|
|
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van het Medical Marihuana idee? | |||
Slecht (waarom?) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 13.64% |
Goed (waarom?) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
38 | 86.36% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Lijkt me nogal logisch dat je t niet krijgt als je een snee in je vinger hebt
![]()
|
Verwijderd
|
mjah zeker goed hoor mediwiet.
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik vind het een goede zaak dat mensen met een (zware) ziekte marihuana kunnen voorgeschreven krijgen.
Hier in België is dit immer nog niet echt legaal (gedoogbeleid) en moest dit legaal te verkrijgen zijn zou de kwaliteit dan ook kunnen getest worden. In Nederland kan je toch gewoon naar een coffeeshop gaan? Of is de kwaliteit dan echt zo veel minder?? |
![]() |
|
De medie wiet is veel duurder dan de wiet in de coffe shop, maar de kwaliteit is wel veel beter iets van 16% THC.
Ik vindt medie wiet een hele goede zaak, vaak krijgen mensen medicijnen die veel meer schade aanrichten dan een beetje wiet. Zelf heb geen recept voor medie wiet maar ik heb wel veel baat bij het gebruik van cannabis ivm chronische zenuw pijnen
||
phensicske kindly wrote;
Citaat:
![]()
|
Medicinale Wiet is wel degelijk veel hoger dan wat er (gewoonlijk) in de shops word verkocht, alleen weet ik niet of dat altijd zo is want er is niet zo'n goed beeld over wat er nou precies voor kwaliteit bij de shop gehaald word. Maar het klopt ook dat nederwiet vergeleken met het buitenland veel sterker is.
Ook zag ik laatst dat veel mensen die wel in aanmerking komen voor medicinale wiet gewoon naar de shop gaan omdat dat veel goedkoper is, met het recept van de huisarts krijgen ze in veel shops zelfs korting. Artsen waren hier niet blij mee omdat ze geen overzicht kunnen hebben op de kwaliteit. |
![]() |
|
Verschilt per staat..
Er zijn idd staten in de VS waar je wiet krijgt op doktervoorschriften, igg zijn er wel experimenten mee gedaan in de VS.. Een van de meest vooraanstaande onderzoeker naar de mediwiet, is ook een amerikaan (heb ik nog een artikel uit de krant van).. Die amerikaan leeft idd wel in nederland, omdat men hier er meer open voor staat.. Maar mediwiet bestaat al een tijdje in de VS hoor.. Er is zelfs een aflevering van de Simpsons die over mediwiet gaat.. Maar zoals ik al zei het verschilt van staat tot staat.. (net zoals andere regelgevingen in de vs, denk maar aan de doodstraf, abortus etc).. Uiteraard wordt de mediwiet alleen verstrekt aan patienten die een bepaalde oogziekte of andere aandoeningen die kunnen worden verholpen door het gebruik van wiet.. Wiet heeft trouwens heel veel medicinale krachten die soms worden onderschat.. Roken van wiet (en tabak) is trouwens ook goed voor je darmflora ofzo.. Vaak als ik buikpijn heb en ik rook dan een blowtje gaat het meestal al weer een stuk beter met mijn buik en heb ik er later ook geen last meer van ![]()
Laatst gewijzigd op 05-03-2004 om 16:28. |
![]() |
||
Citaat:
Valt me nog mee van Amerika dat ze dat doen... onder bush zal dat toch wel niks worden. Zolang Nederland nog een van de koplopers blijft, nu ook ivm met de gratis heroine verstrekking... goede zaak ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Op doktersvoorschrift is medicinale marihuana bij (als het goed is) iedere apotheek te verkrijgen. De wiet hoeft kwalitatief niet beter te zijn dan in een coffeeshop; het is gewoon wiet met een stamboom. Helemaal gecontroleerd enzo, je weet wat je koopt. En je betaalt er ook super veel voor, ik geloof rond de €50 voor een gram, en het wordt niet vergoed door het ziekenfonds.. dus ik persoonlijk zou gewoon naar de coffeeshop gaan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Vraagje UnderCoverBoy1 | 27 | 26-03-2012 12:37 | |
De Kantine |
Koyaanissaaitsi #1556 Verwijderd | 500 | 21-11-2011 15:26 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bestaat er een causaal verband tussen het gebruik van cannabis en agressie? Verwijderd | 48 | 27-04-2009 10:43 | |
Drugs & Alcohol |
Cannabisclub? Wammus | 8 | 30-03-2009 16:18 | |
Drugs & Alcohol |
Rotterdam gaat medicinale cannabis telen VIPKilla | 11 | 27-02-2002 21:52 |