Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: wat vind jij van snorders?
ze zijn illegaal en dus moeten ze hard worden gestraft 5 25.00%
er moet er meer op worden gecontroleerd, maar geen hardere straffen 6 30.00%
ze zijn goedkoper dan de geregistreerde taxie's dus beter 3 15.00%
ze moeten maar doen waar ze mee bezig waren ... heb er geen last van 6 30.00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2004, 15:13
ingetje85
ingetje85 is offline
ik ben bezig met een project op school dat over snorders (zwarte taxie's) gaat. ik wil graag van jullie weten of je juist een hardere aanpak wilt tegen de snorders of vind je juist dat ze hun gang maar moeten gaan. En ben je zelf weleens met een zwarte taxie meegereden

alvast super bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 15:27
Verwijderd
Ik wil als ik een taxi neem eentje die weet wat hij doet, en als hij brokken maakt ben je bij een illegale taxi de klos, en bij een legale niet want die is ervoor verzekerd
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:28
gr@ftak
gr@ftak is offline
Ik vind dat de regering beter moet controleren en harder straffen. Waarom? Omdat ze de markt voor de normale taxis uitgraven en ze illegaal zijn. Ik betaal liever 1 euro meer om met een normale taxi te gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:43
Verwijderd
Toevallig weet ik dat als je een taxi vergunning wilt overkopen in Rome dat je dan 90.000 euro mag gaan dokken, of je moet heel veel geluk hebben en er een krijgen, ik weet niet hoe duur het hier is om zo'n vergunnig te krijgen of over te nemen, maar het is wel zeer slecht jegens taxis die een vergunning hebben en er hard voor werken, dus moet er beter gecontoleerd worden
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 16:22
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik weet niet hoe er op dit moment gestraft wordt tegen zwarte taxi's, maar ik neig naar meer controleren, maar niet harder straffen. Ik denk dat een harde straf bij dit soort dingen geen echte oplossing is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 16:28
Gatara
Gatara is offline
Ik weet eigenlijk te weinig af van de huidige gang van zaken rondom het taxi-wezen. Weet alleen dat taxi chauffeurs als aso's rijden

Maar ik stem dus ook niet, wan t ik heb echt geen idee.
Oud 02-02-2004, 18:14
ingetje85
ingetje85 is offline
Citaat:
ingetje85 schreef op 02-02-2004 @ 16:13:
ik ben bezig met een project op school dat over snorders (zwarte taxi's) gaat. ik wil graag van jullie weten of je juist een hardere aanpak wilt tegen de snorders of vind je juist dat ze hun gang maar moeten gaan. En ben je zelf weleens met een zwarte taxi meegereden

alvast super bedankt
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 08:00
little nemo
little nemo is offline
hoe komt het dan dat die snorders goedkoper zijn?? is dat alleen maar omdat ze geen geld uitgeven aan vergunningen of belastingen?? zoja dan moeten ze idd gepakt en gestraft worden, zonee dan moet de taxiwereld niet zo zeuren
Oud 03-02-2004, 08:37
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 03-02-2004 @ 09:00:
hoe komt het dan dat die snorders goedkoper zijn?? is dat alleen maar omdat ze geen geld uitgeven aan vergunningen of belastingen?? zoja dan moeten ze idd gepakt en gestraft worden, zonee dan moet de taxiwereld niet zo zeuren
Ik dacht dat puur het snorren alleen het actief aanwerven van klanten is, en dat ook legale taxi's het doen, maar het mag niet vanwege concurrentie gedoe ( btw dat weet ik niet zeker )

Illegale taxi's zijn idd goedkoper, omdat die niet de tests ondergaan die legale chauffeurs wel moeten doen, hun auto's worden niet gekeurd naar de taxi-normen, en omdat ze geen verzekering hebben die legale taxi's wel moeten hebben.
En als je dan brokken krijgt is zo'n legale taxi ineens veel goedkoper, omdat die ook een klanten verzekering heeft, die de schade van klanten ook moet dekken, bij een illegale taxi moet je daar dan zelf voor opdraaien
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 12:14
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik ga nooit met de taxi, ze zijn veels te duur, daarom mogen snorders er opzich wel zijn van mij (als ze daadwerkelijk goedkoper zijn). Als ik sommige figuren ook in een taxi zie zitten rij ik er liever niet mee, ze rijden ook nog eens aso, en sommige zijn ook echt aso's.
Oud 03-02-2004, 12:25
Go
Go is offline
Het is gewoon oneerlijke concurrentie voor die taxi's die wel doen wat er van hun verwacht wordt. Ik ga trouwens nooit met de taxi, veels te duur.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 12:55
MissCzechMeOut
Citaat:
gerwin schreef op 03-02-2004 @ 13:25:
Het is gewoon oneerlijke concurrentie voor die taxi's die wel doen wat er van hun verwacht wordt. Ik ga trouwens nooit met de taxi, veels te duur.
oneerlijke concurrentie? en toen taxi direct er kwam probeerden ze de eerlijke concurrentie weg te jagen.
Oud 03-02-2004, 13:21
ingetje85
ingetje85 is offline
het is zo dat als je met een zwarte taxi meerijd je niet bent verzekerd als er iets gebeurd. je ziet de snorder voornamelijk op stations en op vliegvelden. ze lokken mensen naar hun taxi toe om hen vervolgens naar de gewenste bestemming te brengen. vaak lichten ze mensen op. door de rit veel duurder te maken jaja zo hoort het niet!!!
er zijn natuurlijk ook zwarte taxi's die de mensen niet oplichten! maar toch als je met hun meerijd ben je niet verzekerd, dat kan behoorlijk lullig zijn als je een ongeluk krijgt.
zwarte taxi's ofterwijl snorders hebben geen vergunning om geld te verdienen met het vervoeren van mensen tegen betaling. wat hun doen is tegen de wet.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 13:23
Zaina
Zaina is offline
Ahh roze.
Oud 03-02-2004, 13:25
ingetje85
ingetje85 is offline
weer eens wat anders he!!!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 13:25
MissCzechMeOut
Ja waarom moet je steeds in andere kleuren schrijven erg irritant.
Oud 03-02-2004, 13:27
ingetje85
ingetje85 is offline
tja ..... waar kan je je al wel niet aan irriteren he
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 03-02-2004 @ 13:55:
oneerlijke concurrentie? en toen taxi direct er kwam probeerden ze de eerlijke concurrentie weg te jagen.
Dat had geloof ik te maken met de prijs van de vergunningen die voor taxi direct veel goedkoper waren dan voor de tca, destijds.
ik kan me voorstellen dat je daar niet heel vrolijk over kan zijn, zeker niet als je die vergunning zelf hebt moeten opbrengen.
( niet dat ik hun acties daarmee wil goedkeuren )
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 13:42
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
ingetje85 schreef op 03-02-2004 @ 14:27:
tja ..... waar kan je je al wel niet aan irriteren he
Deze is de mooiste. Maar wel bij één kleur anders krijg ik hoofdpijn.

Ontopic: Ik ga nooit met de taxi.
Oud 08-02-2004, 17:03
ingetje85
ingetje85 is offline
oke mensen blijven stemmen !!!!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 17:06
geen punt.
geen punt. is offline
Charmant al die kleuren
Oud 08-02-2004, 17:08
ingetje85