Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 17:00
Verwijderd
Ongelofelijk, ik ben het met Solero eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2004, 18:50
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Wij hebben het op school gedaan, hoorde je de concierge zo door de speakers het aankondigen.
IK denk dat het een ritueel is en er niet echt meer ged8 wordt aan waar het echt om gaat..meer van ja het is logisch..en dat vindt ik zonde!
Oud 15-03-2004, 18:54
melkpakje
melkpakje is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 15-03-2004 @ 17:38:
ja t kan ook wel
lijkt me wel logisch ja als er nu dus ook opgeroepen wordt om een stilte te houden

kan t me alleen niet herinneren

werd die trouwens ook opgeroepen door de EU
en hoe lang was die eigenlijk?
of die opgeroepen werd door de EU weet ik niet, hij was geloof ik drie minuten
Oud 15-03-2004, 19:12
graag gedaan
graag gedaan is offline
Ik zit op de HBO en ik was volgens mij de enige die dat deed, er werd voor de rest geen aandacht aangegeven.
Oud 15-03-2004, 20:17
Dannemann
Dannemann is offline
bah, ik maak zelf wel uit wanneer en hoe ik erover denk, ik heb echt een hekel aan zulk verplicht schaapjes gedrag, mensen denken er zelf wel over na wanneer ze iets horen op het journaal of lezen over de aanslagen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 22:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Bij mij op de stage zeiden ze ook vlak voor 12 uur. "We moeten drie minuten stil zijn" maar ze hebben zich er toch niet een gehouden, gewoon vergeten.

Mja... tis gewoon een teken van meeleven voor tegen dit soort gruwelijke dingen in de wereld en de gehele maatschappij te zijn etc. etc.
Oud 16-03-2004, 08:40
Anne
Anne is offline
Waarom niet gewoon 2 minuten stil, net als op 4

Ik ben overigens wel stil geweest.
Oud 16-03-2004, 14:36
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
toen die vent op school was neergestoken, moesten we ook 1 minuut stilte houden.

ik vind zoiets maar klets. wat heeft die vent daar aan gehad? hij is dood. we houden stil voor een dooie. ja goed oke erg zonde dat ie zomaar is neergestoken enzo, maar ik zie het nut er niet van in om voor hem stil te gaan houden.
sommige vonden het respectloos dat ik niet effe 1 minuutje stil kon houden. dat kan ik best, maar ik zie het nut er gewoon echt niet van in.
ik kende die hele meneer totaal niet. + hij is dood. misschien zou ie veel liever hebben gehad dat wij iig gewoon doorgingen met ons leven.
maarja...misschien..
Oud 16-03-2004, 15:52
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik ben iedere nacht een paar uur stil, en niemand die daarbij stil staat.
Oud 16-03-2004, 16:17
Verwijderd
Het doel van die minuten stilte is gewoon dat je er even bij stilstaat. Niets meer en niets minder. Het is niet bedoeld om iemand zijn leven terug te geven, het is niet bedoeld om de nabestaanden te helpen. Het is gewoon bedoeld als stof tot nadenken. Tijdens die drie minuten dwalen je gedachten er toch naar af, of je het nu wilt of niet.

Als er geen stilte voor wordt gehouden zou het waarschijnlijk aan het grootste gedeelte van de apathische massa voorbijgaan, nu is er tenminste nog een manier om ze er nog even met de neus bovenop te drukken. Het stuit me eigenlijk tegen de borst hoe onverschillig en weinig medelevend mensen hier zijn.

En wat betreft die kansloze paupers gisteren in de trein die er vrolijk doorheen lulden terwijl een conductrice stond te snotteren - die mogen van mij zelf een familielid verliezen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 17:03
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2004 @ 17:17:
Het doel van die minuten stilte is gewoon dat je er even bij stilstaat. Niets meer en niets minder. Het is niet bedoeld om iemand zijn leven terug te geven, het is niet bedoeld om de nabestaanden te helpen. Het is gewoon bedoeld als stof tot nadenken. Tijdens die drie minuten dwalen je gedachten er toch naar af, of je het nu wilt of niet.

Als er geen stilte voor wordt gehouden zou het waarschijnlijk aan het grootste gedeelte van de apathische massa voorbijgaan, nu is er tenminste nog een manier om ze er nog even met de neus bovenop te drukken. Het stuit me eigenlijk tegen de borst hoe onverschillig en weinig medelevend mensen hier zijn.

En wat betreft die kansloze paupers gisteren in de trein die er vrolijk doorheen lulden terwijl een conductrice stond te snotteren - die mogen van mij zelf een familielid verliezen.
Ik kan het niet beter verwoorden!
Oud 16-03-2004, 17:05
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Qamra schreef op 16-03-2004 @ 18:03:
Ik kan het niet beter verwoorden!
Dat zijn we ondertussen wel van je gewend.

Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 20:07
boer
boer is offline
Die 3 minuten stil slaan nergens op. Als we elke keer dat er iets ergs gebeurd een minuut stil zouden moeten zijn, bleven we bezeg. Wat er allemaal in armere landen gebeurd, daar wordt nooit stilte om gehouden. En nu is er een aanslag in spanje en er is in heel europa een collectieve stilte van 3 minuten. Waarom eigenlijk 3 minuten , is het tegenwoordig hoe erger hoe meer minuten stilte. Dan worden de stiltes steeds langer, want elke ker dsat er weer wat gebeurd vinden mensen het toch weer een minuut langer stilte waard dan de vorige stilte.
Oud 17-03-2004, 00:28
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2004 @ 17:17:
Het stuit me eigenlijk tegen de borst hoe onverschillig en weinig medelevend mensen hier zijn.
Dat ik niet op klokslag twaalf uur drie minuten stil ben geweest en aan de slachtoffers van de aanslagen heb gedacht zegt natuurlijk niets over mijn medelevendheid. Ik bepaal zelf wel hoe en wanneer ik medelevendheid vorm geef in m'n gedachten. Ik zie niet hoe deze slachtoffers van geweld meer medelevendheid verdienen dan anderen.
Oud 17-03-2004, 22:58
Saeed al-Sahaf
Saeed al-Sahaf is offline
is er iets gebeurt dan ?
Reageren

Regels voor berichten