Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Het kabinet moet vallen.
eens 23 51.11%
oneens 19 42.22%
neutraal 3 6.67%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 02:55
dinaatjuh
dinaatjuh is offline
Ik neem aan dat jullie op de hoogte zijn van de 'paascrisis' en het 'paasakkoord'. De D66 achterban kan donderdag het kabinet laten vallen of een doorstart geven. Ik ben voor laten vallen en nieuwe verkiezingen. Dit kabinet is zo ultra aroogant ik heb er echt schoon genoeg van. Zou jij willen dat 't kabinet valt en waarom en vooral ook hoe?

Cheers mates, let's debate..
Oud 30-03-2005, 02:59
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
3.55.. ik mag hopen dat je lam bent..

en het is arrogant..

En ik hoop dat het huidige kabinet blijft zitten..
Oud 30-03-2005, 06:46
Odin
Odin is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 30-03-2005 @ 03:59 :
ik hoop dat het huidige kabinet blijft zitten..
Oud 30-03-2005, 07:58
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 30-03-2005 @ 03:59 :
En ik hoop dat het huidige kabinet blijft zitten..
Oud 30-03-2005, 08:04
Wawl
Wawl is offline
Oneens.
Oud 30-03-2005, 08:04
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Wawl schreef op 30-03-2005 @ 09:04 :
Oneens.
Oud 30-03-2005, 08:08
AsianDF
AsianDF is offline
Eens. Weer eens wat leven in de brouwerij. "Nederland raakt ontwricht" pleur op joh.
Oud 30-03-2005, 08:12
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Oneens.
Oud 30-03-2005, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Oneens.
Oud 30-03-2005, 09:37
gekkie:D
gekkie:D is offline
Jahhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!! Laat maar lekker vallen dat kabinet!!!
Oud 30-03-2005, 09:44
Verwijderd
Val maar lekker zelf.
Oud 30-03-2005, 10:13
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
jahoor, laat maar vallen
Oud 30-03-2005, 10:27
Verwijderd
ja joh laat maar vallen en wilders enzo aan de macht komen

tsja ik sta ook niet echt achter dit kabinet maar als het valt weet ik zeker dat het een of andere ongeorganizeerde rechtse tyfuszooi word en das ook niet beter.
Oud 30-03-2005, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 30-03-2005 @ 11:13 :
jahoor, laat maar vallen
Oud 30-03-2005, 10:36
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 30-03-2005 @ 11:27 :

tsja ik sta ook niet echt achter dit kabinet maar als het valt weet ik zeker dat het een of andere ongeorganizeerde rechtse tyfuszooi word en das ook niet beter.
Valt mee, links staat sterker volgens recente peilingen
Oud 30-03-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 30-03-2005 @ 11:36 :
oh das wel beter, dan moge ze valle van mij
Oud 30-03-2005, 10:41
Verwijderd
Ik denk dat ik op het congres tegen ga stemmen. D66 wordt bekocht met dit akkoord. Een onderzoek naar bestuurlijke vernieuwing is niet concreet. Je kunt alles wel onderzoeken. Op het punt van onderwijs hebben ze niet eens het asociale beleid van Rutte van tafel weten te onderhandelen. En sinds wanneer is hervorming van de publieke omroep een belangrijk D66-punt?
Oud 30-03-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 30-03-2005 @ 11:36 :
Net zoals Gore een chille voorsprong had op bush
Oud 30-03-2005, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 30-03-2005 @ 11:43 :
Net zoals Gore een chille voorsprong had op bush
Ik denk dat de Nederlandse stemgerechtigden wel verstandiger zijn dan die Bush-stemmende Amerikanen.
Oud 30-03-2005, 10:53
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Eens. Hoe eerder dit kabinet weg is hoe beter.
Oud 30-03-2005, 10:58
T_ID
T_ID is offline
Het kabinet van alles de schuld geven is zo'n laag zondebok-niveau, dat ik niet anders kan dan tegen zijn.

^4 naar platform 'Keer het Tij' trouwens, die van plan zijn de democratische stemming van D66 te misbruiken.
Oud 30-03-2005, 11:00
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 30-03-2005 @ 11:46 :
Ik denk dat de Nederlandse stemgerechtigden wel verstandiger zijn dan die Bush-stemmende Amerikanen.

kuchlpfkuch

maar je hebt wel gelijk ja
Oud 30-03-2005, 11:00
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-03-2005 @ 11:58 :
Het kabinet van alles de schuld geven is zo'n laag zondebok-niveau, dat ik niet anders kan dan tegen zijn.

^4 naar platform 'Keer het Tij' trouwens, die van plan zijn de democratische stemming van D66 te misbruiken.
De nieuwe leden van D'66 mogen niet stemmen omdat er de laatste tijd erg veel nieuwe leden zijn bijgekomen.
Oud 30-03-2005, 11:07
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Eens!!

Het wordt tijd dat er na een paar jaar prutsen eindelijk weer een echt kabinet komt.
Oud 30-03-2005, 11:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S.lover schreef op 30-03-2005 @ 12:07 :
Het wordt tijd dat er na een paar jaar prutsen eindelijk weer een echt kabinet komt.
Citaat:
T_ID schreef op 30-03-2005 @ 11:58 :
Net alsof met Wouter Bos of Marijnissen aan de macht het geld opeens wel aan de bomen groeit.
Oud 30-03-2005, 11:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
koekjes schreef op 30-03-2005 @ 11:27 :

Als het kabinet nu valt en er komen binnen een paar weken verkiezingen, heeft Wilders niet eens een partij om op te stemmen.

Dus ik zou zeggen: laat maar vallen die handel! Verlinksen!
Oud 30-03-2005, 11:50
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Interessante reacties van de mensen die hier roepen dat het kabinet moet vallen.
Oud 30-03-2005, 11:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 30-03-2005 @ 12:50 :
Interessante reacties van de mensen die hier roepen dat het kabinet moet vallen.
Interessante reacties van mensen die roepen dat het kabinet moet blijven, mar daar geen behoorlijk argument voor kunnen aandragen, behalve 'stabiliteit'.
Oud 30-03-2005, 11:51
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-03-2005 @ 12:18 :
Net alsof met Wouter Bos of Marijnissen aan de macht het geld opeens wel aan de bomen groeit.
Als we het huidige kabinet moeten geloven wel. Er wordt immers nog massaal geld verspild door landbouwsubsidies, hypotheekrenteaftrek en een te hoog defensiebudget.
Oud 30-03-2005, 11:53
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 12:50 :
Interessante reacties van mensen die roepen dat het kabinet moet blijven, mar daar geen behoorlijk argument voor kunnen aandragen, behalve 'stabiliteit'.
Er zijn ook gewoon mensen die het eens zijn met het kabinetsbeleid en daarom het kabinet liever niet zien vallen.

Dat kan ook nog.
Oud 30-03-2005, 12:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 30-03-2005 @ 12:53 :
Er zijn ook gewoon mensen die het eens zijn met het kabinetsbeleid en daarom het kabinet liever niet zien vallen.

Dat kan ook nog.
Tja, ik kan er gewoon met m'n verstand niet bij dat studenten het eens zijn met dit kabinet, die diezelfde studenten middels de plannen van Rutte flink gaat naaien.
Oud 30-03-2005, 12:13
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 30-03-2005 @ 12:53 :

Dat kan ook nog.
Dat meen je niet
Oud 30-03-2005, 12:15
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
S. schreef op 30-03-2005 @ 11:46 :
Ja, toen half nederland op Pim stemde lieten we zien van wat voor niveau we waren

Maar effe ontopic

gevoelsmatig zou ik erg graag willen dat dit kabinet valt. Mijn reden hiervoor is dat dit een fake kabinet is wat er eigelijk alleen maar zit omdat ze er willen zitten, niet omdat ze samen nederland beter willen maken(dat is in iedergeval mijn indruk na 2 jaar, met deze lijmpoging als zoveelste teken van niet willen wijken).

Maar als ik mijn verstand gebruik moet dat kabinet koste wat kost blijven. We zitten hier in Europa in een recesie(jaja, nog steeds), en een tweede kabinet wat valt(na B1) kan onze economie echt niet hebben. Na de val van B1 zag je al dat nederland effe stil stond, en dat kun je echt niet hebben in een recesie, als nu B2 ook al valt is de enige winst dat we Kyoto nu wel kunnen halen(b2 gaat dat nooit lukken) maar voor de rest zal de economie nog verder in het slop komen te zitten als er weer een maandje of wat(vanaf val kabinet tot aanstelling nieuw kabinet, weet niet hoeveel tijd dat precies kost, gouw een maandje of 4 toch ) zonder goed werkend kabinet zitten. En ik vindt het vreemd dat links, inclusief mijn eigen partij(de SP) zo schreeuwt om nieuwe verkiezingen, omdat dat momenteel in mijn ogen het slechtste is wat er in nederland kan gebeuren, dan maar liever een fake kabinet.

PS, het enige positieve aan het aftreden van Tom de Graaf is wel dat er nu(als het kabinet niet valt) eindelijk vaart komt(of kans is op) bij de vernieuwing van het publieke bestel, want als je nu naar je TV gids kijkt vraag je je(of ik in ieder geval) af waar die 800 miljoen euro blijf
Aan de andere kant vind ik het flauw dat de politiek nu zegt dat er een miljard extra komt voor onderwijs, terwijl een groot deel van dat miljard er zowiezo zou komen, en mensen die zich niet in de politiek verdiepen en alleen op radio veronica het nieuws volgen kunnen zo een beeld krijgen alsof dat nieuwe accoord echt heel tof is
Oud 30-03-2005, 12:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 13:06 :
Tja, ik kan er gewoon met m'n verstand niet bij dat studenten het eens zijn met dit kabinet, die diezelfde studenten middels de plannen van Rutte flink gaat naaien.
naaien van studen valt NOG erg mee, ik krijg genoeg SF om mijn studie te betalen(woon nog thuis), en vindt het persoonlijk vreemd dat ik zoveel krijg dat ik op jaarbasis ongeveer 500 euro over hou
wel lief dat ze aan mijn vakantie denken, maar ik voel me NOG niet genaaid
Ook lief trouwens dat ze iemand die op 2 min van zijn school woont een OV geven, ook op dat punt niets dan lof
En dan te bedenken dat mijn tante( nu 32) toen ze studeerde 2 keer zoveel geld kreeg(ik 270 euro, zei iets meer dan 1000 gulden), dan kan ik persoonlijk moeilijk boos worden op de politiek op dat punt. Op veel andere bezuiniging in het onderwijs maak ik me wel boos overigens
Oud 30-03-2005, 12:23
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ja, mee eens, maar ik hoop niet dat het volk weer zo achterlijk gaat stemmen ..
Oud 30-03-2005, 12:26
Verwijderd
Laat maar lekker vallen dat kabinet, hopelijk kunnen ze een wat socialer beleid maken, waarbij meer geld uitgetrokken wordt aan onderwijs.
En dat ze echt aan normen en waarden gaan werken, dus ipv mensen aanmoedigen om hun kinderen op een creche neer te pleuren, mensen aanmoedigen ZELF hun kinderen op te voeden
Oud 30-03-2005, 12:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 30-03-2005 @ 13:21 :
naaien van studen valt NOG erg mee, ik krijg genoeg SF om mijn studie te betalen(woon nog thuis), en vindt het persoonlijk vreemd dat ik zoveel krijg dat ik op jaarbasis ongeveer 500 euro over hou
wel lief dat ze aan mijn vakantie denken, maar ik voel me NOG niet genaaid
Ook lief trouwens dat ze iemand die op 2 min van zijn school woont een OV geven, ook op dat punt niets dan lof
En dan te bedenken dat mijn tante( nu 32) toen ze studeerde 2 keer zoveel geld kreeg(ik 270 euro, zei iets meer dan 1000 gulden), dan kan ik persoonlijk moeilijk boos worden op de politiek op dat punt. Op veel andere bezuiniging in het onderwijs maak ik me wel boos overigens
Beter lezen. Ik heb het over de plannen van Rutte die er nog aan zitten te komen. Je weet wel, waar al die studenten tegen gedemonstreerd hebben door het Maagdenhuis te bezetten. Wat ze door Rutte zelf was aangeraden. Waarna Rutte niet op wild ekomen dagen en de demonstranten met grof geweld werden verwijderd.
Oud 30-03-2005, 12:28
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 30-03-2005 @ 13:23 :
Ik hoop het ook niet, in de laatste pijling stond hij op 7 zetels, dat valt op zich nog mee
over 8 jaar is daar toch waarschijnlijk niets meer van over, als je het gaat vergelijken met de LPF in ieder geval, die staan nu nog op 1
*vraagt zich toch af wat voor mensen er nu nog op de lpf stemmen *
Oud 30-03-2005, 12:28
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 30-03-2005 @ 13:15 :
We zitten hier in Europa in een recesie(jaja, nog steeds)
Weer een slachtoffer van de negatieve Balkenende-propaganda. Europa zit helemaal niet in een recessie, als ik me niet vergis ligt de groei rond de 2 procent.
Oud 30-03-2005, 12:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 30-03-2005 @ 13:23 :
Maar jij was toch degene die moest lachen toen ze zag dat de Islamitische basisschool was afgefikt? Jij was toch degene die vond dat Isamitische scholen gesloten dienen te worden, omdat de Islam 'niet in Nederland hoort'? En Christelijke scholen mochten wél, want je kwam met het geweldige argument dat 'het Christendom wél bij Nederland hoort'. En alle allochtonen waren volgens jou 'zij' en de rest was 'ons'? En je vond een groot deel van de plannen van Wilders toch best goed?

Wie heeft er hier dan achterlijke ideeën?
Oud 30-03-2005, 12:33
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-03-2005 @ 12:51 :
Als we het huidige kabinet moeten geloven wel. Er wordt immers nog massaal geld verspild door landbouwsubsidies, hypotheekrenteaftrek en een te hoog defensiebudget.
Jij denkt dat een links kabinet de uitgaven gaat verminderen?
Oud 30-03-2005, 12:34
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 13:06 :
Wel, een hogere kwantiteit van studenten staat niet gelijk aan een hogere kwaliteit.
Oud 30-03-2005, 12:35
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 13:27 :
Beter lezen. Ik heb het over de plannen van Rutte die er nog aan zitten te komen. Je weet wel, waar al die studenten tegen gedemonstreerd hebben door het Maagdenhuis te bezetten. Wat ze door Rutte zelf was aangeraden. Waarna Rutte niet op wild ekomen dagen en de demonstranten met grof geweld werden verwijderd.
maar de aanleiding van dit alles was toch de stijging van het college geld
als dit de aanleiding was kan ik me er wel een beetje in vinden, niet helemaal. Persoonlijk ben ik van mening dat elk dubbeltje die je in het onderwijs inversteerd er dubbel uit komt, dus elke vorm van bezuineging in het onderwijs is waanzin, maar als ze willen bezuiningen op onderwijs, liever bij studenten, dan bij bijvoorbeeld speciaal onderwijs en basis onderwijs, en dat om de reden dat studenten wel op hun eigen benen kunnen staan.

Die stome zet van Rutte om de studenten eerst aan te moedigen en daarna ze in de steek te laten is natuurlijk niet te geloven, maar zowiezo zijn er wat mensen in dit kabinet waarvan ik mij afvraag wat er in die mensen omgaat, want ze stralen echt niets uit en maken de enige stomzinnige opmerking na de ander, B1 en B2 is op dat punt het omgekeerde van lubbers en paars
Oud 30-03-2005, 12:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 30-03-2005 @ 13:34 :
Wel, een hogere kwantiteit van studenten staat niet gelijk aan een hogere kwaliteit.
Wordt jij nou nooit moe van het intrappen van al die open deuren?
Oud 30-03-2005, 12:36
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 30-03-2005 @ 13:34 :
bedrijven zitten immers ook te springen om studenten die in 4 jaar tijd voor elk vak een 5,5 halen om maar op tijd af te studeren omdat ze anders extra moeten betalen en verder er geen ene zak naast hebben gedaan.
Oud 30-03-2005, 12:37
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 13:30 :
Maar jij was toch degene die moest lachen toen ze zag dat de Islamitische basisschool was afgefikt? Jij was toch degene die vond dat Isamitische scholen gesloten dienen te worden, omdat de Islam 'niet in Nederland hoort'? En Christelijke scholen mochten wél, want je kwam met het geweldige argument dat 'het Christendom wél bij Nederland hoort'. En alle allochtonen waren volgens jou 'zij' en de rest was 'ons'? En je vond een groot deel van de plannen van Wilders toch best goed?

Wie heeft er hier dan achterlijke ideeën?
Dit topic gaat over het kabinet niet of ik achterlijk ben, dus je kunt die meningen over mij voor je houden. Het gaat er gewoon om dat het volk achterlijk gestemd heeft; CDA ..
Oud 30-03-2005, 12:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 30-03-2005 @ 13:35 :
maar de aanleiding van dit alles was toch de stijging van het college geld
als dit de aanleiding was kan ik me er wel een beetje in vinden, niet helemaal. Persoonlijk ben ik van mening dat elk dubbeltje die je in het onderwijs inversteerd er dubbel uit komt, dus elke vorm van bezuineging in het onderwijs is waanzin, maar als ze willen bezuiningen op onderwijs, liever bij studenten, dan bij bijvoorbeeld speciaal onderwijs en basis onderwijs, en dat om de reden dat studenten wel op hun eigen benen kunnen staan.

Die stome zet van Rutte om de studenten eerst aan te moedigen en daarna ze in de steek te laten is natuurlijk niet te geloven, maar zowiezo zijn er wat mensen in dit kabinet waarvan ik mij afvraag wat er in die mensen omgaat, want ze stralen echt niets uit en maken de enige stomzinnige opmerking na de ander, B1 en B2 is op dat punt het omgekeerde van lubbers en paars
Iedere keer als je het over B1 en B2 hebt, moet ik denken aan de stuntelige boeven uit 'Bassie & Adriaan', vast geen toeval in deze context.

Ik vind het niet alleen belachelijk, maar ook hypocriet, dat dit kabinet studenten flink veel extra wil laten betalen als ze na 5,5 jaar hun studie niet hebben afgerond. Hypocriet omdat veel politici zelf abnormaal lang over hun studie hebben gedaan. Neem zo'n Verhagen bijvoorbeeld: 8 jaar!
Oud 30-03-2005, 12:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 30-03-2005 @ 13:37 :
Dit topic gaat over het kabinet niet of ik achterlijk ben, dus je kunt die meningen over mij voor je houden. Het gaat er gewoon om dat het volk achterlijk gestemd heeft; CDA ..
Jij zegt dat het volk achterlijk heeft gestemd. Ik zeg: de pot verwijt de ketel. Hartstikke on-topic.
Oud 30-03-2005, 12:40
Verwijderd
En na de val Geert Wilders als president
Oud 30-03-2005, 12:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-03-2005 @ 13:40 :
En na de val Geert Wilders als president
Als je denkt dat we in Nederland een president kiezen, zou 'k me nog maar 'ns in de Nederlandse politiek verdiepen als ik jou was.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten