Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 16:08
Black Sugar
Black Sugar is offline
Iedereen droomt wel eens en iedereen vraagt zich wel eens af wat het betekend. Wat valt er eigenlijk te verklaren van dromen, is het je onbewuste of zijn het gewoon indrukken van de vroige dag?
Voor iedereen die ich dit afvraagt, en graag wil weten wat ijn droom betekend dit topic.
(met zekerheid zal niemand je kunnen eggen wat je droom betekend maar vragen kan geen kwaad )
Oud 10-01-2003, 18:18
barkrukkie
barkrukkie is offline
Mijn mening is dat dromen alleen maar verwerkingen zijn van je gebeurtenissen. Je hebt iets meegemaakt, en ´s nachts wordt dit verwerkt.
Sommige mensen zeggen dat dromen een voorspellende functie hebben, maar dit betwijfel ik sterk. Voorspellende dromen kunnen niet bestaan, aangezien de toekomst (IMHO) niet vastligt.
Mijn verklaring (dat soms dromen uitkomen) is dat je niet alleen je gebeurtenissen verwerkt, maar ook verder denkt/droomt over deze gebeurtenissen. Je gaat als het ware allerlei mogelijke dingen dromen die zouden kunnen gebeuren. En daar zit (heel zelden) soms ook iets bij wat echt gaat gebeuren. En dat noemen mensen voorspellende dromen
Maar meestal blijft het toch gewoon een droom, een fantasie, een mogelijkheid van de toekomst, maar die (waarschijnlijk) nooit zal gebeuren.

Offtopic:
of was het de bedoeling dat je hier je droom plaatste en alleen maar vroeg om betekenis? In dat geval, mijn excuses.
Oud 10-01-2003, 22:02
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik droom altijd over DragonballZ, Startrek, of andere series die ik vaak kijk en waar slechterikken in voorkomen. Het verhaal gaat dan meestal dat een willekeurige slechterik de stad aanvalt, en ik probeer natuurlijk om de boel te redden. helaas kom ik er altijd net iets te laat achter dat ik wel kan vliegen, maar dat een bejaarde slak in een rolstoel nog sneller kan gaan dan ik. Of ik kan wel gigantische nergiestralen afvuren, maar die zijn dan nog niet sterk genoeg om een mug bewusteloos mee te schieten. Het klinkt idioot, maar het is echt doodeng, en ik word ook helemaal raar en zweterig wakker. Het gebeurt gelukkig niet vaak (heb het maar niet aan m'n ouders verteld want dan krijg ik meteen een "ga dan ook naar buiten, het is prachtig weer" preek naar m'n hoofd geslingerd...). Ik wil m'n dromen verklaren (er zal toch wel iets meer achter zitten dan "kijk minder tv"), maar ik kan toch moeilijk TV-bad guy intikken in een zoekmachine...
Oud 11-01-2003, 14:15
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
toch is dit toch wel duidelijk?
of de slechterikken nou van tv zijn of niet, je strijdt tegen het kwaad. komt er (te) laat achter dat je wel degelijk krachten hebt om het kwaad te overwinnen, maar hier moet je niet al te veel op vertrouwen.
en dat het DBZ of startrek slechterikken zijn, is volgens mij irrelevant; dit komt omdat je daar veel mee bezig bent, en dus ook 's nachts.

dti was mijn nederige interpetatie, dus vertrouw er niet al te veel op; ik doe niet vaak maar leek me duidelijk alhier. enzow.

ik kan me nooit herrinneren wat ik gedroomd heb.
Oud 11-01-2003, 19:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
"Het kwaad".... hmmm... ik heb binnenkort een proefwerk scheikunde... misschien staat "het kwaad" voor m'n leraar???
Oud 12-01-2003, 15:30
Jordana
Jordana is offline
men heeft al wetenschappelijk bewezen dat dromen idd verwerkingen zijn van wat je hebt meegemaakt.Dus barkrukkie je hebt helemaal gelijk.
Oud 13-01-2003, 11:55
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Jordana schreef:
men heeft al wetenschappelijk bewezen dat dromen idd verwerkingen zijn van wat je hebt meegemaakt.Dus barkrukkie je hebt helemaal gelijk.
Oud 13-01-2003, 13:22
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
dat zal het zijn
ik zat meer aan innerlijke conflicten te denken

maar ik ken je ook niet enzow,
Oud 13-01-2003, 13:35
duister_meisje
duister_meisje is offline
ik heb thuis een boekje liggen met een aantal steekwoorden en wat de droom dan betekent (ik zal het zo gauw mogenlijk eens overtypen en dan hier plaatsen) dus sorry dat hetnu eventjes ene nutteloze reply is, maar komt gauw een nuttige

liefs, hanne
Oud 15-01-2003, 00:56
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Iedereen droomt wel eens
euh.. nee, eigenlijk... al jaren niet meer
Oud 15-01-2003, 07:40
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
bonefish schreef:
euh.. nee, eigenlijk... al jaren niet meer
Jawel hoor, het is alleen dat je ze niet meer kunt herinneren
Oud 15-01-2003, 08:09
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Jawel hoor, het is alleen dat je ze niet meer kunt herinneren
wat heb ik er dan aan?
Oud 15-01-2003, 09:20
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
bonefish schreef:
wat heb ik er dan aan?
ehm... tsjaa... nou..
*stil*
Oud 15-01-2003, 22:10
M1er
M1er is offline
Ik geloof dat dromen een voorspellende functie kunnen hebben. Mijn moeder had ooit gedroomd over een gecrashed vliegtuig.
De dag daarna was op het nieuws dat er een vliegtuig was gecrashed...
Toeval?
Oud 15-01-2003, 22:44
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
M1er schreef:
Ik geloof dat dromen een voorspellende functie kunnen hebben. Mijn moeder had ooit gedroomd over een gecrashed vliegtuig.
De dag daarna was op het nieuws dat er een vliegtuig was gecrashed...
Toeval?
ja
Oud 16-01-2003, 19:40
M1er
M1er is offline
Jij zegt dat de toekomst niet vastligt
Kan kloppen. Maar hoe heet die knakker ook alweer die alle oorlogen enzo voorspelde? da vinci ofzo
Hij kon voorspellen

niet dat dit er veel te maken heeft... maar ja
Oud 16-01-2003, 20:00
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
M1er schreef:
Kan kloppen. Maar hoe heet die knakker ook alweer die alle oorlogen enzo voorspelde? da vinci ofzo
Hij kon voorspellen

da vinci was een uitvinder/kunstenaar. je bedoeld mischien nostradamus? zijn voorspellingen zijn volgens mij behoorlijk vaag, en kun je op veel dingen toepassen.
Oud 16-01-2003, 20:46
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
bonefish schreef:
da vinci was een uitvinder/kunstenaar. je bedoeld mischien nostradamus? zijn voorspellingen zijn volgens mij behoorlijk vaag, en kun je op veel dingen toepassen.
idd
Oud 16-01-2003, 22:09
Isa
Isa is offline
Citaat:
Jordana schreef:
nonsens, dat is slechts een theorie.
en zelfs al zou het o.a. een verwerkingsproces zijn dan nog sluit dat niet uit dat dromen je ook dingen over jezelf of de toekomst of iets dergelijks konden vertellen.
Oud 17-01-2003, 09:59
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
M1er schreef:
Hij kon voorspellen

Je bedoelt volgens mij Nostradamus. Hij 'voorspelde' alles zo vaag! Dat kunnen geen echte voorspellingen zijn. Is wel heel slim hoor om te zeggen:"over 1000 jaar zullen de vissen de zee niet meer bezwemmen". Niemand weet wat het betekend totdat er ineen keer geen zee maar is... OOOW zeggen ze dan dat heeft Nostradamus voorspelt!!!! (ik geef maar even een voorbeeld). En bovendien heeft hij met de meer concrete voorspellingen geen geluk gehad. (de wereld is (tot mijn grote verbazing) nog steeds niet vergaan...)

gegroet
Oud 17-01-2003, 19:19
M1er
M1er is offline
idd nostradamus
maar toch blijf ik erin geloven
Oud 18-01-2003, 07:46
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nonsens, dat is slechts een theorie.
en zelfs al zou het o.a. een verwerkingsproces zijn dan nog sluit dat niet uit dat dromen je ook dingen over jezelf of de toekomst of iets dergelijks konden vertellen.
In mijn 'theorie' zeg ik toch ook juist dat ze over jezelf gaan, aangezien het verwerkingen zijn van JOUW ervaringen.
Ik geloof enkel niet dat ze de toekomst kunnen vertellen (waarom heb ik bovenin ergens uitgelegd)

Maar wat is jouw 'theorie' dan?
Oud 18-01-2003, 20:29
Isa
Isa is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
In mijn 'theorie' zeg ik toch ook juist dat ze over jezelf gaan, aangezien het verwerkingen zijn van JOUW ervaringen.
Ik geloof enkel niet dat ze de toekomst kunnen vertellen (waarom heb ik bovenin ergens uitgelegd)

Maar wat is jouw 'theorie' dan?
eh, dat de menselijke geest ook een ontvangstruimte is voors ignalen die wij meestal helderziend noemen, dus uit de toekomst, over andere gebeurtenissen op aarde etc. meestal sluiten de mensen zich af voor deze signalen. tenminste wanneer ze klaarwakker zijn. bij dromen vervaagt je bewustzijn en komen er allerlei
onwllekeurige beelden binnen van alle delen vd hersenen ipv uit de buitenwereld, hierddoor denk ik dat mensen tijdens hun droomstaat ontvankelijker zijn voor helderziende beelden.

grappig ook dat de droomstaat dezelfde hersengolven heeft als hypnose, wat er ook om bekend staat helderziende ervaringen te kunnen opwekken.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten