![]() |
|
![]() |
Hmmz okeej... katholiek nieuwsblad. Dat klinkt als een, mbt tot dit onderwerp, niet zo'n betrouwbare bron. Dat maakt het echter nog niet direct onzin. Er kan best iets in zitten.
Wat klopt er volgens jullie niet aan het verhaal?
||
Citaat:
Mijn theorie. ![]()
|
In principe gooien ze hier molucuulstructuur en dichtheid van het condoom in discussie als ik goed begrijp wat ze bedoelen. Wat ze dus beweren is dat de dichtheid van de molucuulstructuur van het condoom niet groot genoeg is om het HIV virus tegen te houden.
Als ze dat nou zouden zeggen, dan had ik er nog enigzins over willen denken, maar ze zeggen in principe: het HIV virus is kleiner dan een zaadcel en dus beschermt het condoom niet. En dat is geen geldig argument. Want dat heeft niets met dat hele condoom te maken. Dus ze hebben in dit artikel niets gezegd wat nog niet bekend was en de argumentatie is al helemaal bull.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat je moet stoppen met lezen na de vergelijking van een spermacel met een virus. Want daarna gaan ze het hebben over lekkage-testen enzo.. ik kan zelf natuurlijk voor geen meter beoordelen of het klopt wat ze over die testen schrijven, maar jullie kunnen dat ook niet. Maar stel dat zoiets nou waar is.. Je kunt zelf toch nooit weten of er poriën in je condoom zitten die je met het blote oog niet kan zien? Dus dan kun je het toch eigenlijk ook niet meteen afdoen als onzin..
|
![]() |
||
Citaat:
Hij trekt echter verkeerde conclusies uit de gegevens. Hij vergeet dat virussen enorm moeilijk "overleven" buiten de cellen die ze geïnfecteerd hebben (volgens mij helemaal niet, maar dat weet ik niet cker). Het Aids-virus kan niet opeens uit een zaadcel springen, door het condoom gaan, en andere cellen infecteren.
||
Citaat:
![]() En verder vind ik die extreme Katholieke beweging maar een beetje sneu zo af en toe ![]()
||
Citaat:
Grrr wat de kerk toch allemaal verzint!!!! )*(*&^&%^ ( klopt haar bureau bijna in 2 + een reeks van woorden die ik nie ga herhalen hier... ![]() Oki, nu ff serieus, waarom in hemelsnaam zeggen ze dat weer? --> omdat de kerk natuurlijk tegen voorbehoedsmiddelen is en ons alles zal voorliegen om ons bang te maken van voorbehoedsmiddelen. Volgens mij zijn ze de uitvinders van het spreekwoord: "een leugentje om ( hun eigen ) bestwil." Als je morgen zou zeggen: van een condoom krijg je haaruival of zo, dan springen die erop om dat weer als argument te gebruiken voor hun anti-voorbehoedsmiddelen-kruistocht. Wat willen ze dan? Zonder condoom met 101% kans op besmetting? Tjah, zij zijn veilig ( ZOGEZEGD ) want ze hebben GEEN SEX. ( ZOGEZEEEEEEEEEEGD!!!!!!!!! euhm, kuch... ![]() De paus gaat dat ff op zijn hele oude dag verzinnen met zijn clan van zogezegde brave priestertjes. Het laatste wa ze zijn, zijn wetenschappers... Wat in hemelsnaam kunnen die weten? 0.000 in mijn ogen, en das al genoeg bewezen. ( Ik kreeg godsdienst van een priester in t 4e, 5e en 6e middelbaar.... Da botste bijna elke les, hoewel ik de stilste van de klas was. Maar bij hem... ![]()
||
Citaat:
En eigenlijk moet ik altijd van dit soort gristenhonden aan het Horst Wessel lied denken.. Die fahnen hoch, die reihen fest geschlossen. Om maar even TV dominee Muntz te quoten, toen hij een amerikaanse TV dominee uitlegde wat "god bless you" in het Nederlands was: "Godverdomme" ![]()
Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 01:06. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kans op AIDS heb je niet, daar hoef je echt niet bang voor te zijn. ![]() Niets om je druk over te maken dus, wel of geen condoom gebruiken. Kans dat je het krijgt is toch bijna 0,0. Laatst gewijzigd op 24-04-2004 om 19:45. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Of het nu wel of niet op realistische cijfers gebaseerd is... uiteindelijk kunnen we niet ALLES voorkomen. Als je ziet hoeveel het scheelt door het gebruik van de condoom... zijn deze cijfers voor mij niet zo belangrijk.
Overigens; als niet iedereen de halve school zou neuken, dan is de kans nog kleiner! Door onze neukdrang lees "ontbreken van waarden" verspreiden wij mensen als een vuurtje al die ziekten ![]() Laatst gewijzigd op 24-04-2004 om 22:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
dit is dus echt schofterig...hoe durven mensen voor de Roomse Zaak elkaar zoiets wijs te maken?de kerk heeft zelf belang bij zoveel mogelijk leden, dus ik denk dat ze gedeeltelijk daarom zo panisch op condooms zijn.Maar dan nog, hoe kun je zoiets met een staalhard gezicht beweren terwijl je nog het beeld van stervende aidslijdende Afrikanen op je netvlies hebt staan...
harteloos.
|
Ik vind het toch wel een interessant verhaal. Ik denk alleen dat ze een aantal feiten achter houden. Als je het zo leest is de kans dat het HIV virus door de condoom kan komen idd erg groot. Volgens hun is het condoom eigenlijk zo lek als het maar zijn kan. Toch wordt er gezegt dat in de praktijk de kans om het virus op te lopen met 69% verminderd. Met de daarboven staande 'feiten' vind ik dat niet eens zo slecht onderbouwd. Waar ik zelf van schok is de fabriektest die dus eigenlijk compleet faalt, het zou namelijk 90% vand de condooms met gaatjes 10x groter dan het virus doorlaten. Nu vraag ik me dus af hoe groot de kans op infectie nu eigenlijk is als je geen condoom gebruikt.
![]()
||
Citaat:
miss theoretisch heel leuk maa rkijk ff naar een condoom vul em met water, komet er water doorheen nee dus ook geen watermoolekulen een virus is een groot molekuul met een eiwitkapsel zon 100x groter als water (of nog groter) + het moet in een vloeistof zitten om getransporteerd te worden, het water gaat niet door het condoom, het virus dan wel ze zetten gewoon feiten die hun aanstaan op een rijtje en laten jouw daardoor een foute conclusie trekken
|
|