![]() |
|
![]() |
Aangezien ik al meerdere therapiëen gevolgd heb en niets voldoende aangeslagen heeft, ben ik nu zelf aan het zoeken
naar een therapie vorm die mij aanspreekt. Ik ben het boek "Leven in je leven" van Jeffrey Young aan het lezen en de Schema/Valkuilen therapie spreekt me erg aan, maar ik heb een aantal vragen. 1) Zijn hier mensen die het boek "Leven in je leven" gelezen hebben en zo ja wat vond je ervan? 2) Zijn hier mensen die ervaring met schema therapie hebben en me daar iets over willen vertellen? 3) Volgens het boek kon ik contact opnemen met het Riagg, wat ik gelijk gedaan heb en daar waren ze nogal verbaasd ![]() Weet iemand waar ik schema therapie zou kunnen volgen? Voor mensen die er wat meer over willen weten zie Schema Therapie De site is wel in het engels, k heb nog geen nederlandse site kunnen vinden. Thanks ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
http://www.moeilijkemensen.nl/info/SGTinleiding.html
Een Nederlandse site over schema therapie.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Anyway, die PRI therapie lijkt idd op ST. Die onbewuste herinnering is volgens ST de reden waarom je terug schiet in je schema oftewel valkuil. Omdat het idd zo onbewust gaat, blijven mensen na andere therapiëen vaak terugvallen. Dat is bij mij iig het geval. ST is heel confronterend en pakt alle gebieden aan. Eén van de redenen waardoor ik denk dat ik steeds terugval is omdat de vorige therapiëen die ik gehad heb (psychotherapie en regressie therapie) zich voornamelijk op 1 probleem uit het verleden richtte.. Of mss probeer ik redenen te verzinnen om de angst weg te nemen dat ik altijd zal blijven terugvallen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Regressie therapie komt volgens mij ook voort uit dat PRI of omgekeerd...tenminste, is een vorm van ofzo. Is het altijd zo dat regressie-therapie zich maar op één probleem richt? Ik dacht nl dat regressie-therapie zich ook op meerdere problemen richtte. En al is het dat je redenen probeert te verzinnen om de angst weg te nemen. Wie doet dat niet? Je moet ook wel, wil je leven, aan denken 'het komt nooit meer goed' heeft niemand iets en daarvan zal het ook niet beter met je gaan, lijkt me. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
tegelijk hou ![]() Ik weet niet of regressie therapie zich altijd op 1 probleem richt. Mss komt t wel omdat de problematiek bij mij zo complex was, dat er niet veel ruimte was voor de rest? De regressie therapie richtte zich iig op het teruggaan naar je verleden en dat verwerken..Wat ik heel erg miste, is het stukje nu. De manier waarop ik nu met problemen om ga en het feit dat ik veel situaties niet aankan of er bizar mee om ga, gaat niet weg door alleen terug te gaan naar het verleden. Althans dat heeft bij mij dus niet gewerkt. Ik kan me trouwens niet meer herinneren hoeveel gesprekken je vergoedt krijgt bij het Riagg, weet iemand hier dat? Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 18:50. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Van de site van het Riag...
Citaat:
Citaat:
Laatste heb je meer aan, denk ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Op de site van Riagg rijnmond noord west staat een aantal keer: 'Aan de hulp van de Riagg zijn voor u geen kosten verbonden.' (ergens anders stond weer dat alleen voor psychotherapie oid betaald moest worden) Das ook het idee dat ik bij het riagg had...dat er geen kosten aan verbonden waren voor de persoon in kwestie...maar bedoelen ze dan dat er 90 zittingen vergoed worden door de verzekering (wat ook weer niet logisch is ivm die genoemde eigen bijdrage van minstens €10,-)...? Ik snap er niks meer van.
[edit]Ah, die €10,- geldt bij de afdeling psychotherapie, lees ik nu. Citaat:
Is dat ook weer duidelijk voor me. ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
voelt dat je denkt dat je er bent. Terwijl je dan mss maar 40% van het probleem behandeld hebt. Je vervolgens terugvalt in de zin dat die andere problemen zich manifesteren, maar je dat niet herkent omdat het voor je gevoel niet aansluit bij de 40% die behandeld is. Daarom wil ik nu niet "zomaar" een therapie beginnen, maar me heel goed oriënteren, want ik vind het al moeilijk genoeg om toe te geven dat ik "gefaald" heb in het oppikken van mijn leven. Dus ik wil een echt goede therapie uitzoeken.. *grinnik* Ze zullen het wel fijn vinden als kritische ik aan kom zetten op het Riagg ![]() ![]() Citaat:
dan wel bij een therapeut die combinatie therapie doet..zodat ik niet van de eén na de ander hoef. |
![]() |
||
Citaat:
![]() *kijkt even voor je* http://catalogus.bibliotheek.rotterd...qno=1&count=10 Dit moet em wezen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Via welke instantie ga je schema therapie volgen? Succes ermee iig, k hoop dat je niet te lang hoeft te wachten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Alcohol saait niet aan #1842 Noedelhap | 500 | 19-06-2013 20:45 | |
Psychologie |
Dagbehandeling Anne-Sofie | 25 | 01-08-2005 02:12 | |
Psychologie |
Is het weer te druk thuis? Eend | 10 | 01-04-2005 13:51 | |
Psychologie |
Ontevreden over mezelf... Sterretje* | 124 | 18-09-2004 08:29 | |
Psychologie |
dingen je eigen probleem maken / iets je teveel aantrekken. Fantôme | 27 | 15-07-2004 22:13 | |
Psychologie |
Doomed to fail Ilsje | 14 | 05-09-2002 19:22 |