Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ten eerste boeit het geen drol wanneer je een videokaart koopt, want er komen altijd nieuwe spellen uit die nog weer zwaardere eisen hebben. Ten tweede verouderen videokaart nou ook weer niet zó snel. Mensen die destijds (twee jaar geleden) een Geforce4 Ti hebben gekocht kunnen daar nog steeds heel goed mee uit de voeten. Bovendien, waarom zou je specifiek op Half-Life 2 wachten? Dat spel gaat gewoon dezelfde weg volgen als Duke Nukem Forever. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Pixel Shader 2.0b voor X800Pro en X800XT PE Pixel Shader 2.0 voor Radeon 9X00 series. Pixel Shader 1.X voor Ti series 2.0b is ongeveer zelfde als Shader Model 3.0 van Nvidia, iets minder opties .. ![]() Maar allebei meer performance, meer eye candy, etc ![]() Je kan nu een kaart van 200 euro kopen en over 2 jaar weer een van 200 euro, of nu een kaart kopen van 400 euro ..ligt ermaar aan of je hebt geld hebt, en het eraan wilt uitgeven
Laatst gewijzigd op 18-08-2004 om 22:28. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In het ergste geval mis je wat oogsnoep maar het spel wordt er echt niet onspeelbaar door, al is het alleen maar omdat een spel gewoon niet drijft op speciale rendertechnieken. Het renderen gaat er vaak efficiënter door of het spel ziet er mooier uit, maar 90% van een frame draait toch nog gewoon om brute kracht, om het eenvoudigweg renderen van polygonen. En daarin is de Geforce4 TI toevallig best wel goed. @ Jolt - zoals je ziet is mijn post een stukje naar onder verschoven omdat ik hem even wat mooier wilde bewerken. Het is gewoon een oude wetmatigheid - topkaarten blijven altijd lang meegaan. Koop je nu een 9600XT, dan weet je dat die binnen een tijdje al onbruikbaar is. Heb je destijds (voor veel geld) een 9700 Pro gekocht, dan kun je de meeste moderne spellen nog steeds prima spelen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat de 4 Ti vreselijk is in anti-aliasing moge duidelijk zijn. Dat komt niet zozeer door de chip zelf, maar vooral door de veel te lage geheugenbandbreedte (maar iets meer dan 10 GB/sec op een snelheid van 650 MHz). En ook een 9700 is niet goed in FSAA en AF. Wel oneindig veel beter dan een Geforce4 Ti, maar nog steeds niet voldoende om het echt lekker te gebruiken met redelijke framerates. Maar dat is ook niet nodig. Doom3 loopt op mijn 9700 prima, en dat je af en toe 'jaggies' ziet als je een screenshot maakt, tsja. Voor die paar momenten dat me dat opvalt heb ik echt geen 200+ euri extra over. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar jah, zo zal het wel altijd blijven ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|