![]() |
|
![]() |
In ieder geval is het kabinet in crissis.
voor wie dit leest: morgen de grote dag: Het kabinet valt of niet. Wat vinden we er van. Er word zelfs gespeculeert dat LPF mee gaat doen aan de nieuwe verkiezingen onder de naam NLPF- Nieuwe Lijst Pim Fortuyn. BRON |
Advertentie | |
|
![]() |
|
ik hoop dat t niet valt.. laat die bomhoff maar oppleuren.. ben op zich wel tevreden over t hele kabinet verder.. ennuh, idd, HOU EENS OP MET DE FORTUYN-JAREN 30 VERGELIJKING!
wie heeft hier overigens ooit boeken van fortuyn gelezen? Kvraag me af hoeveel mensen echt alles lezen en dan pas oordelen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar het kabinet is nog niet gevallen hoe graag ze dat in hilversum ook zien..... |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Volgens veel 'slimme mensen' die wel verstand hebben van politiek is het onvermijdelijk dat het kabinet gaat vallen. Men zegt dat vandaag de dag is waarop dat zou moeten gebeuren, gebeurd dat niet -> dan is dat ivm uitvaart Claus, dat ze de koningin niet durven lastig te vallen... Maar ja, beter nu lastig vallen, meteen alles op orde zien te brengen et voila.. Dan nog een tijdje zo door sukkelen... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Rechtse kranten bestaan niet? Neem maar eens een proefabbonoment op de Telegraaf...
|
![]() |
Eindelijk stopt deze kleuterklas. Vanmiddag komt het zootje ongeregeld om 16.00 uur bijelkaar, dus als het meezit zien we 'Balkellende' in het zes-uur nieuws om te vertellen dat het kabinet gevallen is.
Wat betreft de oprichter van deze politieke bom die eindelijk gebarsten is: ik vind de vergelijking tussen hem en Hitler wel redelijk kloppend. Overeenkomsten: - Beide hanteerden een populistische manier van politiek bedrijven. - Beide hadden een enorm charisma. - Beide gaven een minderheid de schuld van problemen (t.w. Joden en asielzoekers). - Beide haalden de daarvoor geldende politiek (t.w. Weimar-republiek en Paars) onderuit door middel van harde kritiek. Gelukkig duurde de politieke periode van de LPF geen twaalf jaar en is er geen wereldoorlog uit voort gekomen. Kenny McCormick, voor zover ik weet was Fortuyn geen afgestudeerd jurist en was hij dus geen mr.. Alhoewel hij zich ook professor noemde, terwijl hij dat al niet meer was..... Laatst gewijzigd op 16-10-2002 om 09:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Tot slot, als ik het voor het kiezen zou hebben, wordt dit de top van mijn lijst: (Premier en) partijleider: ik. ![]() Rechterhand partijleider en vice-premier (+ minister) : Wiegel Partijvoorzitter (+ minister) : Harry Mens Fractievoorzitter: Heinsbroek Vice-fractievoorzitter en adviseur: Herben Secretaris: Eerdmans en Van As Penningmeester: Varela Persvoorlichter: Theo van Gogh ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
We zullen zien. Men dacht in het begin ook dat Pim weinig stemmen zou krijgen. Stem jij maar lekker ergens anders op. I know what I'm doing. ff 't nieuws: =========================================== http://nu.nl/news.jsp?n=66821&c=11 Herben opnieuw fractievoorzitter LPF Uitgegeven: 16 oktober 2002 10:59 Laatst gewijzigd: 16 oktober 2002 11:21 DEN HAAG - De LPF-fractie heeft Mat Herben woensdag unaniem gekozen tot fractievoorzitter van de LPF. Hij volgt Wijnschenk op, die niet aanwezig was. Vice-premier Bomhoff van de LPF neemt ontslag. Hij zal dat om 12.00 uur aankondigen op een persconferentie. De Tweede-Kamerfractie van de LPF zegde woensdagmorgen unaniem het vertrouwen in Bomhoff en ook minister Heinsbroek van Economische Zaken op. Beiden moeten opstappen, verklaarde de nieuwe fractievoorzitter Herben in een ultieme poging het kabinet te redden. Bomhoff en Heinsbroek hebben een diepgeworteld conflict. Ze kunnen elkaar niet luchten of zien. Herben hoopt dat het kabinet op deze manier gered kan worden. Wijnschenk mag wat hem betreft in de Tweede-Kamerbankjes voor de LPF blijven. Er waren 22 Kamerleden aanwezig bij de crisisvergadering. Zalm verliest moed VVD-leider Zalm liet weten nauwelijks nog in het voortbestaan van het kabinet te geloven. Voordat hij woensdagochtend een onderhoud had met premier Balkenende, zei Zalm dat "er elke keer weer iets nieuws" is. Ondanks dat daarna maatregelen van de LPF om de eenheid te herstellen, bekend werden, bleef Zalm pessimistisch. "Ik heb de moed verloren", zei Zalm.
Laatst gewijzigd op 16-10-2002 om 10:37. |
![]() |
|
![]() |
Bomhoff neemt ontslag.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=66678&c=11 VVD blaast kabinet op. Zalm wil verkiezingen! Nu op Ned1
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Woejjj ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Kok kwam net aanrijden op het Binnenhof. ![]() ![]() Ik vind het trouwens zielig voor Beatrix. Moet ze zich hier weer gaan bezig houden, ze heeft wel andere dingen aan haar hoofd.
||
Citaat:
- De puinhopen van acht jaar paars - De Islamisering van Nederland - De verweesde samenleving Ook aanraders zijn: - Babyboomers - Pim's officiele biografie - Sommige boeken over Pim geschreven Jammer dat inderdaad niemand ze leest, dan zouden ze weten dat dit kabinet nog het beste is. |
![]() |
|
![]() |
http://nu.nl/news.jsp?n=66821&c=11
Kabinet valt woensdag Uitgegeven: 16 oktober 2002 10:59 Laatst gewijzigd: 16 oktober 2002 12:21 DEN HAAG - Het kabinet-Balkenende gaat woensdag vallen. VVD-leider Zalm heeft na afloop van overleg met de premier gezegd dat het kabinet er onmiddellijk mee op moet houden. Hij wil nog dit jaar verkiezingen. "Ik heb de moed opgegeven. Met een partij die steeds in chaos is valt niet te regeren." Vice-premier Bomhoff heeft inmiddels zijn ontslag aangeboden. Formeel wordt de situatie woensdagmiddag nog in de ministerraad besproken, maar door de uitspraken van Zalm en het vertrek van Bomhoff is het al duidelijk wat de uitkomst van dat beraad zal zijn. Balkenende zal het ontslag van zijn kabinet, dat 22 juli aantrad, aanbieden aan de koningin. Heinsbroek ontslag Inmiddels is ook LPF-minister Heinsbroek van Economische Zaken afgetreden. Hij zal dat woensdag om 13.30 uur bekendmaken tijdens een persconferentie, aldus een betrouwbare bron. Een demissionair kabinet zonder Bomhoff en Heinsbroek zou dan de taken tot de verkiezingen moeten waarnemen. Bomhoff en Heinsbroek hoeven in die periode niet te te worden vervangen. Diepgewortelde vete Directe aanleiding voor de val van het kabinet is een diepgewortelde vete tussen Bomhoff en Heinsbroek, die elkaars bloed wel kunnen drinken. Heinsbroek zou, nadat hij door fractievoorzitter Wijnschenk naar voren was geschoven als toekomstig partijleider van de LPF, uit zijn geweest op het vice-premierschap van Bomhoff. Ook de problemen in de LPF-Tweede-Kamerfractie hebben bijgedragen aan de teloorgang van het kabinet. De coalitiepartners VVD en CDA hebben er geen enkel vertrouwen in dat de fractie ooit nog orde op zaken kan stellen. Een laatste reddingspoging van de fractie, woensdagmorgen, kwam dan ook te laat. Herben De fractie koos Mat Herben unaniem tot opvolger van Harry Wijnschenk als fractievoorzitter. Wijnschenk was daarbij niet aanwezig. Ook kwamen de LPF-Kamerleden eensluidend tot de slotsom dat Bomhoff en Heinsbroek moeten opstappen. Het was rond het middaguur nog onduidelijk of Heinsbroek net als Bomhoff al zijn conclusies had getrokken. Dinsdagavond was eigenlijk al duidelijk dat het gedaan was met het kabinet, maar uit piëteit met de koninklijke familie werd het crisisberaad toen geschorst. Het zou wel zeer onfatsoenlijk zijn geweest om op de dag van de bijzetting van prins Claus naar de koningin te moeten om ontslag aan te bieden, maakten enkele ministers toen duidelijk.
||
Citaat:
de islamisering van Nederland( die heb ik zelfs in mn bezit) en de puinhopen van acht jaar paars gelezen.. en ik moet zeggen: wat fijn dat dit kabinet valt...
|
![]() |
De LPF is de zwakste schakel...tot ziens...
![]() En laat De L.achwekkende P.leuris F.ederatie alsjeblieft zo snel mogelijk het binnenhof verlaten, want als ze zichzelf al niet eens in de hand kunnen houden dan vraag ik me af hoe ze dat van plan waren bij het hele volk...
Laatst gewijzigd op 16-10-2002 om 12:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En het is maar de mening van een bepaald persoon die dat boek heeft geschreven of heb jij toevallig wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de betrouwbaarheid van deze teksten? ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kabinet-Balkenende IV gevallen Joostje | 67 | 06-03-2010 13:38 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 | |
Laat 't kabinet op zijn bek gaan! dinaatjuh | 142 | 30-03-2005 15:13 | |
Directe bedreiging terroristen richting NL oneMen | 97 | 12-11-2004 08:58 | |
De Kantine |
Mijn condoleances aan iedere Nederlander met verstand waaromniet? | 123 | 16-05-2002 20:45 |