Advertentie | |
|
![]() |
|
Bij mij op de stage zeiden ze ook vlak voor 12 uur. "We moeten drie minuten stil zijn" maar ze hebben zich er toch niet een gehouden, gewoon vergeten.
Mja... tis gewoon een teken van meeleven voor tegen dit soort gruwelijke dingen in de wereld en de gehele maatschappij te zijn etc. etc.
|
toen die vent op school was neergestoken, moesten we ook 1 minuut stilte houden.
ik vind zoiets maar klets. wat heeft die vent daar aan gehad? hij is dood. we houden stil voor een dooie. ja goed oke erg zonde dat ie zomaar is neergestoken enzo, maar ik zie het nut er niet van in om voor hem stil te gaan houden. sommige vonden het respectloos dat ik niet effe 1 minuutje stil kon houden. dat kan ik best, maar ik zie het nut er gewoon echt niet van in. ik kende die hele meneer totaal niet. + hij is dood. misschien zou ie veel liever hebben gehad dat wij iig gewoon doorgingen met ons leven. maarja...misschien..
|
Verwijderd
|
Het doel van die minuten stilte is gewoon dat je er even bij stilstaat. Niets meer en niets minder. Het is niet bedoeld om iemand zijn leven terug te geven, het is niet bedoeld om de nabestaanden te helpen. Het is gewoon bedoeld als stof tot nadenken. Tijdens die drie minuten dwalen je gedachten er toch naar af, of je het nu wilt of niet.
Als er geen stilte voor wordt gehouden zou het waarschijnlijk aan het grootste gedeelte van de apathische massa voorbijgaan, nu is er tenminste nog een manier om ze er nog even met de neus bovenop te drukken. Het stuit me eigenlijk tegen de borst hoe onverschillig en weinig medelevend mensen hier zijn. En wat betreft die kansloze paupers gisteren in de trein die er vrolijk doorheen lulden terwijl een conductrice stond te snotteren - die mogen van mij zelf een familielid verliezen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Die 3 minuten stil slaan nergens op. Als we elke keer dat er iets ergs gebeurd een minuut stil zouden moeten zijn, bleven we bezeg. Wat er allemaal in armere landen gebeurd, daar wordt nooit stilte om gehouden. En nu is er een aanslag in spanje en er is in heel europa een collectieve stilte van 3 minuten. Waarom eigenlijk 3 minuten
![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Samenvatting schweigeminute/ een minuut stilte fietswiel1 | 1 | 12-05-2013 09:50 | |
Beleidszaken |
[4 mei] 2 minuten forumstilte Verwijderd | 156 | 07-05-2007 15:23 | |
De Kantine |
Twee minuten stilte, heb je je eraan gehouden??? Mr.Oizo | 178 | 11-05-2004 14:25 | |
Algemene schoolzaken |
Net 1 minuut stilte gehouden.... Hakkie | 55 | 19-01-2004 11:57 |