Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 01:07
DeuS
DeuS is offline
Waarschijnlijk topic 1.000.000 hierover maar ik kom hier dan ook niet zo vaak.
Wat vinden jullie een acceptabel leeftijdsverschil? Wat is de limiet voor jullie.
Ikzelf ben 21 en vind 16 toch wel de ondergrens. Bovengrens ligt wat meer open, ligt een beetje aan het meisje.
Oud 15-03-2004, 01:08
Verwijderd
Voor mij is het nu anderhalf jaar (niet dat ik een relatie heb of verliefd ben). Een 14-jarige en een 18-jarige denken nu eenmaal anders dan een 16-jarige. In mijn ogen in zoverre anders dat een relatie met een 14-jarige (of jonger) of een relatie met een 18-jarige (of ouder) niet zou werken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 06:15
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik ben net 20, vriendin bijna 17.. scheelt 3,5 jaar
eik vind ik dat teveel maarja. ik kan er wel mee leven
vind 17 wel zon beetje de grens, en bovengrens zal zo 23 zijn
Oud 15-03-2004, 06:41
Verwijderd
als je de ene persoon nog als kind kunt beschouwen en de partner al als volwassen.. dan is het leeftijdsverschil te groot

dus bv het kind 12/13/14 en de volwassene (17/18/)19/20
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 08:09
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Mijn vriend is bijna 16 en ik ben net 18
Toch vind ik het vreemd dat sommige het als raar ervaren dat de jongen ouder moet zijn..
Oud 15-03-2004, 08:23
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Dat ligt aan de situatie. Ik denk dat die ongeveer bij 4 jaar ligt, maar het ligt eraan waar die personen mee bezig zijn etc.
Als het meisje 15 is en al vrij volwassen is en de jongen 19 en nog niet zo volwassen is het perfect combi. Maar andersom juist weer niet.

Ik vind oowk dat leeftijd niet boeit.
Oud 15-03-2004, 08:48
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Ik ben zelf 19, en mijn ondergrens is een jaar of 24. Bovengrens ligt heel erg hoog..
Oud 15-03-2004, 09:05
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Denyse schreef op 15-03-2004 @ 09:09:
Toch vind ik het vreemd dat sommige het als raar ervaren dat de jongen ouder moet zijn..
ik vind het helemaal niet raar dat de jongen ouder moet zijn, eerder logisch en wel om de volgende rede:
in de meeste gevallen is een jongen an 16 net zo ver als een meisje van 14, ofwel, jij loopt meer dan 4 jaar voor op je vriend
dat kan natuurlijk zowel aan jouw kant als aan zjine gecompenseerd worden (jij gedraagt je jonger, of hij doet alsof ie ouder is )
maar, als het samen goed gaat zie ik het probleem verder niet

Citaat:
*Cayenne* schreef op 15-03-2004 @ 09:48:
Ik ben zelf 19, en mijn ondergrens is een jaar of 24. Bovengrens ligt heel erg hoog..
bah, dat lokt imo juist pedofielen uit
Oud 15-03-2004, 09:06
Verwijderd
Citaat:
*Cayenne* schreef op 15-03-2004 @ 09:48:
De ondergrens 24 en jij bent 19. Dat gaat een beetje moeilijk
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 09:55
elledc
elledc is offline
Leeftijdsverschil boeit me niet, als hij maar NIET kinderachtig is en een 'echte' man is
Ik ben 21, mijn vriend 19. De ondergrens is 19 maar ik zou best met iemand van 30 kunnen gaan denk ik, ligt aan de man zelf. Iemand van 30 kan best nog zo kinds zijn als iemand van 15 en iemand van 19 kan zeer goed al volwassen zijn
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 10:02
Periwinkle
Periwinkle is offline
Ik ben 16 en mijn ondergrens is ook ongeveer 16 omdat jongens die jonger zijn zich vaak nog kinderachtig gedragen en dat terwijl ik zelf best volwassen ben.
Bovengrens is ongeveer 19. Jongens (of mannen moet ik zeggen ) van boven de 19 jaar zitten meestal in een heel andere levensfase dan iemand van 16. Iemand van 16 zit waarschijnlijk nog op de middelbare school en iemand van bijv. 20 kan aan het studeren of zelfs al werken. Dan leef je allebei in een ander wereldje.
Oud 15-03-2004, 10:42
Optima
Optima is offline
het ligt gewoon aan de omstandigheden. Persoonlijk vind ik dat je op je 16e niet meer dan 2 jaar verschil moet hebben tussen mensen, omdat meer jaar verschil erg veel gaat lijken op een onevenwichtige relatie omdat de oudere persoon
- meer ervaring heeft
- zekerder in zijn/haar schoenen staat
- al officieel volwassen is en dus verantwoordelijk

daarnaast vind ik een leeftijdsverschil pas hinderlijk als dit leidt tot een verschil in levensstijl. Je kunt bijvoorbeeld als 19 jarige een relatie hebben met iemand van 25 die ook studeerd, of iemand die werkt. Een werkend iemand heeft hele andere prioriteiten en dus een heel ander leven dan jij, dan schelen die 6 jaar meer dan wanneer je hetzelfde doet.

en dan nog de bovengrens van een leeftijdsverschil van 10>. dan denk ik toch dat er iets mis is gegaan in je jeugd.
Oud 15-03-2004, 10:48
Verwijderd
Dat hangt er dus heel erg vanaf. Ik ken 19 jarige die kinderachtiger zijn dan 16 jarigen, en 16 jarigen die volwassener zijn dan 18 jarigen.

Ik hou het bij meisjes van ongeveer dezelfde leeftijd, of ouder. Niet veel jonger.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 11:02
Verwijderd
Mijn vriend is 10 maanden ouder dan ik ben. Dat is helemaal niet erg. Maar het is wel lekker dat hij ongeveer even oud is als ik ben. *nu zijn al mijn vrienden bijna een jaar ouder, dit terzijde* Als het leeftijdsverschil te groot gaat worden, je toch een heel andere belevingswereld zegmaar hebt. Wij zitten allebei nog op school, en dat is wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 11:04
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Coconut schreef op 15-03-2004 @ 10:06:
De ondergrens 24 en jij bent 19. Dat gaat een beetje moeilijk
wat is daar dan moeilijk aan?
ze valt gwoon op oude mannetjes..
Oud 15-03-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 15-03-2004 @ 12:04:
wat is daar dan moeilijk aan?
ze valt gwoon op oude mannetjes..
Zo had ik het nog niet bekeken. Maar het was nog vroeg hè
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 12:55
Somebody Special
Somebody Special is offline
Daar gaan we weer...

Voor mij telt leeftijd niet, althans, de ondergrens is mijn eigen leeftijd, bovengrens is in pricipe oneindig als de man maar geen oude zak (in zijn gedragingen dus) is ben ik happy!

Ik val al zolang ik me kan herinneren op oudere mannen en heb, zoals iedereen nu ondertussen wel weet, al 2 jaar een relatie (samenwonend) met een flink oudere man.
Oud 15-03-2004, 13:05
Charlottetje
Charlottetje is offline
Hier is in elk geval al geen definitie van te geven vind ik...
Het gaat er nog altijd om hoe ik in combinatie met die ander ben in een relatie.
ik ga best veel met mensen om die 5 tot 13 jaar ouder zijn dan ik en dat is altijd erg gezellig. Iedereen beschouwd elkaar toch als gelijke. Niemand die er ook heel erg bij nadenkt dat er een leeftijdsverschil is.
Ik vind niet dat leeftijd een grote rol mag spelen.
Karakter wel, en als de karakters (o.a. door leeftijd) te ver uit elkaar liggen ofzo, in elk geval zo zijn dat ze niet met elkaar samen kunnen gaan, dan werkt het niet en moet je zo'n relatie niet doorzetten....

En over (on)ervarenheid.
Al ontmoet je iemand van je eigen leeftijd, die persoon kan ook nog altijd veel meer/minder ervaren zijn dan jijzelf, waardoor diezelfde problemen ontstaan.
Eens moet altijd de eerste keer zijn, dus wat zou leeftijd daar bij uitmaken?
Oud 15-03-2004, 13:09
funkypunk
funkypunk is offline
ik ben 18 en wil geen jongere jongens, jongens tot 25 jaar is oke... maar uiteindelijk is het maar leeftijd, het komt zo uit of niet....
Oud 15-03-2004, 13:27
huppelmeis
huppelmeis is offline
Ik denk dat leeftijd op zich niet zoveel uitmaakt (okay, er zijn wel grenzen) Maar er zijn mensen die zich als ze 17 zijn nog kei kinderachtig gedragen, maar ook die zich al heel volwassen gedragen. Dus hangt gewoon van die persoon af.
Mijn vriend en ik schelen 3,5 jaar en dat vind ik wel goed... En eigenlijk heb ik niet echt zo'n grenzen, heb ik ook niet nodig omdat ik toch wel voor altijd bij hem ga blijven.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 13:44
Auryon
Auryon is offline
Ik vind het op zich eigenlijk best onzin om te zeggen wat je ondergrens of bovengrens is. Uiteindelijk kom je iemand tegen en als nu blijkt dat die iemand buiten je grenzen valt, dan gaan je gevoelens er echt niet anders op worden hoor.

Mijn vriendin is 16 en ik ben 22. Wij zijn nu al bijna 11 maanden samen en nog nooit echt problemen gehad met onze leeftijd. Ik had vroeger ook nooit gedacht dat ik samen met iemand zou zijn die 6 jaar jonger is. Maar op een dag kom je gewoon iemand tegen en het enige waaraan je dan denkt is dat je gewoon zoveel mogelijk bij die persoon wil zijn

En dat van die andere werelden is maar hoe je het zelf maakt natuurlijk. Zij gaat met mijn vrienden om en ik met haar vriendinnen. Natuurlijk zit zij nog op de middelbare school terwijl ik verder studeer, maar dat hoeft nu ook nie zo een probleem te zijn. Zo ervaar ik dat toch.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 18:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind het leeftijdsverschil zelf pas te groot als het verschil groter is dan 10 jaar.
Het gaat natuurlijk niet als je niet samen op dezelfde golflengte zit. Als je goed met elkaar kan praten over alle mogelijke onderwerpen en niet snel uitgepraat bent is er niks mis mee.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 18:26
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
het ligt helemaal aan de jongen.. Ik denk dat ik mezelf niet echt prettig zou voelen bij iemand van 20 of ouder ofzow, maar dat ligt helemaal aan de band die wij hebben... Maar eigenlijk vind ik leeftijd helemaal niet belangrijk, het gaat om dat wat je voor elkaar voelt, en als dat helemaal in orde is, en je hebt het leuk samen, waarom zou je dan naar leeftijd kijken..?! Kvind trouwens wel dat een relatie van een meisje van 14 met een jongen van boven de 20 ofzo te ver gaat, omdat die meisjes nog zo jong zijn, dat ze geloof ik amper weten wat 'echte liefde' is.... maarja.. ik denk dat het verschilt per persoon...
Oud 15-03-2004, 18:46
lieve
lieve is offline
Ikzelf was 16,paar maanden voor ik 17 werd samen met een jongen die dan weer 8 jaar ouder was dan ik.

Spijtig genoeg leek hij na een tijdje precies 8 jaar jonger te zijn.

Dus ik zou zeggen kijk eerst of het gewoon klikt tussen jullie 2, en als het klikt maakt de leeftijd NIETS uit!!!

Greets Lieve,xxx
Oud 15-03-2004, 18:48
DEChengst
DEChengst is offline
Minimaal 21 maximaal een jaar of 35 en bij voorkeur niet langer studerend.
Oud 15-03-2004, 18:51
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb geen grens van een 'acceptabel leeftijdsverschil'. Na 3 vriendinnen te hebben die al een tijdje gelukkig zijn met mannen van 31-33 jaar, schrik ik nergens meer van terug

Nee, maar serieus: ik denk dat liefde alles kan overwinnen, inclusief leeftijdsverschillen dus.
Oud 15-03-2004, 19:03
juno
juno is offline
Ik zou, ook al zijn we nu al een hele tijd samen, weer mijn vriend nemen als hij weer zo jong zou worden als hij toen was, maar ik zo oud zou zijn als ik nu ben. Ik heb niet het idee dat we allebei zo veranderd zijn dat we het niet zouden redden als een van beiden stukken jonger of ouder, voor mijn part, zou zijn.

We hadden het er laatst over. Hij zou mij ook nemen, leeftijdsverschil of niet.

je maakt het jezelf niet makkelijker. Een heel stuk gezamenlijk hoewel apart beleefde invloeden uit je kindertijd is dan wel weg. Nu gebeurde er in de wereld precies hetzelfde voor ons toen we 12, 13 jaar waren. we keken naar dezelfde televisieprogramma's, hadden dezelfde muziek aanstaan tijdens het huiswerk maken, maakten dezelfde rages mee, droegen dezelfde soort kleren, onze huizen zagen er ongeveer hetzelfde uit. Onze werelden waren vergelijkbaar, en die wereld beinvloedt je dus op dezelfde manier.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:19
Verwijderd
Ik ben nu 18, mijn vriend 25. Wij merken niets van het leeftijdsverschil. Ik vind het altijd heel kortzichtig als men een grens in leeftijd aanstelt. Ik denk dat je naar iedere persoon apart moet kijken. Als jij nu zegt dat jouw grens 17 is en je komt een keer een superlief persoon tegen van zestien, die op alle vlakken bij jou past en qua volwassenheid op hetzelfde niveau zit, dan maak je mij niet wijs dat je die persoon afwijst vanwege het leeftijdsverschil...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:23
josdebos
josdebos is offline
Ik ben nu 15 jaar, word in april 16 en mijn vriend is over 2 weken alweer 20. En dit gaat al bijna 2 jaar goed.. dus zo kan het ook! Ik ben wel iets volwassener dan de meeste meiden van mijn leeftijd, maar misschien komt dat juist wel door mijn oudere vriend! Je weet het niet! mijn bovengrens ligt wel zo'n beetje rond de 20.. en ik denk dat de jongen iig 17 moet zijn!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:29
Briseïs
Briseïs is offline
Blabla natuurlijk ligt t altijd aan de situatie. maar voor mij ligt het nu toch wel ergens tussen de 17-23. Ik ben zelf bijna 18. Maar mijn vriendin van net 18 heeft al een tijd een (goeie) relatie met een jongen van 25.
Oud 15-03-2004, 20:34
Gothic
Gothic is offline
ondergrens is 18, bovengrens ergens onder de 28 oid... moet ik per geval apart beoordelen
Oud 15-03-2004, 20:34
Verwijderd
ik hanteer er altijd een intelligente berekening bij

je eigen leeftijd : 2 + 6

voorbeeld

ik ben 17 jaar.
17:2 = 8,5+6=14,5 jaar. klinkt redelijk.

bij iemand van 80 die dan met iemand van 46 mag word het dan weer wat minder realistisch. maar het gaat om het idee.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:39
Sade
Sade is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 15-03-2004 @ 10:55:
Leeftijdsverschil boeit me niet, als hij maar NIET kinderachtig is en een 'echte' man is
Inderdaad. Mijn vriend is 22 en ik ben zelf 17. Ons leeftijdsverschil is bijna 5 jaar, maar daar merk je vrij weinig van.
Ik zou geen vriend willen die jonger dan mij is, dus mijn ondergrens is 17. Mijn bovengrens is eigenlijk wel de situatie waar ik nu in zit, want ik denk dat als je > 5 jaar leeftijdsverschil hebt, je waarschijnlijk meer problemen tegenkomt

[Al gaat dat niet voor iedereen op natuurlijk!]
Oud 15-03-2004, 21:10
songeur
songeur is offline
Zoals al vaker gezegd: het gaat er meer om (bij mij in ieder geval) hoe groot het verschil tussen de geestelijke niveaus is. En de geest ontwikkelt zich bij de een sneller dan bij de ander.
Oud 15-03-2004, 21:14
songeur
songeur is offline
Citaat:
Dukko schreef op 15-03-2004 @ 21:34:

voorbeeld

ik ben 17 jaar.

bij iemand van 80 die dan met iemand van 46 mag word het dan weer wat minder realistisch. maar het gaat om het idee.
Hoe kom je aan die berekening? Buiten het feit dat het me sowieso idioot lijkt om een relatie wel of niet te accepteren puur op basis van een getal, lijkt het mij niet dat er erg bruikbare dingen uit komen. Als je 30 invoert, krijg je namelijk 21 en dat verschil lijkt mij over het algemeen tamelijk groot, zeker als 'vuistregel'.
Oud 15-03-2004, 21:23
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
5 jaar moet kunnen. Mijn zusje is 17 en heeft iets met een jongen van 22 al 3 jaar lang. Ik zie het probleem niet. Wel iets van 10 jaar, dan denk je al een beetje aan pedofilie, maar rond de 5 jaar (en minder uiteraard) moet kunnen.
Oud 15-03-2004, 21:30
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
mwoah...eigenlijk heb k daar niet zo`n grens in...k heb n keer een heel mooi boek gelezen over een 16-jarig meisje die een relatie kreeg met een 40-jarige man...nix geen vies boek..echte liefde gewoon...dan word t je echt wel duidelijk dat het eigenlijk alleen om de liefde zou moeten gaan...

mja..dat vind ik...
Oud 15-03-2004, 22:34
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 15-03-2004 @ 22:30:
mwoah...eigenlijk heb k daar niet zo`n grens in...k heb n keer een heel mooi boek gelezen over een 16-jarig meisje die een relatie kreeg met een 40-jarige man...nix geen vies boek..echte liefde gewoon...dan word t je echt wel duidelijk dat het eigenlijk alleen om de liefde zou moeten gaan...

mja..dat vind ik...
Dat komt dan aardig overeen met de relatie tussen mijn vriend en mij..
Oud 15-03-2004, 22:47
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 15-03-2004 @ 23:34:
Dat komt dan aardig overeen met de relatie tussen mijn vriend en mij..
Re-la-tie? Zijn dat noten?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 08:29
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 15-03-2004 @ 10:05:

bah, dat lokt imo juist pedofielen uit
Oh lieve God, weet je uberhaupt wat pedofilie inhoudt? Blijkbaar niet dus.
Oud 16-03-2004, 09:03
Verwijderd
Citaat:
*Cayenne* schreef op 16-03-2004 @ 09:29:
Oh lieve God, weet je uberhaupt wat pedofilie inhoudt? Blijkbaar niet dus.
Als mensen zo beginnen weet je wel hoe laat het is, dus ik zou gewoon geen tijd aan hem besteden

Anyway de ondergrens voor mij ligt als het gaat om puur lichamelijk rotzooien op zestien. Da's de ondergrens die wetgever heeft aanhouden voor het strafbaarstellen van die gedragingen bovengrens...sja, wanneer het er niet meer strak uitziet I guess

Als het gaat om iets serieus dan liggen de zaken iets ingewikkelder. In beginsel wil ik alleen een meisje dat ook studeert, dus ze moet minstens 18-19 zijn. Bovengrens zal ook hier moeilijk te bepalen zijn, bij voorkeur nog wel studerend, we moeten wel in hetzelfde wereldje zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:04
Verwijderd
Voor mezelf is de ondergrens 17 en de bovengrens 20, zo'n beetje. Voor andere meisjes van 18 lijkt met me acceptabel als hun ondergrens tussen de 15 en de 18 ligt en hun bovengrens tussen de 18 en de 30, ofzo. Die ondergrens is kleiner dan de bovengrens omdat je je in de puberteit veel sneller ontwikkelt dan als twintiger.

Ennem, meisjes in de puberteit mogen dan 'geestelijk' twee jaar ouder zijn, maar vanuit dat oogpunt is een relatie tussen een meisje van 16 en een jongen van 14 net zo normaal als een relatie tussen een meisje van 16 en een jongen van 20. Terwijl je over dat laatste niemand hoort, terwijl over het eerste mensen vaak stomverbaasd zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:12
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
Denyse schreef op 15-03-2004 @ 09:09:
mijn vriend is ook (bijna) 16 en ik ben sinds 29 feb 18, en ik vind het niet raar hoor, dat de jongen jonger is dan het meisje..daar zeurt nu nog iedereen over, maar over 10 jaar zegt niemand er meer wat van
Oud 16-03-2004, 16:33
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Dukko schreef op 15-03-2004 @ 21:34:

voorbeeld

ik ben 17 jaar.

zo'n soort berekening heb ik eens in een boek zien staan.
Welke was dat toch ook alweer?
Oud 16-03-2004, 16:34
jet
jet is offline
mijn ondergrens is 15.. ik wil liever niet nog jonger, dan is diegene erg obvolwassen nog.. mijn bovengrens zou 19 zijn
(da klinkt misschien hoog, maar ik zit zelf nu ook al in de 5e, en daardoor zijn ook mn vrienden 16/17)
Oud 16-03-2004, 17:29
juno
juno is offline
Eigenlijk is alles vanaf twintig jaar volwassen genoeg. Dan is het puur een kwestie van persoonlijkheden die bij elkaar moeten passen. Dat heeft dan meer invloed op het slagen van de relatie dan dat leeftijdsverschil.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 18:02
sail fan
sail fan is offline
de hrens ligt per meisje anders. De ene 14 jarige kan ik niet uitstaan om het puberale gedrag (zoals mijn zusje) en een andere heb ik meer als een jaar wat mee gehad. Nu heb ik met een ontzettend leuke meid van net 19. is anderhalf jaar ouder dan ik. Kan er niet echt mee zitten. Klikt goed, maar had het niet van mezelf verwacht dat ik met iemand thuis zou komen die veel ouder is als ik
Oud 16-03-2004, 18:19
raarheid
raarheid is offline
Ik ben zelf net 15, mn vriend is net 19... schelden pciez 4 jaar en 2dagen haha... we hebben nu 2.5 maand, en echt nog nooit wat gemerkt van het leeftijdsverschil... zijn ondergrens lag ook op 14, dat was echt de max!! ben ik ff blij Ik zelf ben van mening dat leeftijd echt niets zegt, owke ik heb ook zo mn mini's en maxies... maar zo was ik vorig jaar (toen nog 14) helemaal weg van een gozer, na weken heb ik de stap durven te zetten om een x een praatje te maken, en wat verbaasde mij het, hij praatte terug,...totdat hij vroeg hoe oud ik was... ik: tja wat denk je? hij gaf me 16... hij was zelf 19... ik: nope 14... hij: vind ik je te jong om met je om te gaan... hmmz nou ja goed owke... met andere woorden ik werd bevooroordeeld op mn leeftijd... iets dat ik zooow enorm haat... ik vind dat leeftijd niets zegt over de betreffende persoon, het kan hoogstens een 'schatting van' geven... Ik heb een paar vriendinnen van mijn leeftijd, allemaal jaar of 14/15... en hoe stom ook, soms erger ik me echt 10x dood aan hun gedrag, misschien komt het ook wel omdat al mijn andere vrienden een leeftijd hebben tussen de 17 en de 23... ik zie het probleem daar echt niet van, sommige mensen zeg: tering wat moet je met zulke oude vrienden? of beter gezegd wat moeten zij met jou? Mijn beste vriend is 21, ooit ruzie gehad? nee! ooit wat gemerkt van het leeftijdsverschil ondanks dat hij juist volwassen voor zn leeftijd is..? nee! hebben we ooit problemen gehad met dat we anders in het leven zouden staan? nee!!

Age is nothing more then just a number... en daar blijf ik bij!
Oud 16-03-2004, 18:28
Verwijderd
k zou zo op het eerste gezicht niet gauw kiezen voor een relatie met iemand die jonger is dan ik maar je hebt dat nou eenmaal niet te kiezen Als je verliefd ben dan benje dat en dan moet leeftijd geen rol spelen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 18:42
Luna
Luna is offline
tja, ik heb een jaar een relatie gehad met een jongen die 5 jaar ouder is. Het leeftijdsverschil is niet de reden dat het uitging.
Ik ga geen grenzen tekken want als ik dan ooit iemand tegenkom die daarbuiten valt dan spreek ik mezelf wel keihard tegen. Ik zou theoretisch verliefd kunnen worden op iemand van 35 maar of een relatie ook zal werken...? Ik weet wel dat liefde niet alles overwint.
Reageren

Regels voor berichten