Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wat een drama allemaal... ik denk dat ik maar gewoon stop met eten en drinken.. komt er iig helemaal geen slechte stof in me lichaam...
![]() ![]() goh.. Cha0s... gefeliciteerd ![]()
||
Citaat:
Over blowen ligt dat net even anders. Het is de combinatie van mensen die (genetisch) aanleg hebben om een psychose of schizofrenie te krijgen EN die dan gaan blowen.. Het percentage mensen dat dat heeft is vrij klein, maar als je het hebt dan is het dus wel heel duidelijk aangetoond dat je dan NIET moet gaan blowen... ![]() En ik denk idd dat dat bekender moet worden als je ziet wat t kan aanrichting zoals in die docu bij mensen die er aanleg voor hebben.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Brood en Aardapples schijnen nu ook al kanker te veroorzaken en zelfs somige groente en fruit! Wat 'n gelul man dat word al gegeten sinds de mens bestaat, mensen moeten gewoon wat te zeiken hebbûh. edit: had 't verkeerd neergezet |
![]() |
|
consumptiedrang en kapitalisme veroorzaken kanker! zo.
![]() nou ja, opzich... ghehe... bedoel; sinds de welvaart worden we steeds sneller ziek ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Dit is echt DIKKE onzin. Ze hebben het (zoals gewoonlijk bij 'onderzoeken' over drugs) gewoon over een correlatie. En een correlatie bewijst niks. verder aan al diegenen die menen dat ze een 'psychose' hebben gehad: Ik vermoed dat veel mensen toch onderschatten wat een psychose is. idereen komt wel eens in vage geestestoestanden, zeker als je veel drugs gebruikt, maar een psychose krijg je niet zomaar. Een vriend van me heeft op het randje van een psychose gezeten na zeer intensief speed-gebruik. Hij dacht dat z'n onderburen bij hem in wilden breken (hij heeft de politie ook gebeld), meende overal camera'tjes en microfoontjes te zien, dacht dat al z'n vrienden een complot tegen hem aan het smeden waren en meende dat er allerlei kruipruimten achter z'n muren zaten waarlangs mensen bij hem in probeerden te breken, kortom: helemaal de weg kwijt. Je kon hem ook met geen mogelijkheid overtuigen van het feit dattie zich irrationeel gedroeg: hij zag werkelijk geen onderscheidt meer tussen zijn waanbeelden en de werkelijkheid. Dit was dus op het randje van een psychose, een echte psychose was het nog niet eens.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en het is GEEN dikke onzin leer dat nou es! |
![]() |
|||
Citaat:
DAT is dus echt DIKKE onzin! Citaat:
Randje is imho je af en toe erg ongemakkelijk voelen en dingen denken die eigenlijk niet kunnen, als je af en toe dingen in je ooghoek gaat zien, heb je al een psychose ![]()
||
Citaat:
Maar ehm, dat tweede niet. Als je dingen uit je ooghoek gaat zien en dan nog een keer kijkt en ziet dat het niets is, dan is het een illusie, geen hallucinatie. Dus zonder hallucinaties of wanen heb je geen psychose. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
pff ik wilde net zeggen
ik zie heel vaak dingen in me ooghoek of denk dat er iemand achter me staat... oh, btw: als je denkt dat er meer mensen in huis zijn, en telekens tegen één iemand praat terwijl die er totaal niet is (hoor je achteraf) is dat dan een psychose of gewoon leipheid? Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 12:50. |
![]() |
|
kben lange tijd depressief geweest toen begonnen met blowen... veel hulp gehad en uiteingelijk beter geworden door mijn vriend *smak* en blijven blowen, elke dag 1 op zijn minst... en kheb wel het gevoel alsof ik twee persoonlijkheden heb... . ikzelf wordt steeds zelfverzekerder, terwijl ik momenten heb die door "die andere persoon" worden beleefd. dan ben ik heel angstig en bang en kan ik niet goed tegen veranderingen. heb ook weleens dat ik echt een argument aanga met iets in me hoofd, ik wil het eigenlijk niet *ik* en toch weer wel *die andere persoon*
ja, kben vaag |
![]() |
||
Citaat:
Op bepaalde momenten dat je overweldigd wordt door angsten, kan het dusdanig vervreemdend werken - immers, ik ben toch op en top zeker van mezelf in 'normale toestand' - dat je het als niet-eigen kan gaan zien. Tot zover, Henk Phil !
|
Henk Phil verklaart verder. Naar mijn mening is de oorzaak van de zogenaamde psychose (ietwat ongelukkig gekozen woord, aangezien er weinig blowgevallen zijn van mensen die absoluut hun realiteit uit het oog verliezen) te wijten aan verveling.
Exorbitant veel blowen leidt in de meeste gevallen tot een sociaal isolement, ik bedoel, wat is er chiller dan het heel de dag op de bank zitten met een blow in je hand en de afstandsbediening in je andere? Blowen zorgt ook voor het vele nadenken over het leven, wie je bent, je toekomst enzo. De achilleshiel van vele 'psychoseblowers' is dan ook dat ze vervreemd raken van alles en iedereen, ze hebben geen referentiekaders om hun 'realiteit' aan op te bouwen. Zo verval je al snel in het opstellen van self-fulfilling prophecies, downward spiral enzo. Verveling is de boosdoener van alles. Let wel, dit slaat eigenlijk voornamelijk op mensen die al depressief zijn/waren. Henk Phil !
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Is wiet verslavend? anne-maria | 65 | 04-04-2011 19:06 | |
Drugs & Alcohol |
Mijn paddo verslag E Che Guevara | 163 | 30-10-2005 11:38 | |
Drugs & Alcohol |
blow enquete...zou je willen invullen please? evanescence | 73 | 09-07-2005 22:50 | |
Drugs & Alcohol |
Kans op psychose groter bij blowen voor je 16e Type | 86 | 19-12-2004 17:49 | |
Psychologie |
schizofrenie topic/vraagjes Metal | 10 | 19-03-2004 17:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
paddo's mr_easterbunny | 72 | 08-10-2001 13:34 |