Advertentie | |
|
![]() |
|
Moet je wel een goeie versie van Kind Of Blue nemen, één van de taperecorders bij de opname liep niet in het juiste tempo.. Jarenlang is één van de nummers te snel of te langzaam op lp/cd verschenen..
Maar wel een wereldplaat ja.
|
![]() |
John Coltrane (A Love Surpreme / Ole), Miles (die man heeft geeneens een achternaam nodig; enneh... geen enkel album is aan teraden; ze zijn allemaal waardevol om te bezitten!) en Charlie Mingus (Ah Um).
'Jazz is not dead, it just smells funny' (Frank Zappa)
||
Citaat:
![]() Louis Sclavis Quintet Dave Holland Steve Coleman Ornette Coleman Alice Coltrane Art ensemble of chicago David S Ware Delfeayo Marsalis Henry Threadgill James Blood Ulmer John Surman zit wel wat avant garde tussen, weet niet of je dat trekt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ja zo eentje heb ik ook..
24 bit remaster van Sony geloof ik. Maar volgens mij is niet dat nummer anders. Miles Davis had de gewoonte om alles in één take op te nemen, en alleen bij dat nummer wat er dubbel opstaat is dat niet zo gedaan... Die 'alternate take' is de eerste take van dat nummer. Het nummer met de incorrecte snelheid staat er dus niet incorrect op, ook niet voor de compleetheid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Tadd Dameron kun je nog voor kijken.
En Randal Corsen (Latin Jazz) en Harmen Fraanje. Zijn 2 van Nederlands beste Jazzpianisten. Meer info zie www.Randalcorsen.com Daarnaast heb je ook nog 't Rosenberg Trio |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Enquete Muziek; vul even in! :) La-Dip | 51 | 30-01-2008 21:13 | |
Algemene schoolzaken |
vragenlijst voor ons profielwerkstuk toemp..bla | 39 | 18-12-2006 18:35 | |
Films, TV & Radio |
Idols 3: De laatste 2 Freshh~ | 500 | 02-05-2004 00:17 | |
De Kantine |
PimPamPet-Categorieën diamondvoodoo | 21 | 02-04-2003 19:06 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |