Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2002, 10:57
escona
escona is offline
heeey!
ik heb een probleem!!!:
ik vind een jongen heel erg leuk en hij mij ook maar het probleem is dat ik 17 ben en hij 24!!heeft er iemand nog z'n groot leefdtijdsverschil??of wat vinden jullie ervan?kan dat??????
reageer ff!!
xxx
en thx!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2002, 11:01
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
escona schreef:
heeey!
ik heb een probleem!!!:
ik vind een jongen heel erg leuk en hij mij ook maar het probleem is dat ik 17 ben en hij 24!!heeft er iemand nog z'n groot leefdtijdsverschil??of wat vinden jullie ervan?kan dat??????
reageer ff!!
xxx
en thx!!
Ikke ben ook net 17 en me schatje 24. Werkt prima dusseh...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 11:23
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk niet kunnen, maar dat zijn my 2 cents...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 13:05
nijntje-het-konijntj
nijntje-het-konijntj is offline
ik ben 16 (in juli 17) , en hij is net 25 geworden

scheelt 8,5 jaar dus..

als wij het maar leuk hebben!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 13:44
luveya
luveya is offline
bij ons scheeld ut 3 maanden ik is 3 maanden ouder en gaat prima

ma effe over jou als het goed gaat moet ut geen probleem zijn
Oud 01-02-2002, 14:23
softie
softie is offline
pfff.. bij in de klas zit een wijf die was 15 en toen had ze wat met een gozer van 23 dus ik denk dat 17 en 24 nie zoveel uit maakt

ik scheel ook 4.5 jaar met mn vriend en we hebben nu bijna 9 maanden dus wrom zou t nie kunnen????

-xxxxxxxxx- Jessie
Oud 01-02-2002, 14:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 14:52
Verwijderd
een vriendin van me was toen ze 15 was(in april wordt ze 17) iets met een jongen van 21 en daar heeft ze nog steeds wat mee.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 15:22
PV
PV is offline
ik vind t wel kunnen. 17 en 24 zit qua volwassenheid niet zover van elkaar als bv 12 en 19.
het maakt misschien wel verschil of jij nog naar school gaat en hij al werkt.. dan heb je toch een ander leventje.
maar je kan 't toch altijd proberen, als jullie elkaar leuk vinden, why not
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 15:47
Marc S
Marc S is offline
Hmm... hoe hoger de leeftijd, hoe groter het leeftijdsverschil mag zijn...

Maar 17 en 24 zijn 2 aparte levens denk ik :/
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 15:52
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik vind het dat het kan, onze leeftijden zijn maar juist nummertjes.

PS Verplaatsing van Sekualiteit naar Liefde en Relatie.
Oud 01-02-2002, 15:57
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Wel bij mij gaat et perfect (ik ben 17, vriendje is er 27). Hij heeft er eerst toch ook wel serieus over moeten nadenken, want hij dacht eerst dat ik er 23 ofzo was en toen ik dan mijn leeftijd vertelde...Maar we hebben het er toch maar mooi op gewaagd en 'k hebber nog geen moment spijt van. Soms moet je es alle maatschappelijke conventies van je afwerpen om gelukkig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 16:36
Yoda
Yoda is offline
Ik ben net 17 geworden en hij is net een maand 23 werkt goed en ikwil hem niet kwijt!

-x-

Oud 01-02-2002, 17:48
Verwijderd
ik vind het erger als iemand van 13 met iemand van 20 heeft ofzo. 17 en 24 vind ik wel kunnen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 17:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:
Idem. Andere levensfase, bla bla bla, standaardverhaal.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 17:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
luveya schreef:
bij ons scheeld ut 3 maanden ik is 3 maanden ouder en gaat prima
Zo heey! Wel 3 maanden verschil!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 17:56
christina14
christina14 is offline
liefde kent geen leeftijd

mn ouders schelen 10 jaar van mekaar ze zijn al 32 jaar bijmekaar en 25 jaar {gelukkig lijkt het } getrouwd

xxjes christina
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 17:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
christina14 schreef:
liefde kent geen leeftijd
Ja joh, gooi d'r een hele sloot clichés overheen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 18:07
choky
choky is offline
ik ben nog niet zo lang 17 en hij wordt binnenkort 24, vinnet wel heel veel schelen, maar op dit mometn heb ik er totaal geen last van
Oud 01-02-2002, 18:08
saske
saske is offline
Een vriendin van me is 15 en heeft ook al meer dan een jaar een relatie met een jongen van 23. En zij zien elkaar echt heel graag dus ik denk niet dat het zoveel uitmaakt. Al zou ik er mij zelf misschien niet zo gemakkelijk bij voelen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 19:43
Psychoot
Psychoot is offline
Mijn nichtje is 16 en heeft een vriend van 27, kan dus wel.
Oud 02-02-2002, 11:53
Moontjuh!!!
Moontjuh!!! is offline
Ik heb een relatie gehad met iemand die 11 jaar ouder dan me is.Ben nu 15 en hij is 26,maar we hebben nix meer.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 12:18
Verwijderd
Even een paar kanttekeningen..

Ik vind 't altijd zo typisch als ik dingen hoor als: 'meisje van 16 en jongen (man) van 27'. Dan vraag ik me af: wat is dat voor kerel? Kijk, ik ben zelf 20 en ik moet zeggen dat ik meisjes van 15-16 ken die ook verdomd veel aan mijn hormonen appeleren. En dat kan ook nog wel. Ik beschouw mezelf ook nog als kind. Ik zit waarschijnlijk nog een hele tijd op school, ga nog gewoon elk weekend lekker uit enz.enz. Maar een man van 27, die heeft toch allang een 'leven'? Zo iemand werkt vaak al een hele tijd, zit idd zoals Chimera zegt in een heel andere levensfase...

Ik vraag me dan altijd af wat zo iemand van 27 dan voor belevingswereld heeft, dat-ie goed overweg kan met een meisje van 16...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Psychoot schreef:
Mijn nichtje is 16 en heeft een vriend van 27, kan dus wel.
Dat is trouwens geen argument, want je kunt ook wel zeggen 'mijn nichtje van 16 heeft met een kerel van 60'. Dat is ook niet strafbaar. Het gaat er ook niet om of het mogelijk is, maar of het wenselijk is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:38
de abt van sion
de abt van sion is offline
Voor een gezonde relatie mag het leeftijdsverschil maximaal twee jaar zijn. Anders heb je ofwel met één pedofiel en één gerontofiel te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2002, 16:39
Verwijderd
Geriatrie is dan tenminste nog een opleiding, pedofilie niet
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:49
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef:
Geriatrie is dan tenminste nog een opleiding, pedofilie niet
We mogen hopen van niet, nee!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:56
sas_andrea
sas_andrea is offline
ikzelf vind t een te groot leeftijdsverschil.. Ikzelf scheel 4 jaartjes met mn vriend en dat vind ik al veel.. Niet dat t echt te merken is ofzo, maar gewoon..

Maar als jij er plezierig bij voelt, moet je dat gewoon doen. Zolang je er maar plezier van hebt...
Oud 02-02-2002, 21:00
nijntje-het-konijntj
nijntje-het-konijntj is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ik vind 't altijd zo typisch als ik dingen hoor als: 'meisje van 16 en jongen (man) van 27'. Dan vraag ik me af: wat is dat voor kerel? Kijk, ik ben zelf 20 en ik moet zeggen dat ik meisjes van 15-16 ken die ook verdomd veel aan mijn hormonen appeleren. En dat kan ook nog wel. Ik beschouw mezelf ook nog als kind. Ik zit waarschijnlijk nog een hele tijd op school, ga nog gewoon elk weekend lekker uit enz.enz. Maar een man van 27, die heeft toch allang een 'leven'? Zo iemand werkt vaak al een hele tijd, zit idd zoals Chimera zegt in een heel andere levensfase...

Ik vraag me dan altijd af wat zo iemand van 27 dan voor belevingswereld heeft, dat-ie goed overweg kan met een meisje van 16...

mijn vriend is net 25 geworden maar gaat elk weekend uit (meestal vrijdag en zondag) en is best jong in zn doen en laten. Op die leeftijd ben je heus niet gelijk een oude lul
dat ligt ook maar aan de persoon

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 10:43
miro
miro is offline
Citaat:
nare man schreef:

Hier ben ik het wel helemaal mee eens eigenlijk....

Maar effe tussendoor: het bestaat hier bijna alleen nog maar uit topics "kan dit wel?". Als je verliefd bent, dan ben je verliefd, kun je niks aan doen. Hou op met dat gezeik over leeftijdverschil en ben gewoon lekker verliefd. Je hoeft onze mening toch niet te weten?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:48
kittyme
kittyme is offline
17 en 24 kan best, als ze allebei maar op dezelfde golflengte zitten. Dus niet dat de een supervolwassen is en de ander superkinderlijk. Als ze allebei even oud zijn w.b. gedrag etc. kan het wel
Oud 16-03-2002, 13:00
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Voor een gezonde relatie mag het leeftijdsverschil maximaal twee jaar zijn. Anders heb je ofwel met één pedofiel en één gerontofiel te maken.
Mijn vader is ongeveer 3 1/2 á 4 jaar ouder (hij is 54) dan mn moeder, is hij nu een pedofiel??? Ik denk t niet! Gebruik je verstand man!
Oud 16-03-2002, 13:07
Verwijderd
Citaat:
kittyme schreef:
Als ze allebei even oud zijn w.b. gedrag etc. kan het wel
Iemand van 24 die qua gedrag op de golflengte van iemand van 17 zit is wel kinderlijk...

Óf het zijn een 17-jarige die behoorlijk volwassen is voor haar leeftijd én een 24-jarige die behoorlijk kinderlijk voor zíjn leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 18:36
katrientjuh
katrientjuh is offline
wat vinden jullie van 14,5 met 20?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 20:47
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
katrientjuh schreef:
als beiden er maar goed bij voelen is t wel oke toch??
Oud 16-03-2002, 20:59
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
katrientjuh schreef:
kut voor je.
Oud 16-03-2002, 21:14
Jamie
Jamie is offline
Citaat:
katrientjuh schreef:
kut voor hem

hmmm of toch niet
Oud 16-03-2002, 22:28
dwerg
dwerg is offline
tuurlijk kan dat
leefdtijd makt toch nie uit of wel dan
Oud 16-03-2002, 22:46
AMDFreak
AMDFreak is offline
Uh.. ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen gaan?

Mijn lievje is 13 over een paar maanden ben ik 16 en zij nog 13.. en we kunnen het heel goed met elkaar vinden!
Oud 16-03-2002, 22:49
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
AMDFreak schreef:
Uh.. ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen gaan?

denk even na. kom op moet lukken.
Oud 17-03-2002, 08:27
sase
sase is offline
Mijn vriend en ik schelen bijna 2 jaar, volgend jaar zit hij in de 6e en ik in de 4e..ik denk dat dat wel prima zal gaan, alleen na een tijdje is het wel zo dat hij student is en ik nog maar scholier..maar ik denkd at het opzich wel lukt. Als het niet bij jullie lukt komt dat doordat jullie elkaar niet kennen uit een 'gelijkwaardige' situatie bv school..maar hij is duidelijk ouder..snap je? nou ja, veel succes!
Oud 17-03-2002, 11:21
Dr_Love
Dr_Love is offline
Persoonlijk vind ik het niet kunnen. Volgens mij zit er toch wel een wereld van verschil tussen jullie 2. Maar als jullie er goed bij voelen, moet je het vooral doen.

Maar je moet wel weten, dat je behoorlijk vervelende reacties kan krijgen van andere. Want het is eigenlijk nog steeds een beetje taboe. Anders zou je hier niet op het forum komen vragen of zo'n relatie wel kan.

En dan moet ik er ook nog bij zeggen dat hier veel mensen zeggen dat het wel kan enzo, maar vaak zijn mensen zo, dat als ze met andere zijn en ze zien zoiets dan reageren ze heel anders als je begrijpt wat ik bedoel.

Mijn advies is in ieder geval: Denk er nog is goed over na, en bedenk is of de liefde echt zo sterk is, dat je je er helemaal voor kunt inzetten.
Oud 17-03-2002, 12:29
Flyrider
Flyrider is offline
Het KAN ja, absoluut.
Ik ben nu 17 (eneenhalf ) en mij vriend wordt volgende maand 26. Natuurlijk vind ik het erg jammer dat we zoveel schelen, er zijn gewoon dingen waarbij dat leeftijds verschil in de weg zit. Zoals wanneer hij over zijn werk of de belasting ofzo praat. Maarja ik kan er ook niets aan doen dat ik daar nog niets vanaf weet, dat komt allemaal nog voor mij. En hij snapt dat ook wel. Maar verder zijn we precies hetzelfde in ons denken en doen, of dat nu kinderlijk is of juist volwassen weet ik niet en dat kan me ook niet schelen...
Hij is zowieso al mijn beste vriend, zou ik hem dan moeten dumpen omdat wij toevallig 8,5 jaar schelen? Terwijl we elkaar zo graag zien? Je weet toch dat je zoveel scheelt, daar kun je dan toch allebei rekening mee houden? Bovendien zijn die twee verchillende levens misschien juist wel dé manier om een relatie interessant te houden...
Kortom, als je op een dag allebei merkt dat het niet meer gaat kun je rustig uit elkaar gaan, maar zeg niet op voorhand dat je ermee kapt door het leeftijdsverschil, terwijl je relatie (bah vies woord :b ) nog perfect is... want dat zou ik dus belachelijk vinden, maar soit

grtz
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 12:35
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik heb een uitgesproken mening over die dingen. Ik vind het dus gewoon niet kunnen. 2 Verschillende werelden heb je dan. Ook triest van die jongens trouwens, je wilt als 25 jarige toch geen meisje van 16? Kom op zeg.

Als ik als 25 jarige zou thuiskomen met een meisje van 16 zou ik er niet in komen en ik zou een schop onder mijn kont krijgen.
Oud 17-03-2002, 13:56
sanne60
sanne60 is offline
Ik vind dat het wel kan. Nja, t scheelt wel veel, maar als je toch verliefd bent en je wél n beetje n 'gelijkwaardige' relatie hebt, waarom zou je t laten alleen om de leeftijd?! Verliefd zijn kun je toch niet tegenhouden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 14:00
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:
Mijn vader is ongeveer 3 1/2 á 4 jaar ouder (hij is 54) dan mn moeder, is hij nu een pedofiel??? Ik denk t niet! Gebruik je verstand man!
Ligt dubbel om deze reactie .
Oud 17-03-2002, 14:04
ThA_BiTcH
ThA_BiTcH is offline
ik vind dat het wel kan
als jullie het samen goed hebben een geen problemen waarom niet dan? mijn ex-vriend was ook 21 en ik ben 15 maar dat is verkeerd gegaan omdat ik hem bijna nooit zag tenminste dat was de laatste tijd zo!
Oud 17-03-2002, 14:48
vigor mortis
vigor mortis is offline
hell, mijn vriend en ik schelen 4 jaar en dat gaat hardstikke goed... ik geloof niet dat leeftijd echt uitmaakt. Het gaat gewoon om hou "volwassen" jij je voelt. Het klinkt heel cliche maar in principe heeft liefde nix met leeftijd te maken.. naja wel iets, dr zijn grenzen natuurlijk maar das wel DUH
Oud 17-03-2002, 17:07
miss x
miss x is offline
ik ben ook 17 en heb een vriend van 24 en het gaat al anderhalf jaar goed dus waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 17:45
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
sanne60 schreef:
Verliefd zijn kun je toch niet tegenhouden.
onzin, dat kan wel. Ik hou het al een half jaar makkelijk vol.
Reageren

Regels voor berichten