Advertentie | |
|
![]() |
|
Forumfreakje en ik hebben hier reeds een lijst neergezet met enkele 'symptomen'.
![]() Eigenlijk heb je toch wel wat dingen te verwerken en kan dit de oorzaak zijn van je verdriet. Dan spreekt men in theorie niet van een depressie. Maar je voelt je niet goed in je vel, da's duidelijk en eigenlijk heel herkenbaar voor me. Ik heb ook de stap gezet om hulp te zoeken en donderdag heb ik een eerste gesprek, daar zullen ze me zeggen of ze me kunnen helpen of niet. Ik ben door de huisdokter doorverwezen en hij deed er heel normaal over. Dus als je een beetje vertrouwen hebt in je huisarts zou ik eens gaan, vertellen dat je je niet goed in je vel voelt en vragen hij of misschien raad weet. Ik zou je aanraden het woord 'depressie' niet te laten vallen, aangezien dokters niet graag een diagnose van de patiënt horen.'t is maar een tip ![]() Veel sterkte ermee. ![]() Als je echt niet zeker bent van je stuk, wacht dan nog een paar dagen en kijk hoe het evolueert. Ik ben (toevallig) op mijn dieptepunt geweest en kon het dus niet verbergen. Maar eigenlijk heeft de week thuiszitten me reeds veel deugd gedaan. Hellup, morgen terug naar school na 9 (?) dagen... ![]() |
![]() |
|
Allereerst heel erg bedankt allemaal voor de moeite
![]() Het rare is verder dat ik gewoon ondertussen ook niet meer snap waarom ik me nu nog zo kut voel steeds. Ik heb de afgelopen twee maand eigenlijk steeds nieuwe dingen bedacht, en vanalles verwerkt (hoop ik ![]() ![]() Alleen hoe zit dat eigenlijk? Voor de mensen die er meer verstand van hebben dan ik: Als je depressief bent, kan dat dan ook wel weer vanzelf overgaan??? Want ik heb ook gelezen dat depressief zijn een ziekte is. Moet dat dan perseé behandeld worden??
||
Citaat:
![]() Maar door een test ga ik nog niet naar de dokter, hoor. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb er ook uit geleerd, wist de oorzaak en heb het in het oog gehouden dat ik niet weer hetzelfde ging denken. Maar nu ben ik vermoedelijk weer depressief en de oorzaken liggen helemaal anders. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Heb net ook even die test gedaan...23. Maar ja (zoals Leonoor zou zeggen) het is maar een internettestje. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo'n test, en vooral op internet, is ook niet betrouwbaar. @ Bertram: jouw verhaal komt me bekend voor... Of je depressief bent kan ik niet zeggen, dat kan niemand van dit forum zeggen, daarvoor moet je bij de huisarts/psych geweest zijn. Depressiviteit is een zwaar woord, en wordt, in mijn ogen veel te vaak en veel te snel gebruikt. Ik zeg niet dat jij niet depressief bent, en ik zeg al helemaal niet dat jij je aanstelt ofzo, maar er wordt veel te snel gezegd: 'je bent depressief.' Als jij je zo rot voelt, ga dan op zoek naar hulp. Ik heb dat ook gedaan, en ik ben er zoveel door veranderd. Positief ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Weer bedankt voor alle reacties allemaal ![]()
|
Vandaag na nog een nacht van niet kunnen slapen en me ontzettend kut voelen heb ik besloten jullie raad op te volgen.
![]() ![]() ![]()
|
Ik denk dat het geen kwaad kan om eens bij de huisarts langs te gaan. Je moet je er echter vooral niet te druk om maken, want aangezien je het hebt over een periode van ongeveer 2 maanden denk ik dat er een redelijke kans is dat het over een tijdje weer over is. Dat kan iemand die daarvoor opgeleid is echter beter beoordelen dan ik.
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
hey
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Bi/homo, ik snap t niet? rotterdamseboy | 4 | 09-03-2013 21:01 | |
Psychologie |
depressief? Ik weet het zelf niet meer. trophus | 58 | 03-05-2007 10:48 | |
Psychologie |
Ben ik depressief? SellaYoung | 21 | 01-02-2006 20:17 | |
Psychologie |
Depressief Meissiej | 20 | 01-02-2005 18:17 | |
Psychologie |
wat is depressief zijn en ben ik depri? Gezeligemeid | 27 | 15-03-2004 21:50 | |
Psychologie |
wanneer ben je depressief? Black Rainbow | 17 | 24-10-2002 07:31 |