Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 20:52
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
Ben jij zo'n doemdenkertje of juist meer een "life is great person"?
Oud 24-05-2002, 21:04
punkyfish
punkyfish is offline
tja, verschilt per moment, maar de laatste tijd heb ik er toch over het algemeen weer zin in maar ik kijk opzich niet alleen naar de negatieve of positieve kant van iets, maar meer naar allebei de kanten. althans, dat probeer ik te doen....
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
doemdenkertje
Roxy
Roxy is offline
als het gaat om dingen die echt heel belangrijk voor me zijn, relaties, vrienden, opleiding enzow dan ben ik heel erg doemdenker, dan pieker ik overal over ben ik super onzeker...
bij alle andere dingen heb ik eerder zow iets van ow geen probleem doen we ff, gezellig... totdat het serieus word dan gaat het fout.... ik zou wel willen dat ik iets positiever was...
Oud 24-05-2002, 21:08
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Tot een een paar weken geleden was ik heel negatief ingesteld ik zag van alles alleen de negatieve kanten en was ook niet bereid mn ogen te openen voor positieve dingen omdat het in mijn ogen toch allemaal geen zin had.
Maar nu de laatste tijd ben ik redelijk positief ingesteld ik probeer dingen goed te overzien en niet alleen naar de negatieve kanten te kijken.
Natuurlijk heb ik nog wel eens mn (ups and)downs waarin alles zwart ziet en het lijkt alsof ik geen toekomst heb maar die momenten probeer ik te overwinnen,en er niet aan toe te geven want dan word het alleen maar erger en beland je na een tijdje in een vicieuze cirkel
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:15
Verwijderd
Kan ontzettend verschillen, en verandert met de dag. Over het algemeen ben ik wel vrolijk en kan ik overal wel de humor of in elk geval de positieve kant van zien, maar soms ben ik ontzettend negatief over alles wat ik zie en kan mezelf op die manier ontzettend goed nog verder de grond onder duwen. Ik zou graag willen om alleen maar positief of (een heel stuk minder graag) alleen maar negatief kunnen denken, omdat ik nu een hoop mensen in de war kan brengen, zodat ze niet weten wat ze van me moeten denken. Dat is ook wel logisch, ik zou konfused zijn als iemand eerst vrolijk deed en me daarna afkatte of als ik iets zei wat ook maar iets fout was in de ogen van die ander, of sarcastisch zou reageren op alles wat ik zei. Ik probeer ook wel van die eigenschap af te komen en het in elk geval niet te laten merken als ik me minder voel, om er geen andere onschuldige mensen bij te betrekken, en het helpt ook wel dat ik het nu een heel stuk minder heb omdat ik simpelweg geen tijd meer heb om voor zwartdenkertje te spelen omdat ik nu erg veel tijd doorbreng met mn vrienden, maar toch ben ik er nog niet van af en zit soms uren voor me uit te staren en in mijn hoofd te herhalen wat er allemaal fout is gegaan de laatste tijd, daarbij denkend dat het nooit goed gaat komen. Aan de andere kant, als die paar uren dan voorbij zijn ben ik weer geheel positief en kijk ik weer vrolijk het leven in, wat een stuk fijner aanvoelt.

Dus tja.. Ik ben een part-time doemdenkertje en in de rest van mn tijd een life-is-great-person
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:17
Verwijderd
ooit luisterde ik the gathering, within temptation en my dying bride en zat ik te janken op mijn kamer heel vaak ....

creeps me out a little... maja nou REDELIJk postief
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:47
Verwijderd
Ik bekijk over het algemeen alles wel positief.. heb ook wel soms momenten dat ik dingen somber en donker inzie, maar die momenten duren nooit lang gelukkig..
En als er iets minder leuks gebeurd ben ik meestal ook wel ff down, maar daarna ga ik het wel snel weer vrolijker in zien..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:49
utopian me
utopian me is offline
ben meer een life is great persoon , ik ben meestal degene die alle positieve dingen gaat bedenken enzo.... er gebeurde een aantal shitdingen en dan voel ik me klote, dan kan ik ook helemaal depressief zijn (nouja... down dan??) maar wanneer iemand me opvrolijkt kan ik in eens weer verliefd op de hele wereld zijn en het gelukkigste meisje dat er bestaat.. wanneer ik lach kan dat omslaag in huilen, maar wanneer ik huil kan dat opeens weer omslaan in lachen. wanneer ik me een dag heeeeel vervelend, irritant, klote, verdrietig, lelijk enzo voel dan weet ik dat ik de volgende dag weer dat gelukkige meisje kan zijn, en wanneer het verschrikkelijk goed met me gaat (het toppunt van goedheid) is het juist meestal de volgende dag totaal omgeslagen.. nouja, al met al ben ik denk ik toch totaal geen doemdenker....
je kunt buien idd trouwens altijd heel goed versterken met muziek..... maar vaak wanneer ik me shit voel dan wil ik ook graag nog depressievere muziek luister om me zo maar eens ff helemaal lekker uit te janken en wanneer ik gelukkig ben kan ik dansend met de discman op m'n kop de hond uitlaten..
Oud 24-05-2002, 21:58
Verwijderd
Dat wat Utopian Me nou heeft opgeschreven, komt eigluk psies overeen met wat ik bedoelde met mijn verhaaltje
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 22:15
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
vroeger was ik altijd heel vrolijk, laatste jaren loopt het niet zo meer, gewoon door problemen thuis enz, daar word je niet positiever op
Oud 24-05-2002, 22:16
psilo
psilo is offline
ik ben "zo'n doemdenkertje" tenminste, de laatste 2 jaar wel..
Oud 24-05-2002, 22:18
Denise84
Denise84 is offline
is verschillend, maar over het algemeen ben ik redelijk positief.
Oud 24-05-2002, 22:38
Verwijderd
Ik ben over het algemeen vrij opgewekt. Het is een kunstje...gewoon niet teveel denken aan het feit dat het leven geen zin heeft, dan komt alles goed
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 22:39
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik ben over het algemeen vrij opgewekt. Het is een kunstje...gewoon niet teveel denken aan het feit dat het leven geen zin heeft, dan komt alles goed
ignorance is bliss huh
Oud 25-05-2002, 07:37
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Hm soms denk ik iets teveel na over dingen en word ik een beetje zwaarmoedig maar over het algemeen heb ik een positieve levenshouding. Het fascineert me ook hoeveel meer je kunt bereiken door positief te denken! Ik ben heel erg geinteresseerd hoe de menselijke geest in elkaar zit. Ik las laatst dat bij elke gedachte er een lichamelijke reactie wordt opgewekt. Bij positieve gedachtes leidt dit tot een grotere weerstand, waardoor je minder snel ziek wordt. Dat is maar een voorbeeldje maar zulke dingen vind ik echt machtig!
Ik ben nu ook een boek aan 't lezen (van Phil McGraw, komt altijd bij Oprah) wat gaat over jezelf leren kennen en zo het beste uit je leven halen. Positief over jezelf denken en positief naar de wereld kijken speelt daarbij een hele grote rol.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 08:11
Li
Li is offline
Meestal ben ik wel positief ingesteld, maar heb zo'n m'n slechte momenten. Vaak is het dan, dat echt niks meezit, dat ik alles gewoon voor niks doe, onwijs slecht gevoel
Maar ik mag niet klagen met m'n leven: heb eigenlijk alles wat ik wil om gelukkig te zijn
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 08:16
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Verschilt nogal, maar ik denk over t algemeen een 'life is great person'. Alhoewel ik me ook regelmatig wat minder voel. Maar dan is er altijd wel iemand waardoor ik me weer wat vrolijker ga voelen. Vaak als ik me minder voel, bedenk ik dat er nog veel ergere dingen kunnen gebeuren, en dat ik me niet moet aanstellen.
Oud 25-05-2002, 08:39
Thutshui
Thutshui is offline
Life is great...

Het is maar één keer in je hele zaterdag 25 Mei 2002 hoor, ik zou d'r maar een mooie dag van proberen te maken!

voor je het weet ik het voorbij
Oud 25-05-2002, 09:08
Loesje
Loesje is offline
Ik ben eigenlijk altijd wel vrolijk. En het leven is leuk! Ligt er trouwens wel aan wat ik te doen heb, nu heb ik hele hoop leuke dingen te doen...bijna vakantie enz enz Dan wordt het altijd weer stuk leuker...als ik alleen maar naar school ga enz enz dan heb ik het na een tijdje wel gehad. maar toch blijf ik meestal vrolijk....je ziet mij ook niet zo heel snel sacharijnig~!
Oud 25-05-2002, 10:17
Verwijderd
ik geniet er wel van...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 10:18
Slither
Slither is offline
Nou ja, life is niet per definitie great, maar ik doe wel alles wat ik kan om het zo great mogelijk te laten zijn
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 10:24
*Frozen Tears*
*Frozen Tears* is offline
meestal ben ik wel vrolijk maar ik heb ook toch wel regelmatig dagen dat ik het allemaal niet meer zie zitten maarja daar kom ik ook wel weer overheen en dan ben ik weer vrolijk...het is dus een beetje van allebei
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 11:33
Breg
Breg is offline
meestal positief, natuurlijk ook wel eens negatief, als ik in een dip zit, maar soms ben ik ook wel eens een beetje té positief, ik probeer vaak overal iets goeds in te zien, en sommige mensen begrijpen dat verkeerd en denken dat die dingen met niets doen, omdat ik positief blijf denken
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 11:38
shanli
shanli is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
tja, verschilt per moment, maar de laatste tijd heb ik er toch over het algemeen weer zin in maar ik kijk opzich niet alleen naar de negatieve of positieve kant van iets, maar meer naar allebei de kanten. althans, dat probeer ik te doen....
Oud 25-05-2002, 12:30
AtHell
AtHell is offline
mmz ik ben zown life is great / doemdenker whaha lekker nuttig antwoord

mja t verschilt heel erg ik ben nog als wisselvallig als het stemmingen betreft soms heel erg van "kom laten we de wereld vernietigen" maar soms ook weer van "Wouldn't it be great if we all had a boner" dus mja t ligt eraan

Oud 25-05-2002, 12:34
Esmée
Esmée is offline
Ik kan soms enorm piekeren en dingen heel zwart inzien, maar dat is alleen als ik ergens echt heel erg mee zit, over het algemeen kijk ik heel positief naar het leven en ben ik wel een echte optimist
Oud 25-05-2002, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Dy|_uCK schreef:
ignorance is bliss huh
Da's een waarheid als Erica Terpstra
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 13:53
marlies
marlies is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:
doemdenkertje
Ja ik ook. HEEL vervelend
Oud 25-05-2002, 14:13
konflict
konflict is offline
Op zich sta ik wel positief in 't leven, zolang ik dingen kan doen waar ik plezier in heb en die me 't gevoel geven dat ik iets nuttigs doe (al is het alleen voor mezelf) heeft m'n leven zin. Geen universele 'zin van 't leven' dus, maar ik ben er van overtuigd dat je die zin in je leven zelf moet maken, door dingen te doen waar je je goed bij voelt. Deze dingen zijn bij mij muziek maken, ontwerpen, fotograferen; zo ongeveer alles waar ik creatief mee bezig kan zijn.

Op 't moment echter loopt het allemaal niet zo best, op school hal ik nogal slechte resultaten omdat ik nu helemaal geen ruimte voor creativiteit heb. Daardoor maak ik die ruimte (om mezelf toch wat af te kunnen reageren), en houd ik geen tijd meer over voor school. Ik heb ook het gevoel nu 'vast te zitten'; ik woon in een klein kutdorp waar absoluut niks te beleven is (we hebben niet eens een supermarkt), in een gebied waar niets te doen is op muziekgebied (wat voor mij erg belangrijk is) en cultuur. Hier ben ik een buitenbeentje qua muzieksmaak en kledingstijl. Niet dat dat nu zo'n ramp is, maar ik zou 't toch fijner vinden als ik wat 'soulmates zou hebben'.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 15:56
Luca
Luca is offline
Ik ben meestal erg vrolijk en druk. Ik zie het leven ook wel positief/optimistisch in. Soms heb ik, jammer genoeg, zeker wel van die dagen dat alles tegenzit.
Oud 25-05-2002, 15:59
boardbabe
boardbabe is offline
Ik heb zo mn periodes, dan gaat het ff wat minder, en dan gebeurt er weer wat waardoor mn leven weer een stukkie rooskleuriger wordt, of soms denk ik; wat ben ik aan het doen? Nu nog ff genieten van je leven, nix doen en mokken kun je ook als je oud en versleten bent. Het wisselt dus
Oud 25-05-2002, 16:04
Verwijderd
hmm ik ben in et algemeen vrij negatief, zie de dingen snel somber in enzow...
Qua studie niet zo snel, aangezien dat meestal wel goed lukt enzow, maar met andere dingen ben ik vrij snel negatief...
Tjah t is nou eenmaal zow denk ik dan...kan et niej veranderen helaaz
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 16:17
leek
leek is offline
Ik ben echt bijna altijd vrolijk.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 16:24
Secreet
Secreet is offline
lach om het leven...het duurt toch maar even @ andre van duin

Sjah...ik heb mijn depressies maar over het algemeen ben ik een erg vrolijk en optimistisch persoon...
Oud 25-05-2002, 16:35
beuk
beuk is offline
Ik ben zeker niet negatief, eerder positief, maar soms kan ik over allerlei onbenullige dingen heel lang piekeren. Terwijl ik over veel dingen juist weer heel makkelijk ben..
Oud 25-05-2002, 18:12
rodina
rodina is offline
Citaat:
beuk schreef:
Ik ben zeker niet negatief, eerder positief, maar soms kan ik over allerlei onbenullige dingen heel lang piekeren. Terwijl ik over veel dingen juist weer heel makkelijk ben..

idd heb ik ook
Oud 25-05-2002, 18:15
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
beuk schreef:
w

Yep.
Oud 25-05-2002, 18:33
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
leek schreef:
Ik ben echt bijna altijd vrolijk.
Je kan ook vrolijk zijn als je heel negatief ingesteld bent..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:25
leek
leek is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Je kan ook vrolijk zijn als je heel negatief ingesteld bent..
Ik denk het niet, wanneer je heel negatief ingesteld bent zal je dingen negatief zien waardoor je sneller somber wordt.
Maar ik ben dus ook positief ingesteld (ff voor de duidelijkheid)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:35
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
zeer positief
Oud 25-05-2002, 19:40
Alet
Alet is offline
It's a wonderfull, wonderfull life!

ps: Breg, leuke avatar! Heb de film gister gezien
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:58
the reflecting god*
the reflecting god* is offline
life is great person!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Dy|_uCK schreef:
Ben jij zo'n doemdenkertje of juist meer een "life is great person"?
Meestal een doemdenkertje, erg pessimistisch ingesteld. Ik probeer dit wel te veranderen, op sommige punten lukt dit ook wel. Alleen maar naar de positieve dingen kijken
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 00:59
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
ik heb veel kritiek op de wereld enzo maar meer met zon idee van dat zou ik anders beter doen dus positief, ik word ook niet vlug kwaad en ben niet vlug aangeslagen
Oud 26-05-2002, 01:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Hmm...grappig eigenlijk dat ik dit gisteren postte, terwijl ik me toen eigenlijk net zo voelde als nu: zwaar kut. Leuk om te zien hoe je jezelf voor de gek kunt houden.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 14:06
CryperA
CryperA is offline
Lang leve het leven
Oud 27-05-2002, 10:42
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
meestal vrolijk blij en heppie... maar kan ook af en toe zwaar verdrietig zijn maar dat duurt nooit echt lang.. ik maak me wel druk over veels te veel dingen... maar ik geneit zeker van het leven....
Oud 27-05-2002, 11:09
Martin Dude
Martin Dude is offline
Ik zie meestal gewoon dingen .. niet zozeer posi als negi ..
maar met uitslagen naar de negi kant van tijd tot tijd
Oud 27-05-2002, 11:18
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
heel vaak voel ik me zwaar kut en laat ik dat niet opmerken door andere mensen, maar soms ook super vrolijk, het is het 1 of het ander, nooit iets er tussen in ofzo.

Op het moment zwaar kut, gewoon ff niet mn dag, veel te vroeg vrij uit school (bij sommige mensen zal dit wel vaag in de oren klinken maar ik heb zo mijn redenen), erg moe, van afgelopen weekend. Stress ivb met school, moet goeie cijfers halen aant eind van het jaar. Maarja, het zal morgen wel weer over zijn.

hoop ik.

op het moment geniet ik dus niet echt van het leven, maar vaak ook wel hoor

Laatst gewijzigd op 27-05-2002 om 11:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten