Oud 26-10-2003, 17:30
Verwijderd
heeeeelp!! ik doe een oproep aan alle paardengekken...zet aub al je ponys in stal ofzo!!!
ik vind dit echt eng!
ze moeten die man (of vrouw, of meerdere) echt zelf bewerken met een mes!!! (sorry hoor, maar je moet echt niet helemaal 100 zijn als je onschuldige dieren zoiets aandoet)

wat vinden jullie???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2003, 17:31
thunder110
thunder110 is offline
Om eerlijk te zijn vind ik helemaal niks.

Heel sneu voor de eigenaartjes enzo.
Oud 26-10-2003, 17:32
Verwijderd
sneu voor de eigenaren??!!! sneu voor de DIEREN zul je bedoelen...arme beestjes...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:43
maffevis
maffevis is offline
Waar gaat het heen met deze wereld!? THIS WORLD HAS GONE MADDDDD!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:45
Verwijderd
je heb helemaal gelijk!!! zoiets doe je toch niet???
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:49
erwtje
erwtje is offline
die mensen die die pony's zo mishandelen moeten zelf gewoon ergens worden vastgezet en zelf helemaal worden bewerkt met een mes!!en niet zo'n beedje ook....
zo!
Oud 26-10-2003, 18:31
strafcorner
strafcorner is offline
Waarom mag dat niet? en het slachten van paarden (en anderen dieren) wel?
Oud 26-10-2003, 18:59
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 26-10-2003 @ 19:31:
omdat het dan hak dood is...

en hierbij worden ze mishandeld, en hierbij is het erg voor eigenaar. bij de slacht kiest de eigenaar er zelf voor
Oud 26-10-2003, 19:06
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
SuperS schreef op 26-10-2003 @ 19:59:
omdat het dan hak dood is...

en hierbij worden ze mishandeld, en hierbij is het erg voor eigenaar. bij de slacht kiest de eigenaar er zelf voor
Het is zeker niet hak dood, denk aan de transporten, de erbarmelijke leefomstandigheden, het zonder verdoving afknippen van staarten/ballen en dat soort zaken (is dan wel niet tijdens de slacht maar goed) verder zijn de meeste slachtmethodes echt niet hak dood.... En of de eigenaar er nou wel of niet zelf voor kiest maakt voor het dier niet uit.. Overigens ben ik de mening toegedaan dat dieren geen eigenaar hebben.
Oud 26-10-2003, 19:11
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ja ranzig zeg, dat was laatst op tv een familie had de volgende ochtend hun favoriete pony afgeslacht en zwaar mishandeld in de wei gevonden.......

weer een andere gezin had 1 van hun schapen zwaar mishandeld met een stok in z'n reet gevonden

dan ben je echt ziek

trouwens ook verschrikkelijk voor de kinderen die altijd met op die pony reden en hem verzorgden enz enz.....
je zou zo je hond maar vinden ofzo
Oud 26-10-2003, 20:26
MUTS123
MUTS123 is offline
Bij mij in de regio is er ook zo'n idioot actief geweest....DOODeng. Stak konijnen en cavia hokken met dieren erin in de fik, verminkte allerlei dieren in de wei.........ZO verschrikkelijk. Ik vraag me echt af wat daar zo geweldig leuk aan is en hoe iemand dat uberhaupt KAN, dan moet je toch wel zo ver heen zijn Kijk, op dat soort personen moeten ze nou wetenschappelijke tests doen ipv op onschuldige dieren!
Oud 26-10-2003, 21:31
Eend
Eend is offline
In Duitsland is zo'n hele bende. Ook was daar ooit een hele privéstal getroffen door een stel van die gekken. Alle paarden dood...

Gelukkig heeft onze manege bewaking van 5 creepy honden (ik moet ze niet echt) en een stel stalknechten.
Oud 27-10-2003, 15:04
biep
biep is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 26-10-2003 @ 19:31:
omdat 9 vd 10 x als een paard geslacht wordt een aandoening of iets anders heeft (hij is te oud, iets gebroken, kan nog amper eten/op zn benen staan etc.) en het paard op zo'n manier geen "paardwaardig bestaan" meer kan hebben.

Dat vind ik heel wat anders dan zomaar voor de lol een paard
pijn doen/afmaken.

(gelukkig staan mijn pony's 's winters de hele dag op stal, behalve die 1,5 uur dat ik ze rijd, moet er niet aan denken dat hun zoiets zou overkomen, vooral Heros betekend meer voor me dan (bijna) wie dan ook...)
Oud 27-10-2003, 15:35
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
biep schreef op 27-10-2003 @ 16:04:
omdat 9 vd 10 x als een paard geslacht wordt een aandoening of iets anders heeft (hij is te oud, iets gebroken, kan nog amper eten/op zn benen staan etc.) en het paard op zo'n manier geen "paardwaardig bestaan" meer kan hebben.

Dat vind ik heel wat anders dan zomaar voor de lol een paard
pijn doen/afmaken.

(gelukkig staan mijn pony's 's winters de hele dag op stal, behalve die 1,5 uur dat ik ze rijd, moet er niet aan denken dat hun zoiets zou overkomen, vooral Heros betekend meer voor me dan (bijna) wie dan ook...)
Ja jij gaat er vanuit dat er alleen maar manege paarden op de aarde rondlopen, er worden er zat geslacht zonder dat er ooit maar een kindje op heeft zitten hobbelen hoor. En de andere dieren dan? die al helemaal niet, die worden en masse voor gefokt.. En ook gedood voor plezier (het consumeren van...)
Oud 27-10-2003, 15:43
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
echt ziek als je zoiets doet zeg
Oud 27-10-2003, 16:00
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
biep schreef op 27-10-2003 @ 15:04:
laat je ze er alleen maar uit om te rijden (swinters dan) Dat vind ik best zielig Moeten ze de hele dag op stal staan, mogen ze er eindelijk uit mogen ze niet eens doen waar ze zin aan hebben...
Oud 27-10-2003, 17:31
biep
biep is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 27-10-2003 @ 16:35:
Ja jij gaat er vanuit dat er alleen maar manege paarden op de aarde rondlopen, er worden er zat geslacht zonder dat er ooit maar een kindje op heeft zitten hobbelen hoor. En de andere dieren dan? die al helemaal niet, die worden en masse voor gefokt.. En ook gedood voor plezier (het consumeren van...)
We hadden het hier toch ook over paarden die bedoeld zijn om op te hobbelen (bijna alle paarden bij mensen in de wei zijn om op te rijden/ mee te mennen etc. en daar ging dit topic over), en niet over paarden die ervoor gefokt worden om geslacht te worden.
Oud 27-10-2003, 17:36
biep
biep is offline
Citaat:
Qimm schreef op 27-10-2003 @ 17:00:
laat je ze er alleen maar uit om te rijden (swinters dan) Dat vind ik best zielig Moeten ze de hele dag op stal staan, mogen ze er eindelijk uit mogen ze niet eens doen waar ze zin aan hebben...
hij (Heros) mag een uurtje per dag even spelen/uitrennen in de paddock (maar meestal is hij het na een half uurtje al meer dan zat) (smorgens) en savonds of smiddags rijd ik hem.
Buiten laten staan in de winter heb ik 1 winter geprobeerd, maar hij vind het nix aan, gaat hij bij het hek staan en schrapen met ziojn hoef dat hij weer naar binnen wil.
(hij heeft het echt heel snel koud en heeft een pesthekel aan regen, blijft hij nog liever op stal een beetje rollen en spelen met z'n skippy in de warmte)

hij mág wel van mij in de wei staan, hij vind het gewoon geen zak aan in de winter....
(ik geef toe: het is ook wel een beetje een verwend mietje hoor, koukleumpje )
Oud 27-10-2003, 17:47
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
biep schreef op 27-10-2003 @ 18:31:
We hadden het hier toch ook over paarden die bedoeld zijn om op te hobbelen (bijna alle paarden bij mensen in de wei zijn om op te rijden/ mee te mennen etc. en daar ging dit topic over), en niet over paarden die ervoor gefokt worden om geslacht te worden.
Ja en ik vroeg mij af waarom het wel erg is dat die paarden vermoord worden en niet erg als het andere paarden en dieren betreft
Oud 27-10-2003, 19:04
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
biep schreef op 27-10-2003 @ 17:36:
hij (Heros) mag een uurtje per dag even spelen/uitrennen in de paddock (maar meestal is hij het na een half uurtje al meer dan zat) (smorgens) en savonds of smiddags rijd ik hem.
Buiten laten staan in de winter heb ik 1 winter geprobeerd, maar hij vind het nix aan, gaat hij bij het hek staan en schrapen met ziojn hoef dat hij weer naar binnen wil.
(hij heeft het echt heel snel koud en heeft een pesthekel aan regen, blijft hij nog liever op stal een beetje rollen en spelen met z'n skippy in de warmte)

hij mág wel van mij in de wei staan, hij vind het gewoon geen zak aan in de winter....
(ik geef toe: het is ook wel een beetje een verwend mietje hoor, koukleumpje )
Mja oke, maar als ze maar even 'paard kunnen zijn' even lekker rollen rondje scheuren, knagen aan dooie gras plukjes. Hoeft ook niet de hele dag maar toch even een uurtje zelf naar buiten.
Ik vind die 23 uur per dag op stal paarden zo zielig. Mogen ze alleen maar de benen strekken als er iemand opzit. Hoe kun je dan lekker bokken en gek doen?
Oud 27-10-2003, 20:35
biep
biep is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 27-10-2003 @ 18:47:
Ja en ik vroeg mij af waarom het wel erg is dat die paarden vermoord worden en niet erg als het andere paarden en dieren betreft
ik niet
Oud 27-10-2003, 20:38
biep
biep is offline
Citaat:
Qimm schreef op 27-10-2003 @ 20:04:
Mja oke, maar als ze maar even 'paard kunnen zijn' even lekker rollen rondje scheuren, knagen aan dooie gras plukjes. Hoeft ook niet de hele dag maar toch even een uurtje zelf naar buiten.
Ik vind die 23 uur per dag op stal paarden zo zielig. Mogen ze alleen maar de benen strekken als er iemand opzit. Hoe kun je dan lekker bokken en gek doen?
ja idd, zeker met die kou. Worden ze lekker fel van. Heros gaat meestal eerst rollen, 10 rondjes bokken en scheuren, en dan is hij het weer zat.

Hij gaat binnenkort trouwens wel naar een nieuwe stal, waar hij wel elke dag in de wei gaat, ook in de winter. Alleen dan heeft hij een speelmaatje, dus ik hoop dat hij zich dan een beetje vermaakt .
Oud 27-10-2003, 20:41
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
biep schreef op 27-10-2003 @ 21:35:
ik niet
sterk antwoord!
Oud 27-10-2003, 20:57
biep
biep is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 27-10-2003 @ 21:41:
sterk antwoord!
zeker.

maar wat had je van mij willen horen dan? ben wel benieuwd.
Ik ben niet iemand die naar slachterijen gaat om dieren te bevrijden, zoals mijn broertje, en dat zie ik mezelf ook niet snel doen.
Tuurlijk is het meer dan jammer dat er levende wezens gefokt en geslacht worden om door ons geconsumeerd te worden, maar ik heb geen zin om mezelf daar net als mijn broertje 24/7 actief mee bezig te houden.

Alleen naar mijn mening is er wel degelijk een verschil tussen het consumeren van dieren en het martelen van dieren. In principe is het hetzelfde ja, daar ben ik het zeker mee eens. Maar bij het slachten vh consumeren van dieren wordt het tenminste nog in 1klap gedaan en met een "doel". Bij het martelen van die beesten dmv er messen in te steken etc. doe je het gewoon voor de fun, en verder niets, niemand die er wat aan heeft.
Oud 28-10-2003, 13:22
horses_tha_best
horses_tha_best is offline
ik vind het echt gestoord dat mensen een dier en vooral een paard waar je echt een band mee kan krijgen dood kan maken! en op welke manier vindt ik echt schandalig, als ik zo iemand zou tegen komen of als die opgepakt wordt zou ik hem de dodstraf geven want een dier kan zich toch niet verdedigen? ik moet er niet aan denken dat mijn paard afgeslacht word nu is ze eindelijk zover dat ze mensen vertrouwd want ze is verwaarloosd geweest en als er dan zoiets gebeurt ook al is ze dan dood dat is toch verschrikkelijk?
Oud 28-10-2003, 14:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
biep schreef op 27-10-2003 @ 21:57:
zeker.
Maar bij het slachten vh consumeren van dieren wordt het tenminste nog in 1klap gedaan en met een "doel". Bij het martelen van die beesten dmv er messen in te steken etc. doe je het gewoon voor de fun, en verder niets, niemand die er wat aan heeft.
De dieren die naar de slacht gaan worden hun hele leven gemarteld door in kleine hokken te leven, een helrit naar de slacht moeten maken (kippen breken snel hun poten tijdens de rit enzo), en dan nog de pijnlijke dood meemoeten maken. Wat natuurlijke niet altijd in een keer lukt.

Je hoeft niet 24/7 bezig te zijn met dierenleed, maar je kan op zijn minst de bewuste keuze maken om te weten wat je eet.
Oud 28-10-2003, 14:53
Verwijderd
mensen die dieren mishandelen enz. we raken eraan gewend
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 15:02
biep
biep is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-10-2003 @ 15:23:
De dieren die naar de slacht gaan worden hun hele leven gemarteld door in kleine hokken te leven, een helrit naar de slacht moeten maken (kippen breken snel hun poten tijdens de rit enzo), en dan nog de pijnlijke dood meemoeten maken. Wat natuurlijke niet altijd in een keer lukt.

Je hoeft niet 24/7 bezig te zijn met dierenleed, maar je kan op zijn minst de bewuste keuze maken om te weten wat je eet.
wie zegt dat ik dat niet doe?

Ik zeg toch ook niet dat het terecht is dat die dieren in die kleine hokke gestopt worden etc. (absoluut niet) maar naar mijn mening is dat wat anders dan voor je lol een dier snijden of in de fik steken.
Oud 28-10-2003, 15:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
biep schreef op 28-10-2003 @ 16:02:

Ik zeg toch ook niet dat het terecht is dat die dieren in die kleine hokke gestopt worden etc. (absoluut niet) maar naar mijn mening is dat wat anders dan voor je lol een dier snijden of in de fik steken.
Tuurlijk is het wat anders. De ene is door een psychisch niet in orde persoon en de ander is doordat er een hoop mensen niet verder denken. Zit wel wat verschil

Je ging alleen zeggen dat het bij de ene in 1 klap gebeurd,. Ik probeerde even te verduidelijken dat het niet in 1 klap gebeurd.
Oud 28-10-2003, 17:01
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
horses_tha_best schreef op 28-10-2003 @ 13:22:
ik vind het echt gestoord dat mensen een dier en vooral een paard waar je echt een band mee kan krijgen dood kan maken!
Wie zegt dat je geen band met je goudvis kan hebben dan? Alsof 'grote' dieren alleen geschikt zijn om een band mee te krijgen
Oud 28-10-2003, 18:11
horses_tha_best
neej tuulijk kan je ook een band met je goudvis krijgen dat zeg ik niet maar een paard is gewoon... tja een beetje moeilijk uit te leggen maar ik heb nou eenmaal ervaringen met paarden en niet met de goudvis van m'n broertje. ik heb gewoon een hele goede band met m'n paard en dat was gewoon ff een voorbeeld
Oud 29-10-2003, 13:34
Overjoyed
Overjoyed is offline
Je moet zo'n idioot met een slagersmes bewerken.
ALF terroristen aan de macht.
Oud 30-10-2003, 19:50
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 29-10-2003 @ 14:34:
Je moet zo'n idioot met een slagersmes bewerken.
ALF terroristen aan de macht.
Yep en daarna die ALF terrorist in de bak gooien. Maar ik vind ook dat ze die figuur die die paarden mishandelt zwaar moeten bestraffen, 20 jaar de bak in of zo.
Oud 30-10-2003, 20:12
AlopiA
AlopiA is offline

Paardenslacht is ZO zielig, ik snap niet waarom mensen zoiets zouden willen doen, opluiten in een inrichting die mensen
Oud 31-10-2003, 18:55
Verwijderd
Mja, ik vind het ook niet kunnen, het hoort niet. Maar ik vind hyperactief doen om paarden ook weer overdreven
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 21:57
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 30-10-2003 @ 21:12:
[afbeelding]

Paardenslacht is ZO zielig, ik snap niet waarom mensen zoiets zouden willen doen, opluiten in een inrichting die mensen
Wat een fokkin hypocriet gedoe toch, wat maakt een paard nou anders dan een koe, kut the crap en word veganist/tariër maar loop niet te emmeren dat alleen paarden zielig zijn. Of haal dat "horse" in "stop horse slaughter" weg...
Oud 01-11-2003, 12:55
kees17
kees17 is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 31-10-2003 @ 22:57:
Wat een fokkin hypocriet gedoe toch, wat maakt een paard nou anders dan een koe, kut the crap en word veganist/tariër maar loop niet te emmeren dat alleen paarden zielig zijn. Of haal dat "horse" in "stop horse slaughter" weg...
Paardenvlees is best wel lekker, moet jij ook eens proberen
Oud 01-11-2003, 13:26
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
kees17 schreef op 01-11-2003 @ 13:55:
Gossie wat zijn we grappig...
Oud 02-11-2003, 17:45
horses_tha_best
Citaat:
ja wat een lol een niveau van 0,0 ofnie dan? en trouwens paardenvlees smaakt helemaal nergens naar
Oud 02-11-2003, 18:58
kees17
kees17 is offline
Citaat:
horses_tha_best schreef op 02-11-2003 @ 18:45:
ja wat een lol een niveau van 0,0 ofnie dan? en trouwens paardenvlees smaakt helemaal nergens naar
Je moet het eerst ook roken.
Oud 02-11-2003, 19:03
Pekay
Pekay is offline
Ik vind mensen die dieren mishandelen echt ziek in hun hoofd!!

Waarom zou iemand zo een onschuldig dier pijn willen doen?? Nou , ik zou het wel weten, ik zou alles dubbel en dwars terug doen bij diegenen

ziekelijk gewoon...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 19:09
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Pekay schreef op 02-11-2003 @ 20:03:
Ik vind mensen die dieren mishandelen echt ziek in hun hoofd!!

Waarom zou iemand zo een onschuldig dier pijn willen doen?? Nou , ik zou het wel weten, ik zou alles dubbel en dwars terug doen bij diegenen

ziekelijk gewoon...
Waarom zou iemand een onschuldig dier willen vermoorden en opeten?
Oud 02-11-2003, 19:10
Brutus
Brutus is offline
er zit paardenvlees is kroketten
Oud 02-11-2003, 19:17
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Rambo schreef op 02-11-2003 @ 20:10:
er zit paardenvlees is kroketten
Oud 02-11-2003, 19:19
kees17
kees17 is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 02-11-2003 @ 20:09:
Waarom zou iemand een onschuldig dier willen vermoorden en opeten?
Omdat we omivoren zijn we eten vlees en planten, jij bent appart want jij eet alleen maar planten. En laten we hier geen discussie meer over maken over vlees eten.
Oud 02-11-2003, 19:22
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
biep schreef op 28-10-2003 @ 16:02:

Het is begrijpelijk dat je dat denkt, maar het verschil dat je noemt tussen paarden met messen bewerken en varkens in donkere hokjes stoppen is niet wezenlijk. Het is in beide gevallen wreed, en het doel (want dat is het verschil dat jij duidt) is -ofschoon in de "vorm" anders- in beide gevallen in wezenlijke zin identiek: bevrediging van een triviaal en, in verhouding tot het leed van de betreffende dieren, onevenredig belang. Dat het belang in het ene geval bestaat in de wens dieren te mishandelen op zich, en in het andere geval bestaat in de wens de smaak van vlees te proeven maakt geen wezenlijk onderscheid. omdat in beide gevallen men zijn eigen geringe belang laat prevaleren boven dat van het gewichtiger belang van andere wezens.
Oud 02-11-2003, 19:24
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
kees17 schreef op 02-11-2003 @ 20:19:
En laten we hier geen discussie meer over maken over vlees eten.
Het is niet meer dan vanzelfsprekend dat strafcorner wijst op de merkwaardige inconsistentie van de gemiddelde Nederlander ten aanzien van dieren.
Oud 02-11-2003, 19:32
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 02-11-2003 @ 20:19:
Omdat we omivoren zijn we eten vlees en planten, jij bent appart want jij eet alleen maar planten. En laten we hier geen discussie meer over maken over vlees eten.
We zijn omnivoren met een dominerende plantenetende kant.

Vergelijkbaar met bepaalde apen.
Oud 02-11-2003, 19:36
kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-11-2003 @ 20:32:
We zijn omnivoren met een dominerende plantenetende kant.

Vergelijkbaar met bepaalde apen.
Dus vlees hoort er ook bij.
Oud 02-11-2003, 19:39
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
kees17 schreef op 02-11-2003 @ 20:36:
Dus vlees hoort er ook bij.
Niet per se, het is namelijk totaal overbodig geworden Maar goed het is een beetje tegen dovemans oren praten, daar je toch wel in je eigen bekrompen conservatieve denkbeelden blijft geloven. Gebrek aan inlevingsvermogen... Je hebt er op meerdere fronten last van...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten