Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 16:30
Souris
Souris is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef:
wauw..ik ben ook redelijk te zwaar..maar hoe vallen jullie af dan..op welke manier?
ben weer een kilo aangekomen maar weet waarvan...
op me werk hadden ze allemaal lekkers en ik kon me niet beheersen.
suus jij valt ook af als je echt super gezond eet
dus geen kwarktaart

ik val af door heel erg te letten op wat ik eet.
chocola mag ik voorlopig niet(ook niet op feestjes,ik wil echt afvallen).

verder eet ik fruit als ik een vreetbui krijg.
wat ook helpt is rustig eten,neem de tijd er voor.
je kunt vragen of je aardbeien mag kopen die je eet zonder slagroom.
leg ze gewoon in de zon en dan worden ze wel zoet

drink veel water,niet de hele dag cola ofzow
neem cola light,heel ranzig maar wel beter.
ga 1x per week op een vaste tijd op de weegschaal.
bv als je zaterdag uit bed komt en dan kun je in je pyjama op de weegschaal gaan,zonder sloffen.
probeer sterkt te zijn en niet te snoepen,das het beste.
ga jezelf niet belonen met een milkshake als je je wiskunde goed gemaakt hebt maar neem een stukje kaas/worst.

verder wens ik je veel suc7
Oud 19-05-2002, 16:49
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Ik zit nu op zo'n punt dat ik amper meer afval. Waarschijnlijk omdat ik op een goed gewicht zit( 1.72 cm/62,5 kg), en verder normaal gezond eet. Maar mijn buik en benen mogen wel wat strakker. . . Ik vrees dat hier maar 1 oplossing voor is die is zo lang mogelijk heb uitgesteld: Sporten!

Vraagje aan de "sporters" hier. Wat voor sport doen jullie, hoevaak en heb je echt het gevoel dat het "werkt"? Ik zit er al een tijdje over te denken om te gaan fitnessen, maar ik twijfel of ik me ook echt 2 a3 keer per week naartoe kan slepen.

Ohja, en ik ging gisteren winkelen en ik paste weer in maat 36 bij een broek! Was wel heel motiverend en ik werd er heel blij van! Daar paste ik al niet meer in sinds mijn 13/14de geloof ik. Alleen het bikini-passen was toch minder, dat felle licht, grote spiegels ect. U kent het...
Oud 19-05-2002, 19:44
15-angel-15
15-angel-15 is offline

wat is er nou weer ranzig aan cola light .. het smaakt bijna het zelfde als gewone cola alleen is gewone cola iets zoeter ..
Oud 19-05-2002, 20:35
miep
miep is offline
Citaat:
15-angel-15 schreef:

wat is er nou weer ranzig aan cola light .. het smaakt bijna het zelfde als gewone cola alleen is gewone cola iets zoeter ..
ik vind cola light juist lekkerder
gewone cola vind ik vies.
Oud 19-05-2002, 21:19
halve gare
halve gare is offline
zo het gaat volgens mij vrij goed bij iedereen

bij mij ook, ik was 2 weken geleden op vakantie geweest en ik had echt het idee dat ik kilo's was aan gekomen. toen we thuis kwamen kon ik me niet wegen want mijn zus had de weegschaal geleend. toen die weer terug was bleek ik zelfs nog minder te wegen dan ik van te voren woog geluikkig

ben benieuwd wat het resultaat van dit weekend is....

succes allemaaal!!!!
Oud 19-05-2002, 23:22
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Hmmm het irritante is dus dat wij geen betrouwbare weegschaal hebben. Een super oud gaar ding is het. De ene keer als ik er op sta zegt ie 59, dan weer 56, dan weer 58....etc.
Mjah, ik kijk gewoon of ik in m'n strakke broeken pas...
Oud 20-05-2002, 01:35
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ik zal je zeggen; ik weet echt mijn god niet hoeveel ik weeg. Al jaren niet meer op een weegschaal gestaan.
Oud 20-05-2002, 08:58
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
ik zal je zeggen; ik weet echt mijn god niet hoeveel ik weeg. Al jaren niet meer op een weegschaal gestaan.
Nee maar als je wat wil afvallen is het op zich wel handig

Ik heb gisteren btw alweer staan fitnessen Jawohl!
Oud 20-05-2002, 09:43
Souris
Souris is offline
als ik niet 1 maand geleden op de weegschaal ging was ik blijven vrten en was ik zo 80 kilo
Oud 20-05-2002, 10:01
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
crazyellow schreef:
als ik niet 1 maand geleden op de weegschaal ging was ik blijven vrten en was ik zo 80 kilo
Maar dat merk je toch al wel eerder aan je kleding? Als je echt veel aankomt...

Het rare is dat ik na een week redelijk gezond doen nog niet echt ben afgevallen, maar wel al veel beter in m'n vel zit. Ik kijk al heel anders tegen mezelf aan omdat ik gewoon niet meer zo asociaal veel vreet...ookal is er nog niet eens iets af.
Oud 20-05-2002, 10:02
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
crazyellow schreef:
Goh... jij ook al. Toch wel handig he die weegschaal (alleen een beetje jammer wat ie af en toe aangeeft )...

Ik heb het hele weekend geen chips, koekjes of andere troepg gegeten. Meestal at ik wel altijd een beetje chips, maar nu helemaal niet. Yeeh! Alleen wat nou jammer is, ik eet 3 maaltijden per dag maar ik val helemaal niet af , beetje frustrerend ook. Nou ja ik ga maar zo door want als ik wel weer lekker veel ga eten dan kom ik wel aan...
Suc6 allemaal!!!
Oud 20-05-2002, 10:06
Souris
Souris is offline
ik had eerst de instellingf van:tja als ik me maar lekker voel,wat boeit me gewicht nou.
alleen toen ging ik op advies van me ouders op de weegschaal.
toen woog ik 73 kilo.
dat is te zwaar voor iemand van 1,73.
en in de familie is iedereen slank.
dus toen ben ik gaan favallen.
geen snoep meer en als ik een vreetbui krijg pak ik fruit.
nu weeg ik 69
ben een kilo aangekomen deze week
weet hoe het komt en ga niet meer snoepen.
ik wil weer 65 wegen.
Oud 20-05-2002, 11:10
xsten
xsten is offline
Ik heb me net na een week "lijnen" gewogen. 1 kilo er af. Op zich baalde ik daarvan omdat ik het weinig vond. Maar aan de andere kant, op deze manier voel ik me goed en gezond en iedere week een kilo afvallen is natuurlijk ook hartstikke goed.

Succes nog allemaal!
Oud 20-05-2002, 15:44
miep
miep is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Maar dat merk je toch al wel eerder aan je kleding? Als je echt veel aankomt...

Het rare is dat ik na een week redelijk gezond doen nog niet echt ben afgevallen, maar wel al veel beter in m'n vel zit. Ik kijk al heel anders tegen mezelf aan omdat ik gewoon niet meer zo asociaal veel vreet...ookal is er nog niet eens iets af.
dat heb ik nou ook, als ik een poosje niet zo fucking veel eet en ik kijk in de spiegel ben ik best tevreden. ookal is er inderdaad nog niks af. als ik net na een vreetbui in de spiegel kijk kan ik wel janken, ookal is er nog niks aangekomen...
Oud 20-05-2002, 17:10
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
miep schreef:

dat heb ik nou ook, als ik een poosje niet zo fucking veel eet en ik kijk in de spiegel ben ik best tevreden. ookal is er inderdaad nog niks af. als ik net na een vreetbui in de spiegel kijk kan ik wel janken, ookal is er nog niks aangekomen...
Precies ja....stom is dat
Oud 20-05-2002, 17:46
Tesswashere
Tesswashere is offline
Halloa!

Ik ga even voor mezelf hier typen wat ik van plan om te gaan doen (wat voedingspatroon betreft enzo) zodat ik het misschien ook echt ga doen

Ik ga tot de zomervakantie iedere doordeweekse dag gezond en weinig eten, in het weekend: of normaal of iets lekkerder dan normaal als ik het anders niet volhoud.
Dan hoop ik voor de zomervakantie 74 kg. te wegen (ik ben 1,80m)
Dan heb ik waarschijnlijk tijd om te sporten en in de zomer heb ik zowieso al meer behoefte aan water en minder aan eten. Met 72 kg ben ik dan tevreden, maar het allerliefste zou ik iets in de 60 willen wegen, maar ik weet dat dat met mijn bouw waarschijnlijk te moeilijk is.
Dan ga ik een vast eetpatroon proberen te ontwikkelen zodat ik niet meer aankom.
Na de zomer word ik lid van een sportvereniging, ga ik veel sporten en krijg ik een strak lichaam.

Ok, in principe denk ik nu: droom maar lekker verder....
maar als deze droom waarheid zou worden.....wowowowow. Volgens mij ben ik dan supergelukkig en dan zou ik denk ik ook heel veel zelfvertrouwen hebben.

Denken jullie dat het me kan lukken?
Gaan jullie me please een beetje stimuleren of pep-talken?
Oud 20-05-2002, 18:01
miep
miep is offline
Citaat:
Tesswashere schreef:
Halloa!

Ik ga even voor mezelf hier typen wat ik van plan om te gaan doen (wat voedingspatroon betreft enzo) zodat ik het misschien ook echt ga doen

Ik ga tot de zomervakantie iedere doordeweekse dag gezond en weinig eten, in het weekend: of normaal of iets lekkerder dan normaal als ik het anders niet volhoud.
Dan hoop ik voor de zomervakantie 74 kg. te wegen (ik ben 1,80m)
Dan heb ik waarschijnlijk tijd om te sporten en in de zomer heb ik zowieso al meer behoefte aan water en minder aan eten. Met 72 kg ben ik dan tevreden, maar het allerliefste zou ik iets in de 60 willen wegen, maar ik weet dat dat met mijn bouw waarschijnlijk te moeilijk is.
Dan ga ik een vast eetpatroon proberen te ontwikkelen zodat ik niet meer aankom.
Na de zomer word ik lid van een sportvereniging, ga ik veel sporten en krijg ik een strak lichaam.

Ok, in principe denk ik nu: droom maar lekker verder....
maar als deze droom waarheid zou worden.....wowowowow. Volgens mij ben ik dan supergelukkig en dan zou ik denk ik ook heel veel zelfvertrouwen hebben.

Denken jullie dat het me kan lukken?
Gaan jullie me please een beetje stimuleren of pep-talken?
hai beste tes!
tuurlijk ga ik jou helpen!
ik ga je lekker aanmoedigen,
en het klinkt als een goed plan, je bent temisnte niet onrealistisch, en dat is de eerste stap (hoe zwaar weeg je nu?) als jij het echt wilt, dan kun je dat zeker halen! maar je moet je niet vergissen dat het best zwaar kan zijn, maar dat verschilt ook weer van persoon tot persoon.
het kan heel goed dat je dan veel meer zelfvertrouwen zult hebben, als je lichter bent, maar uiteindelijk gaat het om zelf acceptatie... je zelf accepteren hoe je bent. ik zelf vind mezelf te lang, nouja daar kan ik niks aan veranderen, dat MOET ik wel accepteren.. eigenlijk moet ik ook accepteren dat ik gewoon niet super slank gebouwd ben, maar dat ga ik proberen te veranderen.. Nouja, waar ik op doel, je kan ook zelfvertrouwen hebben als je niet zo onwijs slank bent.
Maar het is natuurlijk nooit verkeerd om wat af te vallen, 72 is een mooie gewicht voor je lengte!

groetjes miep
Oud 20-05-2002, 22:34
Tesswashere
Tesswashere is offline
Thnx miep!
Ik ben zo ashamed over mijn gewicht nu dat ik het niet zeg
Over dat accepteren: ik accepteer mezelf wel, ik vind op zich dat ik het goed voor elkaar heb en dat ik er leuk uitzie, behalve 1 ding dan: das het gewicht. Het is eigenlijk zo: Ik accepteer mezelf nu wel, maar ik zou nog veel mooier kunnen zijn en ik kan dat niet uitstaan. Ik vind mezelf, net als jij, op zich ook te lang, maar als ik platte zolen heb en met lange vrienden/vriendinnen loop vind ik het prima. Zo moet jij ook maar denken Hoe lang ben jij eigenlijk?
Morgen ga ik trouwens beginnen
Oud 21-05-2002, 03:08
miep
miep is offline
Citaat:
Tesswashere schreef:
Thnx miep!
Ik ben zo ashamed over mijn gewicht nu dat ik het niet zeg
Over dat accepteren: ik accepteer mezelf wel, ik vind op zich dat ik het goed voor elkaar heb en dat ik er leuk uitzie, behalve 1 ding dan: das het gewicht. Het is eigenlijk zo: Ik accepteer mezelf nu wel, maar ik zou nog veel mooier kunnen zijn en ik kan dat niet uitstaan. Ik vind mezelf, net als jij, op zich ook te lang, maar als ik platte zolen heb en met lange vrienden/vriendinnen loop vind ik het prima. Zo moet jij ook maar denken Hoe lang ben jij eigenlijk?
Morgen ga ik trouwens beginnen
ik ben maarliefst 1 cm langer dan jou en als ik met andere langere mensen loop heb ik ook geen problemen, of course. dat vind ik juist leuk, hoef ik me niet zo lang te voelen Maar ik woon momenteel in Amerika en daar zijn de mensen ook nog is ff veeel korter dus ik mag me hier nog langer voelen

en ik ken dat wel hoor... er gewoon veel leuker uit zien als je lichter bent. zoals nu heb ik ook een boller hoofd en dat is gewoon oerlelijk!
maareh "morgen" beginnen is voor mij nooit zo'n goed plan, want dan is het morgen weer "morgen" hihi, maar dat kan natuurlijk bij jou anders zijn! en kom opppp, dit is het GROTE lijn topic, hoeveel weeg je?

gr. miep
Oud 21-05-2002, 15:03
Morphia
Morphia is offline
Kijken jullie alsjeblieft uit. Bij mij is het verkeerd gegaan, echt verkeerd. Ik weeg nu 48 kilo en ik ben bang.

Maar het goede nieuws is dat ik vandaag weer brood heb gegeten tussen de middag en dat ik niet in paniek geraakt ben. Ik hoop echt dat het me lukt om weer normaal te eten.
Oud 21-05-2002, 16:01
Tesswashere
Tesswashere is offline
Hallo mensen!

Ik heb hier eerst gewoon gepost, zonder andere posts te lezen. Nu heb ik een aantal (niet alle) posts gelezen en ik ben erachter dat het inderdaad zo is dat je beter kunt gaan nadenken van: waar heb ik nu heeeeeeel erge trek in? Dan mag je gewoon zoiets nemen. En als je in je achterhoofd houdt dat je verder gezond en mager eet, is het wel en motiverend om als je echt heel erge trek hebt, je het ook mag eten en toch nog afvalt. Dat is namelijk zo als je maar 1 lekker ding per dag eet en verder extra mager maar niet minder.
Ik ga voor mezelf nu ook even typen wat ik allemaal heel erg lekker vind en toch mager, dat zou helemaal mooi zijn als ik me daaraan kan houden voor als ik supertrek heb. Kijk, zoiets als een komkommer/wortel heb ik toch echt nooit trek in.... Misschien kunnen jullie het lijstje aanvullen, van dingen die wel calorieen hebben, maar niet al teveel en toch erg lekker zijn: Nu ga ik dan lekker zoiets halen in de kantine i.p.v. als ik normaal even een mars haal uit de automaat op school ofzo.

meloen, Optimel vruchtenkwark, aardbeien, ontbijtkoek, fruitmix uit een potje, waterijsje

eigenlijk weet ik niet meer
Sapjes werken niet bij mij, want ik heb altijd trek in iets echt eetbaars.
Ik heb deze gezonde lifestyle trouwens een 2 weken volgehouden, ik was 3 kilo afgevallen. Ik heb alleen vorige week zoveel gevreten dat de 3 kilo er weer aan zijn
Nu probeer ik dus echt deze lifestyle te houden, want ik was echt suuuuuuuperhappy en nu voel ik me een beetje depri.

En voor miep: ik weeg nu 82 kg. Het is heel erg veel en ik schaam me er ook erg voor, in real life zou ik het nooit zeggen, maar hier 'kent' toch niemand me

Vandaag zit ik op 2 broodjes met ham, plakje ontbijtkoek en een bakje yoghurt, nu ga ik iets lekkers (en magers) voor het avondeten bedenken (ik woon namelijk op kamers dus kan het zelf bedenken das ook wel een voordeel)
Ik kan trouwens nu serieus niks bedenken waar ik nou echt heeeel erg trek in heb

Ik hoor van jullie en jullie van mij!
Oud 22-05-2002, 14:51
20marianne12
20marianne12 is offline
Hoe is het met iedereen? Met mij wel goed. Ik woog vanmorgen een kilo minder dan vorige week , wat wel jammer is is dat het niet zo snel gaat als ik zou willen . Nu nog wat kilo's eraf en ik ben weer helemaal happy. Ik heb nu eigenlijk best wel honger, maar ik heb al een opkikkertje gedronken. Das trouwens wel een aanrader, soepie met weinig calorieen (4 kcal maar), eenprima tussendoortje dus. Ik neem dat nu meestal als ik uit school kom, dan heb ik namelijk altijd zo'n zin om te eten. Wat ik me ook maar voor heb genomen is om neit meer s avonds te eten, ook geen crackertje, rijstewafel ofzo, volgens mij is dat ook wel bevoordelijk voor de lijn. Ook met light dranken ben ik maar een beetje gaan oppassen. Het is wel zo dat daarin bijna geen calorieen zitten, maar volgens mij wel een stof die niet goed is als je wilt afvallen. Maar doe dat weet ik verder helemaal niet hoor!!( weet iemand dat toevallig wel??).

En tess... sorry ik zou niet echt goede tussendoortjes weten; wat ik zelf wel eens tussendoor pak (maar ik probeer zoveel mogelijk niet tussendoor te eten) is een rijstewafel, een crackertje, een appeltje (niet te veel dat schijnt ook niet goed te zijn), een wortel/ komkommer (misschien is dat ff wennen, als je echt eens zin hebt om te eten en je pakt een wortel/ komkommer, ookal heb je daar helemaal geen zin in, dan ben je vaak van dat etensgevoel af als je die wortel ophebt) of ik pak een (fruit) kaugom, wil ook wel eens helpen... Al blijft het natuurlijk 1000 maal lekkerder om 10 koekjes naar binnen te proppen, maar goed of je wilt afvallen of je wilt eten. Af en toe een koekje kan natuurlijk ook geen kwaad, al doe ik het zelf maar niet meer want 1 koekje worden 2 koekjes etc...

Nou ja iedereen weer veel suc6 deze week!!!
Oud 22-05-2002, 19:37
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Hier gaat het nog steeds erg goed Ik sta er echt van te kijken maar ik hou het met gemak vol nu. Dat is raar maar als ik eenmaal over een bepaalde drempel heen ben heb ik er amper meer moeite mee van snoep af te blijven. Soms is het zo dat ik te snel de neiging heb water te gaan drinken i.p.v. een boterham te eten. Dan sla ik te erg door naar de andere kant. Daarom let ik er op dat ik wel gewoon eet als ik echt honger heb.
Ik zie nu ook eindelijk wat resultaat en dat is natuurlijk een goede motivatie!
Verder heb ik niet echt tussendoortjestips. Ja, voor mij werkt fruitkauwgom van de AH heel goed, maar dat was al genoemd.
Succes iedereen!
Oud 22-05-2002, 20:36
miep
miep is offline
ok tess
over die soep, 4 kcal, per portie? wow, die wil ik ook, hoeveel ml is dat dan, en wat zit er door heen? merk, waarzo koop je het?
en wat ik eet tussen door...
appel
banaan (1 he, banaan is eigenlijk het enige fruit dat echt vult, vind ik)
wortelen
augurken
komkommer (is dan wel het zelfde maar smaakt toch anders he)
druiven
rozijnen (zelfde verhaal)
alleen je moet wel oppassen met rozijnen want 1 rozijn = natuurlijk 1 druif en ik doe altijd een handje vol rozijnen in m'n mond, PER KEER, dus.. maargoed, het is latijd beter dan chips ofzo, en meiden je moet ook niet altijd op de calorieen letten he? bij.v de calorieen van fruit verbrand je veel sneller dan de calorieen van weet ik veel wat...
en wat iemand hier boven ook zei over die lightdrink, idd d'r zitten misschien maar heel weinig calorieen in, maar van al die aNDERE ZOoi word je ook niet beter, en misschien werkt het idd juist tegen het afvallen, dat kan gerust. het beste is water drinken... dat doe ik

succes iedereen! dit is al de derde dag dat het goed gaat deze week wahoo

miep
Oud 23-05-2002, 13:34
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
miep schreef:
ok tess
over die soep, 4 kcal, per portie? wow, die wil ik ook, hoeveel ml is dat dan, en wat zit er door heen? merk, waarzo koop je het?
miep
Nou ja soep is een beetje groot woord misschien, het is een eigenlijk drinkboullion, je hebt ze in verschillende smaken; tuinkruiden, kip, tomaat, kerrie, nou ja dat zijn de smaken die ik ken. In tuinkruiden en kip zit 4 kcal, in tomaat en kerrie wat meer (volgens mij 8 kcal). Soort cup-a-soup, alleen ik denk dat het wat minder is, je schenkt er 160 ml water op! Het heet opkikkertje van maggi, volgens mij heb je ze bij alle supermarkten wel!

Hier gaat alles nog steeds goed, ik eet weer lekker weinig en begin er zelfs aan te wennen, heb heel erg vaak zelfs niet een meer trek in iets zoets of in chips ofzo!! Wat eten jullie eigenlijk op een dag???
Oud 23-05-2002, 18:18
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:

Hier gaat alles nog steeds goed, ik eet weer lekker weinig en begin er zelfs aan te wennen, heb heel erg vaak zelfs niet een meer trek in iets zoets of in chips ofzo!!
Heb ik precies hetzelfde ja Ik ben over een bepaalde drempel en dan hou ik het veel makkelijker vol!

Citaat:
20marianne12 schreef:

Wat eten jullie eigenlijk op een dag???
's Ochtends: koffie, 2 boterhammen
's Middags: 1 of 2 glazen water, fruit, 2 boterhammen
's Avonds: avondeten, koffie en 's avonds laat soms nog fruit/brood

Oja, en tussendoor fruitkauwgompjes
Oud 23-05-2002, 18:45
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:

's Ochtends: koffie, 2 boterhammen
's Middags: 1 of 2 glazen water, fruit, 2 boterhammen
's Avonds: avondeten, koffie en 's avonds laat soms nog fruit/brood

Oja, en tussendoor fruitkauwgompjes

Dat komt wel erg overeen met mij

Ik eet:
's ochtens: 2 boterhammen en een glas magere melk.

's middags: 2 boterhammen, karnemelk (nieuwe ontdekking, vult best wel en is mager) Sinaasappelsap en nog 3 stuks fruit.

's avonds: gewoon (vegetarisch) avondeten (zonder jus en sausjes). en later nog een glas melk of wat magere yoghurt.

Klinkt best gezond he?
Oud 23-05-2002, 23:45
miep
miep is offline
dankje tess, zodra ik in nl ben ga ik die soep halen
nu hier even wat ik eet op een dag: ik moet er bij zeggen dat ik zeg maar over de hele dag moet eten, na 2 uur MOET ik gewoon eten, best klote, maar daarom eet ik dan maar wat minder tijdens een maaltijd.. (je kan wel zeggen je moet genoeg eten met een maaltijd, dan heb je in 2 uur geen honger maar nou hier dus wel)
maar ik eet 's ochtends (half 8) 2 boterhammen en een glas magere melk. om 9 uur eet ik 2 stukjes meloen. om half 11 eet ik 2 boterhammen. om half 1 eet ik weer 2 boterhammen. om 3 uur eet ik een appel. om half 5 (dan kom ik uit school, ik neem express geen geld mee naar school) eet ik augurken en/of wortelen. en dan 's avonds om 6 uur avondeten, dan eet ik vaak wel wat meer. 's avonds eet ik verder niks meer. en over de hele dag drink ik dan nog water en kau ik op kaugom
maar nu had ik vaak vreetbuien als ik uit school kwam (of 's avonds als ik alleen thuis was )... maar dit is al de vierde dag dat dat niet gebeurd is! wauw
succes iedereen!
waar is aquafemme? is ze al zo veel afgevallen door haar dieet dat ze niet eens meer op het lijn topic komt?
Oud 24-05-2002, 07:23
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
miep schreef:

waar is aquafemme? is ze al zo veel afgevallen door haar dieet dat ze niet eens meer op het lijn topic komt?
Hmmm ik denk dat die gewoon een bepaalde rust heeft gevonden ofzo. Dat ze er niet meer zo geobsedeerd mee bezig is? Of gewoon examens heeft
Niet dat ik ons geobsedeerd vind hoor, ik vind het juist goed dat we elkaar een beetje steunen! Maar zij was iig erg omgeslagen na haar bezoekje aan de dietiste.
Oud 24-05-2002, 11:07
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Hoeveel zijn jullie eigenlijk al afgevallen sinds jullie begonnen? En hoelang zijn jullie al bezig?

Ik ben nu ongeveer 2,5 maand bezig, en ben 6 kilo kwijt.
De eerste tijd ging het echt 1,5 kilo per week, en nu iets van een halve kilo per week. Maar ik heb geduld
Oud 24-05-2002, 11:35
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik ben nu amper 2 weken serieus bezig en ben al wel wat afgevallen. We hebben alleen geen weegschaal die 't doet dus kan ik het niet in kilo's uitdrukken. Ik merk iig dat m'n broeken een stukje losser zijn gaan zitten.
Oud 24-05-2002, 11:54
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Eigenlijk kan je ook beter aan je broeken "meten"of je bent afgevallen. Je gewicht schommelt altijd ook erg vanwege vocht enzo.

Ohja, 1 nadeel van het afvallen: Niks van mijn kleding zit nog! Alles is te groot! En zoveel geld heb ik ook weer niet om een hele nieuwe garderobe te kopen. Aggr irri!
Oud 24-05-2002, 12:03
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Haha das irritant ja! Bij mij is het meer zo dat ik nu juist weer in m'n kleren pas. Een paar broeken die ik een jaar geleden veel droeg paste ik niet meer en daar baalde ik nogal van. Ook draag ik vaak wijde broeken dus maakt het niet zoveel uit als ze nog wat wijder zijn
Oud 24-05-2002, 13:19
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Oh dat is wel beter ja! Ik werd vanaf mijn 14de ongeveer wat molliger. En zit nu dus eigenlijk weer op het gewicht van toen ik 13 was. En die kleding heb ik allemaal niet meer (gelukkig maar eigenlijk )

Nouja, dit is natuurlijk een enorm "luxeprobleem". Maar toch irritant. Trouwens; ook mijn bh's zijn te groot geworden , bijna een cupmaatje afgevallen. (c-->b)

Merken jullie dat je op bepaalde plekken het meeste afvalt? Bij mij merk ik het vooral aan mijn buik en aan mijn borsten (dat laatste vond ik eigenlijk niet zo nodig, maarja )
Oud 24-05-2002, 15:52
just.a.girl
just.a.girl is offline
eej,k doe niet aan de lijn ofzo,maar ff een vraagje:wat nemen jullie mee als tussendoortje naar school?k neem altijd flesje water mee,liga evergreen (voor 1e pauze)en2 boterhammen(voor 2e pauze)

en jullie?
Oud 24-05-2002, 16:06
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Toen ik nog normaal school had (nu: examens): 2 boterhammen, flesje water en een appel/mandarijn. Nu tijdens de examens een appel en een mandarijn of een banaan en een pakje "vitamientje".
Oud 24-05-2002, 18:49
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
Rosa-Sara schreef:

Ja dank je wel. (al valt de helft voor mij af *vegetarier*) En sommige dingen had ik ook al bedacht, zo heb ik de appelstroop weer helemaal herontdekt! At ik als kind ook vaak, en is eigenlijk heel lekker! (en gezond, veel ijzer enzo) Ik ga ook maar eens 20+ kaas kopen!

Bedankt
Die van Slankie Naturel is een aanrader!!! Dies echt heel lekker!!
Oud 24-05-2002, 19:59
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ben net lekker uit eten geweest Heb er echt geweldig van genoten!
Ik val trouwens vooral af bij m'n benen en armen. Dat is bij mij de enige plek waar het er aan komt en daar gaat het er ook het snelst weer af...gelukkig
Oud 25-05-2002, 00:24
Tesswashere
Tesswashere is offline
Hallo!

Blij dat het zo goed gaat met iedereen. Ik ben in de fase van bewust eten nu, maar lijnen lukt me niet zo. Komt omdat ik gisteren en vandaag een feestje had. Maar ik ben blij dat ik het voor mijn gevoel onder controle heb en ik doe het gewoon zo: als ik geen feestjes enzo heb, lijn ik, als ik ze wel heb eet daar gewoon taart enzo...ik lijn dus niet extreem, dat is me toch nog nooit gelukt....toch voel ik me een beetje ongelukkig na vanavond (taart, chips, toastjes ) maar het was niet 1 grote vreetbui en ik heb op de dag weinig gegeten.......

Weet iemand trouwens iets van laxeermiddelen of andere dieetcapsules ofzo? Ik zal nu vast wel verhalen krijgen dat het heel slecht is enzo.....maar eigenlijk maakt het me niet zo uit of het ongezond is denk ik, want als ik slank ben, ben ik gelukkiger en dat is ook weer gezond. Bovendien eet ik al veel meer fruit en gezonde dingen als voor het 'bewuste eten'.
Oud 25-05-2002, 00:51
miep
miep is offline
TESS! GA NIET AAN DE LAXEERMIDDELEN! JE VERNEUKT JE LICHAAM ERMEE EN ZULT NIET AFVALLEN!!

NEE wanneer snappen mensen dat toch eens dat je niet afvalt van laxeermiddelen??!?!?
Je moet je niet ongelukkig voelen omdat je veel gegeten hebt op een feestje! Zolang je niet elke dag een feestje hebt is er helemaal niks aan de hand, dan ga je die volgende dag maar een rondje extra hardlopen oid. Ik voel me zelf ook diep ongelukkig na een feestje met veel calorieen en daarom heb ik ook een eetprobleem! In deze maatschappij is het nou eenmaal gewoon een gezellig om te eten! Je zegt het scheelt je niks als je niet gezond bezig bent, als je maar afvalt. Nou dat vind ik dus een zeer domme opmerking... Je moet gewoon op een gezonde manier afvallen, het liefst niet meer dan 1 kilo per week. En dat kan op een gezonde manier! Ik heb het zelf ervaren. Normaal eten, uit school iets lekkers en voorderest veel sporten. Ik viel 1 kilo af. Het is zwaar, i know, maar hier heb je wat aan. Al die vuile dieeten helpen je geen ene moer... (uitgesloten die van aquafemme ) Die kilo's vliegen er af en zodra je weer gaat eten vliegen ze er weer af. Ik ken tantes van mij die hun hele leven al bezig zijn met afvallen. Zo wil jij toch niet worden? Zo wil niemand toch worden? Als ik eerljik ben tegen mezelf en tegen jullie ben ik de afgelopen 2 jaar ook al bezig met afvallen. Ik heb al 2 jaar lang niet "echt" kunnen genieten van iets lekkers. Ik krijg binnenkort hulp en ik hoop dat het allemaal beter wordt, het slaat gewoon nergens op, doe er please wat aan en ga anders ook met iemand praten, dat zal je alles behalve slecht doen!
Succes iedereen,
liefs miep.

Oh en als ik afval dan wordt m'n gezicht, buik en borsten smaller...
Oud 25-05-2002, 07:30
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ben het eens met Miep Je wil het niet horen maar laxeermiddelen zijn gewoon hartstikke ongezond. Zowiezo vind ik dieeten (naast meer sporten, gezonder eten en een positieve instelling) onzin. Bedenk je hoe ontzettend snel het er weer aan zit als je zo snel afvalt!
Ik heb geen echt eetprobleem maar ben wel al jaren bezig met op de lijn letten...Ik heb er genoeg van en daarom kijk ik nu naar de lange termijn. Precies wat Miep zegt...je wil toch niet op je 40ste nog steeds zo bezig zijn? Dat is tijdverneuking! Ik wil nu voor mezelf een manier ontwikkelen om op een gezonde manier af te vallen en me beter te voelen. Je hebt discipline nodig, geen pilletjes!
De afgelopen week heb ik het heel goed volgehouden (paar keer gesport en amper gesnoept) en daar voel ik me ontzettend goed bij! En daar gaat het om toch? Je denkt misschien dat je gelukkig bent als de kilo's er ineens af vliegen maar bedenk je dat het ook van binnen zit! Er zijn zat meisjes die amper 45 kg wegen en zichzelf nog steeds dik vinden! Het is maar net hoe je naar jezelf kijkt.
Daarom kun je beter op een gezonde manier proberen af te vallen. Dan kun je namelijk trots op jezelf zijn! Je doet iets aan de oorzaak van het probleem. Je leert mate te houden met eten, af en toe te weigeren, af en toe wel wat lekkers, zo nu en dan sporten.....believe me, daar voel je je echt veel beter bij.
Anders ga je het echte probleem alleen maar verergeren en uitstellen...
Nou succes d'r mee
Oud 25-05-2002, 11:09
aquafemme
aquafemme is offline
Ik heb wel eens van die appel-afslank-pillen gebruikt.. werkt niet!
Oud 25-05-2002, 16:02
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Als ik dat zo lees vind ik 't echt knap dat sommige hier (bijna) niet snoepen

Ik probeer zelf ook niet meer zoveel te snoepen maar 't lukt me gewoon echt niet. We hadden net van die hele lekkere chocoladekoekjes waarvan ik er zoveel heb opgegeten dat ik nu misselijk ben Ik heb nu echt zoiets van waarom kan ik niet gewoon 1 koekje nemen maar moet ik mezelf er gelijk misselijk aan eten
Oud 25-05-2002, 17:38
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Tja, erg vervelend dat je het vaak niet bij 1 kan laten, je bent echt niet de enige! Daarom probeer ik maar echt niks te snoepen, dat is nog makkelijker dan 1 snoepje nemen, en je wéét dat er nog een hele zak in de kast ligt, en je die niet mag.

Als je zin hebt in zoet, het is hier al vaak gezegd, maar neem dan fruit of fruitkauwgom.
Oud 26-05-2002, 08:37
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik ben nu pas een paar weken bezig met gezond doen en wil eerst wat afvallen dus ik snoep ook helemaal niet.
Tis echter wel de bedoeling dat ik dit volhou op de lange termijn en nooit meer snoepen bestaat (voor mij) niet.
Wat jij dus zegt Rosa-Sara is wel waar, dat je beter niks kunt snoepen omdat dat makkelijker is, maar als je je bedenkt dat je dit voor altijd vol zou moeten kunnen houden wordt het een ander verhaal toch?
Tis denk ik voor elke 'lijner' hier (of zullen we zeggen 'gezond-doe'er' ) belangrijk om te leren mate te houden. Dus wel 1 snoepje, maar niet 10.
Oud 26-05-2002, 09:10
ekki
ekki is offline
Aangezien deze topic de 6 pagina's gaat bereiken en het voor mij dan erg vervelend wordt om de topic bij te houden, sluit ik de topic.

Ik zal meteen een nieuwe openen voor jullie. Het spijt me als je 't te vroeg vindt, maar anders wordt 't voor mij zo vervelend.

Regels voor berichten