Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 20:21
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Heeft iemand ervaringen die van VMBO-Theoretische leerweg, naar de havo is gegaan. ( en dan bedoel ik,nadat je TL heb afgerond)

Ik ben zelf van plan dit te doen, en ik wou wel graag ervaringen horen..(lezen..)

Bijvoorbeeld, of je merkt dat de stof veel moeilijker is, of dat je veel meer huiswerk opkrijgt, of iets anders.. ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2004, 10:23
Poesket
Poesket is offline
Hai,

ja Dat het ik het afgelopen jaar gedaan.
Het is me erg meegevalen tot nu toe. Kreeg toch nog wel reacties dat ik er goed over na moest denken maar ik vind het allemaal erg goed gaan, en dat is ook aan mijn cijfers te merken.

Je krijgt meer huiswerk op,maar het is eiegnlijk niet echt moeilijker.

Praat er over met je decaan, die kan je goed helpen. En stuur mij anders een pm.

Alsje het doet is het wel een goede stap, je kunt namelijk veel meer met havo dan vmbo.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 10:48
Verwijderd
nee hoor er wel veel verhalen over.
de overstap schijnt moeilijk te zijn maar het is wel te doen. de leerwijze op havo is natuurlijk anders dan op het vmbo dat veel praktijkgerichter te werk gaat. qua huiswerk zal het denk ik wel meevallen. de tweede fase is gewoon veel verslagen maken en veel leren. maar het is te doen. bij mij stappen er van de 200 vmbo-tl's ongeveer 40 over. dat geeft wel aan dat het te doen is denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:53
Verwijderd
VMBO -> HAVO is een grote overstap waar je serieus over moet nadenken. Het schijnt dat veel VMBO'ers op de HAVO het niet redden, ik denk dat ik dat ergens gelezen heb.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:26
Verwijderd
Als je gek bent op leren en huiswerk, dan zou ik het zeker doen. Ik ken wel wat mensen die deze stap ook gezet hebben en het is allemaal wel te doen heb ik begrepen. Als je maar gemotiveerd bent
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:55
Susanne
Susanne is offline
Hmm, een jongen die ik bijles geef (4havo nu) heeft hetzelfde gedaan als jij, het enige waar hij moeite mee had en wat hij nog veel moest inhalen was wiskunde, daar help ik 'm nu ook mee, maar het gaat wel goed met hem, ook met andere vakken
Oud 12-03-2004, 22:26
kweetnie
kweetnie is offline
Moi!

Ik ben van mavo4-->havo4 gegaan, naar het profiel ng, ik moet zeggen dat de exacte vakken flink tegenvallen. Dat is echt even bijwerken. Ik denk dat als je overstapt naar cm of em dat dan de overstap minder lastig zal zijn, maar dat is maar net wat je zelf het makkelijkst/leukst vind! En alle andere vakken die je zo ie zo krijgt, is ook goed te doen!

Suc6!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 22:39
Liss
Liss is offline
Ben ook van de mavo naar de havo gegaan en het valt echt mee, had het veel moeilijker ingeschat. Op de mavo had ik echt het idee dat ik toch niets deed, niets leerde van wat er verteld werd en dus deed ik niets. Op de havo moet je wel iets meer doen, je leert ook meer vind ik, mijn cijfers zijn wel een stuk hoger als op de mavo, ga volgend jaar ook naar het vwo.
Maar dit verschilt per persoon denk ik, als je op de mavo (vmbo nu dan) ook weinig doet dan moet het makkelijk te doen zijn als je gemotiveerd bent. Als je nu al veel aan school moet doen dan zou ik er wel even goed overna denken of je wel nog meer tijd aan je school wilt besteden en of je die tijd wel hebt
Oud 14-03-2004, 19:36
X-Wendy
X-Wendy is offline
Mijn vriendin heeft eerst vmbo theorie gedaan en is daarna de havo gaan doen. Ze zit nu bij mij in de klas. Zij vindt de overstap niet zo heel moeilijk. Ze doet gewoon haar werk goed en ze haalt hele hoge cijfers.
Ik heb nog een paar leerlingen bij mij in de klas die van vmbo theorie komen. Over het algemeen halen bij ons op school veel leerlingen het.
Maar dat is misschien voor iedereen anders.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 08:52
Gianluca *
Gianluca * is offline
ik zelf ben ook via de Tl naar de havo gegaan. ik zit hier veel beter op me plaats heb ik het idee. het niveau is niet zo zeer veel moeilijker, ik doe dan wel c&m maar toch. het enige verschil is dat je meer huiswerk op krijgt, en dat het nodig is op te plannen.

ik kon op de tl vrijwel geen wiskunde, en hier gaat het me tot nu toe allemaal goed af. dus als je slecht in wiskunde bent kanje gewoon een maatschappij profiel gaan doen. tot nu toe gaat dus alles goed, en haal verrassend hoge cijfers ten opzichte van de tl. dus das wel goed

als je verder nog vragen heb mail
Oud 15-03-2004, 09:05
Verwijderd
Ik heb die overstap ook gemaakt en heb er totaal geen moeite mee, je moet alleen wel wat meer praktische opdrachten enzo maken maar qua niveau vind ik het allemaal wel meevallen. Als je het kunt moet je het doen, zeker als je nog niet echt weet wat je wilt worden.

Als je nog vragen hebt verder pm me maar voor msn.

Succes verder
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:58
HoopStront
HoopStront is offline
Citaat:
Liss schreef op 12-03-2004 @ 23:39:
Ben ook van de mavo naar de havo gegaan en het valt echt mee, had het veel moeilijker ingeschat. Op de mavo had ik echt het idee dat ik toch niets deed, niets leerde van wat er verteld werd en dus deed ik niets. Op de havo moet je wel iets meer doen, je leert ook meer vind ik, mijn cijfers zijn wel een stuk hoger als op de mavo, ga volgend jaar ook naar het vwo.
Maar dit verschilt per persoon denk ik, als je op de mavo (vmbo nu dan) ook weinig doet dan moet het makkelijk te doen zijn als je gemotiveerd bent. Als je nu al veel aan school moet doen dan zou ik er wel even goed overna denken of je wel nog meer tijd aan je school wilt besteden en of je die tijd wel hebt
Mee eens...
Wiskunde (B) is wat lastiger, wel te doen....
Ontzettend veel verslagen maken....
De rest vond ik niet echt veel moeilijker dan op de Mavo.... (profiel NG).
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:38
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik ga waarschijnlijk het profiel cultuur en maatschapij doen.
Met Duits, en mn extra vak weet ik nog niet..

Iniedergeval bedankt he..ik denk er nu wat zekerder over..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 17:44
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik zit nu op mbo in het eerste jaar maar ik twijfel heel erg om tog havo te gaan doen. Mijn eindlijst was gemiddelt een 7. Maar ik heb een vraag: moet je 2 vreemde talen hebben om over te kunnen stappen??
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 21:50
moon
moon is offline
Ja dat heb ik ook gedaan. Opzich valt het mee, als je tenminnste wel voldoendes op het vmbo haalt. Waar je wel aan moet wennen is de hoeveelheid huiswerk, je moet echt ontzettend veel doen in een jaar. Ik deed op het vmbo niet zoveel maar dat kan je op de havo niet doen, want dan mis je meteen studiepunten e.d. Maar als je het wil zou ik het je zeker aanraden, ik heb er geen spijt van. Ik heb ook cultuur en maatschappij gekozen en dat is goed te doen, je hebt alleen wat meer uren als andere profielen.
Oud 25-03-2004, 13:05
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Citaat:
lotjesnotje schreef op 21-03-2004 @ 18:44:
ik zit nu op mbo in het eerste jaar maar ik twijfel heel erg om tog havo te gaan doen. Mijn eindlijst was gemiddelt een 7. Maar ik heb een vraag: moet je 2 vreemde talen hebben om over te kunnen stappen??
Nou ja, elk vak heeft zowiezo natuurlijk engels, en je moet bij ieder profiel, duits/frans kiezen, en dan heb je maar de"heflt"ervan, duits 1 of frans 1.
Alleen bij het profiel Cultuur en maatschappij, moet je de "volle" duits of frans doen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 20:15
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
Mariejen schreef op 25-03-2004 @ 14:05:
Nou ja, elk vak heeft zowiezo natuurlijk engels, en je moet bij ieder profiel, duits/frans kiezen, en dan heb je maar de"heflt"ervan, duits 1 of frans 1.
Alleen bij het profiel Cultuur en maatschappij, moet je de "volle" duits of frans doen.
ik heb dus alleen maar engels als vreemde taal... dus het gaat waarschijnlijk niet op dat ik over kan stappen... of ik moet volwassenonderwijs gaan doen geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 00:33
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Mariejen schreef op 20-03-2004 @ 13:38:
Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik ga waarschijnlijk het profiel cultuur en maatschapij doen.
Met Duits, en mn extra vak weet ik nog niet..

Iniedergeval bedankt he..ik denk er nu wat zekerder over..
Heel veel suc6 ermee, gaat vast wel lukken, mn zus heeft t ook gdaan.
Vrije deel vak? Ma en Fi zijn allebei wel goed te doen dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 13:15
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 28-03-2004 @ 01:33:
Heel veel suc6 ermee, gaat vast wel lukken, mn zus heeft t ook gdaan.
Vrije deel vak? Ma en Fi zijn allebei wel goed te doen dacht ik.
Dank je wel!
Hoop ook wel dat het gaat lukken, met de juiste inzet, lukt het wel..
Ennuh, als keuzevak ga ik waarschijnlijk Bio doen, want Ma vind ik niets, en Filosovie heb ik eigelijk nog niet over nagedacht! Maar het trekt me wel, maar ik weet eigelijk niet wat ehet precies inhoud...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten