![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"geen zin in zoiets"?? 1 zo'n prikje en je kunt een mogelijke dood voorkomen, tsja... Ik denk trouwens dat jouw familie en vrienden er ook geen zin in hebben dat jij strax dood bent.... ![]() Laatst gewijzigd op 12-05-2002 om 12:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() wat heb ik nou weer gedaan ![]() Jij zei dat je geen zin had in zo'n inenting, daar reageerde ik op... Niet op iets anders. ![]() En neej, ik weet niet of jij een oproep gaat krijgen, omdat je zo moeilijk bent om je leeftijd niet neer te zetten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En als je het rationeel bekijkt, ff met betrekking om pas naar Pink Pop tot mogen als je pas ingeent bent. De kans dat je onderweg een dodelijk ongeluk krijgt is veel veeeeeeel groter dan de kans dat je meningokokken op loopt en al helemaal tegen de versie waar tegen je ingeent bent. Oftewel je ouders moeten niet zo hysterisch doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet iig 100% zeker dat de gevallen bij mij in de buurt C waren. xxx Alicia |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je kunt van het vaccin géén meningitis krijgen... En om meningitis te krijgen hoef je ook niet 5 uur intiem contact te hebben ofzow ![]() Laatst gewijzigd op 15-05-2002 om 11:15. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Gewoon alert blijven, is toch niet zow moeilijk... Als je, zoals jij, weet dat je bijv. B nog wel kunt krijgen dan wéét je dat toch, dan ga je toch ook niet denken "ik heb het niet"?? |
![]() |
|
![]() |
Hm, mijn moeder (is verpleegkundige geweest en) vind het niet zo'n goed idee. Over de lange termijn uitwerking van de inenting is namelijk nog weinig bekend. Door de druk van de publieke opinie is die 'verplichte' inenting er door heen geduwd, maar niet zozeer omdat medisch gezien zeker is dat er geen gevolgen aan zitten. Het is al weleens eerder met een massale inenting zo geweest dat mensen uiteindelijk aan de inenting zelf dood gingen. (*gaat nog even navragen welke*)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() dus je kunt na een paar jaar ineens doodgaan van een inenting die je een eeuw geleden gehad hebt..? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
gelukkig, hoef ik tenminste niet nog op iets engs te rekenen ![]() maargoed, ik vind die massale inenting iig héél nuttig |
![]() |
|
![]() |
Even ter verduidelijking: als je je niet laat inenten gaat je dat heus geen €40 kosten. Als je op eigen initiatief jezelf laat inenten, bij de GGD, dan kost het je ongeveer €40.
De inenting beschermd je tegen de C variant en soms ook tegen andere varianten (Mencevak ACWY). Het is nog niet mogelijk om je tegen de B variant in te enten. Het prikje valt echt reuze mee, maar dat kun je natuurlijk alleen zelf bepalen. Uiteraard is er altijd een mogelijkheid op bijwerkingen maar voorzover ik weet zijn die minimaal. Bij de nationale inenting campagne kan je vraagtekens zetten, het is nogal een dure, omvangrijke operatie en de resultaten zijn denk ik maar minimaal, maar dat terzijde. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik ben nog 18 en aangezien hier in amsterdam de inenting is van personen van 14(?) tot 19 moet ik ook nog laten inenten
het is in juni....en als je niet komt dan wordt je wel gebeld waarom je niet was gekomen en willen ze een nieuwe afspraak. kom op een prik is niets..beter dan besmet raken met zo een enge bacterie Rat
|
Verwijderd
|
Je krijgt een oproep kaart (of je hebt dat ding al) die kan je ook invullen als je niet wil, of al hebt gehad...
Ik weet niet wat ik doe hoor, ik moet maandag 3 juni, maar had min of meer al bedacht op vakantie te gaan (lekker zo na mijn examen)... Dus om nu voor zo'n vaccinatie thuis te blijven... Je kan overigens dat ding als volgt invullen: Ik zie af van vaccinatie tegen meningokokken C: - om medische redenen - om principiele redenen - om andere redenen. (en als je al bent gevaccineerd moet je invullen met welk vaccin). |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
meningokokken inenting Verwijderd | 251 | 20-07-2002 08:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
Pijnlijke arm SuperS | 10 | 12-07-2002 22:39 | |
De Kantine |
Wie vind jij arrogant? Slaughterer | 49 | 11-06-2002 18:37 | |
Lichaam & Gezondheid |
inentingen (o.a. voor de meningokok C-bacterie). ekki | 12 | 04-04-2002 16:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Alle jongeren ingeënt tegen meningokok-C PV | 40 | 25-03-2002 16:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
Heb jij je al laten inenten....??? Dutchy15 | 31 | 22-03-2002 18:21 |