Oud 12-09-2004, 22:25
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
hej ik zit met een zwaar groot probleem.

het is nu iets meer dan 2 weken uit met mijn vriend. Ik vind t erg jammer natuurlijk want we hadden ruim 1.5 jaar een relatie en ik was echt gek op die jongen.
We hebben wel besloten om goede vrienden te blijven van elkaar want zo is het ook begonnen.
hij beweert nu echter dat ik nogsteeds zijn leven bepaal terwijl dit echt niet zo is. ik vraag uit intresse wat hij de de afgelopen dagen gedaan heeft, wat zijn plannen zijn voor de komende week etc.
ok nu waar t om gaat
Vrijdag ben ik bij hem geweest met een vriendin van mij (ook van hem maar t is mijn oud collega). heeel gezellig. gewoon normaal gezellig.
hij vertelde dat onze vrienden groep de dag er op een bbq zou hebben. En hij was uitgenodigd.. Later op de avond zei hij dat hij nog niet was uitgenodigd maar dat zou hij wel ff regelen.
nou heb ik die mensen al een tijd niet gezien, dus ik vroeg of hij t vervelend zou vinden als ik ook zou komen.. hij deed heel erg ontwijkend en zette me flink voor lul bij die vriendin.. ik was echt kwaad maar heb niets laten merken.
Toen ik thuis was heb ik hem gebeld en hem gevraagd hoe hij t in godsnaam in zn hoofd haalde om mij zo te kakken te zetten bij mijn vriendin in de buurt.

hij riep dat ie dat niet gedaan had, waaop ik zei dat die vriendin van mij het ook niet vond kunnen.
Nou dat lulde ik ook maar uit mijn nek want hij had er net gesproken. en met een DAG Sacha hing hij op.
(in de tussentijd zei hij ook nog dat hij ineens wel was uitgenodigd, maar hij had er niet zelf om gevraagd) hij heeft me ook nog een schuld gevoel proberen aan te praten want toen ik met hem zat te "babbelen" heeft hij gesmst dat ik zooo graag wilde komen dat hij niet meer zou komen..

nou heb ik m dus sinds vrijdag niet meer gesproken (en ik ga HEM dus echt niet bellen) en die vriendin daar twijfel ik ook heel erg over, want in de auto riep ze nog dat ie zo lullig deed tegen me maar aan de telefoon met hem is t dus blijkbaar heel anders gegaan...

ik weet niet meer wat ik er mee aan moet. aan de ene kant wil ik echt gewoon vrienden met hem blijven, maar hij liegt wel tegen me...
en die vriendin, is dat wel zo'n goede vriendin of zit ze gewoon te stoken???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2004, 22:27
crazygirlsacha
en bepaal ik zijn leven door te vragen of ik ook naar een bbq mag gaan?? hij riep op een gegeven moement JIJ GAAT NAAR DIE BBQ. wie bepaalt er dan wiens leven??
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 22:45
Verwijderd
Vrienden met je ex?

Kan alleen als er geen sprake was van liefde. Ik hoop voor je dat dat inderdaad niet zo was, maar het lijkt me gezien de duur van de relatie onwaarschijnlijk.

Kortom, alle contact verbreken. Doe je dat niet, ruzie gegarandeerd.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:53
crazygirlsacha
iemand anders?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 06:21
underthabridge
underthabridge is offline
Inderdaad.... je kan denk ik beter gewoon stoppen. Op deze manier wordt jullie beeld van elkaar denk ik alleen negatiever. Dus onthou die jongen zoals hij anderhalf jaar was en zoek iets anders...
Je kunt wel met elkaar omgaan, zolang het maar volledig ongedwongen is. Geen verplichtingen, alleen elkaar recht in de ogen kunnen kijken en af en toe een praatje maken. Dus geen verplichte SMS-dienst opzetten, geen dagelijkse telefoongesprekken en vooral niet bemoeien met zijn numalige vriendenkring (tenzij het ook jouw vrienden zijn natuurlijk.)
Meer zou ik eerlijk gezegd ook niet willen als ik hem was. Omdat je het alleen maar moeilijk maakt voor elkaar, omdat je toch ergens wel iets voelt. Maarja... je moet het natuurlijk zelf weten. Sterkte
Oud 13-09-2004, 06:44
Maarten
Maarten is offline
Als ik dit verhaal lees, ben je erg fout bezig en het vertrouwen van meerdere mensen ernstig aan het beschadigen.

Laat je ex los, gun hem zijn vrijheid. Het komt vanzelf wel goed, of niet. Als het zo stroef gaat als het nu gaat, laat hem gewoon vallen want dan is hij het niet waard.

Je vriendin, tjah ik weet niet precies of ze inderdaad stookt, maar misschien vind ze ook dat je te veel blijft plakken aan hem en is dit haar manier om dit te laten zien.

Just let go!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-09-2004 @ 23:45 :
Vrienden met je ex?

Kan alleen als er geen sprake was van liefde was.
Dit vind ik een beetje een vreemde opmerking. Denk dat het voor iedereen anders is. Ik ben nog goed bevriend met een ex van mij, en ik kan met zekerheid zeggen dat het van mijn kant zeker liefde was wat ik voor hem voelde. Dus misschien dat het bij jou niet altijd zo is, maar er zijn uitzonderingen die de regel bevestigen!

Enne, denk ook inderdaad dat je beter het contact kan verbreken, of in ieder geval op een laag pitje laten staan. Elkaar direct weer zien nadat het uit is, doet meestal geen goed, je hebt dan het gevoel dat alles weer als vanouds is (ik wel iig). Verder sluit ik me aan bij UnDeRtHaBrIdGe en Maarten

Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 07:52
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 13-09-2004 @ 08:36 :
Dit vind ik een beetje een vreemde opmerking. Denk dat het voor iedereen anders is. Ik ben nog goed bevriend met een ex van mij, en ik kan met zekerheid zeggen dat het van mijn kant zeker liefde was wat ik voor hem voelde. Dus misschien dat het bij jou niet altijd zo is, maar er zijn uitzonderingen die de regel bevestigen!

Enne, denk ook inderdaad dat je beter het contact kan verbreken, of in ieder geval op een laag pitje laten staan. Elkaar direct weer zien nadat het uit is, doet meestal geen goed, je hebt dan het gevoel dat alles weer als vanouds is (ik wel iig). Verder sluit ik me aan bij UnDeRtHaBrIdGe en Maarten

Succes iig!
Daydream-ster hij doet het alleen om te provoceren

Hij is nogal pessimistisch enzo en houdt ervan als mensen zich ergeren aan zijn opmerkingen en op het moment dat iemand zijn punten aanvalt dan lult hij er zich toch uit want hij is toch zoveel slimmer dan iedereen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 07:58
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Blijf gewoon bij die dude weg, alles is toch een illusie.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 09:51
Verwijderd
Ik zou hem ook met rust laten. Mss voelt het voor hem ook wel echt dat je zijn leven bepaald, dan is het toch beter om je helemaal niet meer met hem te bemoeien, en hem echt even met rust te laten.
Het is ook nog maar net uit natuurlijk, gun hem zijn tijd, laat hem los, en wie weet als het allemaal wat verder weg is, dat jullie dan alsnog vrienden kunnen blijven.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 12:10
Luna
Luna is offline
Ik vind het ook een beetje raar van jou dat je jezelf uitnodigt voor een bbq. Los van het feit dat hij roep dat jij zn leven bepaald.
Als het net uit is moet je elkaar juist los laten en niet teveel op elkaars lip gaan zitten. Laat hem dus maar even met rust, het is wel duidelijk dat hij dat nodig heeft. Hoe moeilijk het ook voor jou is.
Oud 13-09-2004, 12:31
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-09-2004 @ 10:51 :
Ik zou hem ook met rust laten. Mss voelt het voor hem ook wel echt dat je zijn leven bepaald, dan is het toch beter om je helemaal niet meer met hem te bemoeien, en hem echt even met rust te laten.
Het is ook nog maar net uit natuurlijk, gun hem zijn tijd, laat hem los, en wie weet als het allemaal wat verder weg is, dat jullie dan alsnog vrienden kunnen blijven.
weinig meer aan toe te voegen. Uit is uit, vanaf dan is het altijd beter om elkaar even een tijdje niet te zien, anders veranderd er alsnog niets behalve dat er geen fysiek contact meer is, en daar val je zo weer in terug, da's de moeilijkheid niet. Als het uit gaat is er iets niet goed gelopen in een relatie, dus dan moet je niet (onbewust) alsnog proberen die relatie vast te houden door steeds contact te blijven houden. Dat werkt misschien voor jou, maar voor hem overduidelijk niet, en krijgt daardoor waarschijnlijk het gevoel dat jij nog steeds zijn leven deels bepaald. Dat moet gewoon stoppen als je ooit weer leuk met hem om wil gaan.

Dus: contact verbreken of iig niet meer contact opnemen met hem, als je elkaar toevallig tegenkomt (moet em niet opzoeken natuurlijk) dan kan je best een leuk kwebbeltje maken, maar verder ook niet. Dan heb je de meeste kans dat het over een tijdje weer leuk kan gaan tussen jullie, maar bijt niet vast op die kans, er is ook grote kans aanwezig dat jullie op elkaar uitgekeken zijn, of hij op jou, of jij op hem, en dat het contact van 1 van beiden of allebei niet meer hoeft. En daar heb je dan ook vrede mee te hebben.
Oud 13-09-2004, 13:47
Cootje
Cootje is offline
Citaat:
Vrienden met je ex?

Kan alleen als er geen sprake was van liefde. Ik hoop voor je dat dat inderdaad niet zo was, maar het lijkt me gezien de duur van de relatie onwaarschijnlijk.

ben het wel met je eens, het ging ook uit met mij en mn vriendin ... nog geprobeert vrienden te blijven maar dat gaat echt voor geen meter ... je krijgt veels te veel herinneringen en je komt nooit echt over elkaar heen.
Oud 13-09-2004, 14:27
Verwijderd
Blijf een hele tijd uit zijn buurt, en daarna kan je nog eens kijken of het wel werkt. Werkt het niet? Blijf dan voor altijd bij elkaar uit de buurt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 13-09-2004 @ 08:52 :

Hij is nogal pessimistisch enzo en houdt ervan als mensen zich ergeren aan zijn opmerkingen en op het moment dat iemand zijn punten aanvalt dan lult hij er zich toch uit want hij is toch zoveel slimmer dan iedereen
Oh, okee... Bedankt in ieder geval.. Kon het ff niet laten om hier op te reageren
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 18:19
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 12-09-2004 @ 23:53 :
iemand anders?
ik ben het met Mephostophilis eens eigenlijk.
Oud 13-09-2004, 18:59
Verwijderd
omg hoe oud is die ex van je?!

verder denk ik niet dat die vriendin er iets te maken heeft, maar dat hij dat een beetje gebruikt om je over de zeik te helpen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:35
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 13-09-2004 @ 19:59 :

verder denk ik niet dat die vriendin er iets te maken heeft, maar dat hij dat een beetje gebruikt om je over de zeik te helpen
idd kon best wel eens zijn dat hij helemaal niet met haar gesproken heeft.
Oud 14-09-2004, 23:44
crazygirlsacha
Citaat:
spacegirl schreef op 13-09-2004 @ 19:59 :
bijna 30... so??
en verder heb ik mezelf niet uitgenodigd op mijn bbq!!
ik ben niet eens gegaan. omdat ik hem niet wilde zien. verder hebben we de zelfde vrienden groep en mooi niet dat ik me laat weg jagen

hij heeft vanaaf gebeld maar ging over koetjes en kalfjes, niet zowiets van sorry dat ik zo heb opgehangen..

oh, en als je niet aardig kan doen zeg je toch lekker nix...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 23:47
crazygirlsacha
Citaat:
Maarten schreef op 13-09-2004 @ 07:44 :
Als ik dit verhaal lees, ben je erg fout bezig en het vertrouwen van meerdere mensen ernstig aan het beschadigen.
ik vertrouwen beschadigen?? zij is toch aan t kutten??
als t om vriendschap gaat ben ik heel trouw en zal ik nooooit maar dan ook noooooit iemand pijn doen. dat zij er een zootje van maakt is niet mijn fout maar de hare..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 07:13
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 15-09-2004 @ 00:47 :
ik vertrouwen beschadigen?? zij is toch aan t kutten??
als t om vriendschap gaat ben ik heel trouw en zal ik nooooit maar dan ook noooooit iemand pijn doen. dat zij er een zootje van maakt is niet mijn fout maar de hare..
Je denkt dat zij aan het kutten is, dat weet je niet zeker. Tenminste dat kan ik niet uit je verhaal opmaken dat je het echt zeker weet. Je weet niet waarom ze het doet. Misschien is ze het wel oneens met de manier waarop je aan hem blijft plakken en is dit haar manier om het duidelijk te maken.

Je moet jezelf niet opdwingen, of je bent gewild of niet. Jezelf opdwingen heeft nooit zin.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 10:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Maarten schreef op 15-09-2004 @ 08:13 :
Je denkt dat zij aan het kutten is, dat weet je niet zeker. Tenminste dat kan ik niet uit je verhaal opmaken dat je het echt zeker weet. Je weet niet waarom ze het doet. Misschien is ze het wel oneens met de manier waarop je aan hem blijft plakken en is dit haar manier om het duidelijk te maken.

Je moet jezelf niet opdwingen, of je bent gewild of niet. Jezelf opdwingen heeft nooit zin.

Dan nog is de TS niet degene die vertrouwen zit te beschadigen hier, dat is die vriendin. Als die het niet eerlijk en richt in haar gezicht kan zeggen wat ze vind, moet ze haar mond houden. Op deze manier (als het al zo is, is ook niet zeker) beschadigd ZIJ het vertrouwen van de TS, niet andersom.
Oud 15-09-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 15-09-2004 @ 00:44 :
bijna 30... so??

oh, en als je niet aardig kan doen zeg je toch lekker nix...
omdat ie zich gedraagd als een klein kind zonder maar iets van respect naar jou kant toe.. daarom vroeg ik t..

voel je niet zo aangevallen

Laatst gewijzigd op 15-09-2004 om 11:45.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 16:31
Verwijderd
Als ik jou was zou ik met die vriendschap toch maar wachten totdat
- jij over hem heen bent en niet meer alles heftig opvat
- hij zich niet meer aan jou ergert en dat steeds uitspreekt

Kun je dan nog eens kijken of jullie vrienden kunnen worden
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 07:52
crazygirlsacha
ok thanx voor alle hulp.
hij belde gisteravond maar had t alleen over koetjes en kalfjes..
nou ja jammer dan...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2004, 08:49
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Dan nog is de TS niet degene die vertrouwen zit te beschadigen hier, dat is die vriendin. Als die het niet eerlijk en richt in haar gezicht kan zeggen wat ze vind, moet ze haar mond houden. Op deze manier (als het al zo is, is ook niet zeker) beschadigd ZIJ het vertrouwen van de TS, niet andersom.
Veel mensen kunnen niet zeggen wat ze denken, zeg jij tegen iedereen de lelijk is dat ie lelijk is? En het ligt ook heel erg aan de persoon waartegen je het zegt. Bij sommige mensen weet je al hoe ze reageren en dat het toch niks helpt.

Ik weet niet in hoeverre dit bij deze situatie geldt en het zijn maar gedachten.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Vrienden met je ex?

Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 23:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Maarten schreef op 16-09-2004 @ 09:49 :
Veel mensen kunnen niet zeggen wat ze denken, zeg jij tegen iedereen de lelijk is dat ie lelijk is? En het ligt ook heel erg aan de persoon waartegen je het zegt. Bij sommige mensen weet je al hoe ze reageren en dat het toch niks helpt.

Ik weet niet in hoeverre dit bij deze situatie geldt en het zijn maar gedachten.
Ik zal misschien niet tegen iemand die dik is zeggen, dat die gruwelijk dik is, maar als ik dat niet doe, dan zeg ik dat ook niet tegen een ander. Vooral niet als de persoon die zo dik is een vriend/vriendin van mij is. En als je een goede vriendschap hebt lijkt het mij dat je elkaar kunt vertellen wat je dwarszit aan elkaar. En kan je dat niet, dan dien je het voor je te houden of met iemand te bespreken die verder niets met de situatie te maken heeft, dus vooral niet haar exvriend.

Daarbij is het haar zaak helemaal niet. Dus dient ze zich er sowieso buiten te houden. En als ze dan er al iets van wil zeggen, dan doet ze dat maar tegen de TS waar ze bevriend mee schijnt te zijn. En als ze dat niet doet moet ze haar mond verder ook houden.
Oud 19-09-2004, 16:05
crazygirlsacha
we zijn nu een week verder, en ik moet zeggen dat het alweer een stuk beter gaat tussen hem en mij.
ik spreek hem regelmatig en hij vind dat geloof ik niet erg, gezien het feit dat hij meestal belt over hoe het gaat enzo.. us ik denk dat we nu weer op weg zijn om vriendjes te worden en te blijven.
die vriendin heb ik nog een keertje gesproken en ze zei dat ze nix gezegd heeft. nou dat geloof ik dan maar. ik wil t nu lekker laten rusten, en vrienden zijn met allebei.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 18:01
Sade
Sade is offline
Citaat:
Maarten schreef op 13-09-2004 @ 08:52 :

Alleen maar omdat hij vaak provoceert, houdt dat nog niet in dat hij dat altijd doet. Wat dit betreft heeft hij namelijk in mijn ogen gelijk; vrienden blijven met een ex is bijna onmogelijk als je een intense relatie hebt gehad. Beetje kinderachtige reactie, Maarten

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 18:03.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 18:17
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Sade schreef op 19-09-2004 @ 19:01 :
Alleen maar omdat hij vaak provoceert, houdt dat nog niet in dat hij dat altijd doet. Wat dit betreft heeft hij namelijk in mijn ogen gelijk; vrienden blijven met een ex is bijna onmogelijk als je een intense relatie hebt gehad. Beetje kinderachtige reactie, Maarten
Hij heeft best vaak gelijk... Maar hij doet het bijna altijd op een provocerende manier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten