Oud 15-08-2004, 12:54
deduif
deduif is offline
Ik heb in de 1e, 2e en 3e klas altijd boeken van school kunnen huren (boekenfonds), maar nu ik naar de 4e ga moest ik ze bij een boekhandel kopen/huren. Ik heb overal H(UREN) aangekruist maar ik heb allemaal koopboeken gekregen, en dat kost een hoop meer geld dan verwacht. Klasgenoten hebben hetzelfde probleem, en die zien zichzelf al aan het eind van het jaar op een boekenbeurs staan (dus niet). Wie heeft er ook een soortgelijk iets meegemaakt met zijn/haar schoolboeken?
Oud 15-08-2004, 12:57
Balance
Balance is offline
Ik zou gewoon even naar de boekhandel opbellen en alles uitleggen. Als jij 'huurboeken' hebt aangekruist hoor je dat ook gewoon te krijgen. Zoek dus samen even naar een oplossing.

Overigens is het vaak goedkoper om te kopen als je boeken meer dan 1 jaar nodig hebt.
Oud 15-08-2004, 13:08
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-08-2004 @ 13:57 :
.
Overigens is het vaak goedkoper om te kopen als je boeken meer dan 1 jaar nodig hebt.
Bij ons niet echt huren is dacht ik 33% dus dan zou je op 99% uitkomen. Maar ik denk niet dat je alle boeken 3 jaar nodig heb, ofwel?
Oud 15-08-2004, 13:11
deduif
deduif is offline
Ik denk gewoon dat die smeerlappen van de boekwinkel alle huurboeken in de container geknikkerd hebben, want koopboeken zijn veel winstgevender maarja ik kijk wel wat ik doe, misschien organiseer ik wel n boycot tegen die boekhandel
Oud 15-08-2004, 13:13
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
deduif schreef op 15-08-2004 @ 14:11 :
Ik denk gewoon dat die smeerlappen van de boekwinkel alle huurboeken in de container geknikkerd hebben, want koopboeken zijn veel winstgevender maarja ik kijk wel wat ik doe, misschien organiseer ik wel n boycot tegen die boekhandel
Ik denk dat als jij huurboeken besteld ze je dat moeten geven , ze mogen je niet zomaar iets duurder geven zodat jij (je ouders) meer moet betalen.

-klaag ze aan zou ik zeggen-
Oud 15-08-2004, 13:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 14:08 :
Bij ons niet echt huren is dacht ik 33% dus dan zou je op 99% uitkomen. Maar ik denk niet dat je alle boeken 3 jaar nodig heb, ofwel?
Bij ons was huren 34% per jaar + 3% administratiekosten.

Zo kwam je dus op 2x 37% = 74% aan huurkosten in 2 jaar.
Je kan een boek voor 40% terugverkopen (althans, bij ons).

Dus als je een boek koopt voor 100% en terugverkoopt voor 40% heb je voor 60% gekocht.
En als je huurt betaal je 74%.
Oud 15-08-2004, 13:27
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-08-2004 @ 14:23 :
Bij ons was huren 34% per jaar + 3% administratiekosten.

Zo kwam je dus op 2x 37% = 74% aan huurkosten in 2 jaar.
Je kan een boek voor 40% terugverkopen (althans, bij ons).

Dus als je een boek koopt voor 100% en terugverkoopt voor 40% heb je voor 60% gekocht.
En als je huurt betaal je 74%.
Ok, maar dan verkocht je het boek weer aan de firma terug of deed je dat zelf. Want moeite doen is ook geld waard.
Oud 15-08-2004, 15:30
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
deduif schreef op 15-08-2004 @ 14:11 :
Ik zou het gewoon niet betalen en ze ff bellen dat jij huren hebt aangekruist en niet kopen en dat je dus ook huurboeken verwacht te krijgen van ze.
Oud 15-08-2004, 16:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 14:27 :
Ok, maar dan verkocht je het boek weer aan de firma terug of deed je dat zelf. Want moeite doen is ook geld waard.
Ik verkoop ze op 't moment gewoon via internet.
Ik vraag zo'n 50 / 60% van de nieuwprijs en krijg dus nog meer terug dan als ik het aan de firma terug verkoop. Die optie houd ik dus open voor de boeken die ik echt niet meer verkoop.
En moeite? Ik vind het wel meevallen. Het verdient iig goed.
Oud 15-08-2004, 19:49
steefos
steefos is offline
ik heb huurboeken nu blijkt dat meer dan de helft eigendomsboeken is. ik had beter nieuwe kunnen kopen want dit is echt ragafval wat ik hier heb ontvangen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 20:06
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik heb huurboeken, altijd, en dat bevalt mij tot nu zeer goed.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 09:07
Nyawa
Ik heb altijd huurboeken, bevalt me prima.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 10:00
fractuur
fractuur is offline
ALtijd huurboeken gehad, is altijd goed gegaan. Behalve dit jaar, toen kreeg ik een boek, waarvan ik had aangekruist dat ik die niet wilde hebben omdat ik hem al had. Naja, die gaat dus weer de verkoop in volgend jaar...
Oud 16-08-2004, 12:19
Verwijderd
Op de middelbare school altijd alles gehuurd, nu (HBO) hou ik lekker alles en dus koop ik het. Het zijn vreselijk mooie boeken, kan er geen afstand van doen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Kabouterin schreef op 16-08-2004 @ 10:07 :
Ik heb altijd huurboeken, bevalt me prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten