Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2004, 14:41
fakie01
fakie01 is offline
Ik las dit nieuwsbericht op Nu.nl

Ik heb mijn mening gegeven op m'n weblog.

Graag wil ik ook jullie mening hier over horen...
Oud 03-08-2004, 15:02
Verwijderd
Als je echt agressief en moorddadig zou worden van games zouden er dagelijks zulke moorden gepleegd worden. Er zijn miljoenen mensen die elke dag zulke spellen spelen en die vertonen toch ook niet zulk gedrag?

Het schijnt dat de dader uit 1 van de slechtste wijken van Engeland komt, wat waarschijnlijk van meer invloed is geweest op de geestelijke gesteldheid van die jongen dan dat spel.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 16:18
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Winkeliers halen agressief spel uit de schappen

Uitgegeven: 3 augustus 2004 09:12
AMSTERDAM - Winkeliers in Engeland hebben het spel 'Manhunt' uit de schappen gehaald wegens de dood van de 14-jarige Stefan Pakeerah. Hij werd vermoord door zijn 17-jarige schoolvriend Warren Leblanc. De ouders van Leblanc geven het spel 'Manhunt' de schuld van zijn daad, zo meldt de BBC.

De vader van het slachtoffer, Patrick Pakeerah, is blij dat de winkeliers het spel niet meer verkopen: "Het spel is gewoon een video-instructie hoe je iemand moet vermoorden. Tevens laat het spel zien watvoor wapens je daarvoor kunt gebruiken."

Leblanc lokte zijn slachtoffer naar het park en sloeg hem meerdere malen met een klauwhamer, daarna stak hij hem dood.

Volgens de moeder van Stefan was Warren geobsedeerd door het spel. "Als je kijkt naar de agressieve manier hoe mijn zoon is vermoord door Warren, kun je veel gelijkenis vinden met het spel. Ik ben heel blij dat winkeliers het spel uit de schappen hebben gehaald."

Manhunt

In Manhunt speel je de bikkelharde ter dood veroordeelde crimineel Cash. Op de stoel blijkt hij geen dodelijke injectie te hebben gekregen en de enige manier om een tweede kans te krijgen, is opdrachten te volgen van een gekke regisseur die hij krijgt via een koptelefoon.

De regisseur is een illegaal programma aan het maken over een groep jagers die jacht maakt op Cash. De deelnemers krijgen de opdracht om elkaar zo sadistisch mogelijk om zeep te helpen.

ik heb toevallig voor een paar dagen dit spel in de handen gehad, en ik weet ook dat in duitsland dit spel nu verboden is,
Oud 03-08-2004, 16:28
Koning
Koning is offline
en nu?
Oud 03-08-2004, 16:38
Verwijderd
Hmm, dit is zeg maar hetzelfde topic als http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=916704
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 17:09
Verwijderd
Ik vind het bullshit.

Die 17 jarige knakker had zelf al problemen en dat was gewoon de druppel..

dagelijks zie je ook kinderen op tv die op militairen lopen te knallen. Loop ik op straat knal een stel lui neer en zeg dat het komt door tv..

zul je zien dat ze echt niet gaan stoppen dat soort beelden uit te zenden.....
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 17:15
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 03-08-2004 @ 17:38 :
Hmm, dit is zeg maar hetzelfde topic als http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=916704
merged
Oud 03-08-2004, 17:25
Verwijderd
Zulke ouders zijn nu eenmaal zo hypocriet om een spel de schuld te geven van dergelijk gewelddadig gedrag. Winkeliers zijn daar weer gevoelig voor, immers, ze willen niet negatief in het nieuws komen als 'winkel waar gewelddadige games worden verkocht'.

Men wil gewoon graag een zondebok zoeken voor hun problemen, zij het muziek, games, films of televisiebeelden.

De stupiditeit van de mensheid, wat doe je ertegen?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 17:34
Samaris
Samaris is offline
Ik heb de game, maar ik kan niet zeggen dat ik er gewelddadig van word...iig niet gewelddadiger dan anders...

Dat games mensen zo beïnvloeden dat ze het gaan nadoen is toch echt niet terecht...

(Ik ga toch ook geen mensen op hun hoofd springen en blokken steen rammen tot er geld uit komt?)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 17:55
Upke
Upke is offline
Ouders die zelf schuldig zijn schuiven gewoon de schuld op iemand anders af, in dit geval een spel. Ze hadden net zo goed een gangster film de schuld kunnen geven.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Samaris schreef op 03-08-2004 @ 18:34 :
(Ik ga toch ook geen mensen op hun hoofd springen en blokken steen rammen tot er geld uit komt?)
Zijn anders zat mensen die pillen slikken en naar monotone muziek luisteren (pacman).
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 18:35
Verwijderd
Boeieh, toch een kutspel
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 21:24
T_ID
T_ID is offline
ach, als iemand raar genoeg is om zo'n moord te plegen, hadden andere zaken hem daar ook wel toe gedreven, geweld op het nieuws, mischien geweld op straat, het slaan van een deur, als iemand met een aanleg voor zoiets rondloopt dan kan een willekeurige gebeurtenis zoiets veroorzaken.

eerder hoorde ik ook dat zulke spellen je in feite leren hoe je zo'n moord moet aanpakken, dat gewelddadige spellen geweld leren.

maar, de Command&Conquer serie heeft miljoenen exemplaren verkocht, dus hoe kan het dat het leger niet wordt overspoeld met miljoenen superstrategen die dat met een spel geleerd hebben?

onzin dus, er wordt een zondebok gezocht hier, en aangezien de ouders van die jongen te achterlijk waren om zoiets te zien aankomen (zo'n neiging openbaard zich altijd wel een keer eerder) en nu moet dus een externe factor er de schuld van krijgen.
Oud 03-08-2004, 21:42
M@rco
M@rco is offline
Zielig. Ipv dat die ouders het probleem bij zichzelf en hun kind zoeken geven ze het spel de schuld... lekker makkelijk, zo lust ik er nog wel een paar.
Oud 03-08-2004, 22:51
Obi Wan
Obi Wan is offline
Was er vroeger ook niet zoiets met Carmageddon?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 22:54
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Reverend schreef op 03-08-2004 @ 19:35 :
Boeieh, toch een kutspel
Oud 03-08-2004, 22:57
freyk
freyk is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 03-08-2004 @ 23:51 :
Ooh ja,..en straks word doom 3 ook uit de schappen genomen.
Tsss, wat zijn het ook een stelletje zeikers, mensen zeggen dat je aggresief word van zulke spellen.
Dit is pure fictie, en geen realiteit!
Oud 03-08-2004, 23:15
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 03-08-2004 @ 23:57 :
Tsss, wat zijn het ook een stelletje zeikers, mensen zeggen dat je aggresief word van zulke spellen.
Dit is pure fictie, en geen realiteit!
Iets moet de schuld krijgen, Je gaat natuurlijk als ouder niet de schuld bij je eigen opvoeding leggen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 23:19
Vork
Vork is offline
onzin allemaal

die jongen heeft sinds zijn geboorte al een klap van de molenwiek gehad, anders doe je zoiets niet.. of ie de inspiratie nou haalt uit een spel of uit de Libelle

en daarbij:

Vorige week berichtten we over een moord die een zeventienjarige jongen, Warren Leblanc, gepleegd zou hebben na het spelen van Manhunt. Het slachtoffer was de veertienjarige Stefan Pakeerah. Vandaag is aan het licht gekomen dat Manhunt, in tegenstelling tot wat veel media suggereerden, niet het motief was voor de moord.

Het spel is namelijk niet aangetroffen in het huis van de dader, Warren Leblanc, maar in de slaapkamer van het slachtoffer Stefan Pakeerah. De politie die de zaak onderzoekt zegt ook dat men het spel nooit in verband heeft gebracht met de moord en dat men altijd diefstal als motief heeft aangevoerd, maar dat de media dit botweg genegeerd zou hebben. Lees hier meer over deze spraakmakende zaak, die niet meer lijkt te zijn dan storm in een glas water, al is een moord door en op een tiener, natuurlijk altijd betreurenswaardig.
Oud 04-08-2004, 10:32
schietgeweer
schietgeweer is offline
Manhunt lijkt me weliswaar een spel van niks maar jammer, jammer, jammer. Dit is nergens voor nodig.
Oud 04-08-2004, 11:01
Verwijderd
Die ouders komen ook niet op het idee dat zij de schuldige weleens konden zijn. Als je zo geobsedeerd bent door videospelletjes, zit je er ook veel te lang achter. De ouders van die moordenaar hadden veel en veel eerder moeten ingrijpen.

Goh, en dan is het nog niet eens waar ook.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 11:15
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Wat ik gelezen heb is dat die 14 jarige vermoord was om een "drugs dept" , een drugsschuld dus
Games is gewoon een makkelijke zondebok, als je als ouder gefaalt hebt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 12:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 03-08-2004 @ 23:57 :
En terecht! Ik heb ook zeker de neiging m'n collega's te grazen te nemen met m'n plasmarifle!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 13:22
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 03-08-2004 @ 23:51 :
Was dat dat spel dat je met een auto ofzow moest rijden en dat je bonuspunten kreeg met bejaarden en mensen met een kinderwagen doodrijden?
Oud 04-08-2004, 13:29
Verwijderd
Niet zeiken, gewoon die game spelen en mensen killen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2004, 13:55
schietgeweer
schietgeweer is offline
Carmageddon mocht in Duitsland en GB destijds alleen met groen bloed en/of zombies ipv mensen verkocht worden. In een paar andere landen, waaronder Brazilië, is het spel zelfs verboden. En volgens mij kreeg je geen bonuspunten voor bejaarden, en waren er geen kinderwagens.
Oud 04-08-2004, 14:00
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-08-2004 @ 22:24 :
maar, de Command&Conquer serie heeft miljoenen exemplaren verkocht, dus hoe kan het dat het leger niet wordt overspoeld met miljoenen superstrategen die dat met een spel geleerd hebben?
Because zhose people will not zhe join zhe army! zhey will become terrrorists like me!!! "FOR ZHE GLA!!"

@ Blackwaterpark: niets mis met pilletjes en monotome muziek
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:37
ythguaN
ythguaN is offline
Citaat:
schietgeweer schreef op 04-08-2004 @ 14:55 :
Carmageddon mocht in Duitsland en GB destijds alleen met groen bloed en/of zombies ipv mensen verkocht worden. In een paar andere landen, waaronder Brazilië, is het spel zelfs verboden. En volgens mij kreeg je geen bonuspunten voor bejaarden, en waren er geen kinderwagens.
dat zuigt, geen bonuspunten voor bejaarden, zo halen ze me wel over om het spel niet te kopen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:49
Metal
Metal is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 03-08-2004 @ 17:18 :
Winkeliers halen agressief spel uit de schappen

Uitgegeven: 3 augustus 2004 09:12
AMSTERDAM - Winkeliers in Engeland hebben het spel 'Manhunt' uit de schappen gehaald wegens de dood van de 14-jarige Stefan Pakeerah. Hij werd vermoord door zijn 17-jarige schoolvriend Warren Leblanc. De ouders van Leblanc geven het spel 'Manhunt' de schuld van zijn daad, zo meldt de BBC.

De vader van het slachtoffer, Patrick Pakeerah, is blij dat de winkeliers het spel niet meer verkopen: "Het spel is gewoon een video-instructie hoe je iemand moet vermoorden. Tevens laat het spel zien watvoor wapens je daarvoor kunt gebruiken."

Leblanc lokte zijn slachtoffer naar het park en sloeg hem meerdere malen met een klauwhamer, daarna stak hij hem dood.

Volgens de moeder van Stefan was Warren geobsedeerd door het spel. "Als je kijkt naar de agressieve manier hoe mijn zoon is vermoord door Warren, kun je veel gelijkenis vinden met het spel. Ik ben heel blij dat winkeliers het spel uit de schappen hebben gehaald."

Manhunt

In Manhunt speel je de bikkelharde ter dood veroordeelde crimineel Cash. Op de stoel blijkt hij geen dodelijke injectie te hebben gekregen en de enige manier om een tweede kans te krijgen, is opdrachten te volgen van een gekke regisseur die hij krijgt via een koptelefoon.

De regisseur is een illegaal programma aan het maken over een groep jagers die jacht maakt op Cash. De deelnemers krijgen de opdracht om elkaar zo sadistisch mogelijk om zeep te helpen.

ik heb toevallig voor een paar dagen dit spel in de handen gehad, en ik weet ook dat in duitsland dit spel nu verboden is,
damn dit (onderstreept) moet gewoon 1 van de domste opmerkingen zijn die ik ooit gehoord hebt

walgelijk vind ik dat, de schuld bij 'iemand' anders in de schoenen schuiven
Oud 04-08-2004, 16:58
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Citaat:
Guissie schreef op 04-08-2004 @ 14:22 :
Was dat dat spel dat je met een auto ofzow moest rijden en dat je bonuspunten kreeg met bejaarden en mensen met een kinderwagen doodrijden?
Dat zat er geeneens in.
Dat waren gewoon aangedikte verhalen
Maargoed, ze zijn bezig met Carmageddon 4.
We blijven hopen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 16:59
Chimera
Chimera is offline
Nou, bejaarden dus zeker weten wel. Kinderwagens weet ik niet, maar bejaarden met rollators zeker wel.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 18:55
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik vind het vooral mooi hoe de moeder van het 14-jarige (Ja, dat moest ik er ff bij zetten) slachtoffer zegt dat het spel (een van) de reden(en) is, terwijl alleen bij hun kind het spel is aangetroffen.

PS: misschien spelen die ouders het zelf ook wel...ze weten er best veel van

Citaat:
Oud 04-08-2004, 20:58
Verwijderd
bs, hijs ziek in zijn kop dat ligt niet aan het spel...
domme mensen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 14:04
Lotte
Lotte is offline
Ik vind zowiezo dat geweldadige spellen niet verkocht mogen worden. Kan iemand mij uitleggen wat er zo leuk is aan iemand in een spelletje te vermoorden?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 14:29
schietgeweer
schietgeweer is offline
Het gaat niet zozeer om het vermoorden denk ik. Meer om het winnen of het gevoel daar te zijn.
Oud 05-08-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 05-08-2004 @ 15:04 :
Ik vind zowiezo dat geweldadige spellen niet verkocht mogen worden. Kan iemand mij uitleggen wat er zo leuk is aan iemand in een spelletje te vermoorden?
Laten we dus ook elke film met een moord erin verbieden, want wat is er zo leuk om dat te zien? En als we toch bezig zijn ook documentaires over bijvoorbeeld leeuwen verbieden, want daarin zie je ook hoe zo'n beest een ander beest dood , dat is toch ook niet leuk?

Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 18:50
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
mhhaaha
Oud 05-08-2004, 20:38
D@mien
D@mien is offline
Als ik in een dierentuin oid een schildpad ofsow doodschop (erop springen ofsow) en dan zeggen dat ik dat heb geleerd van Mario...halen ze dan alle Mario-games voorgoed uit de schappen??

mensen moeten nou es kappen met altijd maar de games de schuld geven....maarja...de mensen die er over beslissen zijn nooit verder gekomen dan hoepelen ofsow...die hebben dr geen verstand van...
Oud 06-08-2004, 06:42
Verwijderd
Betere reclame kan het spel niet krijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Als je veel punten haalt ben je eerste.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 19:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

omdat je je ermee af kunt reagerene, ontstressend dus, verder hebben mensen gewoon een behoefte aan actie, zo'n spelletje voorziet in die behoefte.

vergelijkbaar met een ruimtesimulatie die ik al redelijk lang speel, als een andere speler het tegen je op neemt en je wint door hem op een zeer strategisch moment een raket in z'n gezicht te parkeren dan win je, wat gepaart gaat met het gevoel van iets gewonnen hebben, iets wat mensen altijd leuk vinden.

games met 'redelijk' of 'nuttig' geweld zijn trouwens een hemelsbreed verschil met games met excessief geweld.

wat excessief is is trouwens ook weer subjectief, want een van de 'excessieve games', Postal 1&2 deed dit om te shockeren, iets waar ze aardig in geslaagd zijn. carmageddon was redelijk 'cartoony' en eigenlijk humoristisch (ik bedoel, als je met een mooie vierwieldrift in z'n achteruit door een kudde schapen heensjeesd, je hoord gemekker, en je krijgt vervolgens een 'extra style bonus' dan kan je alleen maar hard lachen)
Oud 06-08-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Dus jij hebt liever dat alle moordneigingen frustraties van de jongeren worden opgepropt en dus maar irl lekker gaan afreageren?

Dat laatste heeft er geen reet mee te maken, ik vind paarden nutteloos maar dat betekend toch niet dat we die met zn allen gaan slachten.
Shooters hebben veel te maken met reactievermogen. Doe er wat graphics bij en je hebt iets om het mee te testen.. om net dat ene punt zo snel mogelijk te kunnen raken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:19
troep
troep is offline
slightly offtopic :
ouders geven in kleine mate al niet zichzelf de schuld... werdt er teveel gevloekt in programmas dan zette mn pa die uit, als wij vloekten dan kreeg de tv en alles de schuld.

heel toevallig gebruikten wij precies de zelfde scheldwoorden die hij gebruikte als hij boos was of sjagerijnig

grotendeels van alle vormen van *niet normaal gedrag* is de schuld van ouders en dat kan in subtiele en extreme mate.
Oud 06-08-2004, 21:57
Vinc
Vinc is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 06-08-2004 @ 20:56 :
Dus jij hebt liever dat alle moordneigingen frustraties van de jongeren worden opgepropt en dus maar irl lekker gaan afreageren?

Dat laatste heeft er geen reet mee te maken, ik vind paarden nutteloos maar dat betekend toch niet dat we die met zn allen gaan slachten.
Shooters hebben veel te maken met reactievermogen. Doe er wat graphics bij en je hebt iets om het mee te testen.. om net dat ene punt zo snel mogelijk te kunnen raken.
ik weet iets beters: waarom mogen er dan wel spellekes zijn met blije kleurtjes? er is toch ook grauwe muziek naast k3 en chipz troep?
agressieve spellen moeten toch verkocht kunnen worden; mensen bepalen altijd nog zelf wat ze kopen en wat niet, en developers moeten verplicht een minimum-leeftijd op de verpakking afbeelden, waar (goeie) ouders toezicht op kunnen hebben
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 16:07
Rioto
Citaat:
hou je mond
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 17:59
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Ga huilen.

LoL
Oud 08-08-2004, 23:22
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Mwah.. t klinkt misschien gek.. maar als ik GTA gespeeld heb ben ik soms ook zwaar opgefokt en hebk ook weleens zin om iemand in elkaar te butsen met een knuppel
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 23:34
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Maypole schreef op 07-08-2004 @ 17:07 :
hou je mond
Citaat:
skeleton schreef:
Ga huilen.

LoL
Als je niks te zeggen hebt hou dan je bek.
Oud 08-08-2004, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Dr0_ol schreef op 06-08-2004 @ 20:56 :
ik weet niet hoe het bij jou zit hoor maar de gemiddelde gamer heeft (volgens mij) echt geen moordneigingen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 00:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
fosje schreef op 09-08-2004 @ 00:41 :
ik weet niet hoe het bij jou zit hoor maar de gemiddelde gamer heeft (volgens mij) echt geen moordneigingen.
maar wel frustratie die mensen kunnen opkroppen.

opgekropte frustratie kan reacties veroorzaken die niet in verhouding staan tot de oorzaak ervan, denk maar aan mafkezen die op een kat schieten die hen mauwend uit hun slaap hielden, dat soort zaken.

games zijn een manier om frustratie af te reageren, je bent kwaad, gaat even zitten, rijd over een horde onschuldige voetgangers heen, en voelt je daardoor beter.

t vereist denk ik wel wat psychologisch inzicht om te zien hoe dit werkt.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten