Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2011, 09:40
Oldfag
Oldfag is offline
...hallo Scholieren, ik heb hier een leuk verhaaltje voor jullie, de situatie waar ik momenteel in zit. Ik zou het erg kort kunnen houden, maar ik maak er even mijn complete verhaal van, zodat jullie mij voor mijn topbest kunnen helpen. Here goes.

Ik ben als kind nooit echt gelukkig geweest. Ja, misschien wel een klein beetje, maar dat was het resultaat van mijn onwetendheid. Het is moeilijk om voor mij sociale contacten te leggen, vorm van autisme... wat resulteert in mij een nogal actieve rol te hebben op het internet. Mensen uit mijn klas vinden mij kansloos, en daar ben ik het af en toe nog best wel mee eens.

Zoals ik al zei zat ik op een bewuste dag te browsen op een forum (naam zou je moeten kunnen afleiden) waar ik een draad tegenkwam van My Little Pony: Friendship is Magic. 'k was wel in voor iets nieuws, dus weet je wat, ik ben die serie gaan kijken. Wat was dat een goede serie zeg! Ik was in voor alle afleiding, ik was net afgewezen door een meisje.

...ik kon compleet open zijn tegen iedereen hier... ik ben hier nogsteeds een enigszins actieve poster. Mensen hebben daar hun problemen, waaronder een mogelijkheid in mij om op jongens te kunnen vallen, ik heb het daaro gedeeld en iemand bood zich aan om met mij hierover te gaan praten.

Ja, hier begint mijn verhaaltje zeg maar. Ik heb een discussie met hem gehad en er kwam uit dat ik bi ben. Heb er zelf momenteel geen problemen meer mee. Ik heb een tijdje niet met hem gepraat, totdat ik mijzelf op een dag alleen voelde. Ineens moest ik huilen, en ben naar huis gefietst om met hem te praten. Sindsdien praatte ik elke dag met hem, als goede vriend

...des te meer ik met hem praatte, des te meer ik een drang voelde om verder met hem te gaan praten... ik dacht van wat is dit nou? Well, het bleek dus dat ik verliefd op hem was. Ik heb hier een maand over ingezeten, om het daarna tegen hem te vertellen... hij zei dat het oke was, dat hij hetzelfde voelde, dat hij een break van zijn vriendin zou vragen om, als hij 2 weken langs zou komen, en dat we gewoon gelukkig konden zijn, samen. Ik was in de wolken. De volgende dag was ik zo blij toen ik weer met hem kon spreken... om te horen dat het niet mogelijk is, dat hij bezet is, en dat ik maar iemand anders moet zoeken.

Ik heb 1.5u achter mijn PC lopen huilen. Het is niet meer dat hij mijn leven domineert, maar ik voel alsnog bepaalde gevoelens voor hem... Mijn vraag is nu, hoe raak ik mijn liefde voor hem kwijt? Ik wil hem als vriend kunnen zien. Had ik beter kunnen handelen op bepaalde fronten? Andere remarks?

EDIT: Om nog iets toe te voegen, een nieuwe hobby zoeken is voor mij moeilijk, ik functioneer niet bar goed in een nieuwe groep, en wat ik nu doe ben ik blij mee. Volgend jaar ga ik naar de uni, misschien doe ik het daar beter, heb er best goed mee leren leven

Laatst gewijzigd op 28-05-2011 om 09:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2011, 15:21
Edelweiss
Edelweiss is offline
Hou eens op met zielig doen want als je alleen maar negatief denkt, dan kun je de rest zelf ook wel invullen. Als je écht een leuk iemand wil vinden, ga dan niet de hele dag achter je computer zitten, dat helpt ook van geen kanten.
(ik zeg hier niet dat het via de computer niet kan!)

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 18:03
LW
LW is offline
Citaat:
Hou eens op met zielig doen want als je alleen maar negatief denkt, dan kun je de rest zelf ook wel invullen. Als je écht een leuk iemand wil vinden, ga dan niet de hele dag achter je computer zitten, dat helpt ook van geen kanten.
(ik zeg hier niet dat het via de computer niet kan!)

Spoiler
Nah zeg dat slaat letterlijk nergens op zeg.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 18:06
LW
LW is offline
Goed, jij hebt het hier duidelijk moeilijk mee wat ik ook heel logisch vind.
Eindelijk had je dan een lichtpuntje in je leven en dan dit. Toch zal je gewoon verder moeten leven de klok tikt gewoon verder. Ga je gedachten verzetten ga een leuke afleiding zoeken, dan komt alles weer goed. Wat die jongen betreft verwijder hem van alles, want je gaat hoe dan ook onbewust zijn Hyves bekijken en weer tegen hem praten op msn en dat maakt alles moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Nah zeg dat slaat letterlijk nergens op zeg.
Mee eens.

Je moet ten eerste die jongen uit je hoofd zetten en ermee leren leven en ermee leren omgaan dat je misschien wat anders bent dan de rest. En je moet absoluut niet denken dat je minder waard bent ofzo! Misschien kun je op internet eens kijken of er toevallig ergens in jou buurt een club is met jongeren zoals jij? niet omdat je dan als apartelingen bij elkaar zit ofzo, maar je kunt dan écht jezelf zijn! Niet dat ik er verstand van heb maar dat lijkt mij tenminste! Of probeer eens een hobby te zoeken. Niet alle hobbys zijn in groepsverband. Verdiep je eens in computers, ga vissen (yuk maar daar zijn de jongens uit mijn klas helemaal weg van, de losers) of ga hardlopen, op sport...Maar eigenlijk moet je je juist niet gaan afzonderen van de buitenwereld. Want dan verval je echt in je eigen wereld.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 19:19
LW
LW is offline
Ik heb nog een tip en het is helemaal niet omdat ik er zelf helemaal weg van ben. Maar ga eens vragen bij een manege of je een proefles mag doen, dat is heel vaak goed voor mensen die ergens mee zitten.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 19:25
Verwijderd
Begrijp ik het verkeerd of ken je die jongen echt alleen van het internet?
En er zijn echt genoeg hobby's waar je niet gelijk in een groep zit. Misschien is dat wat voor je? En verder, probeer gewoon geen contact meer met die jongen te zoeken. Hoe lastig dat misschien ook is. Verwijder hem van alles zodat je niet elke keer opnieuw contact kan zoeken. En als je een nieuwe hobby hebt dan kan je daar ook aandacht aan besteden bijvoorbeeld!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 21:13
Edelweiss
Edelweiss is offline
Het was gwn kort en bot af, wat jullie vertellen. Maar dan zonder het leuke gedeelte, dat er ook bij hoort.
Maar het is wel waar dat je niet achter je computer moet blijven zitten! Ga een leuke hobby zoeken ofzo .
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 15:38
LW
LW is offline
Pardon? Wat Kikaa en ik zeggen is niet bot, maar heel netjes/lief.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 19:41
sanni
sanni is offline
Citaat:
Pardon? Wat Kikaa en ik zeggen is niet bot, maar heel netjes/lief.
bloemmetje97 bedoeld dat was zij aan het vertellen was precies hetzelfde was als dat wat jullie vertelden alleen was dat van jullie uitgebreid en dat van bloemmetje97 bot en kort door de bocht
Oud 29-05-2011, 20:04
LW
LW is offline
Ah oke, ik vond het al wat vreemd.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 21:20
nicolien84
nicolien84 is offline
Wat enorm rot voor je!
Het eerste wat ik zou doen (en hoe moeilijk of dat ook is) is geen contact meer met die jongen zoeken.
Liefdesverdriet is nooit leuk.
Heb je geen vrienden waar je iets leuks mee kan doen?
Vorm van autisme kan een behoorlijk struikelblok zijn! Er zijn toch vast meer mensen die dit hebben? Er zijn vast forums met mensen die dit ook hebben (lotgenoten)
Hobby zoeken is gemakkelijker gezegd dan gedaan maar ga eerst eens ideeën op doen wat er zoal aan hobby's zijn en wat jou leuk lijkt?
Liefdesverdriet moet slijten, helaas is er geen middeltje voor...
Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 20:40
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
bloemmetje97 bedoeld dat was zij aan het vertellen was precies hetzelfde was als dat wat jullie vertelden alleen was dat van jullie uitgebreid en dat van bloemmetje97 bot en kort door de bocht
Ja, dat ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten