Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het aantal megapixel van de afbeeldingen; met minimaal 3 megapixel kun je de foto's als je wilt ook laten afdrukken op gewoon fotopapier, en dan op 9x13 cm.
Of er een flitser op zit, en zo ja, of je die dan ook úit kunt zetten. Of er een schermpje op zit; met schermpje is duurder en de batterijen gaan wat sneller leeg, maar het is wel handig. Zoomfunctie, ook handig. Digitale zoom hoef je niet op te letten, want dat zegt helemaal niets; digitaal inzoomen kun je ook wel later met de computer doen. Optische zoom is véél belangrijker. Neem iets van een goed merk zoals canon of kodak of hp ofzo. Dan gaat 't wat minder gauw kapot enzo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Let op 't aantal MegaPixels, 2.0MP is toch wel 'n minimum vind ik persoonlijk voor degelijke foto's.
Let ook op: wat voor soort batterijen heeft 't ding nodig, LCD-schermpje ja of nee (95% van de digicam's heeft 't ondertussen wel, maar goed ![]() ![]() ![]()
|
let op bereik vd lens
kwaliteit vd lens gebruik van accu's, evt batterijen type geheugen gewicht, materiaal, ergonomie er zijn camera's die alleen met compressie opslaan, wat natuurlijk een nadeel is. waar je ook op moet letten is de lichtgevoeligheid en beeldruis, sony camera's hebben daar last van en maken gebruik van duur memory stick geheugen.. mijn voorkeur gaat uit naar een nikon of canon toestel, ook minolta en leica (ietwat hogere prijsklasse ![]() neem een kijkje op onderstaande sites www.dpreview.com www.stevesdigicams.com |
![]() |
|
Ik heb zelf een Minolta F200 (4MP - 3x zoom - SD) en ben er tevreden over.
Via-via heb ik gehoord dat deze bij een bepaalde computerwinkel nu erg goedkoop zijn, het F200 model zit op 179 euro. Ik heb er zelf ong 320 voor betaald. ![]() Let er wel op dat je goede batterijen neemt/krijgt. Ik had een x een HP 735 icm cheapass AH batterijen, en die waren létterlijk na 4 foto's op. GP's (http://www.gppowerbank.nl/) zijn wel goed, dat zie je echter ook terug in de prijs. ![]() Succes ermee verder. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Verder de batterijen kan ik eventueel ook bij de HEMA kopen moet je kijken voor 2100 MaH (zijn ook best duur) daarmee kan ik mijn toestel op hoogste resolutie, met flits en scherm volschieten. -+ 200 foto's. Verder zou ik goed kijken voor aanbiedingen (vooral in Duitsland) en kieskeurig checken. Greetz |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
www.dpreview.com |
![]() |
|
Verwijderd
|
De isowaarde is de lichtgevoeligheid van de camera. maar dat is niet zeer belangrijk voor de aankoop van de camera, tenzij je proffesioneel wilt fotograferen
![]() ![]() ![]() Greet*z |
![]() |
|
![]() |
Dit gaat misschien allemaal heel achterlijk klinken, maar:
Ik heb alle bovenstaande posts gelezen, en heb ook al op google gezocht en op die sites gekeken naar recencies en dergelijke, maar er zijn (in mijn ogen) gewoon te veel cams om uit te kiezen, er is nergens echt een goed overzicht voor dummies. Er zijn te veel cameras en teveel mogelijkheden... door te lezen heb ik wel een idee van wat ik een beetje nodig heb. Ook ben ik naar een aantal winkels geweest, maar die ruiken het meteen als je niet weet waar je het over hebt. ![]() Goed, to the point: Ik zoek een digitale camera - die zeker niet te duur is (een echt uiterlijke max van 300 euro, liever rond de 200 euro voorzover dit mogelijk is) - van in ieder geval meer dan 2 megapixels - aardig tegen een stootje kan - kan optisch zoomen - zo mogelijk ook als webcam te gebruiken - fijn in de omgang Ik wil er echt niets professioneels mee doen, gewoon van tijd tot tijd foto's maken voor de lol (zomaar of vakantie) of voor school, en een beetje cammen zou ook leuk zijn. Van welke merken/types moet ik zeker afblijven, en waar moet ik me verder op richten? Ik kan wel op lenskwaliteit e.d. letten maar weet daar dus niets vanaf... Het is niet de bedoeling dat jullie mijn cam kiezen... maar hopelijk meer tot een keuze kunnen brengen, want ik zie door de bomen het bos niet meer. ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 15:14. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
advies gevraagd nieuwe digicam kopen NN | 11 | 29-07-2007 18:20 | |
Software & Hardware |
[Digicam] Goede voor 200 euro? Joël | 17 | 16-07-2004 18:15 | |
Software & Hardware |