Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 16:42
Verwijderd
Ik wil dus, om indruk te maken op mn informaticaleraar , het voor elkaar krijgen dat mijn cdtje met mijn praktische opdracht zichzelf opstart. En dan wel de file index.html. Nu heb ik dat al eens eerder gedaan, maar ik zou bij god niet meer weten wat er ook alweer precies in "autorun.inf" of hoe heet dat filetje, zou moeten staan. Kan iemand me helpen?

En kan dat eigenlijk wel met html filetjes? Ik heb het tot dusver alleen nog maar met een exe file geprobeerd namelijk, maar ik zou niet weten waarom niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 18:06
Verwijderd
in het kader van mijn besturingssystemen-praktische-opdracht zie mn andere topic
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:09
Krekker
Krekker is offline
Moet je niet gewoon het relatieve pad van die index.html erin zetten? Probeer dat eens en kijk of het werkt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 23-03-2004 @ 19:09:
Moet je niet gewoon het relatieve pad van die index.html erin zetten? Probeer dat eens en kijk of het werkt.
punt is dat ik gewoon wil weten hoe ik dat moet doen. Ik denk dat dat index.html welhaast moet lukken, maar hoe maak ik mijn cdtje wijs dat ie die moet opstarten als ik de cd in de cdromspeler gooi? Met autorun toch? En dat is dan toch een tekstbestandje met allerlei codes enzo?

Wat zijn die codes?

ik heb echt het gevoel dat ik nu heel wazig aan het uitleggen ben
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:19
Krekker
Krekker is offline
Deze computer-->rechts klikken op cd-rom-->automatisch afspelen.

En volgens mij hoef je niet bepaalde codes oid. in te voeren, maar dat weet ik niet zeker. Kijk voor de zekerheid maar even in het autorun bestandje van een spel cd ofzo.

[edit]Dus gewoon "index.html" intoetsen in kladblok en opslaan als autorun .inf. Dat bedoel ik tenminste met geen codes of dergelijke[/edit]
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:22
dafelix
dafelix is offline
pak de eerste de beste CD erbij, staan altijd wel van die krengen op....

[EDIT] First hit:

autorun.inf:
Code:
[autorun]
open=Setup.exe
icon=Setup.exe
[/edit]

Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 23-03-2004 @ 19:19:
Deze computer-->rechts klikken op cd-rom-->automatisch afspelen.

En volgens mij hoef je niet bepaalde codes oid. in te voeren, maar dat weet ik niet zeker. Kijk voor de zekerheid maar even in het autorun bestandje van een spel cd ofzo.

[edit]Dus gewoon "index.html" intoetsen in kladblok en opslaan als autorun .inf. Dat bedoel ik tenminste met geen codes of dergelijke[/edit]
Eerste regel meot wel met '[autorun]' beginnen, vervolgens moet er wel 'open=index.html' staan ^_^
Oud 23-03-2004, 18:24
Krekker
Krekker is offline
Tnx Dafelix, ik zit in het donker (zoek het niet naar de lichtknop te lopen) dus ik kon geen cd in mn computer stoppen om te kijken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:25
Verwijderd
Danku danku, dat zocht ik... en nu ik het lees komt het me inderdaad ook wel bekend voor. Bedankt!

edit: waarvoor is dat 'icon', kan ik dat weglaten?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:26
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 23-03-2004 @ 19:24:
Tnx Dafelix, ik zit in het donker (zoek het niet naar de lichtknop te lopen) dus ik kon geen cd in mn computer stoppen om te kijken.
Offtopic:

OT: Volgens mij moet je trouwens wel eindigen met een CarrigeReturn + LineFeed (oftewel, in Windows gewoon op enter drukken).
Oud 23-03-2004, 19:21
freyk
freyk is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-03-2004 @ 19:25:
edit: waarvoor is dat 'icon', kan ik dat weglaten?
Goh, waar voor zou icon nog eigenlijk staan
Het antwoord op je vraag: ja, dat kan weg!
Oud 23-03-2004, 19:26
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
freyk schreef op 23-03-2004 @ 20:21:
Goh, waar voor zou icon nog eigenlijk staan
Het antwoord op je vraag: ja, dat kan weg!
Offtopic: Je kunt toch wel aardig antwoorden? Ze zal echt wel een redelijk vermoeden hebben waar het voor is, maar ze wil het gewoon zeker weten. En zelfs als ze al geen flauw idee had (wat ik niet denk in dit geval, ze heeft informatica) moet je niet vergeten dat je zelf ook ooit een complete leek was.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:19
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 23-03-2004 @ 20:26:
Offtopic: Je kunt toch wel aardig antwoorden? Ze zal echt wel een redelijk vermoeden hebben waar het voor is, maar ze wil het gewoon zeker weten. En zelfs als ze al geen flauw idee had (wat ik niet denk in dit geval, ze heeft informatica) moet je niet vergeten dat je zelf ook ooit een complete leek was.
Offtopic: tnx.

Ontopic: de rest ook hoor
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:29
freyk
freyk is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 23-03-2004 @ 20:26:
Offtopic: Ja vroeger, toen jij er nog niet was
Maar aan de andere kant, ze kan toch wel engels ofnie?
Oud 23-03-2004, 22:20
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 23-03-2004 @ 21:29:
Offtopic: Ja vroeger, toen jij er nog niet was
Maar aan de andere kant, ze kan toch wel engels ofnie?
Tuurlijk kan ik engels, en goed ook. Maar ik zag het nut van een icon niet zo, dus vroeg ik me af of het weg kon - inderdaad gewoon voor de zekerheid hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 23:17
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-03-2004 @ 21:19:
Offtopic: tnx.

Ontopic: de rest ook hoor
Offtopic: no problem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren