Oud 01-03-2003, 22:58
Truusjuh
Truusjuh is offline
heeft iemand hier ervaring mee... ik moet nl naar t ziekenhuis voor een eerste gesprek hierover...
Oud 01-03-2003, 23:00
thunder110
thunder110 is offline
Nee. Mijn zus zit ook nog steeds een kaakoperatie te overwegen, maar de kaakchirurg heeft haar wel behoorlijk afgeschrikt. Haar hele gezicht zou erdoor veranderen, positief of negatief.
Het kwam erop neer dat ze 't maar op goed geluk zou moeten ondergaan.

Waarom heb jij (misschien) een kaakoperatie nodig?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 23:05
Crimson Death
Crimson Death is offline
*zwaai zwaai*
hier. ik heb een kaakoperatie gehad.. maar wat voor een moet jij?. er zijn verschillende kaakoperaties.. in heb een boven en onderkaakcorrectie gehad
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 23:09
Truusjuh
Truusjuh is offline
jah ik weet t dus nog niet.. mijn tandarts kon er niet zowveel over vertellen
maar 18 maart ga k voor een gesprek naar de kaakchirurg..
de tandarts vond t iig wel nodig(en ikzelf ook)
erger dan ik er nu uitzie kan t nooit worden
Oud 01-03-2003, 23:15
shut*up
shut*up is offline
de broer van een vriend van mij heeft een kaakoperatie gehad, zijn onderkaak is naar voren gezet.. hij heeft wel zeker 2 maanden een opgezet gezicht gehad en daarna was er nog steeds een lichte zwelling en hij had ook veel pijn maar hij zou het zo weer doen zei die, want het resultaat was dat hij er veel beter uitzag, en nog belangrijker, geen last meer had met praten en eten...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 23:18
Verwijderd
Je gezicht hoeft niet altijd te veranderen, dat hoeft niet bij een kleine correctie
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 23:18
Truusjuh
Truusjuh is offline
hoe oud waren zij toen ze die operatie ondergingen.. ik ben nu 15 en ik hoop dat t zo snel mogelijk kan maar je hoort ook vaak dat t pas kan rond je 18e ofzow...
Oud 02-03-2003, 12:18
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik moet dus eigenlijk ook een kaakoperatie. Me onderkaak schiet continu los. Echt heel irritant. En soms zit ie ook gewoon dagen vast. Hier willen ze dus wat aan doen. Komt een schoef ofzoiets dergelijks in.
Maar ze willen het zo lang mogelijk uitstellen omdat het een zware operatie is. Zolang ik me kaak zelf nog terug kan krijgen willen ze het liever dus nog niet doen Afwachten dus
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 13:52
Balance
Balance is offline
Een collega van me heeft dat een half jaar terug gehad, toen was ze 18 of 19. Ze heeft een onder- en bovenkaak correctie gehad en tegelijkertijd ook nog een kinoperatie.
Ze heeft een nacht op de intensive-care gelegen en toen nog 5 nachten gewoon in't ziekenhuis, daarna mocht ze al weer naar huis.
D'r gezicht was alleen wel enorm opgezwollen en ze kon niet praten of eten. Maar aangezien zij zich niet zo snel neerlegt bij dingen was ze na 6 weken al weer aan 't werk.
Ze zegt zelf geen pijn te hebben gehad, alleen was 't niet kunnen eten erg irritant (vloeibaar voedsel schijnt heel vies te zijn) en was 't de eerste dagen erg eng, omdat ze ontzettend benauwd was. Maar nogmaals: ze had totaal geen pijn.
D'r gezicht is wel ietsje dikker geworden en d'r neus staat iets meer omhoog volgens mij, maar verder is ze niet heel erg veranderd.
Oud 02-03-2003, 16:28
shut*up
shut*up is offline
die broer van een vriend van me was volgens mij 19 of 20 ofzo.. kgeloof wel dat je moet wachten tot je 18e ofzo.. alhoewel dat ook wel per persoon zal verschillen...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:09
Hellup
Hellup is offline
heeeee! ja dat heeft mijn zusje gehad! ze heeft een ongeluk in het zwembad gehad, en heeft 5 kaakopreraties ondergaan. haar gezicht is niet veranderd hoor! maar ze heeft er geloof ik wel veel pijn aan gehad. 1 tip: laat als t ff kan een operatie zonder "kapje" doen, overgeven is niet handig na zo'n operatie (denk aan hechtingen etc)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:59
Truusjuh
Truusjuh is offline
jah ik kan sinds kort toch tegen prikken dus dat was ik al van plan...

maar dat van je zus is best wel k*t
*geeft knuffel aan haar*
Oud 10-03-2003, 10:24
san101
san101 is offline
kkrijg deze zomervakantie een kaakoperatie. kheb al mn eerste gesprekken gehad. T wordt bij mij een distractie of zoiets.
t had eigenlijk vorig jaar al plaats moeten vinden, maar omdat ik tegen een brommer opreed (en me gezicht dus kapot had) moest ik nog een jaar w88, volgens mij maakt leeftijd nie zo veel uit, als je kaak maar uitgegroeid is, en je gewisseld hebt... dusz. (kben nu 17)

maar iig suc6,

enne... kben nu al vet zenuw8ig!!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:34
Roos
Roos is offline
Ja afgelopen vrijdag voor mn verstandkies. Je voelt er niets van.

De dag erna goed koud houdpen met zo'n coldpack, tegen zwellingen.
En een pakje Advil in huis halen
Oud 10-03-2003, 16:32
Verwijderd
Ik heb eenmaal een apexressectie gehad, en misschien moet ik binnenkort voor nog één. Hopelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:03
KiMZz
KiMZz is offline
Een vriendin van mij moet binnenkort ook een kaakoperatie, wegens een ontstoken/ingegroeide/wat dan ook kies. Heeft al wortelkanaalbehandeling gehad enzo maar t helpt allemaal nie.
Bij haar gaan ze een stukje tandvlees lossnijden, een stuk van die ontstoken kies afslijpen (zodat het niet meer in het tandvlees zit) en dan naaien ze het tandvlees weer terug aan de rest...
Oud 11-03-2003, 11:10
san101
san101 is offline
maar mogen zij/jullie dan ook allemaal zes weken niet kauwen, want dat lijkt me nog het ergste.....???
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:02
Truusjuh
Truusjuh is offline
waarom moet je kaak eigenlijk volgroeid zijn voro een kaakoperatie?
Als je je kaak breekt voor dat hij volgroeid is groeit het toch ook weer goed vast
Oud 15-03-2003, 18:37
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik neem aan dat je verstandskiezen aanwezig moeten zijn.
Oud 15-03-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Truusjuh schreef op 15-03-2003 @ 16:02:
waarom moet je kaak eigenlijk volgroeid zijn voro een kaakoperatie?
Als je je kaak breekt voor dat hij volgroeid is groeit het toch ook weer goed vast
Als je aan je kaak geopereerd wordt, dan veranderen ze iets in jouw kaak. Als je dan nog verder groeit, loop je het risico dat ergens knelpunten ontstaan die bij de operatie nog niet te voorzien waren.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 21:15
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik heb een half jaartje geleden een onderkaakoperatie gehad. Woensdagavond moest ik in het ziekenhuis zijn en de volgende dag om 8 uur was ik als eerste aan de beurt! Daar ging ik dan..het infuus is een heel gemeen prikje maar daarna val je toch in slaap, wat even een rot gevoel is. Ik werd 's middags wakker met twee ijszakken tegen mn wangen (theedoek met een strik op je hoofd) en een slangetje door me neus om het bloed uit mijn maag mee weg te zuigen wat een akelig gevoel is. Alles was goed verlopen en de chirurg zei dat ik erg snel herstelde. Op vrijdagavond was ik alweer thuis. Als je voor het eerst in de spiegel kijk schrik je wel, hoewel mijn gezicht maar een week dik is geweest en het blauw/gele was na 2 weken ook alweer weg. Het deed totaal geen pijn, daar had ik toen ik mijn verstandskiezen weg moest laten snijden ook totaal geen last van. Ik heb ook wel ergere verhalen van mensen gehoord, maar je moet je niet te gauw bang laten maken...het komt echt allemaal wel goed. En later zul je blij zijn dat je het nu al hebt laten doen.

Je moet inderdaad wel al uitgegroeid zijn. Daarom moeten ze ook weten wanneer je voor het eerst ongesteld werd.

Laatst gewijzigd op 15-03-2003 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:30
Truusjuh
Truusjuh is offline
hmm.. nou ik ben dus zonet naar t ziekenhuis gweest en t viel allemaal erg mee
Volgens de kaakchirurg hoefde mn kaak alleen te worden verplaatst en nix doorgezaagd... ik moet alleen eerst nog wel een hele tijd een beugel maar jah dat hep ik er wel voor over
Oud 19-03-2003, 11:33
san101
san101 is offline
das idd nie zo errug. ik loop al meer dan 6 jaar met n beugel, en heb er nog nie echt last van gehad... dusz... ma khoef nog maar een klein jaartje!! joepie!!!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 16:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
san101 schreef op 11-03-2003 @ 12:10:
maar mogen zij/jullie dan ook allemaal zes weken niet kauwen, want dat lijkt me nog het ergste.....???
volgens mij was dat bij m'n collega niet het geval. de eerste 2 weken kon ze nog niet kauwen, maar na een maandje ofzo toch wel volgens mij.
Oud 21-03-2003, 21:04
Suziewafel
Suziewafel is offline
na een week mag je boterhammen zonder korsten eten! (ik dan toch) Daarna puree enzo. Het ergste is dat nadat je geopereerd bent opeens in vanalles zin krijgt, op dat moment is gewoon alles lekker...
Oud 21-03-2003, 21:08
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Suziewafel schreef op 21-03-2003 @ 22:04:
na een week mag je boterhammen zonder korsten eten! (ik dan toch) Daarna puree enzo. Het ergste is dat nadat je geopereerd bent opeens in vanalles zin krijgt, op dat moment is gewoon alles lekker...
dat komt denk ik door het feit omdat je het juist dan nie mag,...dan is het veel 'verleidelijker',.....toch??
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:21
Suziewafel
Suziewafel is offline
Citaat:
nathalie schreef op 21-03-2003 @ 22:08:
dat komt denk ik door het feit omdat je het juist dan nie mag,...dan is het veel 'verleidelijker',.....toch??
Ja, daar had ik in ieder geval erg veel last van
Oud 24-03-2003, 20:23
san101
san101 is offline
ohoh arme ik... ik eet on-ge-loof-lijk veel...
ach ja laat k t positieve er van in zien: krijg ik mooi een platte kont en buik... alleen jammer dat t na mijn vakantie gebeurd ;-)!
Oud 25-03-2003, 02:16
Verwijderd
Kaak
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten