Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2008, 19:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Joostje zei:
Citaat:
Hams heeft ook een tjdje de wapens neergelegd om te onderhandelen, maar daar is Israel toen niet op ingegaan.
Dat fake verdrag?
Wapens neerleggen, maar het wel oogluikend toestaan dat groepen als Islamic Jihad raketten blijven afvuren, hoort niet onder een verdrag.

Hamas heeft de autoriteit. ZIJ moeten daar wat aan doen.

En nu net is er overigens een terroristische aanslag gepleegd in Jeruzalem (schietpartij in een seminarium voor rabbijnen, minimaal 8 doden en 35 gewonden volgens CNN)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2008, 19:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
cartosa ze:
Citaat:
Euh waar heb ik het over aantal doden? Proportionaliteit gaat om de verhouding tussen wat je enerzijds militair bereikt en anderzijds wat de kosten hiervan zijn.
Als men spreekt over disproportioneel doelt men meestal op de middelen die leiden tot mogelijk meer doden dan visa versa.

Ik las dit in 1 van de talkbacks bij een nieuwsartikel:

“I have a better idea Let IAI AND IMI sell smalll rockets to the population of Sderot and Ashkelon and let them fire them at Gaza .It is proportionate and Israel can say they were home made rockets.”

Maar dan wordt Israel er vast van beschuldigd dat het burgers beschiet (ondanks dat dezelfde methode wordt toegepast).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:02
Verwijderd
Israël wordt er al van beschuldigd dat ze burgers beschieten. Dat doen ze namelijk ook al.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:36
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
cartosa ze:


Als men spreekt over disproportioneel doelt men meestal op de middelen die leiden tot mogelijk meer doden dan visa versa.

Ik las dit in 1 van de talkbacks bij een nieuwsartikel:

“I have a better idea Let IAI AND IMI sell smalll rockets to the population of Sderot and Ashkelon and let them fire them at Gaza .It is proportionate and Israel can say they were home made rockets.”

Maar dan wordt Israel er vast van beschuldigd dat het burgers beschiet (ondanks dat dezelfde methode wordt toegepast).
Het begrip proportionaliteit komt uit de theorie van rechtvaardige oorlog en wordt dus op een erg formele manier gebruikt om acties goed of af te keuren. Het zijn de krijtlijnen die in internationaal overleg gebruikt worden. Dat komt omdat het ook meestal gelinkt wordt aan de mate dat een actie succes kan opleveren of niet. Voorlopig is dat niet zo voor Israël, Hamas zal blijven raketten afvuren en kan steeds opnieuw een overwinning claimen omdat het niet wakker ligt van burgerdoden (aan beide zijden) en Israël zal blijven reageren zonder enig succes te boeken.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:59
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Aanslag in Jeruzalem blijkbaar semi-opgeëist door Hezbollah.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 22:14
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Joostje zei:


Dat fake verdrag?
Wapens neerleggen, maar het wel oogluikend toestaan dat groepen als Islamic Jihad raketten blijven afvuren, hoort niet onder een verdrag.

Hamas heeft de autoriteit. ZIJ moeten daar wat aan doen.

En nu net is er overigens een terroristische aanslag gepleegd in Jeruzalem (schietpartij in een seminarium voor rabbijnen, minimaal 8 doden en 35 gewonden volgens CNN)
Hamas had op dat moment (of nu) niet een operationele politiemacht, noch lijkt het me waarschijnlijk dat rivaliserende terroristische organisaties vantevoren gaan rondbazuinen waar en wanneer ze een aanslag gaan plegen. Bovendoen had Hamas op dat moment wel andere zorgen, zoals de legitimiteit onder Palestijnse burgers te vergroten.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 22:34
Nighthawq
Avatar van Nighthawq
Nighthawq is offline
Zat Netanyahu er maar, die zou het wat beter aanpakken. Gelukkig is iig Peretz weg.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 22:41
Verwijderd
Ja inderdaad, Likud is echt een troep vredesduiven.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 00:09
Nighthawq
Avatar van Nighthawq
Nighthawq is offline
Daarom juist, Netanyahu zou ook niet zo pussy zijn geweest mbt Hizbollah twee jaar terug.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Daarom juist, Netanyahu zou ook niet zo pussy zijn geweest mbt Hizbollah twee jaar terug.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 01:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
linkje naar pagina 10 vorige topic



Citaat:
Israël wordt er al van beschuldigd dat ze burgers beschieten. Dat doen ze namelijk ook al.
Ah, klinkt als iets waar nu een bron van nodig is.

Ik ben benieuwd. Je zou de eerste zijn die daar een bron van weet op te duikelen.
Citaat:
Voorlopig is dat niet zo voor Israël, Hamas zal blijven raketten afvuren en kan steeds opnieuw een overwinning claimen omdat het niet wakker ligt van burgerdoden (aan beide zijden) en Israël zal blijven reageren zonder enig succes te boeken.
Zonder succes? Heb je enig idee hoeveel aanslagen er al voorkomen zijn, en hoeveel raketten er vernietigd zijn, en hoeveel makers en afvuurders van raketten er al naar het eeuwige Cape Canaveral zijn geholpen voor of nadat ze probeerden terreuraanslagen te plegen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 01:15
Verwijderd
Citaat:



Ah, klinkt als iets waar nu een bron van nodig is.

Ik ben benieuwd. Je zou de eerste zijn die daar een bron van weet op te duikelen.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...p+burger&meta=
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 01:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
1 incident en verder collatoral damage. Echter geen bombardementen of beschietingen op burgers.

Misschien is Kazet echter de pionier die eindelijk een bron voor een dergelijke bewering weet te produceren?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 07:12
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Wat mij opvalt is dat er gedacht wordt dat Israël zijn aanslagen uit "vergelding/wraak" pleegt.

Als er een Israëlisch burger het in zijn hoofd haalt een Palestijn dood te schieten komt hij voor 't gerecht voor moord. Niemand (en vooral geen parlementslid) die hem een schouderklopje geeft.

Dit weer in schril contrast met de reacties vanuit de Gaza op de specifiek op burgers gerichte aanval van gisteren;
In Gaza, the Islamist group Hamas issued a statement praising the attack. Sami Abu Zuhri, a Hamas spokesman, said his group "blesses the heroic operation in Jerusalem, which was a natural reaction to the Zionist massacre"
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 07:59
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Ik ben benieuwd. Je zou de eerste zijn die daar een bron van weet op te duikelen.
Zonder succes? Heb je enig idee hoeveel aanslagen er al voorkomen zijn, en hoeveel raketten er vernietigd zijn, en hoeveel makers en afvuurders...
Helemaal niet belangrijk voor Hamas, dat toch een oneindige geldput heeft en gerust het leven van alle Palestijnen in de weegschaal wilt leggen.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 08:02
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
.
Dit weer in schril contrast met de reacties vanuit de Gaza op de specifiek op burgers gerichte aanval van gisteren;
In Gaza, the Islamist group Hamas issued a statement praising the attack. Sami Abu Zuhri, a Hamas spokesman, said his group "blesses the heroic operation in Jerusalem, which was a natural reaction to the Zionist massacre"
Enerzijds behoor je tot het clubje dat Hamas een vreselijke terroristische bende vindt, anderzijds verwacht je dat ze een aanslag gaan afkeuren, of wat? Wat is je punt nu? Dat Hamas geen onderscheid maakt tussen burgers en militairen? Leek me al langer meer dan duidelijk. Van Israël wordt geacht beter te weten, dat is nu eenmaal de tol van een geciviliseerd land te zijn.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 08:57
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Als ik je goed begrijp is de enige taal die de Hamas kent "geweld", maar moet Israël geciviliseerd blijven praten.
Da's net zoiets als stug Nederlands tegen een Fransman blijven praten.

Inderdaad vind ik Hamas een terroristenbende, ik verwacht met hun aan de macht dan ook geen enkele vorm van rust in die regio. In Hamas zit dus duidelijk niet de oplossing, vandaar dat Israël ook meestal praat met Abbas.
Het staat me zelfs bij dat onder Abbas er wèl jacht werd gemaakt op rakettenwerpers, toen was er een sprankje van hoop. Dat was meteen weer afgelopen toen de Hamas werd gekozen.

Persoonlijk verwacht ik dus niets van de Hamas, ik zou het wel willen. Als praten en een boycot niet helpen rest Israël alleen gerichte aanvallen op (aspirant) daders.

Als de politie (VN?) en de buurman (Hamas/Fatah/Egypte/Saoedi-Arabië?) mijn buurjongen niet kan manen te stoppen met mijn honden te vergiftigen, neem ik toch ècht zelf actie. Als zijn broertjes mij met stenen bekogelen op weg naar zijn kamer kunnen die ook een tik krijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Ah, klinkt als iets waar nu een bron van nodig is.

Ik ben benieuwd. Je zou de eerste zijn die daar een bron van weet op te duikelen.
Je volgt blijkbaar het nieuws niet. Ze zijn net weggetrokken uit Gaza, en die 120 doden waren niet allen Hamas-strijders.
Citaat:
Zonder succes? Heb je enig idee hoeveel aanslagen er al voorkomen zijn, en hoeveel raketten er vernietigd zijn, en hoeveel makers en afvuurders van raketten er al naar het eeuwige Cape Canaveral zijn geholpen voor of nadat ze probeerden terreuraanslagen te plegen?
Heb je enig idee hoeveel procent van de Hamas-strijders is gerekruteerd vanwege "velgeldingsacties" van Israël? Dat zal toch verdraaid dicht bij de honderd procent komen.

Verder geldt natuurlijk: erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral. Daarmee is de blokkade, die Gaza volledig lam heeft gelegd, zeer effectief in het rekruteren van nóg meer strijders voor Hamas.

Laatst gewijzigd op 07-03-2008 om 10:20.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-03-2008, 10:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Als ik je goed begrijp is de enige taal die de Hamas kent "geweld", maar moet Israël geciviliseerd blijven praten.
Tja, en Israel kent ook alleen maa de taal van geweld, omdat ze na een hoop aanslagen zich terugtrokken uit Gaza. Net zoals de joden pas na de holocaust Israel begonnen zeker.

__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 12:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je volgt blijkbaar het nieuws niet. Ze zijn net weggetrokken uit Gaza, en die 120 doden waren niet allen Hamas-strijders.Heb je enig idee hoeveel procent van de Hamas-strijders is gerekruteerd vanwege "velgeldingsacties" van Israël? Dat zal toch verdraaid dicht bij de honderd procent komen.
Nee, nog niet de helft, als het dat al zal halen. De haatpropaganda en het geld van de Hamas zijn de sleutelfactoren. Er zijn namelijk genoeg Palestijnen die ook met alles te maken hebben, maar wel fatsoenlijk blijven.

Dit gegeven is tevens af te leiden uit de gevallen waar de Hamas mensen 'koopt', onder andere voor zelfmoordaanslagen, door hun familie geld te geven.
Aldus 1 en 2

Sterker nog, denktank Council on Foreign Relations spreekt jouw bewering lijnrecht tegen:
"The organization generally targets deeply religious young men—although some bombers have been older. The recruits do not fit the usual psychological profile of suicidal people, who are often desperate or clinically depressed. Hamas bombers often hold paying jobs, even in poverty-stricken Gaza. What they have in common, studies say, is an intense hatred of Israel. After a bombing, Hamas gives the family of the suicide bomber between three thousand dollars and five thousand dollars and assures them their son died a martyr in holy jihad.
[...]
The recruits undergo intense religious indoctrination, attend lectures, and undertake long fasts. The week before the bombing, the volunteers are watched closely by two Hamas activists for any signs of wavering, according to Nasra Hassan, writing in the New Yorker. Shortly before the “sacred explosion,” as Hamas calls it, the bomber records a video testament. To draw inspiration, he repeatedly watches his video and those made by his predecessors and then sets off for his would-be martyrdom after performing a ritual ablution and donning clean clothes. Hamas clerics assure the bombers their deaths will be painless and that dozens of virgins await them in paradise."

http://www.cfr.org/publication/8968/#10

Vraag me af wat je daartegen te zeggen hebt. Vast weer wegwuiven a la "Och, die denktank, daar zitten uiteindelijk de Zionisten achter, want hier heb ik weer een krantenkop met 'tien burgers dood'"
Citaat:
Je volgt blijkbaar het nieuws niet. Ze zijn net weggetrokken uit Gaza, en die 120 doden waren niet allen Hamas-strijders.
Uhm, waarom begin je met @ random praten als ik vraag om een heel specifieke bron?

Mag ik daaruit afleiden dat je de bewering zelf hebt verzonnen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Nee, nog niet de helft, als het dat al zal halen. De haatpropaganda en het geld van de Hamas zijn de sleutelfactoren. Er zijn namelijk genoeg Palestijnen die ook met alles te maken hebben, maar wel fatsoenlijk blijven.

Dit gegeven is tevens af te leiden uit de gevallen waar de Hamas mensen 'koopt', onder andere voor zelfmoordaanslagen, door hun familie geld te geven.
Aldus 1 en 2

Sterker nog, denktank Council on Foreign Relations spreekt jouw bewering lijnrecht tegen:
"The organization generally targets deeply religious young men—although some bombers have been older. The recruits do not fit the usual psychological profile of suicidal people, who are often desperate or clinically depressed. Hamas bombers often hold paying jobs, even in poverty-stricken Gaza. What they have in common, studies say, is an intense hatred of Israel. After a bombing, Hamas gives the family of the suicide bomber between three thousand dollars and five thousand dollars and assures them their son died a martyr in holy jihad.
[...]
The recruits undergo intense religious indoctrination, attend lectures, and undertake long fasts. The week before the bombing, the volunteers are watched closely by two Hamas activists for any signs of wavering, according to Nasra Hassan, writing in the New Yorker. Shortly before the “sacred explosion,” as Hamas calls it, the bomber records a video testament. To draw inspiration, he repeatedly watches his video and those made by his predecessors and then sets off for his would-be martyrdom after performing a ritual ablution and donning clean clothes. Hamas clerics assure the bombers their deaths will be painless and that dozens of virgins await them in paradise."

http://www.cfr.org/publication/8968/#10

Vraag me af wat je daartegen te zeggen hebt. Vast weer wegwuiven a la "Och, die denktank, daar zitten uiteindelijk de Zionisten achter, want hier heb ik weer een krantenkop met 'tien burgers dood'"
Dit ondersteunt wat ik zeg 100%, dus kennelijk begrijp je niet wat ik zeg. Het feit dat de Israëlische bezetting en het Israëlische geweld Hamas helpt nieuwe strijders te rekruteren sluit op geen enkele wijze uit dat Hamas nog andere methoden gebruikt om strijders te rekruteren.
Citaat:
Uhm, waarom begin je met @ random praten als ik vraag om een heel specifieke bron?

Mag ik daaruit afleiden dat je de bewering zelf hebt verzonnen?
Je wil beweren dat die 120 doden Hamas-strijders waren?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 13:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dit ondersteunt wat ik zeg 100%, dus kennelijk begrijp je niet wat ik zeg. Het feit dat de Israëlische bezetting en het Israëlische geweld Hamas helpt nieuwe strijders te rekruteren sluit op geen enkele wijze uit dat Hamas nog andere methoden gebruikt om strijders te rekruteren.
Da's geen bron, je bent nu gewoon star je bewering aan het herhalen, terwijl je al lang weerlegd bent.

De componenten zijn religie, geld, en haatpropaganda. Actie-reactie door de bezetting en/of militaire acties speelt daarmee slechts een rol op de achtergrond in het ontstaan van haatpropaganda. Je hebt dus ongelijk.
Citaat:
Je wil beweren dat die 120 doden Hamas-strijders waren?
Waarom praat je nu opeens door over een heel andere bewering? Je hebt de bewering dat Israël bewust schiet op burgers dus wel degelijk verzonnen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Da's geen bron, je bent nu gewoon star je bewering aan het herhalen, terwijl je al lang weerlegd bent.

De componenten zijn religie, geld, en haatpropaganda. Actie-reactie door de bezetting en/of militaire acties speelt daarmee slechts een rol op de achtergrond in het ontstaan van haatpropaganda. Je hebt dus ongelijk.
Inderdaad, haatpropaganda waar Israël een groot deel van voor zijn rekening neemt. Je bewering dat de acties van Israël neutraal zijn in de beeldvorming over Israël is te belachelijk om serieus te nemen. Je denkt toch niet werkelijk dat Hamas mensen zou kunnen indoctrineren met haat tegen Israël als daar niet op zijn minst een aanleiding voor is?
Citaat:
Waarom praat je nu opeens door over een heel andere bewering? Je hebt de bewering dat Israël bewust schiet op burgers dus wel degelijk verzonnen?
Nee, want ik heb die bewering niet gedaan, hoewel het incidenteel vast wel zal gebeuren door sommige soldaten. Wel is het natuurlijk zo dat Israël bewust het risico neemt dat er burgerslachtoffers vallen, en is het vanzelfsprekend zo dat Israël meer burgerslachtoffers maakt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 18:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Feest !
Citaat:
Celebration in Gaza
Posted: 1025 GMT

The Al Deira hotel is an oasis of calm in the conflict-ridden place that is Gaza. A regular haunt for foreign journalists on assignment here. Once back in its airy rooms from a day filming, it’s easy to forget the dangers and the squalor of Gaza.

But there was no getting away from events last night. An unholy sound of battle erupted outside. Our first thoughts were that this was a continuation of the fighting that has recently engulfed this place. Ben Wedeman and I had heard moments before, as had the people of Gaza, the news of the shooting at the Jewish seminary in Jerusalem. This wasn’t fighting – this was celebration.

A cacophony of gunfire, cheering, car horns and fireworks went on all around the hotel. Standing cautiously at the window I filmed bright red tracer rounds flying overhead. Very much aware that what goes up, must come down.

This morning from my window at the Al Deira all seems calm. The sun reflects on the Mediterranean and people on the street go about their lives. And one fears how long this can last and whether there is another storm brewing.

Posted by: CNN Camerman, Neil Bennett
En 5 februari ook:
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 18:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
al dat snoep is niet goed voor de gezondheid
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2008, 08:09
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Was ik vergeten erbij te vermelden; Het snoepjes uitdelen schijnt een gebruik te zijn als er een geslaagde aanslag op Israëli's is gepleegd, zo kan iedereen meedelen in de vreugde. Zo dus ook een paar dagen geleden en na het kidnappen van de 2 soldaten in Libanon.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 08:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Was ik vergeten erbij te vermelden; Het snoepjes uitdelen schijnt een gebruik te zijn als er een geslaagde aanslag op Israëli's is gepleegd, zo kan iedereen meedelen in de vreugde. Zo dus ook een paar dagen geleden en na het kidnappen van de 2 soldaten in Libanon.
Veel slechte gebitten in Gaza en Libanon

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 21:32
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Tegenlicht - De Verkoop van een Oorlog
maandag 17 maart 2008 20:55 Ned 2
dinsdag 18 maart 2008 15:05 Ned 2

De opmars naar Bagdad is drie dagen gaande. In het perscentrum van US Central Command in Doha, Qatar, verschijnt de Coalition of the Willing aan de zijde van opperbevelhebber Generaal Tommy Franks voor de verzamelde wereldpers op het podium. Het is de eerste persconferentie sinds het begin van de oorlog en naast een Brit, Australiër en Deen – landen die de inval militair steunen - staat daar ook Luitenant Kolonel Jan Blom... from the Netherlands.. Hij had daar niet moeten staan.
In De Verkoop van een Oorlog maakt Tegenlicht, 5 jaar na dato, een deconstructie van de communicatie strategieën van de Amerikanen om de internationale gemeenschap te overtuigen van de noodzaak van de oorlog in Irak. Het militaire apparaat, de internationale pers en zelfs de Coalition of the Willing, allemaal werden ze onderdeel van de beeldvorming, soms in de vorm van ‘behang’, figurant of als reclameslogan.
Aan de hand van twee voorbeelden - de presentatie van Colin Powell voor de VN-Veiligheidsraad op 5 februari 2003 en de persconferentie met Luitenant Kolonel Jan Blom op 22 maart 2003 - spreekt Tegenlicht met direct betrokkenen die veelal letterlijk als instrument zijn gebruikt: Kolonel Lawrence Wilkerson (voormalig stafchef van Colin Powell), Luitenant Josh Rushing en Luitenant Mark Kitchens (beiden militair woordvoerder US Central Command), Schout-bij-nacht Per Tidemand (Denemarken), Kolonel Alan Lockwood (hoofd voorlichting Britse troepen) en Luchtmaarschalk Brian Burridge (opperbevelhebber Britse troepen in Irak).
Ook sprak Tegenlicht met de analisten Ivo Daalder (adviseur buitenland beleid Barack Obama), Greg Allen (beeldanalist), Ron Suskind (auteur van o.a. The One Percent Doctrine), Michael Wolff (journalist Vanity Fair) en David Corn (auteur o.a. Hubris).
Vanuit een veelal militair perspectief wordt tot in het kleinste details ingegaan op de innovatieve technieken die het Witte Huis heeft ingezet bij de vorming van een coalitie van gewillige landen. Daarbij werden onbetrouwbare inlichtingen, onwaarheden, overhaaste conclusies, reputaties, een flesje talkpoeder en lessen uit Hollywood zonder gene ingezet.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 07:37
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Moslimlanden buigen zich over Westerse 'islamofobie'
UTRECHT/DUBAI (ANP/AFP) - Leiders van islamitische landen debatteren later deze week op een topconferentie in Senegal over de anti-Koranfilm van Geert Wilders en de Deense spotprenten van de profeet Mohammed. De Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC), die 57 landen verenigt, bespreekt dan het eerste rapport van een speciale Islamofobie-commissie. Dat maakte de secretaris-generaal van de OIC maandag bekend.

De kwestie moet worden opgelost in een 'toegewijde politieke dialoog' en een 'historische verzoening' tussen islam en het Westen, aldus Ekmeleddin Ihsanoglu.

De spotprenten en de film zijn volgens hem 'specifiek ontworpen om de meest heilige symbolen van de islam te beledigen'. De OIC-leiders, onder wie vele staatshoofden, zullen vanaf donderdag naar verwachting 'passende maatregelen' nemen tegen 'zulke daden van islamofobie', stelt Ihsanoglu. Hij noemde geen concrete voorbeelden.
© Tiscali/ANP
Ik vraag me af of de OIC leiders ooit het antisemitisme in eigen land onder de loep hebben genomen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 16:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Antisemitisme boeit niet. Israel is militair en politiek vrijwel ongenaakbaar voor die landen, en binnenlandse onderdrukking geschied voor iedereen, en niet specifiek voor Joden. Wat je aan het werk ziet in de Arabische wereld is een fobie voor en haat tegen het westen. Anti-westers racisme dus feitelijk, soms ook wel occidentalisme genoemd sinds het boek van Ian Buruma en Avishai Margalit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 16:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Antisemitisme boeit niet. Israel is militair en politiek vrijwel ongenaakbaar voor die landen, en binnenlandse onderdrukking geschied voor iedereen, en niet specifiek voor Joden. Wat je aan het werk ziet in de Arabische wereld is een fobie voor en haat tegen het westen. Anti-westers racisme dus feitelijk, soms ook wel occidentalisme genoemd sinds het boek van Ian Buruma en Avishai Margalit.
Ik weet niet of het hier om een fobie gaat of om het vinden van een zondebok zodat ze zelf niet de schuld krijgen van alle tramelant (en dat is nogal wat) in hun eigen landen.

Een uitzondering daarop is natuurlijk een groep lui die vergelijkbaar zijn met islamofoben en antisemieten in Nederland. Het zijn zij die zich superieur boven anderen stellen vanwege hun ideologie of religie of afkomst (streep door wat niet van toepassing is); of die vanwege andere dubieuze redenen bepaalde mensen willen uitroeien. En die heb je overal in de wereld. Het probleem is alleen dat je moet uitkijken dat zich dat niet manifesteert onder de "gewone" bevolking. Gewone mensen die erin meegesleurd worden zonder dat ze dat misschien beseffen. Maar waarmee wel ruimte gegeven wordt aan fascistische ideologieen - met alle mogelijke gevolgen van dien.

Ik las vandaag een interessant artikel van een Algerijn. Ik citeer er even een belangrijk iets eruit:

Citaat:
MEQ: Would you use the term Islamo-fascism to describe this threat?

Sifaoui: I certainly am one of the first Muslims to consider Islamism to be fascism. This is not a subjective decision but rather a serious, academic argument. Fascism and Islamism are comparable in many aspects: Fascism, without evoking all its particularities, bears similarities to trends also present in Islamism. I am, of course, making a reference to their will to exterminate the Jews. On this point, the Islamists may go even further in their doctrine than the Nazis did, considering that the end of the world could only occur when there are no Jews left on earth. In the three monotheist religions, apocalypse, end of the world, and doomsday exist and are liturgical events invested with a high degree of spirituality. Hence, the Islamists interpret the end of the world in a very special way. Whereas it is written nowhere in the Qur'an, exegetes describe the end of the world as the day when even the trees and rocks will be able to talk and tell the Muslims: "Come here, there is a Jew hiding behind me. Come and kill him." And this would go on, until there would not be any Jew left on earth. This ideology is pure fascism.

MEQ: Are there other similarities?

Sifaoui: The will to exterminate or do harm to homosexuals is another similarity between Nazism and Islamism. The Islamists, also, say that they are the best community in the world, a superior race thanks to their beliefs. They use political means to arrive at this erroneous exegesis. I do not fear to call it fascism. And there are many more similarities between fascism and Islamism.
Let op:
Citaat:
MEQ: Do you believe it is possible to criticize Islamism without being called a racist?

Sifaoui: Absolutely, I would say that one must criticize Islamism. When I am criticizing Nazism, I am not being anti-German.
Overigens - van geheel andere orde - stelt deze Algerijn ook:

Citaat:
MEQ: Given the Islamists' vision of apocalypse, do you believe that Iranian president Mahmoud Ahmadinejad would fear reprisal should Iran attack Israel? Should Western analysts rely on Iran's rationality?

Sifaoui: Too many Western analysts look at any adversary through a Western lens. Western analysts believe that Al-Qaeda is as rational as the Basque separatist group ETA [Euskadi Ta Askatasuna] or the Irish Republican Army. My personal history, culture, and investigative journalism work allow me to understand what Westerners cannot see: Iran will attack Israel as soon as it can.

MEQ: Doesn't Iran take into account the eventuality of its own destruction?

Sifaoui: No, it does not. Martyrdom is exalted in Iran. Iranians view annihilation positively. The Islamists' main purpose is to create the conditions for the West to believe that chaos is possible. The argument that says that Iran will not attack Israel because of immediate and massive retaliation from Israel and the United States is absolutely wrong. The Islamists would welcome such retaliation in order to cement coalitions among Muslim peoples and to encourage riots in the Arab street. U.S. military action, or even its prospect, coincides with Islamists' interests. That is the reason why I was against the war in Iraq.

MEQ: Can you explain?

Sifaoui: Between October 2002 and January 2003, I spent four months infiltrating an Al-Qaeda terrorist cell in France. Two months before the launching of the Iraq war, when I was in the midst of the group, one of the Islamists said, "Now we are going to pray for George Bush to attack Iraq." I was surprised and acted as if I were stupid: "Really? Why do you want America to kill our brothers?" The most clever and elevated in Al-Qaeda's hierarchy, Amara Saïfi [the GSPC's emir in London] whispered to me, "All over the world, our brothers are now praying for George Bush to attack Iraq. War between the Muslim world and the Western world is bound to happen. Unfortunately, Muslims are too divided. Far too many of them do not pray regularly and neglect religion and jihad. In order to unify and mobilize all these people, we have to continue what we initiated on 9-11. We attacked America to make her retort everywhere in the Muslim world, in order to create a real war between Muslims and the West, and especially Israel."

MEQ: That's incredible.

Sifaoui: Another of the group added, "Once Iraq is at war, many of our brothers will go there to fight jihad. George Bush will have answered our prayers by suppressing our enemy Saddam Hussein and unifying the Muslims in jihad. Then as Westerners do not know how to fight attrition wars, we know that they will inevitably get stuck. We will wait until they leave in order to establish an Islamist state in Iraq. This war will be a pretext to launch terrorist attacks in Europe as well."

Unfortunately, you can see their theory is valid. They predicted exactly what is happening.
http://www.meforum.org/article/1870

En dat betekent domweg dat het hele koude oorlog principe waarmee sommigen komen aandraven ("nukes, nou en? Ze gooien ze toch niet als ze weten dat ze er 1 op hun dak kunnen krijgen") niet echt meer opgaat bij dit soort types. Verontrustend. Meer kan ik er niet over zeggen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 11:59
Nighthawq
Avatar van Nighthawq
Nighthawq is offline
Citaat:
Tegenlicht - De Verkoop van een Oorlog
...


Vanuit een veelal militair perspectief wordt tot in het kleinste details ingegaan op de innovatieve technieken die het Witte Huis heeft ingezet bij de vorming van een coalitie van gewillige landen. Daarbij werden onbetrouwbare inlichtingen, onwaarheden, overhaaste conclusies, reputaties, een flesje talkpoeder en lessen uit Hollywood zonder gene ingezet.
Dat is niet een militair persectief maar een politiek perspectief. De OSD en Witte Huis hebben met de hard-core deel van het leger niet zo heel veel te maken. De laatste levert hele goede research af.

Maar weer ontopic:

Debka heeft weer een interessante lead na de cease fire: http://www.debka.com/headline.php?hid=5115
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 12:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dat is niet een militair persectief maar een politiek perspectief. [/url]
Scherpe opmerking.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 19:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het heeft relatief weinig nieuwswaarde op zich, maar wel een interessant iets:
een blogger is zo actief geweest om nieuwsberichten naast elkaar te leggen. Kijk hieronder het resultaat (je kan de conclusie overigens wel al trekken dat het totaal onbekend is waardoor de 5 of 8 jarige helaas om het leven is gekomen):

A child was killed in Gaza yesterday. How does the media report it?

(...)

AP: (associated pres)
Palestinian Abdullah Buhar, 8-years-old, ...was killed Sunday by shrapnel during clashes between Israeli forces and Palestinian militants on the border line that separates the Gaza Strip from Israel. It was not immediately clear whether he was killed by Israeli forces firing into Gaza, or by a misfired mortar launched by Palestinian militants.

AFP: (frans persagentschap)
Abdullah Bhar ...was shot dead by Israeli tank fire in the central Gaza Strip today, Palestinian medical sources have said.

Reuters:[A] 5-year-old Palestinian boy, Abdullah Bhar, ... was killed during fighting between Israeli soldiers and Palestinian militants in the Hamas-controlled Gaza Strip on Sunday, medical workers and militant groups said.

CNN:
Israeli forces in central Gaza exchanged fire with Palestinian militants Sunday, killing a child and wounding four of the child's family members, according to Palestinian security sources.

An Israeli military spokeswoman confirmed Israeli forces were operating near al-Bureij refugee camp and that they came under fire from armed militants inside a home.

The spokeswoman said she had no details on casualties.

...[paragraph 7] - The Israeli military said the shot was fired by Palestinians in Gaza.

YNet: (israelisch)
Palestinian medical sources in the Strip reported that the children were hit by shrapnel from Israeli shells fired at their house during the clashes. The IDF launched an investigation into the Palestinian claims.

AKI: (italiaans?)
A five-year old Palestinian child was killed on Sunday, as Israeli forces clashed with militants returning fire in the Hamas-controlled Gaza Strip.

The incident took place in the al-Bureij refugee camp and medics say that the boy, Abdullah Bhar, died of shrapnel wounds from an Israeli tank shell.

Militants claimed they responded by firing anti-tank missiles at Israeli forces.

The Palestinian branch of the Defence for Children International, a Geneva based rights group, claims that 49 children have been killed in the Gaza Strip by Israeli forces since the beginning of 2008.

Iran's Press TV:
A five-year-old Palestinian boy has been killed and another wounded in an explosion in the central Gaza Strip, medical officials say.

The dead child, Abdullah Buhar, was hit by shrapnel in his head and chest near al-Bureij refugee camp, the officials said on Sunday.

The Israeli army confirmed there was fighting in the area, saying its forces opened fire but it was unaware of anyone being hurt.

Xinhua: (chinees)
A 5-year-old Palestinian child was killed and two injured on Sunday in an Israeli artillery shelling on central Gaza Strip, medics and witnesses said.

Al Alam (Iran):
An 8-year-old Palestinian boy has been martyred by an Israeli mortar shell in the central Gaza Strip, medical officials said.

The boy, Abdullah Buhar, was hit by shrapnel to his head and chest, the officials said on Sunday.

Television footages showed emotional scenes as Buhar's mother mourned over her son's body.

Arutz-7: (israelisch)
In reponse to Arab claims that a 5-year-old boy was amongst the dead, the IDF spokesman said that soldiers had not seen civilians near the scene of the battle. The IDF spokesman did not rule out the possibility that the child was accidentally killed by terrorists, and may have fallen victim to a misfired mortar shell.

Jerusalem Post: (israelisch)
Earlier Sunday, Palestinian doctors reported that a young boy had been killed in the Gaza Strip. The officials said the boy was hit by shrapnel to his head and chest; however it was not clear whether he was killed by Israeli forces operating in the area or by Palestinian gunmen who may have misfired a mortar shell.

Ha'aretz:
A 5-year-old Palestinian boy was killed on Sunday when an Israel Defense Forces shell exploded near his home in the al-Bureij refugee camp in the central Gaza Strip, Palestinian officials said.

Medical workers and militant groups said the boy, Abdullah Buhar, was killed during fighting between IDF soldiers and Palestinian militants in the Hamas-controlled Strip.

The medical workers, who examined the boy's body in a Gaza hospital, said he was killed by a shrapnel fragment from an IDF tank shell.

The militant groups said they fired anti-tank missiles and mortar bombs at IDF troops during the fighting near the refugee camp.

An IDF spokeswoman confirmed troops exchanged fire in the area with armed Palestinians but said they were unaware of casualties.

Uruknet: (irak)
Palestinian boy Abdullah Bhar ...was shot dead by Israeli tank fire in the central Gaza Strip today.

Daily Star (Libanon):
A Palestinian boy was shot dead by Israeli tank fire in the Hamas-ruled Gaza Strip on Sunday, Palestinian medical sources said. Abdullah Buhar, whose age was given as either five years or eight,was hit by shrapnel to his head and chest, the officials said.

Doctors said a 16-year-old boy also was wounded in the same incident between the border with Israel and the Bureij refugee camp in central Gaza, the sources said.

The Israeli military confirmed that there was fighting in the area, saying its forces opened fire at a group of militants who attacked them. But it said it was unaware of anyone being hurt.


Ma'an
(palestijns):
Shrapnel from an Israeli tank shell killed a five-year-old Palestinian child and injured two others in Al-Bureij refugee camp in the Gaza Strip on Sunday afternoon, witnesses and medics said.

Palestinian medical sources identified the deceased child as Abdullah Bhar.

On Saturday, Israeli soldiers shot and killed a 35-year-old Palestinian farmer in the northern Gaza Strip. [opmerking blogger: "Ma'an has had a full 36 hours to correct this lie."] [t.a.v. ma'an overigens: PMW: Netherlands and Denmark fund terror glorification, hate language of Palestinian news agency
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 18:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wederom een potje matten, wederom de grootste onduidelijkheid over wie er precies dood is en wie niet. Zelfs over de toedracht van de operatie wijzen de neuzen alle kanten op, Qassam teams, arrestatiemissies, hinderlagen, etc etc:

De NOS:

Dodental Gazastrook loopt op tot 17

Het Israëlische leger heeft zeker 14 Palestijnen gedood in de Gazastrook, nadat drie Israëlische militairen waren omgekomen in een hinderlaag van Hamas.

De doden aan Palestijnse kant vielen bij luchtaanvallen. Een van de doden is een cameraman van persbureau Reuters. Volgens medische bronnen kwamen negen burgers en vier Hamasleden om. Israël geeft geen commentaar op de operatie.

Israël gaf vandaag toestemming om weer brandstof aan de Gazastrook te leveren. De leverantie lag na de dood van twee Israëliers een week stil. De EU heeft geld beschikbaar gesteld voor de hervatting van de brandstoflevering.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...52E7BB5E7.html


Het Algemeen Dagblad:

Palestijnen omgekomen bij luchtaanval

JERUZALEM - Zeker negen Palestijnen zijn woensdag omgekomen bij een Israëlische luchtaanval op een vluchtelingenkamp in Gaza. Onder de doden zijn twee kinderen, meldden medici. Zeventien Palestijnen raakten gewond.

Een Israëlische legerwoordvoerder bevestigde de aanval.

http://www.ad.nl/buitenland/2227665/...chtaanval.html


Reuters:

Israel kills 17 in Gaza after troops die in clash

GAZA (Reuters) - A Reuters cameraman and two other Palestinian civilians were killed on Wednesday in what local residents said was an Israeli air strike in the Gaza Strip.

Fadel Shana, 23, was covering violence in the enclave for the London-based international news agency.

The vehicle he was traveling in had just stopped and Shana was getting out when an explosion killed him and two bystanders, local residents said. Colleagues saw his body at a hospital.

An Israeli military spokeswoman said she had no information on an air strike on a vehicle in the area of central Gaza where the incident took place in late afternoon.

Reuters Editor-in-Chief David Schlesinger called for an investigation into the incident and said Reuters' thoughts were with the family.

"This tragic incident shows the risks journalists take every day to report the news. All governments and organizations have a responsibility to take the utmost care to protect professionals trying to do their jobs," he said.

"Our thoughts are with his family. We request an immediate investigation into the incident by the Israeli defense forces."

http://www.reuters.com/article/world...87035320080416

Reuters kan duidelijk niet tellen. 17 in de titel, vier in de toelichting. Een titel elders was dan ook "Gaza raid kills four"



De Pers:

Drie Israëli's en vier Palestijnen gedood in Gaza

Bij hevige gevechten in de Gazastrook zijn woensdag drie Israëlische militairen om het leven gekomen. Vier Hamas-strijders kwamen om bij gerichte Israëlische operaties in het noorden van de Gazastrook. Drie soldaten, drie Hamas-strijders en twee burgers raakten gewond. Terwijl de gevechten aan de gang waren gingen de raketaanvallen op Israël vanuit de Gazastrook door, zei het Israëlische leger. Niemand raakte daarbij gewond.

De soldaten sneuvelden bij gevechten die uitbraken nadat Israëlische troepen de grens waren overgestoken om twee Hamas-strijders te achtervolgen die probeerden een bom te leggen. Hamas bleek echter een hinderlaag te hebben gelegd en wachtte de Israëlische troepen op, zeiden legerwoordvoerders. De soldaten kregen later luchtsteun van gevechtsvliegtuigen. Twee burgers raakten gewond toen hun huis werd getroffen door een tankgranaat.

Het dodelijke gevecht vond plaats in de buurt van de terminal Nahal Oz, van waaruit Israël brandstof naar de Gazastrook pompt. De brandstofkraan werd vorige week dichtgedraaid na een Palestijnse aanval op de terminal, waarbij twee Israëlische burgers werden gedood. Ondanks de gevechten bij de terminal werd de brandstofaanvoer naar de Gazastrook later woensdag hervat.

Hamas zei na afloop van de gevechten dat Israëlische soldaten die de Gazastrook binnengaan zullen worden geconfronteerd met 'dood, verwonding, ontvoering of psychologische problemen'.

De Hamas-doden vielen in het noorden van de Gazastrook, waar Israël naar eigen zeggen routine-operaties uitvoerde tegen militante Palestijnen. Hamas zei dat vier van zijn strijders werden gedood en drie verwond. Ook een 42-jarige boer raakte gewond. Israël voerde zowel lucht- als grondaanvallen uit. Bewoners zeiden dat Israëlische pantservoertuigen een moskee hadden beschadigd, twee huizen vernield en een ander huis gedeeltelijk omver gehaald.

http://www.depers.nl/buitenland/1930...en-gedood.html


De Trouw:

Palestijnen gedood en Israëliërs gewond in Gaza

(Novum/Ap) - Bij hevige gevechten die woensdagmorgen uitbraken in de Gazastrook zijn vier strijders van Hamas gedood en is een onbekend aantal Israëlische soldaten gewond geraakt. Dat hebben Hamas en het Israëlische leger gemeld.
[...]
Israëlische troepen drongen na middernacht de Gazastrook binnen voor een operatie gericht tegen Palestijnse strijders, die raketten wilden afvuren op Israëlische doelen. Op meerdere plaatsen braken daarna gevechten uit. De Israëliërs kregen daarbij luchtsteun van gevechtsvliegtuigen. Vijf Palestijnen raakten gewond, onder wie twee burgers wier huis werd getroffen door een tankgranaat.

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/ln...gewond_in_Gaza
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 19:06
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ik vraag me ook af hoe men in een oorlogsgebied dat bestuurt wordt door een terroristische organisatie als journalist onderzoek kan doen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2008, 01:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik vraag me ook af hoe men in een oorlogsgebied dat bestuurt wordt door een terroristische organisatie als journalist onderzoek kan doen.
Vraag dat johnson maar

dr is overigens hier (ja, ik zit nu even in israel) een waarschuwing afgekondigd i.v.m. mogelijke aanslagen. laten we hopen dat het niet zover komt.

de situatie in egypte is overigens ook behoorlijk instabiel te noemen - interne crisis en fed-up met de overheid komt daar meer en meer naar boven.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 10:20
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Israel kills 17 in Gaza after troops die in clash

http://www.reuters.com/article/world...87035320080416

Reuters kan duidelijk niet tellen. 17 in de titel, vier in de toelichting. Een titel elders was dan ook "Gaza raid kills four"
Niet dat het echt interessant is, maar 't staat er toch duidelijk in hoor.

Citaat:
Ik vraag me ook af hoe men in een oorlogsgebied dat bestuurt wordt door een terroristische organisatie als journalist onderzoek kan doen.
Mits je akkoord gaat met wat propaganda is het kwestie van je gewoon te registreren en je binnen de 24h te melden bij de bevoegde autoriteiten. In Israël kan dat zelfs aan de luchthaven als 't dringend is maar bij de Palestijnen krijg je thee.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 09:45
Verwijderd
'Taliban doodde militairen wegens Fitna'
Uitgegeven: 21 april 2008 06:49
Laatst gewijzigd: 21 april 2008 07:27

LONDEN - De radicaalislamitische Taliban-beweging stelt dat de aanslag met een bermbom die vrijdag twee Nederlandse soldaten het leven kostte, een reactie was op de anti-Koran-film Fitna van PVV-parlementariër Geert Wilders.

Dat heeft een particuliere Amerikaanse waarnemingsdienst voor terroristische activiteiten zondag gemeld.

De aanval was "één van een reeks missies die gepland staan om wraak te nemen op de beledigende film", zo stelt een Arabische verklaring van de Taliban. De lancering van Fitna eind maart heeft al tot veel onrust geleid in islamitische landen.

Van Uhm

Afgelopen vrijdagochtend reed een Nederlands konvooi op een bermbom. Twee militairen werden gedood, onder wie de zoon van de commandant der strijdkrachten, generaal Peter van Uhm.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 13:22
Verwijderd
Bullshit, alsof de Taliban eerder geen aanslagen pleegde.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 16:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Maar goed, als je toch al een bom ging leggen kan je er net zo goed een kaartje aan hangen waarvoor je het zou doen voor meer impact.

Maar goed, in principe kan men zich terugtrekken uit Uruzgan vanwege Fitna. De Afghaanse regering heeft immers te kennen gegeven geen prijs te stellen op hun bondgenootschap met Nederland. Zonder twijfel zal dat de levens van onschuldige burgers kosten (normaal hét sluitende argument tegen beëindiging van de missie), maar goed, als hun eigen regering alleen maar kwaad wil kan je moeilijk een eigen weg gaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Bullshit, alsof de Taliban eerder geen aanslagen pleegde.
het zijn ook niet mijn woorden
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 17:50
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Tweede man al-Qaeda bekritiseert Hamas
DUBAI - 22-04-2008 - De tweede man van al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri, heeft uitgehaald naar de Palestijnse beweging Hamas. Dit omdat die bereid zou zijn een vredesverdrag met Israël te accepteren mits dat akkoord de goedkeuring krijgt van het Palestijnse volk.

Dat liet Zawahiri in een boodschap weten die dinsdag op internet is verschenen. 'Wat betreft een vredesakkoord met Israël spraken zij (Hamas) over het onderwerpen van het verdrag aan een referendum ondanks het feit dat ze dit in strijd achten met de sharia (islamitische wetgeving)', zei Zawahiri. 'Hoe kunnen ze een zaak die in strijd is met de sharia onderwerpen aan een referendum', vroeg hij zich af.

De Egyptenaar Zawahri beantwoordde dinsdag het tweede deel van circa honderd vragen die het publiek aan hem kon stellen via forums op het internet.
© Tiscali/ANP
Dat vraag ik me nou ook af, hoe kun je de wil van de meerderheid van een bevolking nou boven de absurde wetten van een dode pedofiel stellen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Dat zijn niet de wetten van Mo he, maar van Allah.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 18:36
Nighthawq
Avatar van Nighthawq
Nighthawq is offline
Citaat:
Dat zijn niet de wetten van Mo he, maar van Allah.
Ook niet echt, het kwam pas later.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 01:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ook niet echt, het kwam pas later.
Maar daarop is wel het 'gij zult niet nadenken' van toepassing, dus feitelijk een verschil dat geen verschil maakt. De eerste discussie waarbij Moslims gebruik maken van de uitgangspositie dat je zelf kunt nadenken en jouw mening niet noodzakelijkerwijs onderdoet voor heikneuters van geestelijken die niets wisten die al eeuwen dood zijn, moet ik nog voeren.

Zolang die slaafse en onnadenkende houding overheerst, zelfs als in de dagelijkse praktijk iets anders wordt gedaan (een tegenstelling die ook zelden tot nooit erkend wordt door Moslims wanneer men ernaar vraagt) blijven uitspraken zoals van al-Zawahiri een kern van waarheid behouden.
Alles dat nodig is, is immers een figuur die zich opwerpt als geestelijke en wat lijntjes geciteerd uit de koran, en al-Zawahiri spreekt de Heilige Waarheid volgens de islam.

Een minder krampachtige opstelling t.o.v. religie zou natuurlijk dat soort problemen direct uit de wereld helpen, maar tevens leiden tot erkenning van de onvermijdelijke modernisering van de islam, die in ontwikkelde kringen al lang gebeurd is, maar nog niet erkend wordt.


Mij boeit het niet, ik kan er met nemen van beide paden genoeg gaten in schieten, maar het is altijd grappig om te zien hoe moslims omgaan met een dergelijk dilemma.
Al helemaal is het komisch hoe moderne moslims in een spagaat gaan om te ontkennen dat de islam ouderwets, achterhaald, barbaars en star is, maar dezelfde zin vaak nog roepen dat de islam nooit veranderd en altijd rechtvaardig is, wat voor gruwelijkheden dat ook voortbrengt. Subforum religie staat vol met dergelijke discussies.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 16:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Grappig tweetal artikel trof ik aan. De twee verscheen slechts uren na bekendmaking van de eerste.


Oorzaak:

VN staken voedselhulp in Gaza

GAZA-STAD - De Verenigde Naties hebben donderdagmiddag de voedseldistributie in de Gazastrook tijdelijk gestaakt omdat er geen brandstof meer is. Dat maakte een zegsvrouw van de VN-hulporganisatie Unrwa bekend.
,,We zijn gestopt met de distributie van alle voedselhulp aan 650.000 Palestijnse vluchtelingen in de Gazastrook door een gebrek aan brandstof in onze depots in Gaza'', aldus de zegsvrouw. Naast de voedselhulp moet ook het ophalen van afval worden gestaakt.
Israël blokkeert de Gazastrook al vele maanden en laat slechts zeer sporadisch hulp en brandstof toe tot de kuststrook met 1,5 miljoen Palestijnen. Israël wil zo onder meer bereiken dat er een eind komt aan Palestijnse raketbeschietingen van Israël vanuit Gaza.

http://www.ad.nl/buitenland/2248200/...p_in_Gaza.html


Gevolg, nauwelijks een paar uur later:
Hamas accepteert bestand in Gaza

GAZA-STAD - Hamas is bereid tot een bestand met Israël in de Gazastrook. Dat meldden Palestijnse functionarissen donderdag. De wapenstilstand zou moeten beginnen in de Gazastrook en later worden uitgebreid naar de Westelijke Jordaanoever.
Hamas zal de boodschap later op de dag overdragen aan Egyptische functionarissen die bemiddelen tussen Hamas en Israël. Voorwaarde voor het bestand is wel dat Israël de grensovergangen met Gaza weer openstelt en een einde maakt aan zijn militaire acties in de Gazastrook.

http://www.ad.nl/buitenland/2247890/...d_in_Gaza.html

Excuses voor de incorrecte titel van het artikel overigens. Er moet natuurlijk iets staan als "Hamas beweert bereid te zijn tot een soort van bestand".


Gevolg van de gang van zaken is dus wel dat de Hamas kennelijk door zijn materialen heen is, en niet langer de humanitaire problemen in de gazastrook verergerd met aanslagen om extra aanhang te winnen. Men zou kunnen concluderen dat de taktiek van Israël gewerkt heeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 16:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Als Israel een bestand onder die voorwaarden ziet zitten wel ja.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 16:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als Israel een bestand onder die voorwaarden ziet zitten wel ja.
Ik heb zo'n half-om-half vermoeden van niet, aangezien Israël van hun kant in de regel de nadruk legt dat grensovergangen slechts opengaan wanneer er geen aanslagen zijn geweest.

Hamas stopt uiteraard niet met het plegen van aanslagen, en zo houden ze het cirkeltje draaiende.

Vreemd overigens:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/977475.html
Wel degelijk brandstof?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 24-04-2008 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 17:06
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ik heb zo'n half-om-half vermoeden van niet, aangezien Israël van hun kant in de regel de nadruk legt dat grensovergangen slechts opengaan wanneer er geen aanslagen zijn geweest.

Hamas stopt uiteraard niet met het plegen van aanslagen, en zo houden ze het cirkeltje draaiende.
Dus dan is de boycot weinig effectief geweest.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Allah en God
MaxiDirk
3 23-01-2011 21:10
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen nieuwe betoog [oorlog in irak] gemaakt :please nakijken
halilo
4 06-01-2006 14:14
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie antisemitisme
Mr.Ed.
15 11-12-2004 00:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap marokkaanse jongeren tegenover joden
THC1
122 13-11-2004 13:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De waarheid over de vs!!
Verwijderd
163 09-03-2004 13:21
Verhalen & Gedichten Het geheime leven van meneer JP (van vorig jaar)
Fgank
1 06-12-2003 23:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.