Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
@anniemoppie: het is een van de twee ckv vakken bij ons op school, en als je het kiest doe je er examen in.
Ik háát zelfstandig werken. Soms is het wel lekker, maar ik zit nu toch al met een overdaad aan tussenuren, en dan wordt er van je verwacht dat je in de les ook zelfstandig wordt gewerkt. Das nog niet te doen? pv dat de docenten het half om half doen, stukje uitleg, stukje zelfstandig, maar ze zijn zo gepolariseerd. *vette fight in de docentenkamer ![]()
|
Bij ons word de 2e fase wel goed nageleefd, ik zit nu in 4 Havo..
En we hebben van elk vak dus 1 of 2 gewone klassiekale uren, en 1 OLC-uur, er zijn 5 OlC, 4 gewone ruimtes (stilte-of-fluisterruimtes) op school, en 1 ruimte met computers waar je gewoon heen kunt lopen enzo..er is ook nog een heel ingewikkeld systeem met cuppen enzo maar dat zal ik maar niet uit gaan leggen.. Van de meeste leraren mag je gewoon zelfstandig werken enzo in een Ol-uur! je hebt er ook die dan klassikale digen gaan doen mja, die blijf je altijd houden, in een Ol-uur kun je ook gewoon naar de bieb enzo, je hoeft dus niet in die ruimte te blijven! je kutn dus ook naar de Aula gaan ofzo (wat regelmatig gebeurt ![]() De aanwezigheid wordt gecontroleerd door je pasje in te leveren, en dat wordt aangekruisd, een pasje kan dus ook neergelegd worden door iemand anders ![]()
|
Even voor de duidelijkheid: Vanaf augustus 2003 mogen scholen alle vaardigheden behandelen en toetsen in Frans 1 en Duits 1 dus behalve leesvaardigheid mag er in deze vakken ook luistervaardigheid, schrijfvaardigheid en spreekvaarigheid behandeld worden.
Bij ons op school wordt er (tot mijn grote spijt) alleen maar leesvaardigheid behandeld in Frans 1 en Duits 1. Wat betreft het zelfstandig werken. Bij een aantal vakken (wiskunde, scheikunde, m&o) krijgen we aan het begin van de les meestal een kwartiertje uitleg en de rest van de les mag je opgaven maken maar bij andere vakken (natuurkunde, nederlands, engels, Frans 1 en biologie) praat de docent de hele les vol. Bij Duits 1 hadden we twee uur in de week les, het ene uur mochten we dan zelfstandig werken en het andere uur bespraken we het werk en kregen we uitleg, dat vond ik opzich ook wel fijn. In de 4e en de 5e krijg je bij ons vrij veel PO"s en handelingsdelen maar in de 6e is dat erg weinig, maar dan moet er nog veel gebeuren aan leesdossiers enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||