Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van het Medical Marihuana idee?
Slecht (waarom?) 6 13.64%
Goed (waarom?) 38 86.36%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 08:35
rijk_v
rijk_v is offline
Is het waar dat je in Amerika wiet op doktersvoorschrift kan krijgen? Lijkt me niet handig, stel je voor dat er mensen zijn die zich verwonden ofzo om dat spul te krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2004, 09:04
coopergirl
coopergirl is offline
Na mijn weten wordt in Nederland wél medicinale wiet verstrekt.. (De overheid heeft z'n eigen telers die streng in de gaten worden gehouden).

Amerika lijkt me sterk, zij zijn principieel tegen bijna elke drugs.
Oud 03-03-2004, 10:08
Demiurge
Demiurge is offline
Eerst verdiepen voordat je iets onzinnigs post.

Hoe het in amerika zit weet ik niet, maar de Amerikaanse politiek kennende zal dat wel niet het geval zijn.
In Nederland kun je wel Medicinale Wiet krijgen maar dat is alleen op recept, en waarom zouden mensen zich gaan verwonden om wiet te krijgen? Ooit van coffeeshops gehoord. En Medicinale wiet word echt niet gegeven aan mensjes die per ongeluk een sneetje in hun arm hebben. Het word gebruikt door mensen met Kanker (om verschijnselen van Chemokuur te onderdrukken), reuma, MS, pijnlijke gewrichten en spieren op andere manieren en echt niet voor een gebroken arm.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 10:49
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 03-03-2004 @ 11:08:
Eerst verdiepen voordat je iets onzinnigs post.

Hoe het in amerika zit weet ik niet, maar de Amerikaanse politiek kennende zal dat wel niet het geval zijn.
In Nederland kun je wel Medicinale Wiet krijgen maar dat is alleen op recept, en waarom zouden mensen zich gaan verwonden om wiet te krijgen? Ooit van coffeeshops gehoord. En Medicinale wiet word echt niet gegeven aan mensjes die per ongeluk een sneetje in hun arm hebben. Het word gebruikt door mensen met Kanker (om verschijnselen van Chemokuur te onderdrukken), reuma, MS, pijnlijke gewrichten en spieren op andere manieren en echt niet voor een gebroken arm.
Precies.
Dus rijk_v, inderdaad eerst even begrijpen waar je het over hebt.
Oud 03-03-2004, 10:54
Verwijderd
ik snap het niet, je opent een topic met een vraag over medische wiet in amerika en je voegt er een poll bij wat mensen ervan vinden. Dan krijg je twee dingen in 1 topic, beetje chaotisch wel
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 11:47
Erbenda
Erbenda is offline
Lijkt me nogal logisch dat je t niet krijgt als je een snee in je vinger hebt , daar werkt het niet voor. Hier in Nederland kan je inderdaad wiet krijgen op medicinale grond. M'n vader heeft dit ook een tijdje gebruikt (hij heeft MS). Het wordt niet zo gauw voorgeschreven en daarbij wordt het niet gerookt.
Oud 03-03-2004, 12:14
Verwijderd
Mij lijkt het wel chill
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 12:39
beija_flor
beija_flor is offline
Wordt hier ook gedaan hoor... En waarom zou het slecht zijn, je krijgt het echt niet zomaar.. freakin onzin
Oud 03-03-2004, 14:20
little nemo
little nemo is offline
vind ik een hele slechte zaak.

ik een beetje dokken voor mn wiet terwijl iemand anders het dan mooi op doktersrecepts gratis krijgt.
Oud 03-03-2004, 14:28
Footprint
Footprint is offline
Oud 03-03-2004, 14:30
Griller
Griller is offline
tja goede zaak alleen jammer dat de wiet te duur is
Oud 03-03-2004, 14:58
Verwijderd
mjah zeker goed hoor mediwiet. Heb onderzoek naar gedaan voor nederlands. Je krijgt die marihuana niet gratis hoor, je moet er wel flink voor dokken en je krijgt het zeker niet zomaar. Voorlopig wordt het alleen aan 5 groepen terminale/chronisch zieke patienten verleend. Wel zonde voor die mensen dat het zo duur is, maarja de kwaliteit is wel veel beter..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 15:53
Verwijderd
De kwaliteit is zeker goed ! Ik heb ooit wat gekregen, en daar was ik op het bewuste moment wel heel erg blij mee
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:19
phensicske
phensicske is offline
Ik vind het een goede zaak dat mensen met een (zware) ziekte marihuana kunnen voorgeschreven krijgen.

Hier in België is dit immer nog niet echt legaal (gedoogbeleid) en moest dit legaal te verkrijgen zijn zou de kwaliteit dan ook kunnen getest worden.

In Nederland kan je toch gewoon naar een coffeeshop gaan?
Of is de kwaliteit dan echt zo veel minder??
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:37
Verwijderd
Volgens mij bevat medicinale wiet gewoon een ontzettend hoog thc-percentage. Dit gevoel kreeg ik iig wel.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:27
herbalpower
herbalpower is offline
De medie wiet is veel duurder dan de wiet in de coffe shop, maar de kwaliteit is wel veel beter iets van 16% THC.

Ik vindt medie wiet een hele goede zaak, vaak krijgen mensen medicijnen die veel meer schade aanrichten dan een beetje wiet.

Zelf heb geen recept voor medie wiet maar ik heb wel veel baat bij het gebruik van cannabis ivm chronische zenuw pijnen
Oud 04-03-2004, 16:57
Demiurge
Demiurge is offline
Jezus wat een lelijke en slechte site
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 09:43
Verwijderd
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 04-03-2004 @ 17:57:
Jezus wat een lelijke en slechte site
ja dat kan je weleens hebben he? Ben blij dat ik hem niet gemaakt heb, zou echt niet tegen jou kritiek kunnen...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 12:03
Demiurge
Demiurge is offline
hehe (heb het btw niet over de inhoud, alleen over de lay out )
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:10
coopergirl
coopergirl is offline
phensicske kindly wrote;
Citaat:
In Nederland kan je toch gewoon naar een coffeeshop gaan?
Of is de kwaliteit dan echt zo veel minder??
In dacht juist dat het THC-percentage in onze nederwiet nog nooit zo hoog is geweest... But, correct me if i'm wrong
Oud 05-03-2004, 16:20
Demiurge
Demiurge is offline
Medicinale Wiet is wel degelijk veel hoger dan wat er (gewoonlijk) in de shops word verkocht, alleen weet ik niet of dat altijd zo is want er is niet zo'n goed beeld over wat er nou precies voor kwaliteit bij de shop gehaald word. Maar het klopt ook dat nederwiet vergeleken met het buitenland veel sterker is.

Ook zag ik laatst dat veel mensen die wel in aanmerking komen voor medicinale wiet gewoon naar de shop gaan omdat dat veel goedkoper is, met het recept van de huisarts krijgen ze in veel shops zelfs korting. Artsen waren hier niet blij mee omdat ze geen overzicht kunnen hebben op de kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 16:26
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Verschilt per staat..
Er zijn idd staten in de VS waar je wiet krijgt op doktervoorschriften, igg zijn er wel experimenten mee gedaan in de VS..
Een van de meest vooraanstaande onderzoeker naar de mediwiet, is ook een amerikaan (heb ik nog een artikel uit de krant van)..
Die amerikaan leeft idd wel in nederland, omdat men hier er meer open voor staat..
Maar mediwiet bestaat al een tijdje in de VS hoor..
Er is zelfs een aflevering van de Simpsons die over mediwiet gaat..
Maar zoals ik al zei het verschilt van staat tot staat..
(net zoals andere regelgevingen in de vs, denk maar aan de doodstraf, abortus etc)..

Uiteraard wordt de mediwiet alleen verstrekt aan patienten die een bepaalde oogziekte of andere aandoeningen die kunnen worden verholpen door het gebruik van wiet..
Wiet heeft trouwens heel veel medicinale krachten die soms worden onderschat..
Roken van wiet (en tabak) is trouwens ook goed voor je darmflora ofzo..
Vaak als ik buikpijn heb en ik rook dan een blowtje gaat het meestal al weer een stuk beter met mijn buik en heb ik er later ook geen last meer van ..

Laatst gewijzigd op 05-03-2004 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 16:45
dr.phil 2
dr.phil 2 is offline
ik vind de drugs wel een goed id, als mensen er wat aan hebben waarom niet
Oud 05-03-2004, 17:52
Demiurge
Demiurge is offline
Citaat:
Bruce schreef op 05-03-2004 @ 17:26:
Verschilt per staat..
Er zijn idd staten in de VS waar je wiet krijgt op doktervoorschriften, igg zijn er wel experimenten mee gedaan in de VS..
Een van de meest vooraanstaande onderzoeker naar de mediwiet, is ook een amerikaan (heb ik nog een artikel uit de krant van)..
Die amerikaan leeft idd wel in nederland, omdat men hier er meer open voor staat..
Maar mediwiet bestaat al een tijdje in de VS hoor..
Er is zelfs een aflevering van de Simpsons die over mediwiet gaat..
Maar zoals ik al zei het verschilt van staat tot staat..
(net zoals andere regelgevingen in de vs, denk maar aan de doodstraf, abortus etc)..

Valt me nog mee van Amerika dat ze dat doen... onder bush zal dat toch wel niks worden.
Zolang Nederland nog een van de koplopers blijft, nu ook ivm met de gratis heroine verstrekking... goede zaak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2004, 20:14
Jules
Jules is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-03-2004 @ 15:20:
vind ik een hele slechte zaak.

ik een beetje dokken voor mn wiet terwijl iemand anders het dan mooi op doktersrecepts gratis krijgt.
Dat is dus niet zo, het wordt (nog) niet vergoed volgens mij.

Op doktersvoorschrift is medicinale marihuana bij (als het goed is) iedere apotheek te verkrijgen. De wiet hoeft kwalitatief niet beter te zijn dan in een coffeeshop; het is gewoon wiet met een stamboom. Helemaal gecontroleerd enzo, je weet wat je koopt. En je betaalt er ook super veel voor, ik geloof rond de €50 voor een gram, en het wordt niet vergoed door het ziekenfonds.. dus ik persoonlijk zou gewoon naar de coffeeshop gaan
Oud 05-03-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Sooz schreef op 05-03-2004 @ 21:14:
Dat is dus niet zo, het wordt (nog) niet vergoed volgens mij.

Op doktersvoorschrift is medicinale marihuana bij (als het goed is) iedere apotheek te verkrijgen. De wiet hoeft kwalitatief niet beter te zijn dan in een coffeeshop; het is gewoon wiet met een stamboom. Helemaal gecontroleerd enzo, je weet wat je koopt. En je betaalt er ook super veel voor, ik geloof rond de €50 voor een gram, en het wordt niet vergoed door het ziekenfonds.. dus ik persoonlijk zou gewoon naar de coffeeshop gaan
het is ongeveer 50 euro voor 5 gram (is een portie, zeg maar). Wat het voordeel is van de mediwiet boven dat van gewone shop-wiet is dat je er niet echt high van wordt. Je gebruikt alleen maar de pijnstillende stoffen zeg maar (THC) Voor veel mensen is dat wel een uitkomst natuurlijk. Wel de stoffen, maar niet het high-gevoel, zeker voor ouderen. Niet dat je erg high wordt als je er thee van zet natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:37
Jules
Jules is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 05-03-2004 @ 22:21:
het is ongeveer 50 euro voor 5 gram
Aight. Ik wist dat het iets met 50 euro was
Oud 12-03-2004, 12:55
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 03-03-2004 @ 09:35:
Lijkt me niet handig, stel je voor dat er mensen zijn die zich verwonden ofzo om dat spul te krijgen.
ik blijf er om lachen Hup, arm open snijden en dan de wond volproppen met wiet
Oud 12-03-2004, 13:05
My Info
My Info is offline
vet shit toch
Oud 12-03-2004, 13:06
zeehond23
zeehond23 is offline
mja, heb jij ook wiet op je tattoo gelegd?
Oud 12-03-2004, 13:08
My Info
My Info is offline
ja dat fucking spul werk zo goed ik ga der binnekort nog 1 laten zetten
Oud 12-03-2004, 13:21
zeehond23
zeehond23 is offline
alleen maar zodat je er wiet op kan leggen zeker
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten