Kheb de film toenet gekeken, en wil er de volgende dingen over zeggen.
ten eerste vondk de film verrassend goed. het was prachtig om istanbul ondergesneeuwd te zien. Heel veel plekken kende ik dan ook, en kreeg meteen weer vakantie herinneringen. Het geboorte dorpje zag erook zo mooi uit, en deed me denken aan mijn eigen dorp in Turkije. Het acteren vondk subliem. Omdatk een beetje turks versta, is het leuk om ze te horen praten. Zo realistisch. De acteur die Yusuf speelde was niet eens een proffesionele acteur. Kvond de acteurs allen geweldig. De plot van de film zelf, stelde helemaal niets voor. Ook kreeg je geen band met de personages. Maar dat stoorde geen moment. Veel gebeurtenissen waren geniaal. En ik denk dat ieder wel zijn eigen favoriete gebeurtenis heeft in de film. Toch is deze film, niet voor iedereen weggelegd, omdat de film heel veel lange shots heeft, en er bijna niets gebeurd in de film. Mensen zullen de film dan als 'saai'beschouwen. Maar voor iedereen die wat van de Turkse cinema wilt proefen, of van arthouse films houd of gewoon wat van de niet toerristische kant van Istanbul wilt zien. Is deze film zeker een aanrader
4.5/5