was another reminder that in Western Europe there is sympathy for dead Jews; it's just the live ones that they cannot tolerate."

Wat the fuck?

Welke idioot gaat met een Israëlische vlag, die tegenwoordig symbool staat voor nazisme, zwaaien? Dit was een rechtvaardige actie.

Vorig jaar maakte ik ook al zoiets mee. Alle toeristen gedroegen zich normaal in Auschwitz en dat komt zo'n groepje joden die dingen schreeuwen als: Israel the best, fuck the rest. Tuurlijk, dan word je gek. We hadden ook zin om die joden te stompen.
ik agree enzo
maar icm met je sig is dit wel dope
Oud 14-08-2004, 14:18
Verwijderd
Citaat:
.boris schreef op 14-08-2004 @ 15:00 :
dan ben ik maar antisemitisch
maar dit komt dus uit de jeruzalem post en de mensen die dit lezen kunnen dit toch niet serieus nemen of wel? Want als je leest dat die gast shocked is en een vergelijking maakt tussen joden toen en joden nu is dat behoorlijk triest ja.
Welcome to present-day Israel.
Oud 14-08-2004, 14:28
Gatara
Gatara is offline
slotje lijkt me t verstandigst
Oud 14-08-2004, 14:30
.boris
.boris is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 15:28 :
omdat?

edit:
sorry hoor maar vragen om een slotje is een beetje jammer zeker als het alleen is omdat er geen discussie te houden is omdat dit duidelijk aantoont dat de media in Israel de bevolking dingen voorlegt die te overdreven zijn voor woorden en waar ieder normaaldenkend mens nooit in zou trappen.
.

Laatst gewijzigd op 14-08-2004 om 14:40.
Oud 14-08-2004, 14:35
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 15:28 :
ze zijn het een keer niet me je eens hoor
Oud 14-08-2004, 14:38
Gatara
Gatara is offline
nee, niet omdat lui t niet met me eens zijn (wtf, ik heb nog niks gezegd hoe weet je nu dat ze t niet met me eens zijn? ), maar gezien de vage reacties hierop
Oud 14-08-2004, 14:47
Gatara
Gatara is offline
@.boris, wat is precies overdreven?
Oud 14-08-2004, 14:49
.boris
.boris is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 15:47 :
@.boris, wat is precies overdreven?
vragen om een slotje
Oud 14-08-2004, 14:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
.boris schreef op 14-08-2004 @ 15:30 :

sorry hoor maar vragen om een slotje is een beetje jammer zeker als het alleen is omdat er geen discussie te houden is omdat dit duidelijk aantoont dat de media in Israel de bevolking dingen voorlegt die te overdreven zijn voor woorden en waar ieder normaaldenkend mens nooit in zou trappen.
.
ik had t over het onderstreepte
Oud 14-08-2004, 14:56
.boris
.boris is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 15:53 :
ik had t over het onderstreepte
de vergelijking die de jongen maakt tussen joden toen en nu
dat de groep van 50 mensen zich afvraagt waarom ze niet geholpen worden na Aangevallen te zijn door een gang van 3 fransen
de Titel van het artikel misschien?
of niet0
Oud 14-08-2004, 15:06
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
.boris schreef op 14-08-2004 @ 14:51 :
ik bedoel hoe hard kun je overdrijven in een artikel?
ze waren met 50 man..
en ze werden verbaal aangevallen door 3 fransen..
niemand kwam ze helpen..
en wat moet die kerel met een israelische vlag in Auschwitz? bang dat niemand ziet dat ie Joods is...
inderdaad
Oud 14-08-2004, 15:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
.boris schreef op 14-08-2004 @ 15:56 :
de vergelijking die de jongen maakt tussen joden toen en nu
dat de groep van 50 mensen zich afvraagt waarom ze niet geholpen worden na Aangevallen te zijn door een gang van 3 fransen
de Titel van het artikel misschien?
of niet0
het blijft altijd een vraag waarom mensen nooit ingrijpen als iets dergelijks gebeurt.

m.b.t. eventuele overdrijving: ja en nee. Aan de ene kant is het nooit echt anders geweest dat mensen niet ingrijpen en is de vergelijking vrij loos, aan de andere kant kun je je wel afvragen waarom er inderdaad niet ingegrepen wordt en sterker nog: zowat afgewimpeld wordt met "gezeur" "gezeik" "overdrijf niet zo", terwijl het juist belangrijk is om "to stand your ground and not give an inch, to be stubborn and stand up for yourself".

over de media: het is natuurlijk waar dat die, door er veel over te berichten, bepaalde aspecten te zeer over kunnen belichten, waardoor een bepaalde situatie erger wordt ingeschat dan in werkelijkheid. Veel Israëliërs komen niet meer naar Europa, omdat ze bang zijn voor het stijgende antisemitisme. Hoewel antisemitisme inderdaad stijgende is in Europa, is het de Israëliërs eerder deze mening toegedaan doordat het ondermeer één van de onderwerpen is in de buitenlandse en binnenlandse pers. Het is dus niet vreemd dat als je continu geconfronteerd wordt met antisemitische tendensen in de buitenlandse media of via eigen media door incidenten in het buitenland - naar joden in de Diaspora toe - dat je visie aangaande Europa en haar gezicht naar joden toe ietwat verdraaid is en/of hier en daar overtrokken is.

Over media gesproken,...
Cartoons die je kunt vinden in een Saoedische Krant dragen ook niet bepaald bij aan een vriendelijke toenadering naar joden toe:

Riyadh’s Arab News, in its August 5 issue, shows both Democrats and Republicans blaming Arabs in their bid to solicit the Jewish vote for the American presidency

Riyadh’s Al-Riyadh, in its Aug. 11 issue, shows Israel in command of the whole world via the US and the UN

Oud 14-08-2004, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 16:16 :
het blijft altijd een vraag waarom mensen nooit ingrijpen als iets dergelijks gebeurt.
Misschien omdat ze het zelf overdreven vinden? Als ik in Auschwitz op bezoek was en ik zou zoiets zien, dan zou ik ook niet bepaald de behoefte hebben om er tussen te springen. Hoe moet je dan ook ingrijpen? Die joden krijgen een opmerking naar hun hoofden, die kunnen ze toch zelf wel pareren?
Oud 14-08-2004, 15:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-08-2004 @ 16:27 :
Misschien omdat ze het zelf overdreven vinden? Als ik in Auschwitz op bezoek was en ik zou zoiets zien, dan zou ik ook niet bepaald de behoefte hebben om er tussen te springen. Hoe moet je dan ook ingrijpen? Die joden krijgen een opmerking naar hun hoofden, die kunnen ze toch zelf wel pareren?
Een simpel "Doe toch eens normaal" of "wat respect zou niet verkeerd zijn" zou al voldoende zijn
Oud 14-08-2004, 15:36
.boris
.boris is offline
Citaat:

m.b.t. eventuele overdrijving: ja en nee. Aan de ene kant is het nooit echt anders geweest dat mensen niet ingrijpen en is de vergelijking vrij loos, aan de andere kant kun je je wel afvragen waarom er inderdaad niet ingegrepen wordt en sterker nog: zowat afgewimpeld wordt met "gezeur" "gezeik" "overdrijf niet zo", terwijl het juist belangrijk is om "to stand your ground and not give an inch, to be stubborn and stand up for yourself".

over de media: het is natuurlijk waar dat die, door er veel over te berichten, bepaalde aspecten te zeer over kunnen belichten, waardoor een bepaalde situatie erger wordt ingeschat dan in werkelijkheid. Veel Israëliërs komen niet meer naar Europa, omdat ze bang zijn voor het stijgende antisemitisme. Hoewel antisemitisme inderdaad stijgende is in Europa, is het de Israëliërs eerder deze mening toegedaan doordat het ondermeer één van de onderwerpen is in de buitenlandse en binnenlandse pers. Het is dus niet vreemd dat als je continu geconfronteerd wordt met antisemitische tendensen in de buitenlandse media of via eigen media door incidenten in het buitenland - naar joden in de Diaspora toe - dat je visie aangaande Europa en haar gezicht naar joden toe ietwat verdraaid is en/of hier en daar overtrokken is.

Over media gesproken,...
Cartoons die je kunt vinden in een Saoedische Krant dragen ook niet bepaald bij aan een vriendelijke toenadering naar joden toe:
[afbeelding]
Riyadh’s Arab News, in its August 5 issue, shows both Democrats and Republicans blaming Arabs in their bid to solicit the Jewish vote for the American presidency

[afbeelding]
Riyadh’s Al-Riyadh, in its Aug. 11 issue, shows Israel in command of the whole world via the US and the UN

nja een groep van 50 studenten moet zich normaal zelf kunnen helpen tegen een groep van 3 fransen.

en het artikel overdrijft. dat staat vast. je kan dit toch geen 'attack' noemen. En de 3 fransen als een 'three-member gang' neerzetten.

Als kranten dit soort artikels zo uitgebreid publiceren is het dan logisch dat lezers een verdraaid beeld krijgen van hoe het echt zit? want toen ik het artikel las had ik niet t gevoel dat mensen dit werkelijk serieus/shockerend kunnen opvatten. En als dat wel zo is ligt het probleem niet eens alleen bij de media maar voor een groot deel bij de mensen zelf.

die eerste cartoon heeft dus niks met joden te maken maar geeft alleen de triestheid van amerikaanse propaganda weer.
de tweede cartoon verdiend die roloog wel ja.
Oud 14-08-2004, 15:37
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Omdat een groep van 50 personen geen hulp nodig heeft wanneer ze verbaal worden 'aangevallen' door 3 anderen.
Oud 14-08-2004, 15:39
.boris
.boris is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 16:29 :
Een simpel "Doe toch eens normaal" of "wat respect zou niet verkeerd zijn" zou al voldoende zijn
dat kan die groep van 50 studenten zelf ook
en 'wat respect zou niet verkeerd zijn' vind ik jammer zeker als er iemand bijloopt met een israelische vlag over zijn schouders, want het lijkt daarmee alleen maar of hij wil zeggen 'kijk mij Joods zijn en respect verdienen'
Oud 14-08-2004, 15:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
.boris schreef op 14-08-2004 @ 16:36 :
nja een groep van 50 studenten moet zich normaal zelf kunnen helpen tegen een groep van 3 fransen.

en het artikel overdrijft. dat staat vast. je kan dit toch geen 'attack' noemen. En de 3 fransen als een 'three-member gang' neerzetten.

ik weet t niet hoor, als die 3 fransen waren zoals die twee brede jongens die ik ooit tegenkwam en die ze met geweld de deur hebben moeten uitwerken en die daar nog rotzooi trapten, lijkt me "gang" wel toepasselijk

En meestal sta je gewoon perplex als je zoiets overkomt. Een enkeling zal assertief reageren, de meesten gewoon perplex, verdufd en verdwaasd.

Citaat:

Als kranten dit soort artikels zo uitgebreid publiceren

Tsja, het is wel de Jerusalem Post, he... (Overigens een niet zo grote krant in Israel.)

Citaat:

is het dan logisch dat lezers een verdraaid beeld krijgen van hoe het echt zit?

Nee, maar dat zei ik toch al?

Citaat:
want toen ik het artikel las had ik niet t gevoel dat mensen dit werkelijk serieus/shockerend kunnen opvatten. En als dat wel zo is ligt het probleem niet eens alleen bij de media maar voor een groot deel bij de mensen zelf.

waarom zou het niet serieus zijn?

Citaat:

die eerste cartoon heeft dus niks met joden te maken maar geeft alleen de triestheid van amerikaanse propaganda weer.

erm.. kijk eens goed.
Oud 14-08-2004, 15:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
.boris schreef op 14-08-2004 @ 16:39 :
dat kan die groep van 50 studenten zelf ook
en 'wat respect zou niet verkeerd zijn' vind ik jammer zeker als er iemand bijloopt met een israelische vlag over zijn schouders, want het lijkt daarmee alleen maar of hij wil zeggen 'kijk mij Joods zijn en respect verdienen'

onzin
moet je soms weerhouden worden om met een symbool (vlag, o.i.d.) rond te gaan lopen omdat je dan misschien wel eens voor joods (of wat dan ook) aangezien kan worden?
Ik ga toch ook geen Turk met een turks vlaggetje lastig vallen omdat ie turks is en een turks vlaggetje heeft? Of palestijns of Marokkaans?
Oud 14-08-2004, 15:48
.boris
.boris is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 16:44 :

onzin
moet je soms weerhouden worden om met een symbool (vlag, o.i.d.) rond te gaan lopen omdat je dan misschien wel eens voor joods (of wat dan ook) aangezien kan worden?
Ik ga toch ook geen Turk met een turks vlaggetje lastig vallen omdat ie turks is en een turks vlaggetje heeft? Of palestijns of Marokkaans?
het gaat over Auschwitz niet over Rotterdam
Oud 14-08-2004, 15:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
.boris schreef op 14-08-2004 @ 16:48 :
het gaat over Auschwitz niet over Rotterdam
dus?
Oud 14-08-2004, 16:13
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:

Mensen grijpen ook niet in als niet-Joden het slachtoffer zijn. Dat geldt niet alleen voor Joden.
Gisterennacht maakte ik nog drie voorvallen mee, waarbij niemand iets deed. Ik reed op mijn scooter, toen er plotseling vier Marokkaanse jongens hun auto uitstapten om verhaal te halen bij degene die achter hun stond en die getoeterd had. Er onstond een gevecht, waarbij een neger vluchtte, en waarbij 2 andere negers vuisten als mokerslagen in hun gezicht kregen. ( een zakte als pudding in elkaar). Niemand deed wat. Mensen liepen of fietsen gewoon voorbij.
Ik rijd een stukje verder, en ik zie hoe twee jongens van hun jas worden beroofd door 2 andere jongens. Ook hier helpt niemand.
Vervolgens rijd ik weer door, totdat ik gestopt wordt door een agressief uitziende neger. Hij sommeert me van mijn scooter af te komen, omdat de uitlaat van zijn oom zou zijn. En weer liepen, fietsen of huppelden mensen gewoon door.

Het zijn dus niet alleen de joden die slachtoffer worden van de cultuur van afzijdigheid die in West-europese culturen de norm lijkt..
Oud 14-08-2004, 16:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 14-08-2004 @ 17:13 :
Mensen grijpen ook niet in als niet-Joden het slachtoffer zijn. Dat geldt niet alleen voor Joden.

Volgens mij had ik het hier ook over niet-joden, hoor. (ik sprak namelijk in de algemeenheid)

*knip*
in welke stad woon jij?
Oud 14-08-2004, 16:19
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 17:18 :

Volgens mij had ik het hier ook over niet-joden, hoor. (ik sprak namelijk in de algemeenheid)

*knip*
in welke stad woon jij? [/B]
Rotterdam, hoewel Amsterdam altijd nog crimineler is.
Oud 14-08-2004, 16:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 14-08-2004 @ 17:19 :
Rotterdam, hoewel Amsterdam altijd nog crimineler is.
niet op deze manier geloof ik
Ik heb ook wel es shit meegemaakt, maar dit op 1 nacht slaat alles
Oud 14-08-2004, 16:32
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 17:22 :
niet op deze manier geloof ik
Say again.

Man (21) in Amsterdam beroofd en verkracht.

In de nacht van dinsdag op woensdag is in Amsterdam een 21-jarige man beroofd en daarna op een hotelkamer verkracht. De jongeman liep om 05:00 uur na een een avond stappen in de richting van het Centraal Station. Op het Oudekerksplein (de Wallen) werd hij door een negroïde man hard in zijn rug geduwd. De belager vertelde een pistool te hebben en gaf zijn slachtoffer een paar harde klappen in zijn gezicht.

De belager dwong de man mee te lopen naar de Dam, daar werd bij twee banken geld gepind van het slachtoffer. Daarna moest hij mee naar een hotel op het Damrak. Daar boekte de dader een kamer en nam zijn slachtoffer mee.

Op de kamer werd de jongeman verkracht. Hierna zag het slachtoffer kans zijn belager met een zwaar voorwerp op zijn hoofd te slaan. Die liep een hevig bloedende hoofdwond op, vluchtte met zijn kleding onder de arm naakt de straat op en holde via een steeg naar de Nieuwendijk. Dat was woensdagmorgen rond 6.30 uur.
Oud 14-08-2004, 16:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 14-08-2004 @ 17:32 :
Say again.
(...)
wtf was dat afgelopen woensdag?
Oud 14-08-2004, 16:36
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 17:35 :
wtf was dat afgelopen woensdag?
Nope, een tijdje terug.
Oud 14-08-2004, 16:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 14-08-2004 @ 17:36 :
Nope, een tijdje terug.
kan t me niet herinneren maar tis (nu is er wel bijna geen hond om 5:00 op het oudekerksplein op wat junks, verdwaalde toeristen en zwervers na.
Oud 14-08-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 16:29 :
Nee, want ik zou dit zelf ook gezegd kunnen hebben.
Oud 14-08-2004, 17:51
Daevrem
Daevrem is offline
Kom je daar als drie fransen al die doden en gruwelijkheden herdenken. Komen er ineens 50 zionistische joden aan die trots op hun land, en dus ook de misdaden tegen de menselijkheid van dat land, met de Israelische vlag beginnen te zwaaien.

Zou ik ook vreselijk onterend vinden. Voor dat soort dingen is geen plek op Auschwitz...
Oud 14-08-2004, 17:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-08-2004 @ 18:47 :
Nee, want ik zou dit zelf ook gezegd kunnen hebben.
je bedoelt als je aangevallen wordt?
Kan wel, maar de (overtuigende) kracht komt meestal vanuit derden
Oud 14-08-2004, 17:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-08-2004 @ 18:51 :
Kom je daar als drie fransen al die doden en gruwelijkheden herdenken. Komen er ineens 50 zionistische joden aan die trots op hun land, en dus ook de misdaden tegen de menselijkheid van dat land, met de Israelische vlag beginnen te zwaaien.

Zou ik ook vreselijk onterend vinden. Voor dat soort dingen is geen plek op Auschwitz...
tsss
Oud 14-08-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 18:56 :
je bedoelt als je aangevallen wordt?
Kan wel, maar de (overtuigende) kracht komt meestal vanuit derden
Nee, ik bedoel dat ik ook wel iets zou kunnen zeggen als 'Auschwitz is niet alleen voor de joden hoor' of 'kunnen jullie nou niet voor één keertje ophouden met propaganda rondstrooien en zielig doen'.
Oud 14-08-2004, 18:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-08-2004 @ 19:12 :
Nee, ik bedoel dat ik ook wel iets zou kunnen zeggen als 'Auschwitz is niet alleen voor de joden hoor' of 'kunnen jullie nou niet voor één keertje ophouden met propaganda rondstrooien en zielig doen'.
makkelijk praten als je niet weet in welke context de israelische vlag was meegenomen.
Oud 14-08-2004, 19:09
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:

Citaat:
JantjePietje schreef op 14-08-2004 @ 15:12 :

Wat the fuck?

en ik dacht dat die Israeli's van die vechtersbaasjes waren... kunnen ze niet eens 3 Fransen aan... tsssk.

daarnaast: Fransen zijn ook klojo's [vooroordeelmode=on]

kvind het eigenlijk echt een dom voorval... die gast met die Israelische vlag is ook niet wijs, Duitsers gaan daar toch ook niet met de Duitse vlag lopen, of Nederlanders of WHATEVER dan ook.

De Israeli's waren blijkbaar even vergeten dat Nationalisme een van de schakels was in de ketting die uiteindelijk leidde tot de Holocaust
Oud 14-08-2004, 19:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 14-08-2004 @ 20:09 :

De Israeli's waren blijkbaar even vergeten dat Nationalisme een van de schakels was in de ketting die uiteindelijk leidde tot de Holocaust

eerder rassenleer dan nationalisme (denkt aan italie)
Oud 14-08-2004, 19:37
Verwijderd
Sinds wanneer is het nieuwswaardig als een groepje mensen wordt uitgescholden (verbally 'attacked' )?
Oud 14-08-2004, 20:28
T_ID
T_ID is offline
idd, drie idioten hebben staan schreeuwen, wow, dat gebeurd dagelijks op miljoenenschaal, dus like i care...

Laatst gewijzigd op 14-08-2004 om 22:11.
Oud 14-08-2004, 23:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Over media gesproken,...
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik snap niet wat hier 'fout, onvriendelijk, schokkend' of wat dan ook aan is. Het zijn gewoon politieke cartoons net als alle andere. Maar alleen omdat ze over Israel gaan op een manier die jou niet zint, vind je ze niet ok.
Ten tweede laten de cartoons toch gewoon zien hoe de wereld écht in elkaar zit?
Oud 14-08-2004, 23:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-08-2004 @ 21:28 :
idd, drie idioten hebben staan schreeuwen, wow, dat gebeurd dagelijks op miljoenenschaal, dus like i care...
Ja, big deal about nothing... Maar ja, stop 'Auschwitz, Israel en joden' in één zin en je hebt hot news.
Oud 15-08-2004, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 19:29 :
makkelijk praten als je niet weet in welke context de israelische vlag was meegenomen.
Dergelijke uitingen van nationalisme dien je gewoon thuis te laten om mensen niet tegen het zere been te stoten. Als Duitsers in Auschwitz met een Duitse vlag staan zwaaien, schreeuwt men ook moord en brand. Niet dat het één goed met het ander vergelijkbaar is, maar feit is wel dat je een opmerking kunt verwachten als je op zo'n plek zo ondubbelzinnig voor je nationaliteit uitkomt. Joden zijn gewoon meester in provoceren en vervolgens roepen dat ze onheus bejegend worden.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten