Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2004, 12:38
Verwijderd
weet niet echt zekr of dit op psychologie hoort, anders verplaats je m maar.

houden jullie een dagboek bij?? zo ja, hoe vaak, wat schrijf je er zoal in (hoef nie de details te weten, gewoon wat voor SOORT dingen) en zo nee, waarom niet, vind je t onzinnig? ben benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2004, 12:39
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Nee.
Oud 12-03-2004, 12:44
Verwijderd
bijhouden niet.
ik heb wel een dagboek/schriften. waar ik dingen in opschrijf die ik wil onthouden een gebeurtenis bv.

meestal schrijf ik er in als ik boos/verdrietig ben. en alles wat ik dan haat schrijfi k op. ik praat niet met mensen over wat me niet lekker zit en af en toe moeti k het ff opschrijven. mn dagboek staat dus vol met woede uitbarstingen. op het moment schrijf ik best veel, maar soms heel lang niet
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:50
Tsu
Tsu is offline
Ik heb een schrift waarin ik elke dag een gedicht schrijf over hoe ik me voel
Oud 12-03-2004, 12:51
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Tsu schreef op 12-03-2004 @ 13:50:
Ik heb een schrift waarin ik elke dag een gedicht schrijf over hoe ik me voel
cool

wou dat ik dat kon, maar zelf hou ik zoiets niet bij
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:58
Fantôme
Fantôme is offline
nee, dat leest mn moeder dan toch weer.
Oud 12-03-2004, 12:59
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee, ben ik sowieso te lui voor.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:01
Verwijderd
mja, af en toe...
als ik t nie doe, dan kan ik sommige dingen nie kwijt, en dan blijf ik daarmee zitten en das nie goed...

dus schrijf ik t er dan uit..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:05
Dolores
Dolores is offline
Vroeger wel gedaan, tegenwoordig niet meer.. k schreef ook alleen maar onboeiende dingen op. was veel te bang dat iemand anders het zou lezen, dus ik schreef nooit geheimen ofzo op.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:13
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Bruut schreef op 12-03-2004 @ 13:51:
cool

wou dat ik dat kon, maar zelf hou ik zoiets niet bij
Ik ook niet, hoor Maar ik bepaal zelf hoelang het gedichtje wordt plus het is er maar 1
Oud 12-03-2004, 13:24
sublime
sublime is offline
meerdere zelfs nou ja, 2 dus eigenlijk. 1 heel persoonlijke voor mij alleen waar ik tenminste rustig in kan schrijven wie ik zwaar irritant vind en wie geil - nou ja, dat is dus voor gewoon daganalyse en gevoelens daarbij

en een soort weblog wat ook soms heel persoonlijk kan zijn, maar waar ik iig schrijf over dingen die mij in meer of mindere mate bezighouden.

beiden zijn erg up to date. schrijf minstens 1x in de twee dagen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:45
Freestyler*
Freestyler* is offline
neezeg, daar heb ik geen tijd voor hoor
bovendien ben ik een perfectionist en het lukt me niet om de dingen perfect op papier te krijgen
alles wat ik kwijt wil, mail ik gewoon naar een vriend van me
Oud 12-03-2004, 14:00
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb wel iets, waar ik heel soms in schrijf, als ik heel boos ben ofzo, of iets gewoon even van me af wil schrijven. Het is niet echt up-to-date, want vaak heb ik ook geen zin om erin te schrijven. Ook heb ik toch ergens de angst dat anderen het lezen..
Oud 12-03-2004, 14:05
Bertram
Bertram is offline
Tsja het bijhouden is een beetje het probleem Maar ik heb wel n schrift waar ik alle dingen waar ik mee zit en die ik eigenlijk niet ergens anders kwijt kan in opschrijf. Ik denk dat ik mischien een keer per week ofzo erin schrijf, want het is ook weer niet zo dat ik altijd met vanalles zit
Oud 12-03-2004, 14:08
Salala
Salala is offline
Vroeger begon ik altijd met volle moed aan het bijhouden van een dagboek. Maar wanneer ik dan een week later ging nalezen wat ik ook alweer had geschreven was ik het er al niet meer mee eens en scheurde ik het eruit! Dat is niet echt de bedoeling volgen mij.
Maar soms heb je (tenminste ik) het nodig om iets van je af te schrijven wanneer je het aan niemand kwijt kan of wil. Dan schrijf ik het gewoon op en dat bewaar ik dan ergens op een geheime plaats.
Oud 12-03-2004, 14:20
light fighter
light fighter is offline
Ja ik houd er een bij. Hoe wel dat niet echt slim is omdat ik dan perse elke dag er in wil schrijven. En dan nlukt dat niet en dan voel ik me onzeker. Ik ben nu dan mijn dagboek aan het censuren voor jeugdzorg maar wat vinden jullie daarnou van. Dat ze bij jeugdzorg je dagboek willen lezen omdat ze je op die manier willen leren kennen?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:25
Verwijderd
deed t vroeger
heb nu wel een dagboek, maar daar schrijf ik in als ik t kan en er zin in heb. vaak is dat als alles me zo erg dwars zit dat ik t kwijt moet..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 12-03-2004 @ 15:20:
Ja ik houd er een bij. Hoe wel dat niet echt slim is omdat ik dan perse elke dag er in wil schrijven. En dan nlukt dat niet en dan voel ik me onzeker. Ik ben nu dan mijn dagboek aan het censuren voor jeugdzorg maar wat vinden jullie daarnou van. Dat ze bij jeugdzorg je dagboek willen lezen omdat ze je op die manier willen leren kennen?
persoonlijk vind ik dat een slechte zaak. een dagboek is prive en jij verteld wel wta je nodig vind dat ze mogen weten.. ik vind het fout om onder het mom van 'we willen je beter leren kennen' iemands dagboek te lezen. Zoiezo vind ik dat fout en ik zou er dan ook geen toestemming toe geven en anders een apart dagboek gaan bijhouden..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:54
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 12-03-2004 @ 15:29:
persoonlijk vind ik dat een slechte zaak. een dagboek is prive en jij verteld wel wta je nodig vind dat ze mogen weten.. ik vind het fout om onder het mom van 'we willen je beter leren kennen' iemands dagboek te lezen. Zoiezo vind ik dat fout en ik zou er dan ook geen toestemming toe geven en anders een apart dagboek gaan bijhouden..
ik formuleerde het een beetje verrot maar ik bedoelde meer van om mijn problemen te leren kennen en het patroon in AM en waarom ik AM
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 12-03-2004 @ 15:54:
ik formuleerde het een beetje verrot maar ik bedoelde meer van om mijn problemen te leren kennen en het patroon in AM en waarom ik AM
ik denk dat het ook vooral zaak is om daar zelf achter te komen of niet? En dat doe je toch met jeugdzorg? Hebben ze daar nou een dagboek voor nodig? Alsof het daar in staat
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:00
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
light fighter schreef op 12-03-2004 @ 15:20:
Ik vind dat ze daar geen zakens in hebben. Je kan het hen toch gewoon vertellen. Een gedicht van je tonen, mocht je dit reeds schrijven, zou ik wel goedvinden. 't Lijkt misschien heel gelijkaardig, maar ik vind dat je het dan nog kan uitleggen en zo.
Dan leren ze meer je gedachtengang kennen.

In de instelling waar ik werkte bij sociaal gekwetste jongeren, zijn er eens twee meisjes weggelopen. Toen hebben ze in hun dagboeken zitten lezen en heel veel te weten gekomen, wat ze anders nooit zouden geweten hebben.
Aan de ene kant was dat een goede zaak, want er gebeurden nogal 'vreemde' dingen tussen de meisjes en de stiefvader, maar aan de andere kant is het wel inbreuk in de privacy.

Ik zou er nog eens goed over na denken. Maar je zegt ook dat je het aan het censureren bent, dus idd, als je wil kan je eruit laten wat je wil.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:04
phensicske
phensicske is offline
Ik hou een schriftje bij, waar ik al mijn ergernissen in schrijf. Maar eigenlijk zou het niet kloppen als je enkel dat schriftje leest, aangezien ik enkel het negatieve erin schrijf.

Op een bepaalde pagina was ik zo teneinde dat ik zitten krassen met mijn stilo op de pagina...nu, zo'n 10 pagina's verder, is er eindelijk geen gat meer midden in het blad.

Ondertussen schrijf ik reeds vanaf mijn 7de of zo in boekjes en heb ik er al ehm..drie of vier liggen, met dan nog heel wat losse bladen ertussen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:36
Verwijderd
mijn gedichten zijn mijn dagboek.. ik sla ze op op de comp. en beveilig het bestand met een 20 cijferig wachtwoord

natuurlijk staan ze niet allemaal openbaar
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:49
Quiana
Quiana is offline
>> DK.

Ik heb een LJ, en krabbel zo afentoe wat in een schrijfblokje,
of typ wat in een Wordbestandje. Alledrie beveiligd, natuurlijk.
Oud 12-03-2004, 15:50
the spongeman
the spongeman is offline
ik hou geen dagboek bij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2004, 15:53
Lionheart
Nee.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:53
Silver rain
Silver rain is offline
Ik hield er eerst echt een bij, maar nu schrijf ik alleen maar erin als ik dingen echt kwijt moet omdat ik anders teveel opkrop. Maar er staan ook leuke dingen in die ik op schrijf
Oud 12-03-2004, 15:54
Verwijderd
Nee, heb er niet zo'n behoefte aan
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:55
cha0s
cha0s is offline
Ik heb 'n LJ, waarin ik wel es wat serieus schrijf tussen alle onzin door.
Oud 12-03-2004, 15:56
Verwijderd
Ik hou een soort cijfer-dagboek op m'n pc bij : allemaal cijfers voor m'n dag. In Excel, en uiteraard beveiligd.
Met citaat reageren
Verwijderd
Nee, ik ben zelf een wandelend dagboek.
Met citaat reageren
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 12-03-2004 @ 16:54:
Nee, heb er niet zo'n behoefte aan
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:04
YellowLight
YellowLight is offline
jeps.

ik probeer er elke dag in te schrijven, over hoe ik me voel, leuke dingen maar ook hoe ik over mensen denk. want dat hoeft niet iedereen te weten
Oud 12-03-2004, 16:06
guess what
guess what is offline
Ja ik houd een dagboek bij. Ik schrijf er dagelijks is, meestal een paar keer per dag. Altijd als ik me verveel ga ik schrijven. Dr staat best veel geheims in, maar ook verhalen van vriendinnen en suffe daganalyses. Verder gewoon rare gedachtes en verzinsels.

Ik wilde ook zo'n topic openen!
Oud 12-03-2004, 16:07
mmmm
mmmm is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:09
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
ja. Ik schrijf mijn geheimen erin, maar meestal schrijf ik als ik het niet naar mijn zin heb. als ik vrolijk ben ofzo heb ik geen behoefte aan mijn gevoelens op te schrijven enzo

en ik heb een weblog, daarin schrijf ik gewoon als er wat in me opkomt enzo
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:45
Thomas
Thomas is offline
Een dagboek? Nee, heb er wel over gedacht om een LJ te nemen, maar uiteindelijk vond ik het allemaal overbodig.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:46
jet
jet is offline
nee.. soms schrijf ik wel dingen op in de vorm van liedjes.. maar geen dagboek
Oud 12-03-2004, 16:48
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Citaat:
Thomas schreef op 12-03-2004 @ 17:45:
Een dagboek? Nee, heb er wel over gedacht om een LJ te nemen, maar uiteindelijk vond ik het allemaal overbodig.
is best grappig hoor
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:51
Kamilla
Kamilla is offline
Ik heb wel een boekje, waar ik zo nu en dan een stukje in schrijf. Soms heb ik daar gewoon behoefte aan en schrijf ik gewoon alles op wat me dwars zit. Maar soms schrijf ik er echt maanden niet in en dan weer een paar weken heel veel.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:52
Sjoerd
Sjoerd is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:52
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
FoxyRoxy schreef op 12-03-2004 @ 17:48:
is best grappig hoor
Dat wel, maar ik heb toch niet het doorzettingsvermogen om er elke dag in te schrijven. Komt nog bij dat ik niet echt een geweldig boeiend leven heb waar hele pagina's over te vullen zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:54
SuperwomanF
SuperwomanF is offline
Ik schrijf soms in een schrift als ik me verrot voel, maar dat kun je dus niet een dagboek noemen. Als iemand dat later vindt, denkt-ie namelijk dat ik psychisch helemaal in de knoop zat en dat ik manisch depressief was en zo...

Oud 12-03-2004, 16:55
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Citaat:
Thomas schreef op 12-03-2004 @ 17:52:
Dat wel, maar ik heb toch niet het doorzettingsvermogen om er elke dag in te schrijven. Komt nog bij dat ik niet echt een geweldig boeiend leven heb waar hele pagina's over te vullen zijn.
waar denk jij dat dat van mij mee vol staat? Tgaat nergens over, maar het heeft wel wat ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:56
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
FoxyRoxy schreef op 12-03-2004 @ 17:55:
waar denk jij dat dat van mij mee vol staat? Tgaat nergens over, maar het heeft wel wat ofzo
Achja, ik zie - voor mezelf - het nut er niet van in.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:58
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Citaat:
Thomas schreef op 12-03-2004 @ 17:56:
Achja, ik zie - voor mezelf - het nut er niet van in.
kun je hebben hè?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:00
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
FoxyRoxy schreef op 12-03-2004 @ 17:58:
kun je hebben hè?
Soms heb je wel eens van die dagen, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:07
Verwijderd
nee, ik heb dr wel 1, maar ik schrijf er de laatste paar jaar nooit meer in> geen tijd/zin
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:12
.Pure
.Pure is offline
ik heb vroeger wel eens een aantal pogingen gewaagd. Maarja na een paar weken geschreven te hebben (lees: 1x per week) stopte ik er al weer mee Niet iets voor mij dus.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:12
Yolcu
Yolcu is offline
Ik heb een LJ, waarin ik soms schrijf. Soms dagelijks, soms een paar dagen niet.
Reageren

Regels voor berichten