Oud 24-10-2004, 03:39
Shitonya
Shitonya is offline
Op dagen als deze, voel ik me net de paas haas, zelfs in de herfst.
Ik strooi ook ieder jaar met eieren. Elke maand komt er eentje onder de rode verf mijn reet uit, waardoor ik gedwongen wordt om een gevleugeld matras in mijn omabroek met bloemmotief te plakken of een bezemsteel in mijn reetgat te pompen.

De gevleugelde producenten verdienen er klompen goud aan. Elke maand bestormen hordes bloedende en sacherijnige nijlpaarden de supermarkt en drogisterij om vervolgend hun karretje vol te laden met absorberende sponzen en repen chocola. Ze steken elkaar de ogen uit wanneer er een nieuw design met ultra veerkracht op de markt verschijnt. De arme 16 jarige vakkenvullertjes worden omver gelopen en eindigen onder de blauwe plekken. Soms zelfs een bloederig tafereel. Meteen krijgen ze maandverband in hun handen gedrukt “hier jongen, houdt dit tegen de wond, dan is het zo ge-obsorbeerd”.

Mijn excuses voor alle spelfouten in dit verhaal. Er zullen wel enkele hersencellen met het bloed zijn afgevoerd naar de nooduitgang. Gelukkig heb ik er weinig last van, maar je hebt vrouwelijke kippen die om elk woord in een huilbui kunnen uitbarsten. Emotioneel onstabiel. Vaak uit het zich in vreetbuien, chocola in het speciaal. Het vermindert niets aan de buikkrampjes en de zenuwinzinkingen, dus waarom ze dan in hemelsnaam chocola naar binnen werken is mij een volkomen raadsel.

De een vind het comfortabel om te zitten op een matras met vleugels en de ander vind het heerlijk om te worden ontkurkt door een reuze zetpil aan een touwtje. Levensgevaarlijk trouwens, dat laatste. Als je niet zorgvuldig ermee omgaat kan het touwtje knappen of zich in de kip wurmen waardoor de kip kakelend naar de huisarts moet om hem te laten verwijderen. De professioneel visser hengelt dan met een enorme vishaak naar binnen op zoek naar het desbetreffende probleempje.

“Niet zwemmen als je menstrulijdt, want dan ruiken de haaien je”, hoor je wel eens. Volkomen onzin natuurlijk, want als je je in bikini en string op het strand begeeft, dan wordt je juist opgevreten door de landhaaien die schuimbekkend aanstaren. Ongesteld of niet, een echte schipper (lees: ik ben zo oversekst, dat ik nu moet neuken, al kom ik onder het bloed te zitten en wordt de ingang belemmert door een kurk), vaart door alle zeeën, zelfs de rode zee.

Daarom zie je ze ook met champagne spuiten als ze een wedstrijd gewonnen hebben. Ze hebben het tamponhockey gewonnen, ze ontkurken de fles van de kip en kunnen daarna weer vrij spuiten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2004, 08:03
Verwijderd
Hehe ik vind het leuk
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 11:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hij is wel leuk, maar ik vind het taalgebruik wat minder. Ja joh, ik stop elke maand een kurk in mezelf. Mwah, leuk bedacht.

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 24-10-2004 @ 12:40 :
Hij is wel leuk, maar ik vind het taalgebruik wat minder.
Grim - jij paashaas!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 13:20
JJ13
JJ13 is offline
ik vind m wel heel erg leuk
Oud 24-10-2004, 14:29
Uice
Uice is offline
Grappig, maar een beetje vandenhakopdentakkerig.
Gaat het opeens over mannen op het strand. En een echt .punt. zag ik er ook niet in. Maar wel leuk om te lezen.
Oud 24-10-2004, 14:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 24-10-2004 @ 12:40 :
Hij is wel leuk, maar ik vind het taalgebruik wat minder.
Dude, dat is nou juist het leuke.
Oud 24-10-2004, 14:35
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-10-2004 @ 15:30 :
idd
Oud 24-10-2004, 14:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-10-2004 @ 15:30 :
Nou, dat vind ik niet leuk.

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 24-10-2004 @ 15:38 :
Nou, dat vind ik niet leuk.

Duivelaartje
Ja, maar jij hebt ook een nijntje avatar.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 16:05
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
Urm schreef op 24-10-2004 @ 15:45 :
en dat zegt alles....

Leuk verhaaltje
Oud 24-10-2004, 16:51
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Grappig verhaal. Vooral het begin is erg goed, daarna zakt het een beetje af.
1 mierenneukerig foutje:
Citaat:
sacherijnige nijlpaarden
moet "chagrijnig" zijn.

En dat stukje over de vakkenvullertjes: Hier gebruik je ineens het woord maandverband, terwijl je eerder de matafoor "gevleugeld matras" gebruikte. Ik zou het leuker hebben gevonden als je die metafoor hier ook had gebruikt.

Maar verder is ie echt lol.

edit:
"houdt dit tegen de wond" moet "houd" zijn, want een vakkenvullertje van 16 is een jij en geen u.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 20:00
Astuanax
Astuanax is offline
Mja, ik vind het toch niet echt zo goed, er zitten een paar grappige dingen in maar ik vind het geheel nogal rommelig en zonder punt.
Oud 25-10-2004, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Astuanax schreef op 24-10-2004 @ 21:00 :
Mja, ik vind het toch niet echt zo goed, er zitten een paar grappige dingen in maar ik vind het geheel nogal rommelig en zonder punt.
Owww jij kan dus weer lekker zeggen wat ik vind zodat ik minder hoef te typen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 07:11
Verwijderd
'k vind de fouten in het stuk jammer, ze storen me erg, verder vind ik het wel grappig, maar niet echt 'mijn iets' (om de reden die duivelaartje al noemde).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:39
rampenstamper
rampenstamper is offline
Niet lettend op foutjes enzo, vind ik 'm sterk.
Oud 26-10-2004, 20:29
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
VirginVampiress schreef op 24-10-2004 @ 17:51 :

edit:
"houdt dit tegen de wond" moet "houd" zijn, want een vakkenvullertje van 16 is een jij en geen u.
De Jij-vorm is toch ook stam + t.....

Leuk stukje hoor, vind 'm inderdaad wel sterk (niet lettend op de foutjes)

-x- Soapsie
Oud 26-10-2004, 20:32
VirginVampiress
Citaat:
Soapsie schreef op 26-10-2004 @ 23:29 :

Leuk stukje hoor, vind 'm inderdaad wel sterk (niet lettend op de foutjes)

-x- Soapsie
vragende vorm is "houd jij het ertegenaan?" dus gebiedende wijs ook.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 20:33
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 26-10-2004 @ 21:29 :
"Loop jij dit er maar..."

Idd, geen t.

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 11:20
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 26-10-2004 @ 21:33 :
"Loop jij dit er maar..."

Idd, geen t.

Duivelaartje
Loop is een sterk werkwoord. Maar als je toch zegt:
"Houdt zij van jou?"
"Zij houdt van jou"

Dat is toch beiden een jij-vorm, en dus stam + t ???

Daarbij vallen jij en u in dezelfde groep... Waarom vervalt die t dan als het vragende vorm of gebiedende wijs is? Naar mijn idee schrijf je de vragende vorm gewoon zo:

"Houdt zij/hij/jij/u van...?"

-x- Soapsie

Laatst gewijzigd op 27-10-2004 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 11:53
Charlottetje
Charlottetje is offline
Het spellingsfouten (al mogen ze er volgens je eigen stukje tekst juist wel in staan) en wat formuleringen die beter/mooier hadden gekund etc. etc.
Ik vind het taalgebruik te overdreven.
Ik begrijp dat je voor dit soort teksten geen keurig taalgebruik wilt handhaven, maar je kunt het ook overdrijven waardoor ik het in elk geval totaal niet meer grappig maar ronduit irritant vind.

Het is inderdaad ook nogal wat van de hak op de tak.
Bij de titel dacht ik aan tamponhockey voornamelijk aan keelhockey maar dan een aantal decimeters lager zeg maar.
Wat schetst mijn verbazing, er wordt 1 zin over gesproken, helemaal aan het eind met de sfeer "o, ja, dit moest er ook nog bij anders gaat mijn titel niet meer op"

Beetje jammer

Charlotte
Oud 27-10-2004, 15:33
Ninnoc
Ninnoc is offline
leuk, maar te weinig structuur idd. misschien herschrijven na je menstruatie
Oud 27-10-2004, 16:07
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Urm schreef op 24-10-2004 @ 15:45 :
Nijntje is stoer joh!

(Ik ga straks lezen, moest alleen even voor mijn beesie opkomen )
Oud 27-10-2004, 23:16
VirginVampiress
Citaat:
Soapsie schreef op 27-10-2004 @ 14:20 :
Loop is een sterk werkwoord. Maar als je toch zegt:
"Houdt zij van jou?"
"Zij houdt van jou"

Dat is toch beiden een jij-vorm, en dus stam + t ???

Daarbij vallen jij en u in dezelfde groep... Waarom vervalt die t dan als het vragende vorm of gebiedende wijs is? Naar mijn idee schrijf je de vragende vorm gewoon zo:

"Houdt zij/hij/jij/u van...?"

-x- Soapsie
het is wel houdt zij, maar niet houdt jij. Als je twijfelt, altijd het werkwoord lopen gebruiken. het is loopt hij? maar niet loopt jij?.

Loopt u even mee?
Loop je even mee?

zie je het verschil?
naja misschien beter over PM doen als we hier nog over door discussieren want het is nogal offtopic
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 09:09
Soapsie
Soapsie is offline
Wat je zegt klinkt inderdaad allemaal heel correct en Nederlands, maar dat betekent dus dat ik het mijn hele leven al fout heb gedaan... Kan gebeuren...mocht jij gelijk hebben, dank je! -x- Soapsie
Oud 29-10-2004, 15:25
lilarcor
lilarcor is offline
lol leucke duskuusies ofer taalfauwte enso! zijn jullie allemaal taalkundigen ofzo sterke en zwakke ww????!!!!

nou ja....ik vind het een leuk verhaal. Ik let meestal niet op de interpunctie of de taal (tenzij het echt stotend is zoals ik wordt ofzo) dus van mijn kant moet je daarover geen kritiek verwachten. Puik werk!
Oud 29-10-2004, 15:50
Verwijderd
Ik lees eigenlijk jouw stukjes al niet omdat ik je forumnaam echt 3x niks vind... sorry
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:21
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-10-2004 @ 16:50 :
Ik lees eigenlijk jouw stukjes al niet omdat ik je forumnaam echt 3x niks vind... sorry
reageer dan niet
mensen veroordelen om een bedachte naam is al helemaal het toppunt van zwakheid. Al heet iemand bijvoorbeeld boudewijn, ( een naam die ik ronduit belachelijk vind) dan lees ik nog wel wat hij heeft geschreven

ps: iedereen bedankt voor de reactie's
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:39
Redhair
Redhair is offline
Oud 29-10-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
VirginVampiress schreef op 28-10-2004 @ 00:16 :
het is wel houdt zij, maar niet houdt jij. Als je twijfelt, altijd het werkwoord lopen gebruiken. het is loopt hij? maar niet loopt jij?.

Loopt u even mee?
Loop je even mee?

zie je het verschil?
naja misschien beter over PM doen als we hier nog over door discussieren want het is nogal offtopic
Het is toch gebiedende wijs enkelvoud en geen vraag:
houd dit tegen je wond!

Lijkt me.

Vet stukje trouwens .
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 22:20
Anki
Anki is offline
K weet niet hoe jij ongesteld word, maar uit je REET?? daar klopt iets niet...verder is het verhaaltje...best leuk...niet geweldig...wel origineel alleen het taalgebruik mag wel wat minder...
Anki
Oud 30-10-2004, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Anki schreef op 29-10-2004 @ 23:20 :
K weet niet hoe jij ongesteld word, maar uit je REET?? daar klopt iets niet...verder is het verhaaltje...best leuk...niet geweldig...wel origineel alleen het taalgebruik mag wel wat minder...
Anki
Die puntjes ook wel

Grim
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 29-10-2004 @ 17:21 :
reageer dan niet
mensen veroordelen om een bedachte naam is al helemaal het toppunt van zwakheid. Al heet iemand bijvoorbeeld boudewijn, ( een naam die ik ronduit belachelijk vind) dan lees ik nog wel wat hij heeft geschreven
Je naam is in dit geval wel duidelijk gelinkt aan je persoonlijkheid. Ik heb in het verleden wel eens wat van je gelezen en dat was zo overduidelijk negatief-kijkmijeensstoerzijn-ikschopoveraltegenaan dat ik het gewoon niet meer lees.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 12:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Anki schreef op 29-10-2004 @ 23:20 :
Anki
Misschien heeft zij wel last van een bloedende anus.

Duivelaar
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 19:10
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-10-2004 @ 12:30 :
Je naam is in dit geval wel duidelijk gelinkt aan je persoonlijkheid. Ik heb in het verleden wel eens wat van je gelezen en dat was zo overduidelijk negatief-kijkmijeensstoerzijn-ikschopoveraltegenaan dat ik het gewoon niet meer lees.
.....maar dat is wel een ander argument. al begrijp ik je volkomen hoor!
Oud 30-10-2004, 19:54
Anki
Anki is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-10-2004 @ 14:41 :
Misschien heeft zij wel last van een bloedende anus.

Duivelaar
Hihi, ik hoop het niet voor haar!
Anki
Oud 30-10-2004, 23:32
Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 24-10-2004 @ 04:39 :
Op dagen als deze, voel ik me net de paas haas, zelfs in de herfst.
Ik strooi ook ieder jaar met eieren. Elke maand komt er eentje onder de rode verf mijn reet uit, waardoor ik gedwongen wordt om een gevleugeld matras in mijn omabroek met bloemmotief te plakken of een bezemsteel in mijn reetgat te pompen.

De gevleugelde producenten verdienen er klompen goud aan. Elke maand bestormen hordes bloedende en sacherijnige nijlpaarden de supermarkt en drogisterij om vervolgend hun karretje vol te laden met absorberende sponzen en repen chocola. Ze steken elkaar de ogen uit wanneer er een nieuw design met ultra veerkracht op de markt verschijnt. De arme 16 jarige vakkenvullertjes worden omver gelopen en eindigen onder de blauwe plekken. Soms zelfs een bloederig tafereel. Meteen krijgen ze maandverband in hun handen gedrukt “hier jongen, houdt dit tegen de wond, dan is het zo ge-obsorbeerd”.

Mijn excuses voor alle spelfouten in dit verhaal. Er zullen wel enkele hersencellen met het bloed zijn afgevoerd naar de nooduitgang. Gelukkig heb ik er weinig last van, maar je hebt vrouwelijke kippen die om elk woord in een huilbui kunnen uitbarsten. Emotioneel onstabiel. Vaak uit het zich in vreetbuien, chocola in het speciaal. Het vermindert niets aan de buikkrampjes en de zenuwinzinkingen, dus waarom ze dan in hemelsnaam chocola naar binnen werken is mij een volkomen raadsel.

De een vind het comfortabel om te zitten op een matras met vleugels en de ander vind het heerlijk om te worden ontkurkt door een reuze zetpil aan een touwtje. Levensgevaarlijk trouwens, dat laatste. Als je niet zorgvuldig ermee omgaat kan het touwtje knappen of zich in de kip wurmen waardoor de kip kakelend naar de huisarts moet om hem te laten verwijderen. De professioneel visser hengelt dan met een enorme vishaak naar binnen op zoek naar het desbetreffende probleempje.

dit stuk vind ik echt GEWELDIG hahahahahahha
Oud 01-11-2004, 15:11
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Heel erg leuk!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 14:15
lilarcor
lilarcor is offline
idd dat stuk is het hoogtepunt! Na een tijdje wordt het wel een beetje overdreven en is het minder grappig en verassend dan in het begin.
Oud 03-11-2004, 16:27
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 27-10-2004 @ 12:53 :
Het is inderdaad ook nogal wat van de hak op de tak.
Bij de titel dacht ik aan tamponhockey voornamelijk aan keelhockey maar dan een aantal decimeters lager zeg maar.
Wat schetst mijn verbazing, er wordt 1 zin over gesproken, helemaal aan het eind met de sfeer "o, ja, dit moest er ook nog bij anders gaat mijn titel niet meer op"

Beetje jammer

Charlotte
Vinnik nie... dat heb je wel vaker, dat de titel pas later wordt gebruikt. Dat is JUIST leuk!!!
Oud 03-11-2004, 16:31
Roosje
Roosje is offline
Hahaha... ik vind het echt een heel leuk stukje!
Toen ik het aanklikte, had ik geen idee wat ik er van moest verwachten... maar ik vind het supergrappig.
Het is goed geschreven en dat taalgebruik past er super bij!

Oud 03-11-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 03-11-2004 @ 17:27 :
Vinnik nie... dat heb je wel vaker, dat de titel pas later wordt gebruikt. Dat is JUIST leuk!!!
Niet in dit verband, omdat het er bij gedaan is omdat de titel anders nergens op sloeg.

Grim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten