Advertentie | |
|
![]() |
|
Meisje ik weet hoe is
![]() Echter verbaasd mij iets dat je zegt. Nl. mensen die het vermoeden . Dat is een behoorlijk typisch gebeuren, en dient in mijn ogen even aandacht te krijgen. Wat jij dus bedoeld is dat iemand in zijn of haar (zeer) vroege jaren seksueel is misbruikt en dat later gaat vermoeden door gevoelens met betrekking tot seksualiteit, aanwijzingen mbt het hedendaagse leven, en zelfs dromen..... Het moeilijke van zulke situaties is, id dat het moeilijk te bewijzen is, ook voor jezelf. Je kan het misbruik immers nietr aantonen? Echter geloof ik wel in gevoel en geloof ik er in dat je sommige dingen kan weten. Mocht (en met nadruk om mocht) er sprake zijn van de situatie bij jou is het dan zo dat het om een bekend figuur gaat? en zo ja, is er dan nog sprake van aanwijzingen die duiden op die richting (dat kan zijn opmerkingen, maar ook een verkeerde beweging met de hand)? Zo ja denk ik namelijk dat de nachtmerrie waar. Hoe erg me dat ook spijt ![]() (sorry voor de voorbarigheid) Mocht je willen praten, m'n mail adres is proza123@hotmail.com ![]() [edit] ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf een Belgische mailvriendin, Marika, die op haar twaalfde sexueel misbruikt is door haar broer en vrienden van haar broer en nu op haar 37e nog steeds met een onverwerkt sexueel trauma rondloopt. Het was zo dat haar broer zich door zijn vrienden liet betalen waarna hij haar zodanig vasthield dat ze niet weg kon komen, zodat zijn vrienden haar konden misbruiken. Als iemand mij kan vertellen wat een jongen ertoe beweegt om zich door zijn vrienden te laten betalen zodat ze zijn zus sexueel kunnen misbruiken mag hij of zij het me proberen uit te leggen. Het is iets wat ik nog steeds niet kan bevatten en waardoor ik nog steeds heftig geëmotioneerd raak als ik er aan denk.
||||||
Citaat:
flarden van herinneringen, maar dan aan kleine dingen die niet "kloppen", niet aan het misbruik zelf, heftig reageren op latere grensovertredingen, veel onverklaarbare walging van een bepaald persoon. Citaat:
Citaat:
Er zijn inderdaad aanwijzingen. Ik kan enorm van hem schrikken, ik krijg rillingen als hij alleen maar naast me staat, en hij is de afgelopen drie jaar ook nog vaak over mijn grens gegaan. Dit gebeurde wel maar tot net over de grens. Een hand op een verkeerde plek, maar nét niet direct op het bedoelde lichaamsdeel. (bijv deel van bovenbenen strelen, maar dan net niet aan vagina komen) dit alles wel met kleren aan, waardoor het moeilijk was om te geloven dat het over mijn grens ging (wat wel zo was) Citaat:
Ik vraag me af of er nog mensen zijn die op deze manier met herinneringen en misbruik bezig zijn, of dat ik een van de weinigen van mijn leeftijdsgroep ben die zo aan het "graven" is. Bedankt in elk geval voor jullie reacties! Oh ja, Citaat:
Als iemand weet wat een vader bezielt om zijn dochter (mogelijk) te misbruiken, wil iemand mij dat dan uitleggen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik weet dat jij gelijk hebt,.....helaas.................. Het is zo, hij heeft het gedaan, ik twijfel niet eens.... Vind eigenlijk wel dat je dat hoort te weten...... Ik mail je wel ![]() (bij geen behoefte, de verwijder knop werkt in je inbox best snel ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
ik heb dat vermoeden jah, weet ut nog niet eens zeker....
![]() weet ook nie wat ik er mee aan moet, soms wou ik dat ik erover kon praten maar op dat gebied durf ik niemand te vertrouwen.... Best k*t als je niet pcies weet wat er vroeger met je gebeurd is ![]() mjah, mijn reactie dus.. liefs moi! |
![]() |
|
![]() |
Ja, ik vermoed dat het mijn vader is geweest, maar dit is moeilijk voor te stellen omdat hij toch veel om me lijkt te geven nu.
Er zijn inderdaad aanwijzingen. Ik kan enorm van hem schrikken, ik krijg rillingen als hij alleen maar naast me staat, en hij is de afgelopen drie jaar ook nog vaak over mijn grens gegaan. Dit gebeurde wel maar tot net over de grens. Een hand op een verkeerde plek, maar nét niet direct op het bedoelde lichaamsdeel. (bijv deel van bovenbenen strelen, maar dan net niet aan vagina komen) dit alles wel met kleren aan, waardoor het moeilijk was om te geloven dat het over mijn grens ging (wat wel zo was) wow ik heb gewoon pcies hetzelfde......ik d8 echt dat ik bijna de enigste was....wow |
![]() |
|
Heel stom misschien, maar laatst bedacht ik me ineens dat ik vroeger eens bij mijn ouders in bed lag en dat ik 'kennismaakte' met mijn vaders penis, op een nogal rare manier... 'Raak hem maar aan hoor, is niet eng...' Ik heb daar best last van nu, vooral omdat ik nu weet dat mijn ouders dat niet konden maken op zo'n manier en ten tweede omdat ik hem gewoon niet aan wilde raken, maar het móest... Toen wist ik natuurlijk niet dat zoiets raar was, daarom is het nu zo dubbel...
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hmz, ik weet het niet. Eigenlijk heb ik er nooit echt aan gedacht, maar er zijn wel wat dingen... Ik heb er een pesthekel aan om bij volwassen mannen in de buurt te zijn, echt dichtbij dan, als ze in mijn aura staan zeg maar
![]() En niet zozeer van sex zelf, maar meer van het zo close zijn met een persoon... Tja, als ik ook maar wat uitspook met iemand, ren ik daarna weg (niet letterlijk dus -_-). Emotioneel een beetje te ... euh... onafhankelijk of zo. Maar 't gekke is dat ik daar pas over nadenk sinds ik ook geinteresseerd raak in sex... maar ik ben eigenlijk nergens verder vies van, niet van sex zelf of mezelf of zo... Nou ja, ik ga ervanuit dat dat niets is, anders wist ik vast nog wel wat. Bovendien zou ik niet weten wie mij wat zou hebben moeten aangedaan... ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
dit dacht ik eerst ook..... komt waarschijnlijk doordat er vooral veel over het uitgebreidere misbruik wordt geschreven. Over het kleinere, subtielere hoor je minder. Citaat:
Ik hoopte dat die schaame eindelijk eens een beetje doorbroken zou worden. En als ik naar het aantal reacties kijk, is dat wel een beetje gelukt. Ik denk dat het te voorbarig is om te zeggen dat mensen er toch wel niet over zullen beginnen. Ik las toevallig afgelopen week een artikel waarin stond dat 1 op de 3 (!!!) vrouwen wel eens in slachtoffer is geweest van seksueel geweld..... Er zullen dus genoeg (te veel) mensen zijn die hier iets van af weten.... Mijn zoektocht naar vroeger gaat door....hoop dat er nog mensen reageren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het klinkt zo stom vind ik. Net alsf ik een reden wil zoeken om aandacht te krijgen ofzo. Het zit bij mij zo. Toen ik nog klein was (eerste jaren basisschool) was ik bang voor mannen. ja, erg vaag dus. Maar ze hoefden me maar wat te vragen of ik begon te krijsen. Daar lachen we nu thuis hartelijk om, het is op zich ook wel comisch. Vanaf de latere jaren van de basisschool tot en met nu is die angst nog steeds niet helemaal weg, ookal denken mensen om mij heen van wel. Ik durf dus amper alleen met een leraar in een lokaal te zitten. Een gesprek met mijn mentor vind ik zeer beangstigend. Er zijn enkele mannen (sommige leraren/familieleden etc.) die ik volkomen vertrouw en waarmee ik wel alleen kan zijn. Het is niet zo dat ik andere mannen niet vertrouw maar...ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Ik voel me alleen bij hen zo onzeker en klein. Echt zo hulpeloos, terwijl ik normaal heel zelfverzekerd ben. Het gevoel wordt steeds sterker en ik wéét gewoon dat er iets helemaal niet klopt, er is iets mis. Maar het valt niet te bewijzen.Ik vetrouw de personen die ik ken helemaal. Ik weet 100% zeker dat het geen familielid is geweest. Het moet iemand zijn geweest die tijdelijk in mijn leven was. Ik heb er dagelijks problemen mee. Ik ga nooit één avond met een jongen, dan voel ik me misbruikt. Zelfs als ik een beetje flirt met een jongen (die dus wel wat ouder is al) voel ik me gewoon vies. Daar lig ik gewoon wakker van. Met jongens van mij eigen leeftijd heb ik dat probleem dus helemaal niet. De paradox is dat ik juist wel op (voor mij) oudere jongens val. Ik weet echt niet meer wat ik met mijn situatie aanmoet. Ik kan geen stappen ondernemen ofzo. Iedereen die me wil mailen: doornvogel@yahoo.co.uk misschien zijn er meer mensen die dat gevoel ook hebben... |
![]() |
|
![]() |
mijn mening: als het echt zo erg was zou je het wel kunnen herinneren. Of je moet wel heel erg jong geweest zijn. En als je het dan toch niet kan herrineren waarom zou je jezelf er dan druk over maken?
En ' doktertje spelen' met je vader is heel normaal hoor, dat heeft niks met misbruik te maken. Het lijkt alsof jullie diep zoeken voor een verklaring voor je afwijzende gevoelens voor mannen, ik zal je zeggen; dat is je instinct, mannen kunnen nogal gevaarlijk zijn ja.
||
Citaat:
Uit onderzoek is gebleken dat 60 tot 80 % van alle misbruikte mensen tijdelijk of blijvend de herinnering daaraan kwijt is. Dit omdat een kind gewoon niet met die herinnering kan leven, dat kan het niet aan. Dan je je niets of weinig herinnert, betekent dus absoluut niet dat er niets gebeurd is. Waarom je je er druk om zou maken? Omdat je elke dag met de gevolgen wordt geconfronteerd, misschien? En misbruik is echt wel meer dan doktertje spelen.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toen ik nog een klein meisje van 7 was door mijn oom op vakantie......... ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
mhm, ik snap dat je er misschien anders over denkt doordat je geen ervaringsdeskundige bent, maar dan kun je je mening misschien iets genuanceerder proberen te brengen, en niet als absolute waarheid. Verder denk ik dat er niet veel mannen onterecht worden aangeklaagd. Als 1 op de 3 vrouwen wel eens misbruikt zijn, lopen er naar mijn idee ongelooflijk veel mannen (en vrouwen) rond die dit soort misdaden op hun geweten hebben, en de kans dat er iemand onterecht wordt aangeklaagd, lijkt mij vrij klein (niet uitgesloten natuurlijk) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Eindelijk weer eens een topic waar ik deze nick name kan gebruiken.
Ik weet zelf vrijwel zeker dat ik op jonge leeftijd sex heb gehad met mijn oppas, zij zelf was toen eigenlijk ook nog maar een meisje dat waarschijnlijk wilde weten hoe het was, of iets in die trant. Ik weet het vrijwel zeker omdat ik enkele dagboeken heb uit die tijd, waarin ik mijn ervaringen beschreven heb. Hieruit merk ik (ook kan ik me dit nog herrineren) dat ik het toendertijd eigenlijk niet heel erg vond, omdat je niet echt wist wat het was en ze maakte er eigenlijk een spel van. (Compleet met Walkie talkie's en al ![]() In het begin had ik er zoals gezegd niet veel last van, maar later wel, en mijn oppas en ik kregen steeds vaker ruzie, en ze is maar weggegaan. Later heb ik het nooit goed met de oppassen kunnen vinden, en had mezelf ook nooit aan het vrouwlijk schoon meer durven wagen. Ik had er hoe meer ik na kon denken steeds meer last van, het is echt een hel geweest voor mij. Janken terwijl niemand wist waarom, je schamen om wat er is gebeurt, jezelf als de "dade" zien etc. etc. Het is zelfs ook nog zo geweest dat ik hierdoor helemaal door draaide, en kreeg waanbeelden, ik verzwakte zowel lichaamelijk als geestelijk, en werd ziek, en de waanbeelden werden heel erg, constant nachtmerries zelfs toen ik wakker was. Ik weet nog goed toen de veranderingen kwamen. Het was in groep 7 van de basischool, ik had koorts, en lag thuis op de bank en begon te ijlen, alles kwam weer naar boven, en ik schreeuwde uit " Nee ik vertel het niet!!!" schreeuwen en schreeuwen, en die pijn die erbij hoorde! Je gaat er echt kapot aan. Je hoort natuurlijk van alle kanten dat praten over je problemen helpt en dan kom je in die grote 2 strijd. Ik wil het heeel graag aan iemand kwijt, maar..... Ik werd een beetje paranoide en dacht dat iedereen wist wat ik gedaan had (ja ik zag mezelf niet als slachtoffer, maar als dader). En in de klas vertelde tegen iemand in het kringgesprek die zelf een probleem had, zei ik dat je er jou eigen geheimpje van moest maken. Toen wist mn lieve schat van een juffrouw dat er iets mis met me was (ik moet er ook bij vertellen dat ik al sociale stoornissen had, zoals het moedwillig pijndoen van medemensen, doowmiddel van speldenprikken, en meisje boeketjes met brandnetelen in de handen duwde) en ik moest een keer bij haar komen en vroeg of er iets was. Ik zei "Nee" maar ik vertrouwde haar, en schreef een brief naar haar in een werkstuk. En ik was vervolgens een naar haar toe gegaan. We hadden wat gepraat en ik was al snel huilend weggerend. (Je hele wereld stort in, van terror, en angst, alles in een keer) Jammer genoeg was dit op het eind van het schooljaar, en de lerares ging naar een andere school. Poging misslukt, maar de hoop niet opgegeven, dat huilgesprek was al heel erg goed. Mijn moeder was de volgende. Achtergrond informatie, zij doet allerlei curcussen op het gebied van verwerking. En ik weet niet meer hoe ik er bij ben gekomen maar mijn moeder heeft toen een heel stuk geholpen, ik heb haar het hele verhaal verteld. En naderhand weet ik niet of ik hier nu nog wel zo gelukkig mee ben, maar ja, het heeft zeker geholpen. Toen ben ik ook zelf enkele methoden gaan volgen om de geest van de mens beter te kunnen begrijpen, op zich was het allemaal heel spiritueel maar, ik kon me gelukkig vinden bij nog een paar mannen die die training ook deden en die een stuk technischer keken. Maar om eerlijk te zijn heb ik daar ook in totaal 2 keer alles los gelaten. Ik had het helemaal uitgeschreeuwd, een paar uur lang, huilen en schreeuwen. En dat heeft heel veel geholpen. Dit heb ik trouwens nog nooit aan andere verteld omdat die het meestal verkeerd opvatten. Hierna heb ik veel over mijn geestelijke tpestanden nagedacht, en alles ontrafeld veel naar discovery gekeken. En langsaamerhand ben ik er overheen aan het komen. Het is je geschiedenis, en je raakt het ook echt nooit meer kwijt. Maar accepteer dat stukje van jezelf. |
![]() |
|
![]() |
Even nog iets erbij zetten.
Ik heb ook van Discovery channel geleerd dat je heel veel zaken gewoon indenkt, terwijl het helemaal niet zo is. Ben te moe om uit te leggen hoe het allemaal zit, kan er een boek over schrijven zo interessant. Maar neem het wel altijd serieus. Wat je zou moeten doen als je je vader verdenkt weet ik jammer genoeg niet. Maar wel weet ik dat er ooit eens een vader veroordeelt is, omdat 2 dochters dezelfde dingen over de vader zeiden wat hij gedaan zou hebben. Zij deden dit niet express, en die vader is er ook in gaan geloven naderhand, omdat hij zijn dochters beide identieke verhalen niet kon onerkennen. Echter klopte niks van het hele verhaal, de vader is weer vrijgelaten, maar denkt nog steeds dat hij het gedaan heeft. Dus hiermee wil ik ook maar weer eens duidelijk maken dat als je naar je vader toestapt hij je misschien in het begin tegenspreekt, maar omdat hij je natuurlijk ook op een niveau respecteerd zal hij gaan nadenken, en daar gaat het mis. Het is heel lastig. Veel suc6 |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
vraagje over meervoudige persoonlijkheidsstoornis. Mr. Faded Glory | 60 | 03-10-2006 12:34 | |
Beleidszaken |
scholieren is de best ignatius | 235 | 10-10-2004 21:31 | |
Psychologie |
Stem in mijn hoofd.. JinxParis | 71 | 08-12-2003 16:20 | |
Psychologie |
Schema Therapie/ Leven in je Leven Rah Digga | 26 | 28-02-2003 10:50 | |
Liefde & Relatie |
Liefdesverdriet verwerken AnoniemIemand | 20 | 27-10-2002 10:39 |