Oud 09-03-2003, 15:28
Anne
Anne is offline
Ik had nog geen topic hierover gezien...

Gaan jullie stemmen?

Ja: op welke partij en waarom?
Nee: waarom niet?

Doel van dit topic: nieuwsgierigheid naar beweegredenen van andere forummers om wel/niet te gaan stemmen en de verkiezingen op het forum onder de aandacht brengen... een hoge opkomst is natuurlijk gewenst!
Oud 09-03-2003, 15:34
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Nee
Ben de hele dag aan het werk en heb geen zin meer om me in al die dingen te verdiepen. Ik weet niet eens wie wie is.
En bij de stemwijzer die ik voor de grap deed (maar wel serieus antwoordde) kwam eruit dat ik moest stemmen op de Senioren Partij
Ik had maar een klein blokje groen, dus met heel veel standpunten was ik het oneens. De rest volgde allemaal kort hierop.
Laat maar dus, ik ga niet stemmen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:40
D@mien
D@mien is offline
Ja, SP
Oud 09-03-2003, 15:46
naam onbekend
naam onbekend is offline
Nee, ik ben net 2 weken te jong.

Anders had ik op de partij uit mijn avatar gestemd. Ik vind namelijk dat je blij moet zijn dat je stemrecht hebt, dus dan moet je het ten allen tijde ook gebruiken. En de provincie is ook belangrijk voor beslissingen op regionaal niveau.
Oud 09-03-2003, 15:47
Seb4
Seb4 is offline
Ik betwijfel het. Ik ken geen van de probleme, standpunten of personen, en wil me niet baseren op de nationale verhoudingen...daarnaast interesseer ik me feitelijk weinig voor provinciale politiek.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:48
Seb4
Seb4 is offline
Ik heb op SP gestemd in Januari, maar nu heb ik er spijt van...achteraf gezien vind ik veel van hun standpunten slecht, bijvoorbeeld nooit oorlog tegen Irak, WAO uitbreiden, hogere uitkeringen...terwijl de verzorgingsstaat al een steeds zwaardere last begint te worden voor de economie en werkgelegenheid.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 16:14
makita
makita is offline
nee, ik vind de ps een beetje onbelangrijk. De landelijke verkiezingen gaan over belangrijke beslissingen maar nu gaat het over van die kleine dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 16:27
Verwijderd
Ik ga wel stemmen, dat iig. Maar waarop weet ik nog niet...uit de stemwijzer kwam GL, maar ik ben tegen het sluiten van Zestienhoven en GL is voor...dus ja...'k denk dus niet dat ik GL ga stemmen, maar ja, wat dan wel...

Laatst gewijzigd op 09-03-2003 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 16:28
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
makita schreef:
nee, ik vind de ps een beetje onbelangrijk. De landelijke verkiezingen gaan over belangrijke beslissingen maar nu gaat het over van die kleine dingetjes.
De PS kiezen de 1e kamer, dus het lijkt me wel vrij belangrijk om te gaan stemmen. Die beslissen namelijk ook over diezelfde "grote dingetjes".
Oud 09-03-2003, 16:39
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
waarschijnlijk wordt het weer groenlinks deze keer, of misschien toch SP.
Hoewel provinciale politiek mij ook weinig interesseerd.

Citaat:
maar ik ben tegen het sluiten van Schiphol en GL is voor...dus ja...'k denk dus niet dat ik GL ga stemmen
hoe kom je erbij dat GL schiphol wil sluiten??? ze willen alleen de groei beperken
Oud 09-03-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef:
hoe kom je erbij dat GL schiphol wil sluiten??? ze willen alleen de groei beperken
Ik bedoelde Zestienhoven. 'k had het al aangepast.

Ik ga denk ik voor D66, dat kwam nu uit de stemwijzer, ben voor het overgrote deel wel eens met hun standpunten, geloof ik. En ze zijn niet voor sluiten van Zestienhoven.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:09
makita
makita is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
De PS kiezen de 1e kamer, dus het lijkt me wel vrij belangrijk om te gaan stemmen. Die beslissen namelijk ook over diezelfde "grote dingetjes".
jaa okee das waar.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:14
~Chyca~
~Chyca~ is offline
VVD of CDA
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:17
Winner
Winner is offline
PvdA

Ik zou er landelijk niet voor stemmen, maar het kwam uit de stemwijzer. SP wat ik normaal altijd stem stond laatste hierbij, dus dat is niet zo'n verstandige keus. Onder PvdA stonden CDA, D66 en LPF en daar wil ik bij voorbaat al niet op stemmen, dus dan is het PvdA.
Oud 09-03-2003, 17:34
BARON
BARON is offline
LPF; er is geen keus.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:08
Joostje
Joostje is offline
GL, er is geen keus
Oud 09-03-2003, 18:14
r3nske
r3nske is offline
Vvd
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:16
NN
NN is offline
Ik stem sterk en sociaal, ik stem PvdA.
Het stemmen voor mijn provincie vind ik belangrijk. Niet alleen vanwege het indirecte Eerste Kamer-kiezen, maar ook omdat de provincie een zwaar onderschatte bestuurslaag is die veel belangrijk dingen doet. Bijvoorbeeld het regelen van openbare aanbestedingen voor het OV met alle eisen en budgetten die daarmee gemoeid gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:20
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef:
LPF; er is geen keus.
Dat is er gelukkig wel hoor, kijk maar eens goed op de verkiezingslijst die bij je thuis is bezorgd.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 19:38
sportbabe
sportbabe is offline
Ik mag nog niet stemmen, maar ik ben hard bezig mn ouders over te halen. Echt, ze vinden verkiezingen altijd leuk, en ze volgen de politiek, maar dan valt het woord Provincie, en dan hoeven ze niet meer...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:36
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
GL, er is geen keus
origineel
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:49
Verwijderd
Ja, GroenLinks. Ik vind de Provinciale Staten zeker belangrijk, ook de provincie is een belangrijk deel van de overheid. Bovendien stemmen de leden van de PS de leden voor de Eerste Kamer, die toch wetsvoorstellen van de Tweede Kamer kunnen blokkeren.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:17
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
r3nske schreef:
VVD
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 23:11
skatefamke
skatefamke is offline
groenlinks.
ik woon in friesland en hier is de magneetzweeftrein een belangrijk verkiezingspunt. de SP is er ook tegen en daar heb ik bij de landelijke verkiezingen op gestemd, maar toen twijfelde ik ook al tussen SP en groenlinks... ik weet niet precies wat de doorslag nu gegeven heeft, maar iig is het milieuthema erg belangrijk voor me.
Oud 09-03-2003, 23:16
attrib
attrib is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
groenlinks.
ik woon in friesland en hier is de magneetzweeftrein een belangrijk verkiezingspunt. de SP is er ook tegen en daar heb ik bij de landelijke verkiezingen op gestemd, maar toen twijfelde ik ook al tussen SP en groenlinks... ik weet niet precies wat de doorslag nu gegeven heeft, maar iig is het milieuthema erg belangrijk voor me.
jij vindt die magneetzweeftrein nix?
waarom precies..?
ik heb er wel dingen over gehoord..
maar wat zijn de plannen daarvoor?
Oud 10-03-2003, 01:01
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
de eerste keer dat ik mag stemmen, dus ik ga wel

alleen nog even beslissen waarop ik ga stemmen
Oud 10-03-2003, 04:03
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik ga wel stemmen, dat iig. Maar waarop weet ik nog niet...uit de stemwijzer kwam GL, maar ik ben tegen het sluiten van Zestienhoven en GL is voor...dus ja...'k denk dus niet dat ik GL ga stemmen, maar ja, wat dan wel...
Lijkt mij dat je dan een afweging komt te maken in een latere post zei je D66, maar op welke punten ben je het dan oneens met hen?

Ik moet eigelijk nog een afweging maken tussen SP en GL. Het maakt me op zich niet zoveel uit welke van de 2, stemwijzer zei SP kort gevolgd door GL, ik heb landelijk op SP gestemd en nu gefolderd voor de SP voor PS en me ma stemt op GL dus ik denk dat ik SP stem hebben we 1 stem voor beide partijen terwijl ik het met allebei wel grotendeels eens ben. Hmm en dan de persoon. Maakt me niet zoveel uit. Ik vind het een beetje overbodig om op een persoon te stemmen omdat diegene bij jou uit de buurt komt. Alsof diegene jouw belangen beter zou behartigen, hoeft niet persee. Maar ja, wie anders
Oud 10-03-2003, 10:02
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Hmmm misschien ga ik toch wel als ik tijd heb. Waarom ook niet.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 10:05
Anne
Anne is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Ik vind namelijk dat je blij moet zijn dat je stemrecht hebt, dus dan moet je het ten allen tijde ook gebruiken.
Eens.

Ik ga zelf, natuurlijk, ook stemmen (provincie Utrecht). GroenLinks, ik weet zelfs al op wie.
Oud 10-03-2003, 10:53
Martian
Martian is offline
GL, op de bovenste, of degene met de leukste naam.

Ik heb geen idee wie wie is verder
Oud 10-03-2003, 10:59
Gatara
Gatara is offline
Ja.

shit
da's morgen al

even mijn kaartje vinden

partij?
Mij werd geadviseerd om Amsterdam Anders te kiezen.
Grappig standpunt van hun:
"Minder reclameborden en beperken tot nuttige mededelingen."
Wanneer is het nuttig?

beknopte programmapunten Noord-Holland:
http://www.stemwijzer.nl/Noord-Holla...evel/dapp.html

Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 10:59
Smartie
Smartie is offline
Ik ga stemmen, op de PvdA. Ik heb hun standpunten in Zuid-Holland vergeleken met de standpunten van andere partijen en deze partij krijgt dus mijn stem. Ik kies waarschijnlijk de nummer twee van de lijst, zij woont in mijn woonplaats
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 11:46
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Nee, ik ben net 2 weken te jong.
Ik ook. Ongeveer dan.
Oud 10-03-2003, 12:17
m@rie
m@rie is offline
Ja.
Op de pvda. Ik weet eigenlijk niet echt wat de plannen van de pvda op provinciaal niveau zijn, maar ik kan me wel vinden in de algemene ideeen.(Die de pvda naar voren heeft gebracht bij de 2e kamer verkiezingen)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:26
Seb4
Seb4 is offline
Ik geloof dat zo'n 80% van de mensen hun stem enkel baseert op de nationale standpunten die de partij inneemt. Eigenlijk best wel..slecht...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Seb4 schreef:
Ik geloof dat zo'n 80% van de mensen hun stem enkel baseert op de nationale standpunten die de partij inneemt. Eigenlijk best wel..slecht...
Vaak zie je bepaalde punten wel terug en qua ideologie zal het wel samengaan, maar inderdaad: op veel punten wordt voorbij gegaan aan hun ideeen op pronvinciaal gebied en daar gaat het toch uiteindelijk om.
Oud 10-03-2003, 12:53
Seb4
Seb4 is offline
-Bijvoorbeeld inzake milieu enzo zie je dat de standpunten inderdaad wel overeenkomen...maar zoals je al een beetje zegt, het zou beter zijn als je echt een keuze maakt op basis van standpunten die betrekking hebben tot de problemen die de mensen die je kiest ook moeten gaan oplossen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:07
Unexplained
Unexplained is offline
Ik ga niet stemmen, en wel om twee redenen:
  1. Er is niets interessants om op te stemmen.
    Bij de 2e kamerverkiezingen was er iets interessants aan de hand. Afgelopen maart ook met de gemeenteverkiezingen (Leefbaar Rotterdam heeft toen mijn stem gekregen - en daar heb ik geen minuut spijt van gehad...ze doen erg goed werk hier).
    Bij de provinciale staten mis ik iets vernieuwends. Het is allemaal meer van hetzelfde.
  2. De provinciale staten zijn achterhaald. Het provinciestelsel stamt nog uit de tijd dat Nederland was opgedeeld in aparte staatjes. De bestuurlijke tussenlaag is hoogst inefficient geworden. Door niet te stemmen hoop ik de opkomst te verlagen waardoor politici in Den Haag eens gaan nadenken over het nut van de provinciale staten en mogelijk gaan hervormen.
Oud 10-03-2003, 14:18
Verwijderd
ja, op de PVDA friesland, nr. 3

Gewoon omdat ik ook op de PVDA landelijk heb gestemd....en mezelf niet heel erg heb verdiept in de provinciale politiek en daarom op dezelfde partij ga stemmen.....
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Seb4 schreef:
tsja.....dat is wel waar....maar ik denk dat dat ook wel een beetje door het stoffige imago van de provinciale politiek komt, terwijl het eigenlijk best wel belangrijk is om te gaan stemmen. De provinciale staten kiest immers de eerste kamer..!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:48
Verwijderd
Morgen mag ik voor het eerst stemmen en ik heb dan ook goed gekeken naar de partijen. Ik vind dat als je mag stemmen, dat je dat dan ook zeker moet doen. Ik stem morgen trouwens op de SP, ik was het toch meer met die partij eens dan met de PvdA.

PS: "ik moet werken" is geen excuus om niet te stemmen. De stemlokalen zijn open van 7:30 tot 21:00. Bovendien is je baas VERPLICHT je een uur stemvrij te geven als je door je werk helemaal geen mogelijkheid hebt om te stemmen. (net op jijkomttochook.nl gelezen )
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:46
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
jellerd schreef:
tsja.....dat is wel waar....maar ik denk dat dat ook wel een beetje door het stoffige imago van de provinciale politiek komt, terwijl het eigenlijk best wel belangrijk is om te gaan stemmen. De provinciale staten kiest immers de eerste kamer..!
En wat is de toegevoegde waarde van de eerste kamer?
Oud 10-03-2003, 16:03
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Seb4 schreef:
Inacurate percentages vind ik verveel-end. Hoeft niet per definitie negatief te zijn aangezien deze verkiezingen multi-functioneel - zowel voor provinciale staten alsmede voor de eerste kamer hebben ze nut.
Oud 10-03-2003, 19:20
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef op 10-03-2003 @ 05:03:
Lijkt mij dat je dan een afweging komt te maken in een latere post zei je D66, maar op welke punten ben je het dan oneens met hen?
Ik weet het nu zeker, ik ga D66 stemmen, is de enige partij die heel erg op het onderwijs gericht is (aldus mijn mentor en die weet op dat gebied wel waar over ze het heeft ) en omdat ik al aan D66 zat te denken is het nu zeker. Op welke punten ik het niet met ze eens ben weet ik zo uit m'n hoofd niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten