![]() |
|
Het helpt wel als je elke buikspieroefeningen gaat doen, ik heb dit vorig jaar ook gedaan. (Ook voor de zomer
![]() Succes!!!
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Zoals gezegd: vet wegwerken door vetverbrandende trainingen zoals cardiofitness: fietsen, roeien, hardlopen, steppen..
En daarnaast buikspieroefeningen die je met enige discipline best zelf kunt doen. Bouw het op, en doen niet gelijk 500 oefeningen want dan haak je misschien snel af omdat je het te zwaar vindt. Het ligt er een beetje aan hoe je algemene conditie is. Begin bijvoorbeeld zo: 15 of 20 sit-up's met opgetrokken knieën, 15 á 20 met je benen naar links gedraaid en 15 á 20 met knieën naar rechts gedraaid (dit is voor je schuine buikspieren vooral). dit doe je in het begin 2 keer achter elkaar. Is het dan echt te zwaar om (bijna) elke dag te doen, dan verlaag je de aantallen wat. Het belangrijkste is dat je het een aantal keer per week in ieder geval blijft doen. Je kunt het beter iets minder per keer doen en dan 5 keer per week in plaats van 1 keer per week zoveel als je kunt en dan de rest van de week niet meer. Na verloop van tijd (misschien een week, misschien een paar weken..) zul je merken dat je de aantallen makkelijker haalt en kan je de setjes iets langer maken. Verder kun je nog extra oefeningen doen met je benen languit of met je voeten van de grond. your personal trainer, Fox ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast is 't best verstandig om, als je je buikspieren gaat trainen, ook wat rugspier-oefeningen te doen. Om alles een beetje recht te houden ![]()
|
![]() |
Om je buikspieren plat te krijgen voor de zomer zou ik naar de sportschool gaan en daar je laten adviseren, maar mocht je daar tijd/zin niet in hebben kun je altijd deze oefeningen gaan doen
Buikspier Oefeningen have fun ! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je buikspieroefeningen doet, word je buik niet platter, maar ontwikkel je buikspieren.
Het belangrijkste is, tenminste ik denk dat je dat wil, je buik platter krijgen, dat kan je doen met cardio dingen, harlopen enzo.. (dat stond hierboven ook al allemaal geloof ik), en als je dan ook nog eens wat buikspieren wil "showen" kan je die buikspieroefeningen wel doen, maar wel samen met cardio oefeningen ![]()
|
anders check www.adversus.nl en dan fitness. Daar staan wel meer leuke dingen.
|
![]() |
hEEj@
Thanx voor jullie reactie's!! Ik snap ook wel datj e met buikspieroefeningen alleen niet ver komt qua vetverbranding! Maar we hebben een eigen fitnessapparaatje(langlaufding) en daar ga ik dagelijks een half uur op en dan beginnen met zo'n 75 oefeningen per dag, dat houd ik nu nog wel goed vol denk k !
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
heeej !!!
Ik ben hier zelf ook mee bezig met buikspier oefeningen.. En ik houd 't zoo aan. op 1 dag begin ik sochtends al jaaa. als je uit je bed komt je 1e rij buikspier oefeningen te doen. begin dan met setjes van 25 x ! en dan w8 je ff en doe je er bijv. nog een keer 25 x achter elkaar. 50 dus op de ochtend. dit bouw je natuurlijk wel op he !!! smiddags doe ik dat ook rond de 50 x. En als je naar bed gaat ga je ook nog ff buikspier oefeningen doen en heb je aan 't eind van de dag er wel rond de 200 gedaan. Dit getal ga je opbouwen naar 500 x per dag . dan merk je 't verschil zeer snel ! Veeeeeel succes ermee, hoop dat je 't vol kan houden en niet zomaar vergeet omdat je er geen zin in hebt, anders word 't niks he ! |
![]() |
|
H&SU
Hardlopen en Sit Ups simpel zat en letten op je lijn hoeft niet zo erg, ik drink meer als genoeg en krijg nog steeds van sommige vrouwen complimenten ![]()
|
. Rechte buikspieren
Uitgangshouding: Ga op de rug liggen met de handen achter het hoofd. Druk eerst beide hielen en de onderrug in de grond en houd dit vol gedurende de oefening. Oefening: Kom nu langzaam met het hoofd en de schouders omhoog totdat je duidelijk je knieën kunt zien. 2. Rechte buikspieren Uitgangshouding: Ga op de rug liggen, met opgetrokken knieën, de voeten op de grond (niet vastklemmen!). Kantel het bekken achterover (onderrug tegen de grond drukken). Kruis de armen voor de borst. Oefening: Kom met hoofd en bovenlichaam zover van de grond los dat de schouders de grond niet meer raken. Blijf gedurende oefening naar het plafond kijken. 3. Schuine buikspieren Uitgangshouding: Ga op de rug liggen, met opgetrokken knieën, de voeten op de grond (niet vastklemmen!). Kantel het bekken achterover (onderrug tegen de grond drukken). Vouw de handen achter het hoofd. Oefening: Tik nu met de linkerelleboog de rechterknie aan. Linkerschouder en rechterbeen komen hierbij van de grond. Tik daarna met de rechterelleboog de linkerknie aan. 4. Rechte buikspieren Uitgangshouding: Ga op de rug liggen en houd beide benen gebogen en los van de grond, ondersteund door een stoel of bank. Leg de armen gekruist voor de borst. Oefening: Terwijl je de benen licht gebogen op de stoel of bank houdt, probeer je zover mogelijk 'op' te komen.
|
![]() |
Heej!!
Ik ben nu al 4dagen begonnen en t gaat eigenlijk wel goed!! Kbegin in de ochtend met 50 rechte buikspieroefeningen en 10 schuinen, die van met je ellebogen je knie aantikken(dies echt zwaart!!! ![]() En dan als k thuis kom van school nog eens en voordat ik naar bed ga nog eens! Het is goed vol te houden en ik voel dat t wel iets steviger wordt en dat m'n buik niet meer een vetrol is maar dat je in het midden een streep ziet zeg maar! Dus t komt helemaal goed! Bedankt!
|
![]() |
Heej!
Sorry hoor maar jullie hebben t hier over 500per dag voor resultaat...dat is toch niet meer gezond! Klas laatst een artikel over hoe je eetstoornissen kon herkennen, dit stond er ook in: "Of adnormaal veel sporten, zoals 20km hardlopen of 500 buikspieroefeningen per dag" Ik wil nou niet zeggen dat als je dat doet dat je gelijk anorexia krijgt ofzo, maar kijk er iig mee uit!! Ik doe dagelijks 20buikspieroefeningen en ik fitness 20minuten per dag op m'n eigen fitnessfiets en het werkt prima hoor!!!! |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb ook wel een tijdje rond de 500 situps per dag gedaan, toen ik m'n buikspieren nog trainde. Niets ongezonds aan ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
en zoals gezegd: discipline is een schone zaak ![]() |
![]() |
|
![]() |
Heej Yana,
20 per dag.........en daar heb je resultaat mee??? Dat is nog geen halve minuut per dag? Je doet zeker nog andere sporten erbij zoals dansen of turnen ofz???? Maar wat je zei over dat anorexia heb k ook eens gelezen, maar dat is natuurlijk wat heel anders dan hier! Het is natuurlijk wat heel anders als je obsessief bezig bent of dat je voor de zomer graag een platte buik wil!!!
|
Je moet inderdaad eerst vet verbranden voordat je buikspieren fatsoenlijk te zien zijn. Hardlopen, wielrennen, wat je ligt. En niet een keer in de week, maar 3 tot 4 keer.
Ik doe zelf 50 sit-ups iedere avond voordat ik naar bed ga. Je moet gewoon zelf ff anvoelen hoeveel je er aan kunt, en dat opbouwen. Suc6.
|
![]() |
Hoi!
Een platte buik of een sixpack krijg je inderdaad door de juiste voeding, en goede buikspieroefeningen. Waarom voeding? Zelfs een volslank persoon heeft buikspieren, je ziet ze gewoon niet omdat ze bedekt zijn door vet ![]() Goede buikspieroefeningen zijn bijvoorbeeld hieltikken - lig plat op je rug met je benen in een hoek van 30°. Tik om de beurt je linker en rechterhiel aan. Dit is goed voor zijdelingse buikspieren. Een andere oefening voor je onderste buikspieren is de beenheffing. Lig plat op je rug, en hef alternatief je linker en rechterbeen in de lucht. Andere oefeningen je buikspieren en een volledig schema kan je hier vinden: beste buikspieroefeningen |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Buikspieroefeningen bij rugproblemen Balance | 13 | 15-01-2011 13:09 | |
Vrije tijd |
Buikspieroefeningen? inge123 | 11 | 08-12-2010 08:36 | |
Vrije tijd |