Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 13:53
5803
5803 is offline
*-*Omdat er nu al meerdere topic's waren over jongerenorganisaties die reizen organiseren heb ik alle topic's samengevoegd.
Het is nu dus de bedoeling dat alle vragen over organisaties die reizen organiseren specifiek voor jongeren in één topic komen. Vragen over gewone reisorganisaties mogen hier ook, maar dat hoeft niet per se.*-*
Toegevoegd door dreen.

Origineel bericht:
Wie gaat er komende zomervakantie met vinea mee?
En zoja, waarheen en wanneerrr?

Laatst gewijzigd op 05-03-2004 om 16:57.
Advertentie
Oud 04-02-2004, 13:56
Envy
Envy is offline
Ja, ik ga dit jaar weer met vinea mee, moet alleen nog een beslissing maken wanneer en waarheen ik ga.
Oud 04-02-2004, 14:43
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Misschien kan je even uitleggen wat dat is, Vinea?
Oud 04-02-2004, 15:10
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 04-02-2004 @ 15:43:
Misschien kan je even uitleggen wat dat is, Vinea?
http://www.vinea.nl/ (jongerenvakanties)
Oud 04-02-2004, 15:27
Multilot
Multilot is offline
17 dagen schotland!!!
O, ik heb er zin in
Oud 04-02-2004, 16:50
Lizzle_806
Lizzle_806 is offline
ik

ga 1 weekje naar het molenhuis in woudsend.. voor de 6e x ofzo dat ik daar heen ga! het is daar gewoon SUPERMOOI
Oud 04-02-2004, 22:21
Luego
Luego is offline
voor iedereen die met vinea meegaat :

zal best gezellig zijn enzo hoor, maar als je wilt leren zeilen:
ga dan niet met vinea mee....
Oud 04-02-2004, 22:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Alsjeblieft niet.
Oud 05-02-2004, 09:40
mikk
mikk is offline
hej, ik ga ook mee met vinea.. in m'n uppie
lekker naar spanje, duikbrevet halen in 17 dagen hier nog andere mensen die daar heen gaan? (l' estartit) c u
Oud 05-02-2004, 13:26
Lizzle_806
Lizzle_806 is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 04-02-2004 @ 23:21:

uhm... waarom niet? misschien is 't niet overal even serieus maar op het molenhuis leer je in ieder geval echt wel zeilen! ben ook 2 x in de herfst geweest nou dan gaat 't er pas echt serieus aan toe hoor..

maar hoe kom jij hier zo bij?
Oud 05-02-2004, 15:32
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
lullig verhaal, zou eigenlijk vorig jaar meegaan met reis naar alpen ( tour de queras als ik het goed heb) maar gids niet goed bekeken bleek vanaf 14 jaar , ahwel.... ik zat vol verwachting dit jaar op de gids te wachten, bleek dat ze deze (wandel)reis eruit gehaald hadden, en er een andere ( naar schotland ) ingedaan hadden, vanaf 15 jaar dus nu nog jaar wachten, misschien hier nog mensen met alternatieve vakanties vanaf 14?
Oud 05-02-2004, 16:37
Luego
Luego is offline
Citaat:
MLies=) schreef op 05-02-2004 @ 14:26:
uhm... waarom niet? misschien is 't niet overal even serieus maar op het molenhuis leer je in ieder geval echt wel zeilen! ben ook 2 x in de herfst geweest nou dan gaat 't er pas echt serieus aan toe hoor..

maar hoe kom jij hier zo bij?
hoeft ook niet altijd even serieus toch ?
hoe ik hierbij kom: omdat op "echte"/zelfstandige zeilscholen mensen die met vinea mee zijn geweest bij voorbaat al worden uitgelachen.
als je daar je 3 hebt, mag je bij een zeilSCHOOL weer voor 2 gaan oefenen.

ik heb niets tegen op vinea, en het zal vast heel leuk zijn, maar wel op dat ze zich een zeilschool noemen.

molenhuis was geloof ik tot 3 jaar geleden ofzo ook een zelfstandige zeilschool (toch...?), veel instructeurs en andere stafleden zijn gebleven. dus misschien is dat wel redelijk niveau, weet ik niet.
(of verwar ik t molenhuis dan met een andere zeilschool?)

maar over het algemeen ligt het niveau op vinea-zeilscholen technisch en didactisch VER beneden de maat.
Oud 05-02-2004, 18:09
Susanne
Susanne is offline
Citaat:

Nee, als je al KAN zeilen ga dan niet met Vinea mee!

Ik ben twee keer meegeweest met Vinea, eerste keer kon ik nog niet echt zeilen (oké ik kan nu nog steeds beter op het dek bruin liggen worden hoor), maar dan leer je best veel als je nog nooit gezeild hebt. Het maakte mij toen niet zoveel uit dat we met meer mensen in een boot zaten dan eigenlijk kon.
Tweede keer vond ik het minder leuk omdat ik er toen al meer vanaf wist enzo, dan valt het wel gewoon tegen om met z'n 6en in een bootje te zitten

Ga gewoon Sneekweken zou ik zo zeggen
Oud 05-02-2004, 20:58
Go
Go is offline
Citaat:

Heb ik ook vaak genoeg gezien, maar niet met zo'n vakantie. Ik woon in Heeg, dan ben ik over het meer zomaar in Woudsend. Bekijk je dan alleen die molen, of wat anders nog?
Oud 05-02-2004, 22:36
_Moby_
_Moby_ is offline
ik heb de brochure aangevraagd, het lijkt me heel erg leuk.... Als ik mee ga, ga ik denk ik alleen (mijn vrienden gaan namelijk liever "tanken" op een camping )
Oud 06-02-2004, 14:39
Lizzle_806
Lizzle_806 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 05-02-2004 @ 21:58:
Heb ik ook vaak genoeg gezien, maar niet met zo'n vakantie. Ik woon in Heeg, dan ben ik over het meer zomaar in Woudsend. Bekijk je dan alleen die molen, of wat anders nog?
gaat dit over HET molenhuis in woudsend..

dat is echt de meest geweldige fantastische gezelligste zeilschool ter wereld!

Oud 06-02-2004, 14:43
Lizzle_806
Lizzle_806 is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 05-02-2004 @ 17:37:
hoeft ook niet altijd even serieus toch ?
hoe ik hierbij kom: omdat op "echte"/zelfstandige zeilscholen mensen die met vinea mee zijn geweest bij voorbaat al worden uitgelachen.
als je daar je 3 hebt, mag je bij een zeilSCHOOL weer voor 2 gaan oefenen.

ik heb niets tegen op vinea, en het zal vast heel leuk zijn, maar wel op dat ze zich een zeilschool noemen.

molenhuis was geloof ik tot 3 jaar geleden ofzo ook een zelfstandige zeilschool (toch...?), veel instructeurs en andere stafleden zijn gebleven. dus misschien is dat wel redelijk niveau, weet ik niet.
(of verwar ik t molenhuis dan met een andere zeilschool?)

maar over het algemeen ligt het niveau op vinea-zeilscholen technisch en didactisch VER beneden de maat.
ja klopt molenhuis zit nog niet zo lang bij vinea dus op zich wel andere mensen die daar rond lopen. ik KAN zeilen en ik LEER er nog steeds altijd meer... en wat je daar zegt over dat als je je 3 heb dat dat dan niks voorstelt dat is dus echt niet waar.. niet bij het molenhuis iig!
Oud 06-02-2004, 15:44
Luego
Luego is offline
Citaat:
MLies=) schreef op 06-02-2004 @ 15:43:
ja klopt molenhuis zit nog niet zo lang bij vinea dus op zich wel andere mensen die daar rond lopen. ik KAN zeilen en ik LEER er nog steeds altijd meer... en wat je daar zegt over dat als je je 3 heb dat dat dan niks voorstelt dat is dus echt niet waar.. niet bij het molenhuis iig!
ik had het over vinea algemeen, molenhuis zal anders liggen idd.

maar als ik van iemand die met vinea mee is geweest hoor dat ze de mensen die daar voor 3 gingen de hele week geen lagerwal heeft zien maken en dat ze toch hun diploma meekregen, sta ik toch wel een beetje met m'n oren te klapperen.
ander meisje dat ik ken had 2 gehaald bij vinea en wist niet wat loef en lij was.
andere voorbeeldjes:
theoretisch weten vinea-zeilers vaak ongeveer niets.
en als vinea-instructeur word je echt niet zomaar aangenomen bij een zeilschool, andersom meteen .

ik ben zelf nog nooit meegeweest met vinea, maar dit is wat en hoor en zie. en waarom ik niet zo positief ben over vinea.

tip: als je ooit nog naar een andere zeilschool zou gaan, laat dan eerst zien dat je kan zeilen, voor je zegt dat je dat bij vinea hebt geleerd. anders kunnen mensen nog wel eens bevooroordeeld zijn, of hard gaan lachen ofzo.

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 15:48.
Oud 07-02-2004, 12:06
Nieni
Nieni is offline
Cortellazzo 14-16
09-07-18-07
Oud 07-02-2004, 12:12
Mindfields
Mindfields is offline
Well, ik zit nog te twijfelen wie wil er met mij mee?

Ik heb ook een paar keer gezeild met vinea en wat ik heel slecht vond is dat ze vooraf niet naar je zeilkennis vragen, in de zin van cwo's.
Oud 08-02-2004, 15:47
Lizzle_806
Lizzle_806 is offline
Citaat:
Parallel schreef op 07-02-2004 @ 13:12:
Well, ik zit nog te twijfelen wie wil er met mij mee?

Ik heb ook een paar keer gezeild met vinea en wat ik heel slecht vond is dat ze vooraf niet naar je zeilkennis vragen, in de zin van cwo's.
nou dat is idd raar heb ik nog nooit mee gemaakt horen ze wel te doen
Oud 08-02-2004, 22:26
Luego
Luego is offline
Citaat:
MLies=) schreef op 08-02-2004 @ 16:47:
nou dat is idd raar heb ik nog nooit mee gemaakt horen ze wel te doen
dat hoort een zeilschool te doen ja. en dat doen zeilscholen ook.
zit er blijkbaar toch een verschil tussen molenhuis en vinea.
Oud 09-02-2004, 10:22
Lizzle_806
Lizzle_806 is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 08-02-2004 @ 23:26:
dat hoort een zeilschool te doen ja. en dat doen zeilscholen ook.
zit er blijkbaar toch een verschil tussen molenhuis en vinea.
nou okee dan gaan jullie hier maar gezellig met zn allen vinea afzeiken

zolang jullie maar van het molenhuis afblijven
Oud 09-02-2004, 20:37
Luego
Luego is offline
Citaat:
MLies=) schreef op 09-02-2004 @ 11:22:
nou okee dan gaan jullie hier maar gezellig met zn allen vinea afzeiken

zolang jullie maar van het molenhuis afblijven
alleen de zeilvakanties, niet de rest....
zou best kunnen dat dat heel leuk is

en die sig van je, trucje dat je bij vinea hebt geleerd? ownee, uhm molenhuis? goeie zeilschool dan, met z'n allen aan lij gaan zitten....
Oud 10-02-2004, 16:10
da leentjuh
da leentjuh is offline
K zou wel graag naar zo'n strandvakantie in Italie willen. Ik denk niet dat ik dat voor elkaar ga krijgen want ik ga dit jaar al 4 keer op vakantie
Oud 25-02-2004, 09:30
Fleurop
Fleurop is offline
Ik ga in de zomervakantie met reisorganisatie Do It (adventure) mee. Hebben mensen hier ervaring mee?
Oud 25-02-2004, 09:34
Fleurop
Fleurop is offline
Ik ben met een discovery reis naar Italië geweest.
Het was echt super gaaf!!!
Om nooit te vergeten i.i.g.

Maar nu voel ik me alweer te oud voor
Oud 25-02-2004, 10:11
Dory
Dory is offline
Citaat:

Ik heb een heel CWO (= zeildiploma) gehaald op Vinea. Valt dus wel mee hoor.
Oud 25-02-2004, 10:50
Verwijderd
Ik ben twee jaar geleden met Do It op vakantie geweest, niet met de adventure, maar ok. Het was op zich best relaxt geregeld toen, reisleiding die klaar stond als het nodig was, maar waar je ook gezellig mee kon ouwe hoeren op de camping. verder niks op aan te merken eigenlijk. net als met alle andere organisaties. wel op jongeren gericht (uiteraard)
Oud 25-02-2004, 14:36
Northern Lights
Northern Lights is offline
afgelopen zomer mee naar italie geweest. was wel do it beach. ik had er weinig klachten over. alles was goed geregeld, tenten waren niet echt smerig en alles was er aanwezig. enige nadeel is dat do it wel een van de duurdere organisaties is
Oud 25-02-2004, 20:37
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ik ga deze zomer voor het eerst met Do it vakanties mee. En, ik vind ze opzich niet erg duur hoor, als je het vergelijkt met Go-go/beachmasters e.d.
Oud 26-02-2004, 09:51
Spydogez
Spydogez is offline
Ik ben afgelopen zomer geweest, ook adventure: naar de Alpen, en het is in een woord SUPER! Ik heb een topvakantie gehad! Ik ben alleen gegaan, en wij hadden geluk met onze groep, echt helemaal super. Ik was eerst best bang; stel je voor dat de mensen stom zijn, dat ik de enige ben die alleen is... maar in de bus leer je al super veel mensen kennen. Echt master!!!!

Veel plezier! I envy you! Als ik dit jaar weer het geld had gehad was ik zeker weer gegaan!
Oud 26-02-2004, 14:14
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Spydogez schreef op 26-02-2004 @ 10:51:
Ik ben afgelopen zomer geweest, ook adventure: naar de Alpen, en het is in een woord SUPER! Ik heb een topvakantie gehad! Ik ben alleen gegaan, en wij hadden geluk met onze groep, echt helemaal super. Ik was eerst best bang; stel je voor dat de mensen stom zijn, dat ik de enige ben die alleen is... maar in de bus leer je al super veel mensen kennen. Echt master!!!!

Veel plezier! I envy you! Als ik dit jaar weer het geld had gehad was ik zeker weer gegaan!
qua geld kwam mijn 18e verjaardag goed van pas

Maar hoe zit het met de gemiddelde leeftijd? Je zult wel een van de jongste zijn geweest, merk je daar wat van?
Oud 27-02-2004, 11:00
Spydogez
Spydogez is offline
Nee, tenminste, ik merkte er niks van. Er was nog een meisje van 17. Maar ik ben heel goed bevriend geraakt met iedereen, en morgen komt nog iemand op bezoek van 27. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken, jullie gaan allemaal voor 1 ding, allemaal een beetje dezelfde interesses, het wordt vast kei leuk. Ik ben jaloerss!!!
Oud 27-02-2004, 17:22
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Spydogez schreef op 27-02-2004 @ 12:00:
Nee, tenminste, ik merkte er niks van. Er was nog een meisje van 17. Maar ik ben heel goed bevriend geraakt met iedereen, en morgen komt nog iemand op bezoek van 27. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken, jullie gaan allemaal voor 1 ding, allemaal een beetje dezelfde interesses, het wordt vast kei leuk. Ik ben jaloerss!!!
Had ik ook eigenlijk wel verwacht

Bedankt he
Oud 28-02-2004, 14:44
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 27-02-2004 @ 18:22:
Had ik ook eigenlijk wel verwacht

Bedankt he
You're welcome... veel plezier... laat ff weten hoe t geweest is (PM me dan maar)
Oud 29-02-2004, 16:05
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Citaat:
eris schreef op 25-02-2004 @ 11:11:
Ik heb een heel CWO (= zeildiploma) gehaald op Vinea. Valt dus wel mee hoor.
hij bedoeld juist dat je er niks leert en dat je toch je diploma haalt, dat ze er heel makkelijk doen.
Oud 29-02-2004, 16:09
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
deze topic hebben we laatst ook al gehad. Ik leg het nog maar is uit , ik zou dit jaar weer met vinea gaan ( 2 jaar geleden voor 't laatst ) . Vorig jaar zou ik ook gaan, maar toen bleek dat ze mijn reis ( tour de queruas , spelfouten ) niet voor mijn leeftijd hadden. Ze zeiden : nog jaartje wachten of andere reis nemen . Ik netjes jaartje wachten, hebben ze juist díe reis eruitgehaald, en er een reis van hetzelfde genre ( schotland highwalk ofzo ) erin gedaan, die weer vanaf een leeftijd is die weer ene jaar hoger ligt. Nu moet ik dus iets anders kiezen, aanraders?
Oud 29-02-2004, 20:43
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Spydogez schreef op 26-02-2004 @ 10:51:
Ik ben alleen gegaan, en wij hadden geluk met onze groep, echt helemaal super.
Oud 29-02-2004, 22:55
Luego
Luego is offline
Citaat:
Heleentju! schreef op 29-02-2004 @ 17:05:
hij bedoeld juist dat je er niks leert en dat je toch je diploma haalt, dat ze er heel makkelijk doen.
je snapt me

maarruhm ook vrouwen kunnen hun mond open doen.
Oud 01-03-2004, 08:14
Verwijderd
Waarschijnlijk dit jaar niet (ben de vorige 3 jaar wel geweest)
Oud 01-03-2004, 09:12
Gianluca *
Gianluca * is offline
het lijkt mij ook erg leuk ! maar weet je wat me wel opbvalt dat het vooral meisjes zijn die dit soort reizen doen... tenminte vrijwel alleen meisjes reagere in dit topic...
of valt dat wel mee als je er echt aan mee doet? weet iemand iets over de verdeling van jongens en meisjes?
Oud 01-03-2004, 13:47
Fleurop
Fleurop is offline
hoe hoger de leeftijd, hoe minder jongens er in een groep zitten, tenminste, dat is mijn ervaring.
Ik denk dat dat komt omdat jongens liever met hun vrienden op vakantie gaan in plaats van alleen of met 1 vriend/vriendin.
Vorig jaar zaten er bij mij in de groep 3 jongens.
Oud 01-03-2004, 19:37
Breg
Breg is offline
in de groepen 14-16 en 15-19 en alles daaronder is het volgens mij nog ongeveer gelijk (is mijn ervaring, heb ook een keer in een groep met 10 jongens en 3 meisjes gezeten), bij de oudste groep zijn er volgens mij meestal minder jongens.
Oud 01-03-2004, 20:22
MetAnanas
MetAnanas is offline
Heb vorig jaar discovery gedaan, 17 dagen door Spanje trekken. Erg leuk maar in een groep moet je toch wel veel rekening houden met wat de anderen van de groep willen, ga dus nbu niet meer met vinea.
Oud 02-03-2004, 09:23
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
MetAnanas schreef op 01-03-2004 @ 21:22:
Heb vorig jaar discovery gedaan, 17 dagen door Spanje trekken. Erg leuk maar in een groep moet je toch wel veel rekening houden met wat de anderen van de groep willen, ga dus nbu niet meer met vinea.
Ik denk dat je daar geluk mee moet hebben.
Ik heb vorig jaar ook een discovery reis gedaan, door italië.
Zodra we ergens waren, liet de staf je met rust en spraken we op een bepaald punt af. Als je maar met minimaal 3 mensen was (en meestal lukte dat wel met mensen die het zelfde wilde doen als jij).
Ik heb nooit een moment gehad; oh, nu moet ik me aanpassen aan de rest .
Dus bij ons in de groep viel dat allemaal reuze mee
Oud 02-03-2004, 09:24
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Spydogez schreef op 28-02-2004 @ 15:44:
You're welcome... veel plezier... laat ff weten hoe t geweest is (PM me dan maar)
ok
Oud 02-03-2004, 13:37
Verwijderd
neej die kenk niet
Oud 02-03-2004, 14:59
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 02-03-2004 @ 14:37:
neej die kenk niet
leuk dat je dat even meld, heb ik echt wat aan!
Oud 02-03-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 02-03-2004 @ 15:59:
leuk dat je dat even meld, heb ik echt wat aan!
ja dat je het maar ff weet
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten