Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2004, 15:42
littlegurl
littlegurl is offline
Heeej!!!
Kwil voor de zomer graag een strakke buik en wil dat doen door een combinatie van afvallen en buikspieroefeningen. Maar een vraagje, hoeveel buikspieroefeningen moet ik per dag doen om resultaat te hebben?
Oud 07-03-2004, 17:27
Roos
Roos is offline
Als je sowieso kilo's wilt afvallen rond je buik, zou ik gewoon gaan sporten. Hardlopen ofzo, of een andere sport. Dan val je overal af, en ook op je buik.
Alleen buikspieroefeningen doen heeft dan niet zoveel zin. Ookal krijg je grotere spieren, dan zit er nog vet overheen, dus dat zie je niet

Natuurlijk kun je wel naast sporten extra buikspieroefeningen doen, maar daar heb ik verder geen verstand van

Succes
Oud 07-03-2004, 17:34
Divina Flor
Divina Flor is offline
Wat Roos zegt klopt. (ik had het ook gewoon kunnen quoten..)
Maar als je buikspieren wilt doen, het heeft volgensmij niet zo heel snel effect. Dus 200 oefeningen per dag lijkt me een redelijk aantal (als je echt effect wilt krijgen binnen een niet al te lange tijd). Ik weet er niet zo heel veel van af, maar er lopen hier vast mensen rond die je er meer over kunnen vertellen.
Oud 07-03-2004, 17:42
MieX
MieX is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-03-2004 @ 18:27:
Alleen buikspieroefeningen doen heeft dan niet zoveel zin. Ookal krijg je grotere spieren, dan zit er nog vet overheen, dus dat zie je niet
Meer spieren betekent wel meer vetverbranding
Oud 07-03-2004, 18:09
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Het helpt wel als je elke buikspieroefeningen gaat doen, ik heb dit vorig jaar ook gedaan. (Ook voor de zomer ) En ik heb het langzaam opgebouwd: Ik weet het niet precies meer maar de eerste dagen 50x, dan 100x enz. Maar het heeft zeker wel effect!

Succes!!!
Oud 07-03-2004, 18:37
Roos
Roos is offline
Citaat:
MieX schreef op 07-03-2004 @ 18:42:
Meer spieren betekent wel meer vetverbranding
Ja natuurlijk, maar buikspieroefeningen zijn niet echt de meest effectieve manier om vet te verbranden En bovendien nogal saai ook..
Oud 07-03-2004, 20:01
Verwijderd
Zoals gezegd: vet wegwerken door vetverbrandende trainingen zoals cardiofitness: fietsen, roeien, hardlopen, steppen..
En daarnaast buikspieroefeningen die je met enige discipline best zelf kunt doen. Bouw het op, en doen niet gelijk 500 oefeningen want dan haak je misschien snel af omdat je het te zwaar vindt.
Het ligt er een beetje aan hoe je algemene conditie is.
Begin bijvoorbeeld zo: 15 of 20 sit-up's met opgetrokken knieën, 15 á 20 met je benen naar links gedraaid en 15 á 20 met knieën naar rechts gedraaid (dit is voor je schuine buikspieren vooral). dit doe je in het begin 2 keer achter elkaar.
Is het dan echt te zwaar om (bijna) elke dag te doen, dan verlaag je de aantallen wat. Het belangrijkste is dat je het een aantal keer per week in ieder geval blijft doen. Je kunt het beter iets minder per keer doen en dan 5 keer per week in plaats van 1 keer per week zoveel als je kunt en dan de rest van de week niet meer.
Na verloop van tijd (misschien een week, misschien een paar weken..) zul je merken dat je de aantallen makkelijker haalt en kan je de setjes iets langer maken.
Verder kun je nog extra oefeningen doen met je benen languit of met je voeten van de grond.

your personal trainer, Fox
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 20:42
Roos
Roos is offline
Citaat:
*FoX* schreef op 07-03-2004 @ 21:01:
Verder kun je nog extra oefeningen doen met je benen languit of met je voeten van de grond.
Het laatste is wel slecht voor je rug... dus als je last van je rug krijgt > stoppen.

Daarnaast is 't best verstandig om, als je je buikspieren gaat trainen, ook wat rugspier-oefeningen te doen. Om alles een beetje recht te houden
Oud 07-03-2004, 20:46
Guissie
Guissie is offline
Je moet gewoon regelmatig oefeningen doen en af en toe het niveau wat verhogen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 20:49
Subbie
Subbie is offline
Om je buikspieren plat te krijgen voor de zomer zou ik naar de sportschool gaan en daar je laten adviseren, maar mocht je daar tijd/zin niet in hebben kun je altijd deze oefeningen gaan doen

Buikspier Oefeningen

have fun !
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 07-03-2004 @ 21:42:
Het laatste is wel slecht voor je rug... dus als je last van je rug krijgt > stoppen.

Daarnaast is 't best verstandig om, als je je buikspieren gaat trainen, ook wat rugspier-oefeningen te doen. Om alles een beetje recht te houden
dat is waar ja, het is sowieso beter om je hele lichaam in proporties te trainen dan je alleen op één spiergroep of bepaalde spiergroepen te richten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 06:08
Maarten
Maarten is offline
Als je je buik trained, moet je ook je rug trainen idd
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 11:50
Hulk
Hulk is offline
zeg er ff bij hoe je zonder speciale bank je onderrug gaat trainen want dat wil ik ook graag thuis kunnen doen
Oud 08-03-2004, 14:36
Tsu
Tsu is offline
Als je buikspieroefeningen doet, word je buik niet platter, maar ontwikkel je buikspieren.
Het belangrijkste is, tenminste ik denk dat je dat wil, je buik platter krijgen, dat kan je doen met cardio dingen, harlopen enzo.. (dat stond hierboven ook al allemaal geloof ik), en als je dan ook nog eens wat buikspieren wil "showen" kan je die buikspieroefeningen wel doen, maar wel samen met cardio oefeningen
Oud 08-03-2004, 20:17
Tuup
Tuup is offline
anders check www.adversus.nl en dan fitness. Daar staan wel meer leuke dingen.
Oud 08-03-2004, 22:14
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 08-03-2004 @ 07:08:
Als je je buik trained, moet je ook je rug trainen idd
Hoe train je je rug dan?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 08:38
littlegurl
littlegurl is offline
hEEj@
Thanx voor jullie reactie's!!
Ik snap ook wel datj e met buikspieroefeningen alleen niet ver komt qua vetverbranding! Maar we hebben een eigen fitnessapparaatje(langlaufding) en daar ga ik dagelijks een half uur op en dan beginnen met zo'n 75 oefeningen per dag, dat houd ik nu nog wel goed vol denk k !
Oud 09-03-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
charmedkiz schreef op 08-03-2004 @ 23:14:
Hoe train je je rug dan?
de simpelste oefening om gewoon zelf thuis te doen: ga plat op je buik liggen en leg je handen op je achterhoofd. dan breng je tegelijkertijd je hoofd, armen en benen van de grond. en dat herhaal je ook een x-aantal keer.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 11:21
Verwijderd
Citaat:
littlegurl schreef op 09-03-2004 @ 09:38:
hEEj@
Thanx voor jullie reactie's!!
Ik snap ook wel datj e met buikspieroefeningen alleen niet ver komt qua vetverbranding! Maar we hebben een eigen fitnessapparaatje(langlaufding) en daar ga ik dagelijks een half uur op en dan beginnen met zo'n 75 oefeningen per dag, dat houd ik nu nog wel goed vol denk k !
klinkt als een goed plan om mee te beginnen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 07:32
twirley
twirley is offline
heeej !!!
Ik ben hier zelf ook mee bezig met buikspier oefeningen..
En ik houd 't zoo aan.
op 1 dag begin ik sochtends al jaaa. als je uit je bed komt je 1e rij buikspier oefeningen te doen. begin dan met setjes van 25 x !
en dan w8 je ff en doe je er bijv. nog een keer 25 x achter elkaar.
50 dus op de ochtend. dit bouw je natuurlijk wel op he !!!
smiddags doe ik dat ook rond de 50 x.
En als je naar bed gaat ga je ook nog ff buikspier oefeningen doen en heb je aan 't eind van de dag er wel rond de 200 gedaan.
Dit getal ga je opbouwen naar 500 x per dag . dan merk je 't verschil zeer snel !
Veeeeeel succes ermee, hoop dat je 't vol kan houden en niet zomaar vergeet omdat je er geen zin in hebt, anders word 't niks he !
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:36
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
H&SU

Hardlopen en Sit Ups simpel zat

en letten op je lijn hoeft niet zo erg, ik drink meer als genoeg en krijg nog steeds van sommige vrouwen complimenten
Oud 11-03-2004, 18:02
simsalabim
simsalabim is offline
Dan ben ik eigenlijk wel nieuwschierig of er speciale oefeningen zijn voor je onderbuik. Want meestal merk ik met buikspieroefeningen dat je vooral je bovenbuikspieren traint, terwijl ik juist m'n onderbuik wil trainen!

Alvast bedankt.
Oud 11-03-2004, 19:09
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
. Rechte buikspieren
Uitgangshouding:
Ga op de rug liggen met de handen achter het hoofd. Druk eerst beide hielen en de onderrug in de grond en houd dit vol gedurende de oefening.

Oefening:
Kom nu langzaam met het hoofd en de schouders omhoog totdat je duidelijk je knieën kunt zien.

2. Rechte buikspieren
Uitgangshouding:
Ga op de rug liggen, met opgetrokken knieën, de voeten op de grond (niet vastklemmen!). Kantel het bekken achterover (onderrug tegen de grond drukken). Kruis de armen voor de borst.

Oefening:
Kom met hoofd en bovenlichaam zover van de grond los dat de schouders de grond niet meer raken. Blijf gedurende oefening naar het plafond kijken.

3. Schuine buikspieren
Uitgangshouding:
Ga op de rug liggen, met opgetrokken knieën, de voeten op de grond (niet vastklemmen!). Kantel het bekken achterover (onderrug tegen de grond drukken). Vouw de handen achter het hoofd.

Oefening:
Tik nu met de linkerelleboog de rechterknie aan. Linkerschouder en rechterbeen komen hierbij van de grond. Tik daarna met de rechterelleboog de linkerknie aan.

4. Rechte buikspieren
Uitgangshouding:
Ga op de rug liggen en houd beide benen gebogen en los van de grond, ondersteund door een stoel of bank. Leg de armen gekruist voor de borst.

Oefening:
Terwijl je de benen licht gebogen op de stoel of bank houdt, probeer je zover mogelijk 'op' te komen.
Oud 12-03-2004, 10:22
littlegurl
littlegurl is offline
Heej!!
Ik ben nu al 4dagen begonnen en t gaat eigenlijk wel goed!!
Kbegin in de ochtend met 50 rechte buikspieroefeningen en 10 schuinen, die van met je ellebogen je knie aantikken(dies echt zwaart!!! )
En dan als k thuis kom van school nog eens en voordat ik naar bed ga nog eens! Het is goed vol te houden en ik voel dat t wel iets steviger wordt en dat m'n buik niet meer een vetrol is maar dat je in het midden een streep ziet zeg maar! Dus t komt helemaal goed! Bedankt!
Oud 12-03-2004, 13:51
Freestyler*
Freestyler* is offline
pff.. wat een discipline
als er iets is dat ik niet heb
maar ik snap nu dat mijn 60 ofzo (met zo'n leuk buikspier ding nogwel) per dag niet genoeg is voor resultaat
Oud 12-03-2004, 20:25
carolyne
carolyne is offline
Heej!
Sorry hoor maar jullie hebben t hier over 500per dag voor resultaat...dat is toch niet meer gezond! Klas laatst een artikel over hoe je eetstoornissen kon herkennen, dit stond er ook in:
"Of adnormaal veel sporten, zoals 20km hardlopen of 500 buikspieroefeningen per dag"
Ik wil nou niet zeggen dat als je dat doet dat je gelijk anorexia krijgt ofzo, maar kijk er iig mee uit!! Ik doe dagelijks 20buikspieroefeningen en ik fitness 20minuten per dag op m'n eigen fitnessfiets en het werkt prima hoor!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 21:27
borrel
borrel is offline
Citaat:
carolyne schreef op 12-03-2004 @ 21:25:
Heej!
Sorry hoor maar jullie hebben t hier over 500per dag voor resultaat...dat is toch niet meer gezond! Klas laatst een artikel over hoe je eetstoornissen kon herkennen, dit stond er ook in:
"Of adnormaal veel sporten, zoals 20km hardlopen of 500 buikspieroefeningen per dag"
Ik wil nou niet zeggen dat als je dat doet dat je gelijk anorexia krijgt ofzo, maar kijk er iig mee uit!! Ik doe dagelijks 20buikspieroefeningen en ik fitness 20minuten per dag op m'n eigen fitnessfiets en het werkt prima hoor!!!!
Pfff, 20 km hardlopen staat echt niet gelijk aan 500 situps, niet als je buikspieren getrained zijn iig.
Ik heb ook wel een tijdje rond de 500 situps per dag gedaan, toen ik m'n buikspieren nog trainde.
Niets ongezonds aan
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 22:20
funkypunk
funkypunk is offline
zorg er vooral voor dat je de oefening goed doet.....
Oud 13-03-2004, 00:16
Verwijderd
Citaat:
carolyne schreef op 12-03-2004 @ 21:25:
Heej!
behoorlijk onzin wat je zeg eigenlijk. Als je een goed voedingspatroon hebt is er niks mis mee... maar zonder dat wordt het een ander verhaal.
Citaat:
pff.. wat een discipline
als er iets is dat ik niet heb
maar ik snap nu dat mijn 60 ofzo (met zo'n leuk buikspier ding nogwel) per dag niet genoeg is voor resultaat
Ik heb persoonlijk nog geen goede ervaringen met die hulpmiddeltjes. ik heb het gevoel dat ik de oefening niet goed doe en dat ik mijn rug belast op een manier die precies niet goed is. en last but not least voel ik er van dan wanneer ik het zonder enig hulpmiddel doe, wat er voor mij op duidt dat de oefening minder effectief is.

en zoals gezegd: discipline is een schone zaak
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 08:23
littlegurl
littlegurl is offline
Heej Yana,
20 per dag.........en daar heb je resultaat mee??? Dat is nog geen halve minuut per dag? Je doet zeker nog andere sporten erbij zoals dansen of turnen ofz????

Maar wat je zei over dat anorexia heb k ook eens gelezen, maar dat is natuurlijk wat heel anders dan hier! Het is natuurlijk wat heel anders als je obsessief bezig bent of dat je voor de zomer graag een platte buik wil!!!
Oud 13-03-2004, 14:00
ilse
ilse is offline
ik wil ook me buikspieren trainen, maar me onderbuik vooral. want boven zit het wel goed. hoe kan ik nou vooral me onderbuikspieren trainen??!?!?!?!
Oud 13-03-2004, 15:26
Spydogez
Spydogez is offline
Je moet inderdaad eerst vet verbranden voordat je buikspieren fatsoenlijk te zien zijn. Hardlopen, wielrennen, wat je ligt. En niet een keer in de week, maar 3 tot 4 keer.
Ik doe zelf 50 sit-ups iedere avond voordat ik naar bed ga. Je moet gewoon zelf ff anvoelen hoeveel je er aan kunt, en dat opbouwen.

Suc6.
Oud 17-12-2015, 07:28
Michael1993
Michael1993 is offline
Hoi!

Een platte buik of een sixpack krijg je inderdaad door de juiste voeding, en goede buikspieroefeningen. Waarom voeding? Zelfs een volslank persoon heeft buikspieren, je ziet ze gewoon niet omdat ze bedekt zijn door vet

Goede buikspieroefeningen zijn bijvoorbeeld hieltikken - lig plat op je rug met je benen in een hoek van 30°. Tik om de beurt je linker en rechterhiel aan. Dit is goed voor zijdelingse buikspieren.

Een andere oefening voor je onderste buikspieren is de beenheffing. Lig plat op je rug, en hef alternatief je linker en rechterbeen in de lucht.

Andere oefeningen je buikspieren en een volledig schema kan je hier vinden:

beste buikspieroefeningen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2015, 07:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Michael, hoewel je in grote lijnen gelijk hebt, is het niet nodig een 11 jaar oud topic te uppen met die kennis
Met citaat reageren
Oud 06-03-2016, 19:41
permastunner
permastunner is offline
abs kweken is niet zo erg moeilijk hoor
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten