Oud 21-12-2005, 01:57
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik zat net nog even TV te kijken. Zag ik onder in beeld, in de SMS balk:

He chiel, hoe komt zijn lelekert als jou aan zo'n mooie vrouw

Wat een zielige opmerking. Nou kan Giel zelf ook dingen roepen... maar zijn uiterlijk staat toch buiten wat ie doet. En dan nog, wees blij dat een vrouw eens niet puur naar uiterlijk kijkt.

Detail: dit is een actie voor Congo. Een land verscheurd door burgeroorlog. Waarom oorlog? Omdat met 'de ander', die afwijkt, bijv. door uiterlijk niet accepteert. De ander, dat is eng.

Erg he! Stom he! Dat mensen iemand die afwijkt niet moeten?

Onbegrijpelijk. En wat doen wij in het beschaafde Westen? We rekenen mensen ook af op hun uiterlijk. Heel sneu!

Ik hoop dat diegene die deze SMS stuurt dit leest en misschien eens gaat inzien hoe hij/zij mensen kwetst dit soort opmerkingen en hoe moreel fout dit soort opmerkinge zijn.

Stel dat Chiel een neger was. En iemand zou sturen: he, Chiel hoe komt een neger nou aan zo'n mooie blanke vrouw?
Nederland zou te klein zijn. En terecht!

Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 02:18.
Advertentie
Oud 21-12-2005, 02:09
Frostbite
Frostbite is offline

Ik denk niet dat Giel er echt mee zit maar hij is vast blij met mensen zoals jij.
Oud 21-12-2005, 02:15
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik denk niet dat Giel er echt mee zit maar hij is vast blij met mensen zoals jij.

Ik weet het niet. Anyway, nog los van wat Giel er van vind, bepaalde dingen zeg je niet. En zou je eigenlijk niet eens moeten denken. Nou betrap ik mezelf ook wel eens op gedachtes die niet kloppen, maar ze dan expliciteren is dan natuurlijk nog wel wat anders.
Oud 21-12-2005, 02:16
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-12-2005 @ 02:57 :

Wat een zielige opmerking. Nou kan Giel zelf ook dingen roepen... maar zijn uiterlijk staat toch buiten wat ie doet. En dan nog, wees blij dat een vrouw eens niet puur naar uiterlijk kijkt.

Detail: dit is een actie voor Congo. Een land verscheurt door burgeroorlog. Waarom oorlog? Omdat met 'de ander', die afwijkt, bijv. door uiterlijk niet accepteert. De ander, dat is eng.

Onbegrijpelijk. En wat doen wij in het beschaafde Westen? We rekenen mensen ook af op hun uiterlijk. Heel sneu!

Ik hoop dat diegene die deze SMS stuurt dit leest en misschien eens gaat inzien hoe hij/zij mensen kwetst dit soort opmerkingen en hoe moreel fout dit soort opmerkinge zijn.

Stel dat Chiel een neger was. En iemand zou sturen: he, Chiel hoe komt een neger nou aan zo'n mooie blanke vrouw?
Overdrijf niet zo. Wat nou 'beschaafde Westen'? De meeste mensen zijn uberhaupt niet beschaafd, dus van zo'n -overigens vrij onschuldige- opmerking kijk ik echt niet op.

En verscheurt is in dit geval met een -d. Onbegrijpelijk dat je het zo verkeerd schrijft in het beschaafde Nederland. Heel sneu!
Oud 21-12-2005, 02:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-12-2005 @ 03:16 :
Overdrijf niet zo. Wat nou 'beschaafde Westen'? De meeste mensen zijn uberhaupt niet beschaafd, dus van zo'n -overigens vrij onschuldige- opmerking kijk ik echt niet op.

En verscheurt is in dit geval met een -d. Onbegrijpelijk dat je het zo verkeerd schrijft in het beschaafde Nederland. Heel sneu!
Fixed error. Thanks!

En ik vind niet dat ik overdrijf. Zo'n opmerking kan heel erg pijnljik zijn voor iemand, DUS WAAROM ZOU JE 'EM MAKEN!

Ik ken iemand die heeft gehandicapte broer. Zij vind het VERSCHRIKKELIJK als mensen daar opmerking over maken. Terecht! Niet doen. De overeenkomst? Uiterlijk, gehandicapt zijn, je huidskleur... kun je niks aan doen. Dus hou je mond erover!

Trouwens, wel gave actie. Hopelijk halen ze veel geld op!
Oud 21-12-2005, 02:24
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-12-2005 @ 03:21 :
Fixed error. Thanks!

En ik vind niet dat ik overdrijf. Zo'n opmerking kan heel erg pijnljik zijn voor iemand, DUS WAAROM ZOU JE 'EM MAKEN!

Ik ken iemand die heeft gehandicapte broer. Zij vind het VERSCHRIKKELIJK als mensen daar opmerking over maken. Terecht! Niet doen. De overeenkomst? Uiterlijk, gehandicapt zijn, je huidskleur... kun je niks aan doen. Dus hou je mond erover!

Trouwens, wel gave actie. Hopelijk halen ze veel geld op!
Maar het is Giel, die kan het hebben. Hem kennende gaat ie gewoon uitleggen hoe dat lelijke knulletje zelf een vrouw kan krijgen.
Oud 21-12-2005, 02:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-12-2005 @ 03:24 :
Maar het is Giel, die kan het hebben. Hem kennende gaat ie gewoon uitleggen hoe dat lelijke knulletje zelf een vrouw kan krijgen.

Zou best kunnen. Ik ken Giel trouwens alleen uit de media. Ik luister eigenlijk nooit radio...
Oud 21-12-2005, 06:21
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-12-2005 @ 03:24 :
hehe ja, die zegt zelf ook vaak dat hij niet de knapste is en ach zulke mensen heb je nou eenmaal.
Oud 21-12-2005, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 21-12-2005 @ 03:09 :

Inderdaad, zo'n man heeft echt wel ego genoeg om daar niet wakker van te liggen.
Oud 21-12-2005, 08:33
Uice
Uice is offline
'lelekert', 'als jou'... dat neem je sowieso niet serieus.

Daarbij is Giel niet lelijk, dus het lijkt me niet dat hij dit als een pijnlijke opmerkin beschouwd.
Oud 21-12-2005, 08:58
Verwijderd
Wat moet het vermoeiend zijn om je om elke opmerking van dit soort druk te maken

Radio is ook een medium trouwens
Oud 21-12-2005, 09:30
Verwijderd
Citaat:

Al die impliciete vooroordelen over vrouwen. Wat zielig en moreel verwerpelijk!

Citaat:

Detail: dit is een actie voor Congo. Een land verscheurd door burgeroorlog. Waarom oorlog? Omdat met 'de ander', die afwijkt, bijv. door uiterlijk niet accepteert. De ander, dat is eng.

Toch knap dat in jouw oordelen over mensen uiterlijk geen enkele rol speelt. Bravo!

Citaat:

That'll teach 'em!
Impliceer je nou dat je met het woord 'neger' een even sterk waardeoordeel over iemand felt als met het woord 'lelijk' ?
Oud 21-12-2005, 09:34
Al Murphy
Al Murphy is offline
Als iemand het heeft over "zijn lelekert als jou" moet die vooral maar zo doorgaan. Zoiets kan je toch niet serieus nemen?

Verder heeft die opmerking niks met racisme te maken. Heel goedkoop dat je dat dan ook nog eens erbij betrekt. Je uitleg over het waarom van de Congolese burgeroorlog raakt ook kant noch wal.
Oud 21-12-2005, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 21-12-2005 @ 10:34 :
Als iemand het heeft over "zijn lelekert als jou" moet die vooral maar zo doorgaan. Zoiets kan je toch niet serieus nemen?

Verder heeft die opmerking niks met racisme te maken. Heel goedkoop dat je dat dan ook nog eens erbij betrekt. Je uitleg over het waarom van de Congolese burgeroorlog raakt ook kant noch wal.
Idd, die congolese burgeroorlog is veroorzaakt door uit de hand gelopen lobby's tegen / voor roken. Dat weten we allemaal.
Oud 21-12-2005, 09:56
Blubje
Blubje is offline
Uhh slotje?
Of naar een ander subforum?
Oud 21-12-2005, 09:59
nochtans
nochtans is offline
misschien vind ie het erger dat zijn naam verkeerd gespeld wordt
Oud 21-12-2005, 10:28
Pla
Pla is offline
Citaat:
nochtans schreef op 21-12-2005 @ 10:59 :
Oud 21-12-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Hehe, maar even erboven staat nog wel 'Giel', dus die fout heb ik maar niet aangestipt

Edit: dat 'Biele' is overigens wel érg slecht.
Oud 21-12-2005, 13:48
Verwijderd
het uiterlijk van zijn vrouw is mooi, maar dat innerlijk *rilt* ... en ja, ik ken haar...

En ik denk dan maar; die Giel kan er vast om lachen.
Oud 21-12-2005, 15:39
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
O jee, het is de Morele Herbewapening!
Oud 21-12-2005, 15:45
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Toch knap dat in jouw oordelen over mensen uiterlijk geen enkele rol speelt. Bravo!
Ik probeer het! That's all!
Oud 21-12-2005, 15:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Hahhahhahahah!
Oud 21-12-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-12-2005 @ 03:15 :

Ik weet het niet. Anyway, nog los van wat Giel er van vind, bepaalde dingen zeg je niet. En zou je eigenlijk niet eens moeten denken. Nou betrap ik mezelf ook wel eens op gedachtes die niet kloppen, maar ze dan expliciteren is dan natuurlijk nog wel wat anders.
wat een hoop gezeik over niets. Giel boeit het niet, niemand boeit het iets. En al stond er wat over negers had er echt geen haan naar gekraaid, die sms berichten staan sowieso bol van de onzin...

Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 16:40.
Oud 21-12-2005, 16:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Excuse me, maar sinds wanneer is Giel lelijk?
Oud 21-12-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-12-2005 @ 17:57 :
Excuse me, maar sinds wanneer is Giel lelijk?
Advertentie
Oud 21-12-2005, 17:02
Metal
Metal is offline
Wat een fantastisch topic.
Dit KAN gewoon NIET serieus zijn.

En giel beelen z'n vrouw, wie is dat dan?
Oud 21-12-2005, 17:05
Jolt
Jolt is offline
Giel is echt een radio man, hij ziet gewoon niet uit.
Oud 21-12-2005, 17:11
Mephisto
Mephisto is offline
Oorlog gaat maar over 1 ding: macht

en dat moraalriddertjes als jij daar andere redenen voor willen verzinnen om het mooi te laten klinken als je tegen bent, dat zal de machthebbers echt niet weerhouden om een oorlog te voeren.

Ik vind je trouwens best amusant, hhendrixx, omdat je nog even duidelijk laat zien wat het belang is van onderscheid maken tussen relevante en irrelevante dingen des levens.
Oud 21-12-2005, 17:12
Metal
Metal is offline
Verder, hhendrix.

Als jij je al druk gaat maken om dit soort onzinnige dingen, heb je geloof ik best een zwaar leven.

Niet dan?
Oud 21-12-2005, 17:24
grandmommy
grandmommy is offline
hoe heb ik toch ooit kunnen denken dat hhendrixx een undercover was :')
Oud 21-12-2005, 17:33
Carn
Carn is offline
ik ga nu even poepen en als dit topic over 20 minuten nog niet dicht is dan ga ik me er in mengen
Oud 21-12-2005, 17:33
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Metal schreef op 21-12-2005 @ 18:02 :

Oud 21-12-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:

dingetje, ook van de radio. Zo'n pittig dametje, ben d;r naam ff kwijt alleen.
Oud 21-12-2005, 17:46
Carn
Carn is offline
Dit is toch gewoon een verborgen compliment? Kijk als er stond

"hoe komt zo'n verachtelijke misselijkmakende aids pisnicht aan zo'n botergeile snol" dan zou ik nog denken van "nou nou moet dat nou".

Maar die SMS balk wordt toch gescreened dus de kans is groot dat Giel zelf er bij zat van "ja zend maar door"
Oud 21-12-2005, 17:46
Drez
Drez is offline
omg echt,
Oud 21-12-2005, 17:53
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Carn schreef op 21-12-2005 @ 18:33 :
ik ga nu even poepen en als dit topic over 20 minuten nog niet dicht is dan ga ik me er in mengen
Oud 21-12-2005, 17:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-12-2005 @ 18:53 :
[afbeelding]
Oud 21-12-2005, 18:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Carn schreef op 21-12-2005 @ 18:58 :
[afbeelding]
Oh nosers, het almachtige, allesverslindende kruismonster!11!
Oud 21-12-2005, 18:07
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Die vrouw van Giel is goed te doen.
Oud 21-12-2005, 18:10
BCR
BCR is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-12-2005 @ 14:48 :
het uiterlijk van zijn vrouw is mooi, maar dat innerlijk *rilt* ... en ja, ik ken haar...

Wat dan?
Oud 21-12-2005, 19:41
Replicator
Replicator is offline
Citaat:
BCR schreef op 21-12-2005 @ 19:10 :
Wat dan?
Het is een nasty bitch.
Oud 21-12-2005, 19:43
BCR
BCR is offline
Citaat:
Replicator schreef op 21-12-2005 @ 20:41 :
Het is een nasty bitch.
Details, roddels, achterklap. Ik wil t horen
Oud 21-12-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 21-12-2005 @ 19:07 :
Die vrouw van Giel is goed te doen.
omfg.
Oud 21-12-2005, 20:38
Verwijderd
Wie is Giel z'n vrouw, of mis ik wat?
Oud 21-12-2005, 20:44
Verwijderd
Waar mensen zich al niet druk om maken zeg. Denk aan je bloeddruk.
Oud 21-12-2005, 20:55
Uice
Uice is offline
Citaat:

Het mooiste vind ik dat aandoenlijke "Erg he! Stom he!".
Oud 21-12-2005, 21:16
Verwijderd
ik snap m niet helemaal.
ben je nou zo gepiekeerd omdat ze dat over giel zeiden
Oud 21-12-2005, 21:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 21-12-2005 @ 22:16 :
ik snap m niet helemaal.
ben je nou zo gepiekeerd omdat ze dat over giel zeiden
Ja. Ik vind het echt heel lief.
Oud 21-12-2005, 21:25
Verwijderd
Citaat:

Misschien zou de zender gewoon zelf een neger zijn die op mooie blanke vrouwen valt maar ze niet kan krijgen en gewoon versiertips wil.

Anderen afstoten om hun lelijke uiterlijk is natuurlijk. Lelijke apen worden ook buitengesloten uit de groep, omdat het instinctief bepaald is dat je geen lelijk nageslacht wil omdat die dan moeite hebben met zich verder voort te planten. En je hoeft echt niet te gaan doen alsof iemand niet lelijk is als ie dat wel is, want dat weet die persoon dan zelf ook wel.

Maar als jij je druk maakt om achterlijke smsberichtjes heb ik maar 1 tip: steek je leuter in een lelijk pukkelwijf van 200 kg, misschien voelt ze zich dat wat beter over zichzelf
Oud 21-12-2005, 21:25
Ieke
Ieke is offline
Boeiend.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten